[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:57

Gefeliciteerd nu willen we uiteraard wel fotos zien

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:02

Gefeliciteerd veulen spam graag

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:26

Gefeliciteerd! Ik wacht op spam <3

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:09

Foto's!! :-)

Ik heb besloten om voor de MRI te gaan. Nog keus tussen liggend en staand maar we gaan voor liggend. Veel betere beelden en goedkoper dan staand :-) (hoe raar ook)

moet er alleen wel voor naar Wolvega, Friesland. Fijn ritje. Arme Alfje, zo'n lange reis.....
Maar ik wil graag duidelijkheid.

Mijn arts gaat proberen t/m de knieen te laten scannen voor dezelfde prijs als van stuk van onderbeen van normaal paard, omdat dat dan net zo'n groot gebied is :-) Hij gaat het voor me regelen en belt me terug als hij die arts daar heeft gesproken.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:12

Ik zag net dat je iemand had getagged op Facebook over MRI en toen heb ik dat stukje gelezen. Moeilijke keuze maar snap dat je duidelijkheid wil. Wanneer zou het plaats gaan vinden?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:13

Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Ingrid! :) Lange reis voor jullie, maar dan heb je wel duidelijkheid.
Wanneer hebben jullie de afspraak?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:16

Hopelijk weet je na de MRI eindelijk waar je aan toe bent. En dat ze tot zijn knie op de scan gaan zetten is ook erg fijn!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:20

Spannend Ingrid hoop echt dat je nou eens meer geluk hebt met Alf.

Heeft iemand ervaring met kunststof tuig van RBC (Leatherette)?
Ze hebben hem helaas niet op voorraad nu en wil m aan laten meten maar kan niet veel recensies vinden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:43

Mijn arts zou het voor me regelen, dus ik wacht op zijn telefoontje vandaag of morgen. Dan weet ik meer over tijd en datum en of knieen er voor zelfde geld bij kunnen :-)

Mogelijk is het iets sufs wat er zit en is het met 1 x inspuiten ook klaar maar dat is het risico wat ik neem.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:45

Alfje mag heel blij zijn met jou als baasje :) :*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:47

Toffe arts heb je Ingrid! Hopelijk biedt de MRI uitsluitsel. Wel mooi dat ie geen pijn heeft.

Ik wil ook veulenfotos zien!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:49

Frummels schreef:
Alfje mag heel blij zijn met jou als baasje :) :*

Dat is lief van je maar ik geloof dat er zat mensen zijn die denken 'wat doe je dat beestje allemaal aan naar al die klinieken' maar dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten.
Ik doe wat ik wil doen ;)

Ja goed he Fennadev. Die gasten kennen elkaar allemaal joh, kunnen ze onderling dealtjes maken :-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:52

Ja je hebt ook mensen die hun paarden voor elke scheet laten inslapen of wegzetten op een wei, maar dat vind ik kwalijker dan tot op de bodem willen uitzoeken wat je dier mankeert. :) Daarna kan je altijd nog kiezen voor pensioen. Ik vind dat je het goed doet!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:53

Dat is fijn dat hij wil.proberen extra de knieën.
Iedereen moet het indd voor zichzelf weten en hun hart volgen anders krijg je later spijt.
Iedereen heeft weer een andere grens. En meestal ga je zelf altijd weer een stapje verder dan je van tevoren plant. Heb ik met meerdere pony's ondervonden en nooit spijt van gehad.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:54

Frummels schreef:
Ja je hebt ook mensen die hun paarden voor elke scheet laten inslapen of wegzetten op een wei, maar dat vind ik kwalijker dan tot op de bodem willen uitzoeken wat je dier mankeert. :) Daarna kan je altijd nog kiezen voor pensioen. Ik vind dat je het goed doet!

:o :o :o

Klopt Patricia, ieder heeft zijn eigen grenzen maar er zijn inderdaad mensen die nergens geld voor hebben en dat vind ik zelf altijd persoonlijk een beetje een kwalijke zaak. Dan moet je namelijk geen paarden nemen want dat kun je vantevoren bedenken :-) Iedereen krijgt er op een gegeven moment mee te maken. De 1 wat meer dan de ander maar toch.

Maar iedereen is anders (gelukkig :-) )

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:04

Goeie keus Ingrid, ik zou hetzelfde hebben gedaan, al snappen sommige mensen niet dat je het er soms voor over hebt om met een kleintje net zo veel onderzoek te doen als dat je bij een groot paard zou doen, jammer genoeg denken veel dat die kleintjes niet zoveel waard zijn.. ;)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:05

IngridM schreef:
Frummels schreef:

:o :o :o

Klopt Patricia, ieder heeft zijn eigen grenzen maar er zijn inderdaad mensen die nergens geld voor hebben en dat vind ik zelf altijd persoonlijk een beetje een kwalijke zaak. Dan moet je namelijk geen paarden nemen want dat kun je vantevoren bedenken :-) Iedereen krijgt er op een gegeven moment mee te maken. De 1 wat meer dan de ander maar toch.

Maar iedereen is anders (gelukkig :-) )

Ik spaar elke maand voor mijn pony's. Maar stel wel altijd grenzen ;-) die ik vervolgens weer overga . Zoals met Duvel die al met pensioen was voor artrose spat en osteoporoze en vervolgens nog voor heel veel geld naar de kliniek ging met koliek. Van te voren gezegd als hij nu nog iets ergs krijgt is het over en toen toch nog naar de kliniek om te proberen hem weer beter te krijgen. Maar ze konden niks meer voor hem betekenen.
Maar zie op mijn werk bijvoorbeeld veel mensen met meerdere dieren. > 10 en dan klagen over de rekening als ze allemaal ziek zijn en niet vaccineren omdat ze er zoveel hebben. Dan denk ik weleens neem er dan bijvoorbeeld 2 en zorg er goed voor. Ipv > 10 en dan halve zorg.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:10

Wij hebben hier ook afspraken over gemaakt, hoe ver wij willen gaan als er iets met de pony's is.
En dan klinkt het heel cru, maar zodra dat er met spinner iets ernstigs aan de hand is waarbij ze bijv naar de kliniek moet, dan is het einde verhaal. Maar die beslissing hebben wij genomen omdat ze niet behandelbaar is, enkel als ze flink verdoofd is.
Met Jimmy zouden wij dan wel weer een stuk verder gaan, ook omdat hij een gebruikspony is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:15

Is ook goed om op zich afspraken met jezelf of met je partner over te maken maar ook inderdaad wat Patricia zegt; meestal ga je er toch overheen weer.

En iedere situatie is ook anders; wat voor blessures, leeftijd paard, karakter paard, wat wil je ermee etc etc.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:33

Hopelijk krijg je dan nu eindelijk een beetje duidelijkheid Ingrid. Goede keus hoor denk ik, ik zou het ook willen weten. Wat fijn trouwens dat je DA zo met je mee denkt en ook qua kosten! :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:58

We hebben vorig jaar ook voor een keuze gestaan met Bibi. We waren bijna 2000 euro kwijt inclusief ct scan om erachter te komen wat ze heeft.
De behandeling zou en geen zekerheid geven en veel risico. Los nog van het kostenplaatje. Als we zekerheid zouden hebben hadden we die duizenden euro's wel voor over gehad. Maar kans wad erg groot dat we zelfs 2 keer het hele traject door zouden moeten.
Maar toch staat ze er nog goed bij en laten we haar zo lang ze goed blijft lekker lopen :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:50

Ingrid klinkt als een fijne arts.
Hopelijk nu echt duidelijkheid!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 14:28

Hopelijk komt door de mri meer duidelijkheid Ingrid!

Weet iemand wat poedercoaten bij HCA kost? Probeer al een paar dagen contant te krijgen. Telefoon met helemaal niet opgenomen. Maandag wel een mail terug dat ze gingen navragen wat het kost. Ondertussen nog niks...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:18

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:19

Ik heb een tijd terug gemaild voor een prijslijst, dat duurde ook bijna een week. Dus ze zijn gewoon niet zo heel snel :)