[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:04

Op het laatst zijn Ayla en Suus een extra rondje gaan rijden, vandaar dat ik -na jouw vorige bericht- in de veronderstelling was dat je dat bedoelde Fenna. Dat heb jij misschien niet meegekregen gezien je voorin reed.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:09

Op de terugweg heeft een tweespan met een vosbonte en zwartbonte shetlander de eerste wagen ingehaald om daarna in galop verder te gaan. Ik weet niet of het in overleg is gegaan met de eerste wagen. Het zag er vanaf mijn positie niet erg gecontroleerd uit. Maar dat tweespan heeft de hele route flink lopen dribbelen (ik heb ze ook een stuk achter mij gehad). Eerst reed dat drukke tweespan achter mij.

Die vierwieler met zwarte shet die had ook genoeg energie en was behoorlijk druk. Vervelend als zo'n pony in je nek loopt te hijgen.

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:10

Ayla wat ziet je pony er geweldig schattig uit met die rendier neus en oren!! Ik heb vandaag een cadeau'tje gekocht voor mijn pinto Raya, eens het weer beter wordt neem ik het mennen met hulp van een vriendin weer op bij haar. Het opleren ging net goed en dan dat ongeval, achja nu even lekker aan de hand wandelen en rond Pasen vliegen we er weer in Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:12

Leuk cadeau! Ik krijg ze voor kerst! <3

Nu eens bij de monsters op stal kijken. :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:20

oeehh ik wil die set ook voor floor maar dan in het rood <3

Ik denk dat de meeste druk zat waren zo te lezen! is natuurlijk ook geweldig als je allemaal ponys van je eigen formaat tegen komt waarmee je kan klieren (tot ergenis van de eigenaren :') )

Hoefsmid is vandaag bij floor geweest en die was zeker niet ontevreden over de conditie van floor z'n voeten! gelukkig maar, moest zelfs nog best wel wat vanaf, hij liet mij ervoor en erna even aan de hand over het harde draven en op een vollte links/rechts en hij liep na het bekappen zelfs beter dan ervoor.

Floor had ook een dik oog gisteren, maar dat was na twee x schoondeppen met sterke kamille thee en een vitamine-A oogzalf alweer bijna weg :D

Blijft lastig zo'n eigen pony := liefst haal ik er voor elke scheet een dierenarts erbij...

Wie is trouwens het meisje met het roze vest met blauwe accenten (ritsen) wat heb je m'n verzorgster en oud stalgenootje floor aan laten doen met al die linten in z'n manen :") := arm ding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:23

Mandy dan hadden we het over verschillende spannen, sorry. Mijn monsters staan nu te vreten. Jorie is inmiddels zo brutaal dat ie steelt van Alex.

Inderdaad sakvis, ik heb later nog met die van voorste span gepraat tijdens het stappen en die waren er niet heel blij mee dat die anderen hun voorbij waren gegaan.

Jorie heeft geluk, Alex heeft zijn voer in de steek gelaten voor hooi.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:24

Die set is zo leuk! Misschien dat ik alleen de springschoenen neem.
Net een hele nieuwe set Mr stocking beschermers :).

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:26

Ondanks het tempo, lijkt het me toch wel een geslaagde rit als ik het zo lees

Iris, super leuk die beschermers! Ik heb ze in het rood :)

Alvast namens mij en Mowgli :)
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:11

Fennadev schreef:
Hilary, het is voor mij een beetje ver weg en ik denk dat mijn tempo nog te laag is voor de anderen hier. Maar bedankt voor het aanbod!

De pony van sakvis kan ook prima een rustig rondje, dus als je een keer met ons mee wil, gewoon aangeven! Hoeft niet per se met Ayla en Susanne erbij (die hebben wel echt tempo idd).

Wij weten overigens bij Stroe ook goed de weg, dat is voor jou dichterbij. Als je dat een keer wil, kunnen we dat ook doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:19

Oh ja lijkt me leuk, is waarschijnlijk nog altijd twee uren rijden, maar het kan wel eens in het nieuwe jaar zodra ik alleen met de trailer weg kan. De fiets past namelijk net niet op de achterbank van onze auto.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:28

Stille meelezer en genieter van dit topic komt heel even om het hoekje spieken ;-)

Ik ben namelijk diegene die gister de route voorop heeft gereden en uitgezet, althans had mijn vriend maikel de eer gegeven maar ik stond achterop ;-)

Zoals idd beschreven stond in de aanmelding en de verstuurde email, zou het tempo tussen 6 en 7 km per uur liggen. Ook volgens mijn endomondo geval lag de snelheid aan het eind van de rit op 6 km per uur. Als het bos nog iets droger was geweest dan had ik het lange stuk fietspad niet hoeven gebruiken en konden we daar ook lekker draven. Helaas is het winter en durfde ik jullie pony's niet 2 km door zware diepe modder en plassen te sturen. Dit heeft ook zeker het gemiddelde naar beneden gehaald.

Eenmaal op de pauze plek, heb ik voorafgaand we weer vertrokken aan organisatie gevraagd of er nog een galop gedaan kan worden. Het antwoord was nee, de groep is te groot hiervoor. Achteraf gezien had ik beter kunnen zeggen, mochten er mensen een galop willen maken dan kan dat en had ik ze 1 pad eerder naar links naar gestuurd. Maar ja dat is achteraf natuurlijk.

Eenmaal verder gereden en op het bredere stuk, kreeg ik de mededeling dat er toch iemand ''los wilde gaan'' of iets in die trant, waarop ik nog antwoord, van joh op de pauze plek was het nog een nee.... Anyway had het nog niet gezegd of ik werd keihard ingehaald ( inclusief woorden: je moet die van jou ook eens lekker laten gaan, pardon nee? de mijne mogen niet altijd maar gaan om te voorkomen dat ze zo debiel worden zoals die ) in galop door betreffende spannen zoals hier boven beschreven. IMO echt absurd, als er meerdere mee aan de kletter waren gegaan dan was het leed IMO niet te over zien geweest. Mijn linker 4 jarige pony heb ik net in het span staan, en dit leek me een uitgekozen gelegenheid om met mijn jonge pony ervaring op te doen. Achteraf gezien reageerde ze gelukkig er niet op.

Susanne respect voor jou dat je een andere kant op bent gereden, dat geeft mij echt een fijn gevoel dat jij je eigen pad bent gevolgd, zonder anderen in gevaar te brengen. Ook diegene die achteraan zijn gaan rijden voor een eigen tempo bepaling, echt super fijn.

De uren na de rit had ik hier best wel een kater van, ik heb de hele tijd gelet op het tempo, en constant in draf op km teller gekeken van mijn wagen of we goed aan het tempo kwamen en die lag elke keer tussen de 6 en 8.

Nu na een nachtje slapen voel ik me alweer beter, ik vond het iig super hoe iedereen was uitgedost, en dat uit eindelijk iedereen tevreden was. Ik heb het iig met veel liefde en wat tijd, voor jullie uitzet en meegedacht.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:33

Jullie hebben je best gedaan Tamara, ik denk dat het niet beter had gekund! Met 20 aanspanningen moet je net even wat meer rekening met elkaar houden, jammer dat het op het einde niet helemaal netjes meer ging..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:34

Dat van die spannen heb ik niet mee gekregen omdat ik dus zelf ben gaan rijden, maar het klinkt heel gevaarlijk en mijn pony had zoiets ook zeker niet tof gevonden (had er achter aan gewild denk ik). Zijn zij aangesproken?

Ik vond de rit onwijs leuk georganiseerd, een prachtig gebied en jullie hebben je best gedaan om het voor iedereen toegankelijk te maken. Laat je alsjeblieft geen kater of slecht gevoel aanpraten!!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:43

Ik heb geen idee of die zijn gesproken :-) Ik ben sowieso een negatief denker hoor, maar dat niet alleen, ik hou niet van zulke risico's nemen in zo'n grote groep. Blijkbaar denken anderen mensen daar anders over haha.

Al met al een toffe geslaagde dag :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:46

Ik heb het niet meegekregen en Sjors krijg je niet zo snel van zijn stuk, maar ik vind het erg onverantwoordelijk. Gelukkig gingen er geen pony's achter aan.

Ik heb het hardstikke gezellig gehad en Sjors vond het prachtig om af en toe achter de rest aan te sjeezen :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:55

Heb dat ook niet meegekregen. Erg vervelend dat het gebeurd is. Zoals je zegt een veel te groot risico met zo veel pony's.
Ook ik heb genoten en vond het een hele mooie omgeving. De pauze plek was ook in een mooi gebied. Top geregeld hoor Tamara!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:10

Ik zag het galopincident vanaf een afstandje en ik heb wel even gedacht dat dat span aan de kletter ging. Het had dan echt goed fout kunnen gaan. Gelukkig waren jouw pony's erg braaf.
Maar die mensen zouden wat mij betreft nog wel een lesje 'aanpassen aan de groep' moeten krijgen.

Verder heb ik gewoon een lekker ritje gehad wat super geregeld was.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:17

Ik vond het ook een prachtige omgeving, maar ik moest Alex iets teveel terecht wijzen om er veel van te zien. Het was zijn eerste keer met zoveel anderen te samen en aan het begin vloog ie er haast vandoor omdat er 1 heel dicht op ons zat te hijgen. Maar toen heb ik hem dus gewoon stilgezet op het fietspad en ben later weer ingevoegd (en heb de leidsels vanaf toen strakker gehouden). Ik vond het meer waar we voorbij reden sprookjes achtig mooi. Het was echt de rit van 2,5-3 uur er naar toe rijden wel waard (wij zijn van Friesland). Alleen jammer dat ik halverwege de rit toch ook ten prooi viel aan mijn verkoudheid dus ik had vandaag een lekker lui dagje. Ik hoop dat ik vannacht beter slaap, anders moet ik de universiteit morgen maar ff skippen. Maar ik ga slapen, dus welterusten iedereen!
Laatst bijgewerkt door Jorex op 20-12-16 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:17

sakvis schreef:
Ik zag het galopincident vanaf een afstandje en ik heb wel even gedacht dat dat span aan de kletter ging. Het had dan echt goed fout kunnen gaan. Gelukkig waren jouw pony's erg braaf.
Maar die mensen zouden wat mij betreft nog wel een lesje 'aanpassen aan de groep' moeten krijgen.

Verder heb ik gewoon een lekker ritje gehad wat super geregeld was.

Exact bovenstaande idd :j maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen :-)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:20

Zoals ik aan het einde van de rit ook al zei:"Ik had Alex niet kunnen houden als ik zo gas had gegeven met hem". Dus ik ben heel blij dat jij zo'n brave 4 jarige hebt Tamara.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:32

Haha nee precies. Je hebt gelijk indd, moet even bokt namen bij de personen zien maar zie indd nu wie jij bent :-)

De jonge pony liep een jaar geleden voor het eerst aan de longeer lijn en gister liep die zijn eerste Shetlander menrit. Had ik nooit durven hopen. Stuk ellende was het. Heb uren aan de lange lijnen in het bos door gebracht en aan het halthouden gewerkt, halt houden was alleen maar steigeren haha. Gelukkig is het helemaal goed gekomen en is die nu hartstikke braaf

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:44

Kom even onder mijn meeleessteen weg.

Toch ondanks het incident een mooie rit lees ik.

Die stout peesjes en springschoentjes zijn zo gaaf.

Mooie kerstkaart van Mowgli super leuk!

Hier staat een western wedstrijd in februari op de planning. Zoveel.zin in met mijn uk!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:21

Tamara, hoe is de groepsfoto geworden? Ben heel benieuwd! :D

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:31

Ga er vanmiddag even naar kijken. Beetje druk dagje gister :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:39

Rustig aan hoor, heeft geen haast!
Herkenbaar, blij als december voorbij is.. :+