[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:40

Zou ook al snel mijn eigen gang gaan op zo een ritten, ons tempo zit op 10-12km/u altijd. Draf 14/15km, zou voor hem niet bepaald leuk zijn als ik 'm continu moet inhouden. Een kort stukje is dat wel eens een leuke oefening maar zo een lang stuk :') .

Hier heeft Finn dinsdag al 4weken niks gedaan, gewacht op mijn men pad en deze week kregen ze allemaal sedochol vond dat genoeg gekloot. Niet dat die niet graag werkt telkens als ik met het halster aan kwam lopen zag je 'm al stralen, volgende week maar eens oppakken als ik niet zieker wordt.

Hier aan het kijken voor een vierwieler voor de mini's ook, al enkele aangeboden geweest maar weet niet zo goed of de prijs wel of niet netjes is. Moest iemand daar een mening over willen geven, pb maar even. Ga sowieso voor 2de hands behalve als ik een nieuwe onder de 1500euro vind van iemand die 'm wil brengen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:50

Leuke foto's van de kerstrit voorbij zien komen op Facebook!
Ik heb vanmiddag 2span gemend :D
2e keer en wat doen ze het goed samen!

Afbeelding

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:54

Patty wat balen van zulke lage punten joh, maar jeetje als iedereen dat had, lag het niet helemaal aan jou gok ik. Wel zonde vind ik dat altijd, zeker als je zelf een goed gevoel had.

Haha die foto van Sjors! Willem keek zo naar naar die rode neus :')

Ik hoorde idd dat er iemand uit de groep terug moest ivm pech, wist niet dat jij dat was Lillian.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:00

Sjors was blij met zijn rode neus :))

Je mag mij wel pben Lori.

Gaaf Claudia!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:10

Willem en Sjors begroeten elkaar niet eens meer als ze elkaar zien, zo vaak rijden we samen _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:15

Oh was dat Max die iedere keer zo lief hinnikte dus hihi :+
Alex heeft wel een stuk of 30 keer gebriest. Hij is niet zo van het hinniken naar anderen. Maar hij had wel flinterdunne mest tijdens de rit, toch spannend met zoveel anderen. Ik moet nog eens iemand hier hebben om mee samen te rijden.

Haha Suzanne, dat is dus meer een kwestie van 'oh hey, jij hier ook, gezellig'.

Hilary, het is voor mij een beetje ver weg en ik denk dat mijn tempo nog te laag is voor de anderen hier. Maar bedankt voor het aanbod!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:57

Heb een pb gezonden, van 1 iemand wacht ik nog zijn antwoord af met prijs en foto. Krijg wel continu mailtjes sinds mijn advertentie dat ik een vierwieler zoek voor mijn pirouette. In het begin deed ik nog de moeite om te zenden van "die is nog niet te koop" maar pfft laat nu maar, gewoon de vuilbak in (ga dat in de advertentie zetten) :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:34

Aaah sjors met zijn rode neus! Lief!

Jammer van de punten Patty. Hoewel het natuurlijk het belangrijkst is of je lekker hebt gereden maar het is wel zuur als de punten dan tegen vallen.
Leuke foto Claudia! Gaaf hoor!

Wat is Sedochol Lori? Nooit van gehoord.

Ik vind het jammer dat ik hier niet echt ruimte heb om in een afgezet stuk te oefenen. Weiland is niet geschikt om te mennen en vind het zelf nog wat spannend om alleen de weg op te gaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:55

Sedochol is voor de lever te "reinigen". :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:29

MDJ ja dat heb ik ook, naast dat het naar buiten toe alleen maar asfalt is. Hierbij nog wat foto's door mijn moeder gemaakt:

Laatste hand leggen aan het schofttuig.
Afbeelding

Klaar voor vertrek:
Afbeelding

En hier een mooie van Sjors en Willem:
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:34

Ayla schreef:
Wat zonde van de lage punten Patty.. maar dat je alsnog 2e bent geworden zegt inderdaad genoeg over de jury. Heb je wel fijn commentaar gekregen op je protocollen, waar je wat aan hebt?

Het tempo van de rit vanmiddag lag voor Sjors ook erg laag, maar desondanks hebben we het naar ons zin gehad en was het gezellig. Grotendeels achteraan gereden om af en toe te kunnen stappen en te galoperen om aan te sluiten en achteraf met Susanne nog even een stukje terug gereden om even te galoperen. Sjors was iig in stijl :D
[ [url=m/igHwrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Commentaar van de eerste proef was vooral weinig impuls. Terwijl ik dat commentaar wel bij de tweede proef had verwacht :').
Verder halsstrekken in draf te weinig. Dat klopt wel.
Nog wel 2x een 7 voor halthouden daar ben ik wel heel blij mee want dat vind hij nog wel eens lastig.

Zit nu te wachten op de uitslagen want ben wel heel benieuwd wat de nummer 1 heeft gereden aan punten.

Wat een leuke foto van Sjors :=. Vooral die rode neus hihi.

En een lieve foto van Max en Willem.
Jullie zagen er allemaal mooi versiert uit. Jammer dat net tempo zo laag lag. Dat is indd heel vervelend rijden en kan me voorstellen dat je dan liever je eigen weg kiest.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:48

Waren er ook mensen die het tempo wel goed vonden?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:21

Degenen die achter mij reden vonden het tempo zelfs te hoog, maar die pony was volgens mij niet zo goed op conditie. Hij liep in mijn oor te hijgen en te piepen, klonk alsof ie cornage heeft en misschien heeft ie dat ook wel, maar ik vond het heel sneu voor die pony eigenlijk. Wel top dat ze mijn schoentje hadden opgeraapt, Alex was er 1 verloren en had ze daarom ook na de pauze uit gedaan. En toen waren ze er dankzij het crossen weer 1 kwijt, dus ik neem die schoentjes niet weer mee. Ze zijn duur genoeg. Er waren namelijk twee combinaties die zijn op het laatst bij de groep weggegaloppeerd, omdat de pony's te heet werden. En uit mijn moeder's mond heb ik vernomen dat 1 van die twee constant over het tempo zat te zeuren, maar die hoorde dan van de voorsten dat het tempo zo laag lag wegens de kleine pony's. Maar voor Alex was zo'n maatregel echt niet nodig.

Verder hoefde het tempo ook eigenlijk niet hoger voor Alex, hij sprong nu al om de haverklap uit enthousiasme aan in galop en ging dan ipv een vlotte draf zo'n langzaam handgalopje doen. Dus als ze een galopje hadden gedaan, had ik hem waarschijnlijk niet kunnen houden. Maar een gemiddelde draf van 8-9 km/h zou wel fijner voor hem zijn geweest ipv 7 km/h, want nu moesten we ook om de haverklap op de ho. Net als dat het staptempo voor hem te hoog lag, zijn maximale staptempo is 4 km/h (oké, 5 kan, maar dan moet ik m heel erg gaan bijtikken) en het is best irritant dat je telkens aan moet draven om bij te blijven in stap. En hij was te enthousiast om zijn slome tussenloopje te gaan doen. Hij heeft namelijk een loopje dat net geen draf is, maar ook geen stap en dat was qua staptempo perfect geweest, maar hij was niet ontspannen genoeg daarvoor.

Rit+tempo, gemiddelde tempo klopt niet, had de app aan laten staan in de pauze en voor de tijd ook al:
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:00

Ik denk dat het een prima tempo was voor de kleinere pony's en pony's met weinig conditie. En het is juist goed dat daar rekening mee gehouden wordt. Ik vond het allemaal erg leuk georganiseerd en verzorgd, ook in de pauze. Allemaal wat drinken met iets lekkers erbij en wortels voor de pony's! Jammer om te lezen in Fenna haar bericht dat er mensen echt aan het 'zeuren' waren over het tempo.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:15

Bedankt voor het aanbod Hilary :) Mocht ik nog een keer in Leersum willen gaan rijden, zal ik zeker aan je denken.

Leuke foto's Fenna.

Had je verder veel 5en/6en Patty? Sommige jury's jureren nou eenmaal vrij laag.. impuls vind ik sowieso lastig met onze kleintjes, zo'n bak van 20x60/30x60 is dan flink en dan word het lastig om ze de hele proef actief te houden.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:07

Ik heb gisteren ook meegereden met de rit. Voor mij mijn allereerste shetlandmenrit. Ik had een grote voskleurige merrie met witte manen mee. Ze liep voor een HCA en we reden redelijk vooraan. Ik heb een leuke rit gehad en ik vond het fijn om met allemaal mede shetlandmenners te kletsen! Zo vaak kom je geen gelijkgestemden tegen 8-)

Wij reden echt mee voor de 'oefening'. Ik had op voorhand al wel bedacht dat het tempo lager zou liggen als dat wij gewend zijn (we trainen voor mendurance). Op de site stond dat we een gemiddelde snelheid van 6 à 7 kilometer per uur konden verwachten. Als ik endomondo mag geloven dan hebben we rond de 6 kilometer per uur gemiddeld gereden.
Ik snap dan ook niet zo goed dat er pony's waren die het totaal tempo niet goed aankonden. Want op de site en in de e-mail stond toch keurig vermeld welk tempo we konden verwachten? Ook waren de paden echt goed en niet heel zwaar.

Maargoed, met zo'n grote groep moet je je toch gaan aanpassen aan anderen. In ons geval lag het staptempo iets te laag en konden we in draf terugvallen op een mooi rustig arbeidstempo.

Ik had net na de pauze wel een klein stukje 'alternatief' willen rijden om mijn pony toch even gas te laten geven. Maar, ik kon mijn begeleidende fietser niet vinden, dus besloot ik maar braaf met de rest mee te rijden (achteraf bleek dat mijn fietser met iemand anders een stukje alternatieve route reed). Later bedacht ik mij dat we best na de pauze even hadden kunnen splitsen in twee groepjes. Een snelle en een langzamere groep. Dat kan daar prima qua paden en dan had iedereen zijn gewenste snelheid kunnen rijden.

Ik heb 1 sfeerfoto kunnen maken:
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:34

Leuk dat je er bij was :)

Ik vraag me wel af wat Sjors aan het doen was op de foto :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:02

Oeps, ik had jouw fietser gepikt ja voor de alternatieve route na de pauze :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:23

Sjors is zijn koprol aan het oefenen daar, Ayla :')
Hij kijkt op mijn foto wel heel leuk met zijn oortjes lekker naar voren. Ooit komt er bij mij ook iets met welshbloed. <3

Oh, dan reed je vlak voor me, sakvis. Mijn plan was om vlak achter het tweespan te blijven, want mijn moeder zat daar achterop. Alleen Alex wilde ff iets te hard aan het begin dus toen moest ik hem naast de groep weer stilzetten en later invoegen.

Werken bij jullie de smileys ook niet? Bij mij leidt hij weer terug naar het begin van de pagina als ik een smiley wil invoegen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:16

Fenna, het is niet zo dat er twee combinaties zijn weggegalopeerd. Er waren twee combinaties die een extra rondje gingen rijden, niets mis mee.
Heb niemand constant horen zeuren over het tempo. Ieder heeft z'n eigen maatregelen genomen om voor zichzelf en pony een geslaagde rit te maken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:43

Mijn moeder toevallig wel, Mandy. Dat jij achterin reed en het daarom niet hoorde, is niet mijn schuld. Het was ook echt geen extra rondje wat die twee gingen rijden, ze waren eerder terug dan de rest van de groep en ik heb ze van de groep weg zien galopperen, maar als jij ons niet wilt geloven, mij ook best. Ik heb ook wel plezier gehad aan de rit, Alex is normaal niet vooruit te krijgen en nu ging hij gewoon lekker mee in het tempo van de groep. Weet je wat, anders houd ik wel op met praten hier als je dat liever hebt en alles toch zoveel beter weet dan mij (terwijl je achterin reed en niks hebt gehoord of gezien van wat er voorin gebeurt)?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:48

Wie waren dat?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:49

Wauw Fenna kalm aan, Mandy zegt toch niets verkeerd? Voor zo ver ik weet is er een combinatie weg gegalopeerd en een van de twee personen die op die wagen zat, scheen te zeuren over het tempo. Susanne en ik hebben nog een eindje terug gereden in galop, denk dat je moeder dat bedoelde? ;) Mij heb je niet horen klagen over het tempo, ik ben bewust achter aan gaan rijden zodat ik wat meer op mijn eigen tempo kon rijden.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:51

Ja hoor floris is er prima van af gekomen, hij stond vandaag alweer te trappelen om wat te doen. *D

Leuke fotos komen er voorbij! Volgend jaar probeer ik zelf mee te doen. :+

Fenna welke kleur had de shet die in je oor aan het hijgen was? :+ want floor kan als die heet word heel erg gaan hijgen, er is mij verteld dat ze hun handen vol hadden aan floor omdat hij aan het drammen en klieren was, meneer wou alles in halen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:56

Nee, dat waren jullie niet hoor. Was iemand met een blauwe wagen en een zwarte shetlander die meteen al in mijn nek zat te hijgen ook. En het tweespan bonte shetlanders waar mijn moeder achterop zat tijdens de eerste helft, die twee zijn weggegaloppeerd. Maar ik bedoel er niks negatiefs mee hoor, snap best dat het misschien voor hun pony's beter is, maar sla dan ff een ander pad in ipv voor de rest uit te galopperen.
Nee, Lilian dat was Floris niet denk ik, maar een bruine shetlander. Jouw aanspanning was toen al uitgeschakeld zeg maar, dus ik weet dat het Floris niet was. :+
Mooi dat het goed is met Floris, da's toch wel het belangrijkste.