[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:09

Ik heb mijn tuig gewoon in mn zadelkast hangen. Op een zadelsteun. Wil eigenlijk een keer kijken voor een tuig ophang steun. Weet alleen niet of dat wel past :+

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:17

Ik heb het zo dus
Afbeelding

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:35

Bij mij hangen ze op lange haken met rubber over ;) uit de action ooit. Veel goedkoper dan zo een tuigophangset, ookal is die wel heel chique.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:36

Wauw gave plek voor je spullen!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:17

Op mijn vorige stal hing mijn tuig over zo'n zadel steun (stang) in mijn kast. Nu hangt mijn hele tuig op het schofttuig-deel van zo'n tuigophangset :') We moeten het gedeelte van het borsttuig + het hoofdstel/leidsel haakje nog even ophangen. Daarnaast nog zo'n zelfde set er naast voor Boef zijn toekomstige tuig en wat extra hoofdstel/halster haakjes, maar dat komt nog wel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:13

Mijn tuig zit in een tuigtas en dat ligt in de bijkeuken, alleen de tas is stuk aan het gaan. Ik wil ooit nog eens een zadelkast.

Mooi geschoren Iris dat zal vast opluchten voor de pony.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:27

Netjes geschoren!

Ik heb zo'n tuig ophangset van HH!

Iemand hier ervaring met rainrot en dan vooral de behandeling er van? Li heeft het en ben nu een beetje aan het afwegen what to do...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:43

Ik :j

Mijn merrie (inmiddels verkocht) had het vorig jaar, ik heb haar geschoren en haar gewassen met betadine scrub.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:30

En als je niet wil scheren de plekken behandelen met betadine schrub/shampoo. Als het een paar plekken zijn kan dit.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:47

Dankjewel! Heb vanmorgen de plekjes ingespoten met vetericyn. Heb ook nog wel betadine oplossing in mijn kast staan dus dan ga ik dat er op doen. :j

Ik had me voorgenomen niet te scheren deze winter omdat ze veel buiten staan. Het is gelukkig nog niet heel ernstig. Het zijn denk ik 15 kleine plekjes varierend tussen een paar mm tot een cm groot dus hoop dat ik het zo red. Scheren kan altijd nog als het niet op knapt!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:07

Mijn merrie had een grote plek op haar rug, dus ik moest wel scheren helaas. Was wel een stuk beter te behandelen daardoor.

Kan zo even geen foto vinden van hoe het er uit zag, alleen hoe het er uit zag na een stuk of 5x met betadine scrub wassen (het hele lichaam, ze had het voornamelijk bij haar oksels, op haar rug en bij haar lies).
Afbeelding

Edit: hebben ze genoeg schuilmogelijkheden?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:00

Mijn tuig hangt hier in de keuken over een fiets... Project van vriendlief en mijn hobby haha

MDJ hoop dat het opknapt en je niet hoeft te scheren

Mocht ik wat missen sorry

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:31

MDJ sterkte voor Li en ik hoop dat je niet hoeft te scheren.
Nu een vraagje, mijn vader wil namelijk zo'n grote afgeknotte driehoek achterop mijn stoeltje plakken en ik vind dit zelf echt oerlelijk aangezien ik maar 1 keer per week buiten rij. Hoe hebben jullie dat met een hca en de afgeknotte driehoek?

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:11

Achterop mijn stoeltje geplakt, veiligheid voor alles. Rij ook met gele veiligheids hesjes aan alles voor de zichtbaarheid. Die automobiellisten rijden als gekken en zeker in de winter als de ruiten beslagen zijn en met het mindere licht nu.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:15

Je zou eens kunnen kijken of je iets kunt fabriceren, met klittenband op 2 of 3 punten. En op de driehoek. Dan kan je hem er op plakken als je de weg op gaat en als je het er af haalt vallen die 2 stukjes klittenband van een paar cm (zwart) nauwelijks op.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:10

Gisteren sinds 11maand weer dressuur gereden met Switch. Eerste proef ging heel fijn. Tweede werd hij moe en ging iets minder. Had in m'n eerste proef toch zeker wel een winstpunt verwacht. Mooi niet dus; 168,5 :'). En met die punten ben ik nog 2e geworden.

Werd echt ontzettend laag gejureerd. Toen ik klaar was met rijden einde van de ochtend had nog niemand een winstpunt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:26

Da's echt balen als er zo laag gepunt wordt patty.

Ik had een leuke rit. Voel me nu doodziek, dus straks maar met een dekentje op voor de houtkachel. Alex had wel veel pit vandaag, moest hem constant terug roepen uit galop.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:55

Hier ook heerlijk genoten vandaag! Ik ben wel vrij snel na het begin mijn eigen weg gegaan omdat het tempo helaas echt veel te laag lag voor Willem. Hij werd er gefrustreerd van en dat wil ik niet, voor ons beiden staat plezier voorop. In de pauze wel even bij de rest staan kletsen en daarna ging ik mn eigen weg weer. Lekker kunnen crossen, wat een heerlijk gebied!

Nog een lieve foto van Willem en Max van Mandyy :) (kleine broertje haha)
Afbeelding

En een stukje film van onze outfit haha!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:39

Ziet er leuk uit suzanne!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:51

Leuk Suzanne, tempo lag Alex ook te laag. Hij wilde constant iedereen inhalen. Maar ik ga in een vreemde omgeving niet zelf rijden, dan raak ik de weg kwijt. Ik moest Alex ook echt veel te kort op de leidsels houden en dat heb ik liever niet. Ik twijfel dus om nog eens mee te gaan, gezellig was het wel. Misschien als het in drente is, dat ik dan nog eens meedoe. Sowieso zijn wij nog niet toe aan de 25 km ritten van volgend jaar helaas, maar daar werken we nog aan(mijn voet kan echt niet langer op de hca dan dit eigenlijk). Ze wilden het draftempo op 7 km/h leggen vanwege de kleintjes, nou, mijn kleintje gaat ongeveer 8-10 km/h in draf. Ik hoop dat de volgende ritten wat vlotter zijn, want om nou 4 uur op mijn sulky te gaan zitten. Mijn moeder heeft de foto's nog niet opgestuurd dus die komen ooit nog wel eens. Ik ga Alex weer oppakken zodra ik me beter voel, want ik voel me nu vreselijk. Sta op het punt om op bed te gaan eigenlijk.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:06

Helaas heeft 'mijn' aanspanning op de helft moeten omkeren de binnenband van de sulky klapte eruit :oo volgend jaar beter!

leuke foto van die twee vretend uit één bak :)

Fennadev beterschap! hopelijk voel je je morgen beter :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:12

Wat zonde van de lage punten Patty.. maar dat je alsnog 2e bent geworden zegt inderdaad genoeg over de jury. Heb je wel fijn commentaar gekregen op je protocollen, waar je wat aan hebt?

Het tempo van de rit vanmiddag lag voor Sjors ook erg laag, maar desondanks hebben we het naar ons zin gehad en was het gezellig. Grotendeels achteraan gereden om af en toe te kunnen stappen en te galoperen om aan te sluiten en achteraf met Susanne nog even een stukje terug gereden om even te galoperen. Sjors was iig in stijl :D
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:17

Is Floris er wel helemaal goed uit gekomen? Niet te erg geschrokken? Ik weet van niks, ik reed voorin de groep mee. Dank je trouwens, ik ben nog niet moe, maar mijn hoofd voelt verschrikkelijk en ik heb het koud, terwijl de houtkachel staat te branden. Ik moet morgen weer beter zijn, heb nog niks gedaan aan schrijfwerk voor mijn paper en overmorgen is peer-review sessie, oftewel hetgeen beoordelen wat tot dan toe is geschreven..

Ja Sjors was leuk aangekleed, Ayla <3

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:05

:wave: ik was degene met kerstmuts op de MTB die zowel Floris + kar even de weg naar de parkeerplaats heeft gewezen als met Susanne nog even een alternatieve route heeft gedaan. Als jullie in deze omgeving een keer een rondje uptempo willen rijden, Fenna, Ayla, Jelleee, neem even contact op. Ik ken het bos goed dus kan zo aanwijzen welke paden je goed kunt rijden en welke minder. Ik was overigens mee met sakvis (met vos merrie + HCA).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:54

Patty, wat balen dat er laag werd gejureerd. Toch gefeliciteerd met je plek! Is netjes na zon tijd!

Suus, die foto is zo lief! Zag er ook zo schattig uit!

Foto van Sjors is ook erg leuk!

Divoza Event gisteren was heel gaaf. Bijzonder om te zien hoe Alizee Froment met paarden werkt.. Leuke goodie bag meegekregen.
Vandaag -met veel dank aan Suus :D - meegereden met de kerstrit. Ook voor Max was het tempo te laag, maar zeker erg genoten. Mooie omgeving, grote groep en iedereen leuk versierd!

Denk dat Max wel een trauma heeft van het vele uitlachen om zijn 'mooie' stem. :P