[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:09

ik vind hem zo stoer! Ben benieuwd of er nog appaloosa doorheen gaat komen. Bij sommige duurt dat echt lang voordat het zichtbaar wordt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:18

Jennifer: Leuk zeg dat Bink zo goed gaat! Ik zou inderdaad gewoon even kijken wat hij aankan en dan steeds een beetje uitbouwen en rustig wat interval.

Suus: Wat vervelend dat Willem nog niet ok is. :(:)

Romy: Je bent lekker bezig zeg, leuk!

Linda: Wat is hij knap zeg. Fijn dat hij zo ontzettend braaf is.

Welkom aan de nieuwe mensen :)

criollo_yess: Ik heb een sulky van Tjeu maar ik woon gigantisch uit de richting voor je dus daar heb je niet zoveel aan ben ik bang, haha. Al ben je welkom om hem te bekijken en proberen natuurlijk.

Hier niet zoveel spannends te melden. Pepper gaat goed en geniet echt van zijn fijne plek. Hij is ook al lekker aan het afvallen dus dat is ook heel fijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:21

Ymor schreef:
ik vind hem zo stoer! Ben benieuwd of er nog appaloosa doorheen gaat komen. Bij sommige duurt dat echt lang voordat het zichtbaar wordt.

Waarschijnlijk niet. Hij heeft geen enkel appie kenmerk. Misschien dat er ooit een paar verdwaalde stippen ergens tevoorschijn komen maar dat is het wel zo’n beetje. Vaders moeder was ook een gewoon vosje.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:25

Grappig! Wanneer mag je hem ophalen? En ga je hem dan gewoon bij jou op stal zetten of eerst soort van in de opfok? Ik zie dat hij Simply Red heet, hoe ga je hem noemen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:45

Gewoon als roepnaam Red, of iets wat zich vanzelf gaan ‘vormen’ :j Hij is pas 3 weken oud dus ik moet nog eeeeven geduld hebben maar mag hem wel gewoon komen opzoeken. Pas in het najaar komt hij hierheen.

Ik wil hem het liefst in een opfok of iets dergelijks. Lekker ravotten met andere veulentjes. En dan na een poosje gewoon bij ons op stal.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:59

Gefeliciteerd met hem

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:03

Gefeliciteerd Susanne! Hij is super knap :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:05

Gefeliciteerd Suus. Wat een leukje!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:43

Dank voor de tips. Gisteren voor eerst met Endomondo getraind en dat ging prima. Dag erna stap ik altijd met hem, dan merk ik gelijk of hij nog goed in zijn vel zit of iets te hard heeft gewerkt toch.

@Susanne deze is leuk! Wie is de vader?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:02

Zijn vader is de hengst Dandy van het Bovenland (NAS prestatie sport).

Ik ben super benieuwd hoe Redje gaat uitgroeien. Hij heeft zo’n leuk bekkie en nu al zulke gave bewegingen.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:18

Gefeliciteerd met je schattige aanwinst Suus! <3

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:21

Wat balen van Willem suzanne. Hopelijk heb je gauw de uitslag van De ziekte van Lyme
Gefeliciteerd met je knappe red !! Hij ziet er zo stoer uit <3

Romy, goed bezig ! :)

Linda, jij ook gefeliciteerd met je knappe aanwinst <3

Jennifer_S schreef:
@Mowgli4 ontzettend vervelend dat eczeem. Heb er ook jaren mee gezeten. Bij Bink hielp een eczeemdeken wel goed. Een paar jaar op gehad. Inmiddels heeft hij altijd nog wel ontzettende jeuk in die overgangsfase, maar hij schuurt niet alles meer open gelukkig (klopt af).

Mowgli loopt al sinds maart met z’n eczeemdeken. Hij leeft praktisch in dat ding :')
Van het gras af lukt op deze locatie niet, ik ga hem op dit moment ook niet verhuizen. Mijn vriend en ik hebben namelijk een huis gekocht. Hij zal dan ook moeten verhuizen en aangezien hij de trailer niet super fijn vind, wil ik zo min mogelijk met hem heen en weer ook ivm z’n luchtwegen. Dus op de nieuwe locatie in de buurt van het nieuwe huis, ga ik hier zeker meer naar op zoek :)

We testen dus nu een nieuw product waar ik voor benaderd ben. En tot nu toe ben ik enorm tevreden!!
Hij is al een stuk rustiger en de wonden krijgen ook al de mogelijkheid om te helen

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:30

oh jakkes wat een nare wond! Heb je daar overdag iets overheen ivm de zon?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:32

Ymor schreef:
oh jakkes wat een nare wond! Heb je daar overdag iets overheen ivm de zon?

Vind ik heel lastig. Een vliegenkap schuurt daar overheen omdat die niet langer is. En anders dus te groot. Hij loopt dus nu zonder wat er over heen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:23

Oh niet handig dat het schuurt. Goed insmeren dan in ieder geval!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:28

Wat een vervelende wond zeg, sneu! Ik zou inderdaad dan opzoek gaan naar een plekje met beperkt gras. Wat voor product test je?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:54

Susanne schreef:
Wat een vervelende wond zeg, sneu! Ik zou inderdaad dan opzoek gaan naar een plekje met beperkt gras. Wat voor product test je?

Ben ik ook benieuwd naar :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:50

Hij is echt heel leuk Susanne, ben benieuwd hoe ‘ie uitgroeit <3

Jennifer: wat is je doel met hem, gewoon lekker recreatieve ritjes maken? Hoeveel km rijd je nu? Ik zou het inderdaad bij proberen te houden met Endomondo en het kijkend naar de pony steeds een beetje uitbreiden. Beweging is goed maar i.v.m. zijn leeftijd zou ik het niet te intensief maken.

:(:) voor Mowgli, hopelijk werkt het nieuwe spul goed maar het ziet er in ieder geval rustiger uit.

:+:
Afbeelding

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:05

@Ayla, echte sportpony. Had je hem net gewassen? Of heb jij die ene op de wereld die gewoon schoon blijft?

Nou het doel waar ik mee was begonnen was puur om hem iets te doen te geven en samen iets te kunnen doen ook. Nu hij het zo leuk vindt en nog behoorlijk fit blijkt te zijn, wil ik graag een dressuurwedstrijd rijden (en een winstpunt pakken :o )
We mennen voorlopig 35 minuten met veel stappen en ik wil daar elke week 5 minuten aan toevoegen. Ik houd hem absoluut scherp in de gaten en ga uitbouwen zolang hij het aan kan, maar nog belangrijker: hij moet het nog steeds leuk blijven vinden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:08

Zijn manen worden echt weer lang! Ze hangen al bijna weer. Knappe Sjors.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:30

Wat is het hier weer stil :D

Ayla, wat is hij schoon! knapperd <3

Mowgli :(:)

Arwen wordt aanstaande woensdag gescand, ik ben heel benieuwd :))
Laatst bijgewerkt door Djoena op 26-05-22 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:20

Gefeliciteerd Djoena, heb je een foto?

Jennifer: ik had hem net gewassen inderdaad, hij houd zich absoluut niet schoon dus als hij geen deken draagt moet ik hem regelmatig afspoelen/wassen anders is het niet te doen :+

Kreeg vanmiddag nog een fijne herinnering op facebook <3
Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:37

Ayla wat een ontzettend mooie foto <3 Die zou ik zelf uitvergroot hebben :j

De eerste twee foto's zijn al wat ouder :j Hij is nu ietsje te zwaar, maar dat komt vanzelf goed :j
Ik heb nu nog een dubbel stroomdraadje staan, want Arwen vind hem nog niet zo heel leuk :+
Hij is trouwens maar 85 cm, iets kleiner dan Arwen :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:10

Grappig beestje Djoena.

Dat waren zulke leuke dagen Ayla <3
Alweer 3 jaar geleden!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:35

Susanne, van harte gefeliciteerd met je knappe Redje <3 Ik dacht al een beetje; een welsh is echt iets voor jou. Echt de power en de gangen. Dat je zo'n liefje zou vinden is natuurlijk super. Wens jullie alle geluk van de wereld. :)

Mowgli, jeeee wat een nare plek is dat! Dat hij er zo veel last van heeft is op gras ook niet zo gek. Wil niet kritisch overkomen maar voeding is toch wel de basis en aller belangrijkst bij zomereczeem.... Dan moet je toch wel overwegen hem te verplaatsen naar een stal met paddock of dergelijke? Wellicht een compress er overheen met tape en dan een vliegenkap? Zo kan het wel gaan ontsteken als vliegen er wel goed bij kunnen. Plus natuurlijk levendig verbranden met velle zon.... dat kan gewoon niet fijn zijn.

Djoena, gefeliciteerd met je nieuwe hengst! Wat een leukie! Maar je wou toch wat gaan fokken? Moet je dan je merrie bestand niet vergroten i.p.v. de hengsten? :P

Ayla, Wat ziet Sjors er super uit zeg! Zijn manen zijn ook alweer aan het omvallen, hij heeft ook zo'n lief gezichtje <3 Mooie foto op het strand! Ik weet nog wel dat je die foto plaatste, heerlijk lijkt me dat. 3 jaar geleden alweer joh... tijd gaat snel.