[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:51

Laura, mijn HCA was na een paar dagen al klaar! Hij had de onderdelen op voorraad die nodig waren geloof ik. Wat voor HCA wil je?

Ingrid, wat ziet Alfie er goed uit! Lekkerding is het <3 En mooi in vorm! Maar wat erg dat hij weer zo slecht loopt ;(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:53

Mijn HCA zat nog niet in elkaar toen hij 'klaar' was. :+
Liselotte was mee ophalen en die heeft hem daar in elkaar gezet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:04

Haha jij kreeg een Ikea bouwpakketje? :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:37

Kan niet wachten tot ik m ook mag bestellen :D

Pep wordt straks geschoren. Zal vanmiddag foto’s plaatsen :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:47

Hier zwaar in twijfel om een nieuwe te bestellen. Maar eigenlijk alleen voor een nieuwe kleur en een dicht lamoen. Iets met een luxe probleem.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:48

Alf ziet er verder goed uit.

Mijn hca was ook nog niet in elkaar. Die man was er zelfs niet op de afgesproken tijd. 1.5 uur moeten wachten. Toen hij er uiteindelijk was, en ik wat zei van het wachten zei hij dat hij zo vaak op klanten moet wachten. Echt een wagen bouwer ding.... Lijkt wel of ze daar allemaal last van hebben. Het niet houden aan afspraken. Ben echt werkelijk waar nog geen 1 normale tegen gekomen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:50

Susanne schreef:
Haha jij kreeg een Ikea bouwpakketje? :D

Haha zo leek het wel.
Duurde allemaal erg lang dus toen was Liselotte maar vast begonnen. :))

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:56

Ik heb zelf ook wel eens getwijfeld om een nieuwe te bestellen omwille van het kleurtje. Maar ik verwacht dat ik er in de toekomst toch nog een 2e bijneem, dus dan is dat niet nodig.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:05

Ik ga meteen voor de complete mikmak, haha. 16 inch spaakwielen, stoeltje erop en dichte lamoenen! Ik kan wel een goedkopere gaan bestellen (ben tenslotte maar een scholier zonder baan :+ ), maar dan wil ik hem na een tijd toch weer helemaal anders. :P

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:18

Ik wil juist voor mijn volgende plaatwielen, in het zwart. En dan dicht lamoen en stoeltje. De verbreders hoeven er voor mij niet meer op.

Gisteren onze 2e les gehad. Vorige was in Oktober en toen konden we gewoon geen stelling aannemen en reageerde Jimmy echt slecht op mijn hulpen. Dus we hebben toen tips gekregen en daar hard op geoefend. En ik merkte gisteren wel hoeveel beter dat hij al was gaan lopen.
Zijn stelling moet nog een stuk beter en hij mag nog net sneller reageren op mijn hulpen, maar volgens onze lesgever kan ik best binnenkort een startkaart gaan aanvragen.

Hoe liepen die van jullie toen jullie je eerste wedstrijd reden?

https://www.youtube.com/watch?v=theUfKgQp88

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:23

Goed bezig Laura! Ga je vast geen spijt van krijgen :)

En jullie zijn ook lekker bezig zo, Miranda! Ik vind jullie al duidelijk verbeterd! Je kan ook eerst een paar keer impuls starten, kun je even proeven aan de wedstrijden zonder gelijk een startkaart te hebben :)

Mijn eerste wedstrijden waren niet officieel (impuls), ik reed verkeerd in de proeven en Willem kon niet nageeflijk lopen :+

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:26

Susanne schreef:
Goed bezig Laura! Ga je vast geen spijt van krijgen :)

En jullie zijn ook lekker bezig zo, Miranda! Ik vind jullie al duidelijk verbeterd! Je kan ook eerst een paar keer impuls starten, kun je even proeven aan de wedstrijden zonder gelijk een startkaart te hebben :)

Mijn eerste wedstrijden waren niet officieel (impuls), ik reed verkeerd in de proeven en Willem kon niet nageeflijk lopen :+

Ah lief <3 Heb je toevallig een filmpje van een van je eerste wedstrijden?

Ik was vooral verbaasd dat ik alle figuren en letters nog kende :') Even serieus, mijn laatste les was 14jaar geleden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:57

Kcinarual schreef:
Ik ga meteen voor de complete mikmak, haha. 16 inch spaakwielen, stoeltje erop en dichte lamoenen! Ik kan wel een goedkopere gaan bestellen (ben tenslotte maar een scholier zonder baan :+ ), maar dan wil ik hem na een tijd toch weer helemaal anders. :P

Ik wil ook spaakwielen, stoeltje en dichte lamoenen :D

Miranda: Jullie gaan zo enorm goed!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:06

Ik had ook speciaal afgesproken als de sulky klaar zou zijn ik m op zou halen. Kwam er en moest alles nog aan gedaan worden :') schijnt bekend probleem te zijn.

Ik heb nu een excellent tweewieler omdat ik mijn dochter mee wil nemem maar heb hem nog niet fijn afgesteld. Over paar weken wil ik mijn merrie weer oppakken aangezien ze geen veulen aan de voet heeft. Eerst nog ander tuig.
Heb ervoor mijn hca weggedaan, die was zo fijn :roll: zal je altijd zien.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:03

Wil trouwens proberen om hier weer een beetje mee te kletsen. Behoorlijk heftige periode achter de rug. Begin februari te horen dat de vrouw van m’n vader kanker had. Vorige week, precies 7 weken later is ze overleden. 53jaar... zo onwerkelijk.
In de tussentijd hebben mijn vriend en ik een huis gekocht. Heel leuk maar ook heel dubbel.
Ook was in nog bezig met m’n BE rijbewijs en deed ik een opleiding voor het werk. En zou ik eigenlijk woensdag examen van hebben. Gelukkig mag ik dit met een half jaar uitstellen omdat ik m’n hoofd er niet na heb staan. BE bewijs doe ik van het zomer wel een keer.

Heb ondertussen wel bijgelezen maar ga niet op iedereen meer reageren :D.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:20

Wat leuk Miranda!
Ik heb 1 keertje voor de fun hc dressuur gestart. Maar dat was binnen toen Alex nog wintervacht had dus impuls was er niet. Ik ben nu eigenlijk voornamelijk tijdens onze ritjes bezig met rechtrichten. En ook bezig met hem te leren dat de druk rechts niet 10 keer zo hoog hoeft te zijn als de druk links. Ik heb helaas een erg sterke rechterhand, dus hij heeft zich aangeleerd dat ie alleen druk rechts hoeft te voelen vanaf dat ie drie jaar was. Met als gevolg dat hij bij gelijke druk naar links kijkt om maar meer druk op rechts te voelen en we aan de linkerkant van de weg belanden. Dus hij kent het commando rechts en begint nu te snappen dat druk van de zweep ook iets anders kan betekenen dan dat ie harder moet. Ik begrens hem dus inmiddels ook met de zweep en gebruik de zweep zodat hij netjes de bochten doorgaat zonder in het geval van een bocht naar links naar binnen te vallen. Dus we gaan langzaam aan vooruit naar een pony die met gelijke druk netjes recht op de baan rechts blijft lopen.

Ik heb mijn hca toen opgehaald. Hij moest uit elkaar om in de auto te passen. We hebben toen nog lunch meegegeten daar haha.

Ik heb zonet Jorie in de vlechten gegooid trouwens:
Afbeelding

Ah wat een drukte in je leven zeg Patty. Snap helemaal dat je dan niet meer kunt reageren. Nog gecondoleerd. :(:)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:22

He gatsie Patty, dat is ook niet niks zeg. Nog heel veel sterkte de komende tijd! Y;( Wel gefeliciteerd met jullie huis, ik wens jullie veel geluk op het nieuwe stekkie! Wanneer ga je over? Of ben je al over?

Lekker bezig Miranda! :) Mijn HCA is zwart en heeft grijze plaatwielen (volgens mij :') ) Vind het prima neutrale kleuren!

Mijn opa is vannacht overleden. Er is een soort van last van mijn schouders, de periode van angst en afwachten is voorbij. Nu komt het ergste, maar hier komen we ook weer doorheen. Vooral voor mijn oma, die 40 jaar dag-in-dag-uit voor hem heeft gezorgd, heeft een groot gemis. Maar ook zij is een soort van opgelucht.

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:36

Ah gecondoleerd! Al snap ik het stukje ook wel dat je zegt dat er een last van je af valt. Evengoed veel sterkte de komende tijd :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:19

Gecondoleerd Jenny Y;(

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:54

Gecontroleerd en veel sterkte patty en kiekeboefje is niet niks

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:25

Dames gecondoleerd enorm veel sterkte

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:39

Gecondoleerd Patty en Kiekeboefje :(:)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:11

Jenny en Patty gecondoleerd. :(:) Veel sterkte!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:27

Sterkte en gecondoleerd Patty en Kiekeboefje. Y;(

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:26

Mirriej, leuk trouwens je 2e les!
Hij loopt best netjes vind ik hoor :)

En haha Susanne dat je de eerste proefjes verkeerd reed _O-
Ach je moet ergens beginnen toch? :)

Ik heb in december mijn eerste minimarathonwedstrijdje gehad met Fleurtje.

Afbeelding

Ik hou van wedstrijden. Heerlijk om een doel te hebben om naartoe te werken.

Ik hoop komende winter te kunnen starten. Eerst dat veulen en dan rustig aan wat serieuzere trainingen oppakken :)
Laatst bijgewerkt door Sunshinedaan op 07-04-18 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt