Hoeveel kan een shet eigenlijk dragen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Hoeveel kan een shet eigenlijk dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:32

Natascha, ik heb getemd. Hoe DURF je die taal hier uit te slaan, dat doe je maar lekker in je eigen tijd. Ik hoop dat je geband wordt. Arme arme Joska als iedereen zegt dat je te groot bent ben je gewoon te groot KLAAR.
Bah

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:44

Sappos schreef:
Natascha, ik heb getemd. Hoe DURF je die taal hier uit te slaan, dat doe je maar lekker in je eigen tijd. Ik hoop dat je geband wordt. Arme arme Joska als iedereen zegt dat je te groot bent ben je gewoon te groot KLAAR.
Bah

bravo! dit had ik zelf niet beter kunnen zeggen. gaat echt te ver.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:54

Wat is getemd? XD
Nou, uh gewoon doen? Tong uitsteken
Het IS me eigen tijd Haha!
Okee spannende oliebol ouwe!
Zo zielig is Joska niet hoor Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
En trouwens heb er met de eigenaren over gepraat, enz en met meerdere mensen die paarden hebben en die vinden dat het ook nog kan Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
En ik ben hartstikke lief tegen Joska <3!
En die gedurfde taal, kwam eigenlijk door een vriendinnetje van me Tong uitsteken We waren een beetjeuh melig ofzo weetjeh!
Maargoed ik weet zelf hoe het zit dusja, maar dat van dat gescheldt was niet helemaal de bedoeling, maarja kan het niet veranderen Knipoog
Was ook niet mijn idee, maar verder boeit het niet! Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:58

Ja maar Joska weet toch niet dat jij haar rug naar de paasei helpt? Ik vind je echt dom en egoistisch bezig. Als iedereen hier zegt dat het niet meer past waarom ben je dan toch zo koppig om tóch door te gaan? Alleen voor je eigen plezier zeker? Die pony kan je helemaal niks schelen het gaat jou erom dat JIJ kan rijden niks meer niks minder. Ik vind dat je best even kan dimmen tegen allemaal mensen die het beste met jou en je pony voorhebben. Wij zullen die dingen niet zeggen om te pesten maar alleen om te helpen. Helaas ben je te koppig het aan te nemen en blijf je op die arme pony rijden. Ze had beter nog als grasmaaier daar kunnen staan...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:05

Roxy_loveU schreef:
Niisj schreef:
http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina1.html
Bekijk deze link even ...Helemaal onder aan de pagina staat een tabel met paardenrassen & hun max. gewicht dat ze kunnen dragen in een gezonde situatie.

Klopt dit wel??
ik heb een tinker x merens van 1.55 en ik ben 70 kg kan ze mij dan bijna niet meer houden?????

Hij zal niet door z'n benen zakken Tong uitsteken
Het is gewoon risico-voller om met een hoger gewicht op dát paard te gaan rijden.
Het zijn advies gewichten hé. Het ene paard zal er nooit iets van krijgen en de ander zal misschien al eerder last krijgen. Een lichter zadel (die wel goed gewicht verdeeld) kan ook al wat helpen Knipoog

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:45

Maarja.. Daar past ze misschien niet in en blijft ze op dat zwaardere zadel rijden? Ik vind rijden op Shetlanders zowieso moeilijk, want die hele kleine kinderen vind ik eigenlijk té klein en hoe groter je wordt hoe sneller je er niet meer op kan. [Ik hoop dat het mag: Ik vind het zusje van Eliine enorm goed passen op der Shet.] Groter dan haar vind ik eigenlijk te groot. Maar als je niet met je benen onder de zadelflap vandaan komt vind ik je eigenlijk te klein [maar die zitten niet op bokt].

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:52

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:59

Ik denk dat ze het nou wel weet he!! kan deze topic niet gesloten worden??
Er is denk ik nu wel genieg gezegt. En ze weet dat ze zich niet had moeten
overhalen om dat er neer te zetten. Maar we zijn nu bezig joska te leren lopen naast de fiets.
Joska loopt namelijk alleen op gras een beetje door. Maar dan gaaat ze weer eten en trekt ze me van mijn fiets af!! XD XD haha dat is opzich wel grappig maar soms wordt je er gek van.
Ook gaan wij nu samen kijken naar een tuig en een sulky. Daar ga ik eerst mjin koetsiersbewijs voor halen. (ook voor mijn eigen pony) En dan gaan wij ook met haar mennen. Dus het komt erg dicht bij dat er niet meer of bijna niet meer op gereden gaat worden. Zo dan heeft iedereen die dat gezegt heeft ook zijn/haar zin en hoeft er niet zoveel meer gezeurt te worden, en komt er ook geen discussie meer!!

EIND GOED AL GOED!!!
Maar toch bedankt voor al jullie advies!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:53

Roxy_loveU schreef:
Niisj schreef:
http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina1.html
Bekijk deze link even ...Helemaal onder aan de pagina staat een tabel met paardenrassen & hun max. gewicht dat ze kunnen dragen in een gezonde situatie.

Klopt dit wel??
ik heb een tinker x merens van 1.55 en ik ben 70 kg kan ze mij dan bijna niet meer houden?????

hou er rekening mee dat deze adviesgewichten gesteld zijn op basis van het rijden met een boomloos zadel, dus minder verdeling van druk en gewicht dan een boomzadel. de maximale druk per cm2 mag naar ik meen 200 gram zijn, bij een boomloos zadel wordt je gewicht over een veel kleiner vlak en veel minder goed verdeeld, vandaar dat deze gewichten voorzichtig zijn genomen. wil overigens niet zeggen dat je je paard met een boomzadel véél zwaarder kunt belasten, maar een verschil maakt het zeker!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:02

Fjord_Shet schreef:
Achjoh val dood Haha!

PÁRDON?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:03

@ Roxy_loveU: waarom zou dit topic hierom gesloten moeten worden? Ik denk idd dat ze het wel weet, maar zij is niet de TS, en buiten dat zijn er heel veel mensen die wel wat hebben aan dit topic...

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:21

Fjord_Shet schreef:
Wat is getemd? XD
En trouwens heb er met de eigenaren over gepraat, enz en met meerdere mensen die paarden hebben en die vinden dat het ook nog kan Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen
En die gedurfde taal, kwam eigenlijk door een vriendinnetje van me Tong uitsteken We waren een beetjeuh melig ofzo weetjeh!
Maargoed ik weet zelf hoe het zit dusja, maar dat van dat gescheldt was niet helemaal de bedoeling, maarja kan het niet veranderen Knipoog

Als nog hoef je het niet op bokt te zetten. Misschien moet je een keer je hersens gebruiken.
Weet je hoeveel mensen daar dood aan gaan?? Mijn oom is er ook aan overleden
En dan ga jij het hier dood normaal op bokt zetten,, denk is gewoon een keer na Verward Verward

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:58

Tsjonge wat kom ik hier een gezellig topic binnenvallen Haha! . Volgens mij is er hier 1 rotte appel, dus ik blijf nog even. Want verder is het wel een nuttig topic Lachen

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:17

Het topic kan ook nog wle blijven natuurlijk sorry van die fout. Ik bedoel meer dat er niet meer gezeurt wordt over dat wat er is gezegt! Ze weet dat ze fout zit. En wij zijn nu aan het proberen te mennen enzo. (eerst gewoon lopen met lange lijnen enzo. En als je kijkt naar [ITP] Een klein kindje dat perfect op joska past!!!
dan zie je nu ook een meisje die op joska heeft gereden (klein) en de gene die joska nu verzorgt gaat niet meer op joska rijden!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:23

Fjord_Shet schreef:
Wat is getemd? XD

1 Joska is heel zielig
2 Dit soort taal sla je niet zomaar uit als je "melig" bent.
Laatst bijgewerkt door Alet op 06-01-08 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast, wegens plaatsen foto zonder toestemming

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:26

Sappos??

Kan je die er misschien afhalen?? ik heb al gezegt dat ze er nu nietmeer op rijd.. en toen dacht ze dat een shet 80 kon dragen!!!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:30

Sorry, maar wat een foto, heeft ze wel goed verstand, ook al is het een tijd geleden, ze lijkt me oud genoeg (ook op die foto) om te kunnen bedenken dat het met één persoon al niet kan, laat staan met 2!

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:31

Toen dacht ze nog dat een shet 80 kon houden!!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:32

En hoe oud is ze op die foto?
Oud genoeg om toch zeker te kunnen bedenken dat dit niet kan!

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:33

jah dat misschien wel maar heb je ook de andere foto's al gezien hoe het NU gaat??

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:34

Nee, je ontkent het, scheld mensen uit. Zie je wel dat je je voor de foto schaamt. Dat betekent dat je zelf ook dondersgoed weet dat het niet kan

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:34

uuH.. Sappos ik ben natasha niet hoor! XD

dutteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:35

Ik heb niet alles doorgelezen maar onze shet is heel erg sterk. Mijn vader en moeder zijn er een keer samen op gaan zitten en toch kon hij het houden. Heeft zelfs nog gedraafd.

Was maar 1 keertje en ze zullen het niet meer doen.

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:38

Dat is toch nog erger dan bij natasha??

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:39

Nou weetje, rond die tijd (2 jaar geleden) werd mij heel erg wijsgemaakt dat een shetlander 80 kilo kon houden.
Dus toen hebben mijn zus en ik er samen op gezeten.
Nu weet ik wel dat dat niet kan, en dat zal ook nooit weer gebeuren.
Ik weet nu wel beter Knipoog
Dus nu mag je verder je commentaar wel bij je houden Lachen
Het gaat nu super met Joska!