Taxatie topic shetlanders

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:19

macho 400,-
Snuitje 300,-

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:55

spoekie schreef:
Meavey schreef:
Ohja ontzettend gewild vandaag dat verkoopsites en de slachthuizen er vol mee zitten...
De bedragen hier zou ik vaak minimaal al naar guldens zetten, denk dat een hoop mensen zich in de euro vergissen.

Met L2 gestartrechtigde kinderpony's? Dus echt niet he? Vooral hengstjes en dan vooral de middenmaat en dan al helemaal als ze geen papier hebben, díé gaan naar het slachthuis. En ik zou maar eens gaan kijken op verkoopsites, daar vragen ze echt wel 500 euro voor zo'n pony. Als een onbeleerde al 200 waard is, is een beleerd al bijna 400 euro waard en dan zo'n brave en ver doorgereden (voor shet) die mag echt wel tegen de 500 euro aan zitten.

Ik vind het niet reeël als je zoveel voor een shetlander betaald, alleen er zijn gekken die het ervoor geven en daarom vragen ze het ervoor, maar of ze het waard zijn. Nee daar ben ik het niet mee eens.

_rocco_ schreef:
Mij lijkt Gangster wel iets meer waard dan 75/100 euro! ik vind hem heel erg leuk getekend! Ik zou zeggen 150.

Valt tegen hoor, Kijk maar is op marktplaats kan je allemaal shetveulens krijgen voor vraagprijs 75 euro. En vaak hebben ze toch een enkeltje slachthuis. Nee 100 euro is wel te veel imo

Dineoh

Re: Taxatie topic shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:41

blacky= 400 euro
-Turbo Maxima= 200 euro
-Wendy= 250 euro
-wout= 100 euro
-Bowie 280 euro
-Zhara 275 euro
-Kroonprins 100 euro
- Gangster 150 euro

nou mijn schatje
dino een shetlander ruin van 97 cm
een sjiek type shet van nou net 5jaar oud
hij is bereden en voor de kar en springen kan hij ook 90 cm hebben we hem al laten springen alleen geen foto`s van jammergenoeg
het is een echte lieverd ook voor kinderen en natuurlijk toch shetstreken een echte deugniet:D
hij heeft geen papieren.
wij hebben al een paar keer wedstrijd dressuur gedaan en bij de tweede wedstrijd werden we tweede van de 8 menners dus hele prestatie voor mijn knulletje
hier de foto`s:d
Afbeelding

in de winter
Afbeelding

Afbeelding
wedstrijd
Afbeelding

hier net geschoren
Afbeelding
Afbeelding

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:52

hé mensen ik zie een aantal rijtjes met namen verschijnen maar Uike ontbreekt en dat terwijl ik juist zo nieuwsgierig ben.

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:07

Ramona_lief schreef:
spoekie schreef:
Met L2 gestartrechtigde kinderpony's? Dus echt niet he? Vooral hengstjes en dan vooral de middenmaat en dan al helemaal als ze geen papier hebben, díé gaan naar het slachthuis. En ik zou maar eens gaan kijken op verkoopsites, daar vragen ze echt wel 500 euro voor zo'n pony. Als een onbeleerde al 200 waard is, is een beleerd al bijna 400 euro waard en dan zo'n brave en ver doorgereden (voor shet) die mag echt wel tegen de 500 euro aan zitten.

Ik vind het niet reeël als je zoveel voor een shetlander betaald, alleen er zijn gekken die het ervoor geven en daarom vragen ze het ervoor, maar of ze het waard zijn. Nee daar ben ik het niet mee eens.

_rocco_ schreef:
Mij lijkt Gangster wel iets meer waard dan 75/100 euro! ik vind hem heel erg leuk getekend! Ik zou zeggen 150.

Valt tegen hoor, Kijk maar is op marktplaats kan je allemaal shetveulens krijgen voor vraagprijs 75 euro. En vaak hebben ze toch een enkeltje slachthuis. Nee 100 euro is wel te veel imo

Maar als er mensen zijn die het betalen, dan kun je hem dus voor die prijs verkopen en daar kijk je naar bij taxeren, wat hij zou opbrengen bij verkoop,

en btw 100 euro voor een shethengstje is echt veel.. Ik heb weer gehoord van iemand, die dan wel snel van 3 hengstjes af moest, maar waren alledrie met goede papieren, braaf, handmak en 2 of 3 jaar, en ook nog kleine maat. Die zijn dus voor 35 euro verkocht en vorig jaar een paar voor 50/75 euro, ook leuke shetjes met goede papieren...

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:52

spoekie schreef:

Maar als er mensen zijn die het betalen, dan kun je hem dus voor die prijs verkopen en daar kijk je naar bij taxeren, wat hij zou opbrengen bij verkoop,

en btw 100 euro voor een shethengstje is echt veel.. Ik heb weer gehoord van iemand, die dan wel snel van 3 hengstjes af moest, maar waren alledrie met goede papieren, braaf, handmak en 2 of 3 jaar, en ook nog kleine maat. Die zijn dus voor 35 euro verkocht en vorig jaar een paar voor 50/75 euro, ook leuke shetjes met goede papieren...

Dan doet diegene iets niet goed! €35,- is wel heel erg weinig. Het is ook niet een echte vergelijking van een reeele prijs. Het is dat deze persoon er snel vanaf moest, anders had hij/zij vast gewacht op een hogere bieder.

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:23

fjordnina schreef:
spoekie schreef:

Dan doet diegene iets niet goed! €35,- is wel heel erg weinig. Het is ook niet een echte vergelijking van een reeele prijs. Het is dat deze persoon er snel vanaf moest, anders had hij/zij vast gewacht op een hogere bieder.

Nee maar 75 euro is wel echt dik de max voor die pony's... meer heeft hij er de afgelopen 3 jaar niet vbor kunnen krijgen (hij fokt namelijk) en heeft dus ook echt geen haast om ze te verkopen.. maar meer krijg je er gewoon echt niet voor...

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:35

Mijn shet

Naam= Sheddy
Leeftijd= 10
Geslacht= merrie
kleur= bruin bont
hoogte= rond de 1.05 7 .

Is = betuigd, bereden, 100 procent verkeersmak, trailermak.
Ze springt, rijd dresuur, loopt daarbij eigenlijk uit zichzelf steeds aan de teugel, heeft mooie ruime gangen.
Is erg slim en vandaar dat wij ook wat vrijheidsdresuur doen, ze kan ''strekken'' en op een blok staan.

de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:26

Sheddy 300euro
Dino 175/200euro

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:49

[quote="spoekie]
Nee maar 75 euro is wel echt dik de max voor die pony's... meer heeft hij er de afgelopen 3 jaar niet vbor kunnen krijgen (hij fokt namelijk) en heeft dus ook echt geen haast om ze te verkopen.. maar meer krijg je er gewoon echt niet voor...
[/quote]

Wij raken hengstveulens zonder papier voor minimaal 75 euro kwijt, meestal lukt het voor zo'n 120 euro.

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:52

Sheddy is trouwens vos-bont geen bruin.

Fjordnina je hebt dan echt enorme mazzel want je kan al hengstveulentjes met papieren voor die prijs krijgen, maar een vertrouwd adres waar de diertje veel aandacht hebben gekregen is natuurlijk vaak fijner dan een wilde die nog nooit mensenhanden heeft gezien en voor 25 euro op de markt staan.

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:49

fjordnina schreef:
[

dan heb je dus idd reuze mazzel...want hier raak je ze niet kwijt.. ze willen allemaal merrie's hebben...

_rocco_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:40

wat heb jij een mooi wagentje en mooie pony Findira! mag ik vragen wat zo'n wagentje moet kosten?
Sheddy: 200 euro

Turbootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:07

K' had eigenlijk wel wat minder verwacht voor Turbo omdat ie zo druk is met kleine kinderen. Maar omdat die 2 nu getaxeerd zijn laat ik mijn andere VZ- shetjes ook maar even zien! (oh, ik doe er maar eentje want ik heb geen goede foto's van Donder, de ander)

Naam: Poppy
Leeftijd: 12 jaar
Geslacht: Merrie
Schofthoogte: Eehhm... ongeveer 90 cm.?
Ras: Shetlander
Kleur: Bruin, in de zomer wat lichter van kleur.
Verder: Ouders zijn onbekend, ze is ook niet gechipt of getattoeerd.
Karakter: Ze is erg lief voor kinderen maar ook erg bang voor onverwachte bewegingen, dus als je bijvoorbeeld een rukje aan haar touw geeft worden haar ogen helemaal wit..
Ze is ook ingereden maar nu erg koppig en wil niet meer bereden worden, maar das niet zo raar want ze is hoefbevangen (en pas geleden ook nog geweest, nu weer)..... :'(
Foto's:
Afbeelding
Poppy's rechterkant

Afbeelding
Poppy's linkerkant

MIJN TAXATIE
SHEDDY: €300,-
DINO: €220,-
SNUITJE: €250,-
MACHO: €300,-
/// VOOR DE REST ALLE PONY'S ROND DE €250,- \\\

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:54

Olilly

(v/d Stege)
Merrie
7 jaar (dacht ik.. hahaha)
Ongeveer één meter schofthoogte (weet niet precies)
Heeft 1 wedstrijd gelopen. Proef: groen, punten: 155, 5e van de 14!! (goed zo Karlijn;) en dat voor de eerste wedstrijd!!)

Foto's:

[img]http://img151.imageshack.us/img151/8883/olilly0zy.th.jpg[img/]

[img]http://img239.imageshack.us/img239/7007/olilly71pp.th.jpg[img/]

Weet niet of ik nog meer moet vertellen maar anders stuur maar een PB of zet hieronder wat..

Kus Larissa

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:56

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:58

annuh25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:39

Sheddy: 300 euro
Olilly: 275 euro

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:56

Snuitje: 250,-
Uike: 350,-

Dino: 400,-
Sheddy: 350,-
Poppy: 200,-

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:03

Poppy: 150euro
Oililly: 250euro

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:14

LovesSaartje schreef:
Uike: 350,-

Dit hebben wij er exact voor neergeteld. Heb er geen spijt van. Kittig ding en een afstamming om je vingers bij af te likken.

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:58

spoekie schreef:

Het taxeren is hoeveel een pony waard is. Niet wat mensen ervoor geven.. Dat wat mensen ervoor geven speelt ook een rol, maar vooral hoeveel die echt waard is.

Idd, je krijgt niet veel voor een hengstje. Ik zie ook niet dat je er veel voor kreeg

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:04

Ramona_lief schreef:
spoekie schreef:

Het taxeren is hoeveel een pony waard is. Niet wat mensen ervoor geven.. Dat wat mensen ervoor geven speelt ook een rol, maar vooral hoeveel die echt waard is.

Idd, je krijgt niet veel voor een hengstje. Ik zie ook niet dat je er veel voor kreeg

Maar door het te veel aan hengstjes gaat hun waarde gewoon drastisch omlaag... Dus hun waarde heeft ontzettend veel met de markt te maken..

En btw het waren niet mijn pony's, ik verzorg daar alleen maar, zodoende krijg ik dat te horen

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:22

Jaa idd, maarja. Maakt mij ook niet zoveel uit. Ik taxeer hier ook niet omdat ik er ook geen goede kijk op heb. Dus ja ik hou me mond maar

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:29

Afbeelding
Naam: Mandy
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 9 jaar
Stokmaat: 1.10
Kleur: vos
Afstamming: Onbekend
Goede conditi, Gezond, Geént altijd ontwormd
Braaf paardje kan voor kar voor de slee en kan bereden worden.
Karakter: Lief en braaf geschikt voor de beginnende ruiter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding