Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
spoekie schreef:Meavey schreef:Ohja ontzettend gewild vandaag dat verkoopsites en de slachthuizen er vol mee zitten...![]()
De bedragen hier zou ik vaak minimaal al naar guldens zetten, denk dat een hoop mensen zich in de euro vergissen.
Met L2 gestartrechtigde kinderpony's? Dus echt niet he? Vooral hengstjes en dan vooral de middenmaat en dan al helemaal als ze geen papier hebben, díé gaan naar het slachthuis. En ik zou maar eens gaan kijken op verkoopsites, daar vragen ze echt wel 500 euro voor zo'n pony. Als een onbeleerde al 200 waard is, is een beleerd al bijna 400 euro waard en dan zo'n brave en ver doorgereden (voor shet) die mag echt wel tegen de 500 euro aan zitten.
_rocco_ schreef:Mij lijkt Gangster wel iets meer waard dan 75/100 euro! ik vind hem heel erg leuk getekend! Ik zou zeggen 150.

Ramona_lief schreef:spoekie schreef:Met L2 gestartrechtigde kinderpony's? Dus echt niet he? Vooral hengstjes en dan vooral de middenmaat en dan al helemaal als ze geen papier hebben, díé gaan naar het slachthuis. En ik zou maar eens gaan kijken op verkoopsites, daar vragen ze echt wel 500 euro voor zo'n pony. Als een onbeleerde al 200 waard is, is een beleerd al bijna 400 euro waard en dan zo'n brave en ver doorgereden (voor shet) die mag echt wel tegen de 500 euro aan zitten.
Ik vind het niet reeël als je zoveel voor een shetlander betaald, alleen er zijn gekken die het ervoor geven en daarom vragen ze het ervoor, maar of ze het waard zijn. Nee daar ben ik het niet mee eens._rocco_ schreef:Mij lijkt Gangster wel iets meer waard dan 75/100 euro! ik vind hem heel erg leuk getekend! Ik zou zeggen 150.
Valt tegen hoor, Kijk maar is op marktplaats kan je allemaal shetveulens krijgen voor vraagprijs 75 euro. En vaak hebben ze toch een enkeltje slachthuis. Nee 100 euro is wel te veel imo
spoekie schreef:
Maar als er mensen zijn die het betalen, dan kun je hem dus voor die prijs verkopen en daar kijk je naar bij taxeren, wat hij zou opbrengen bij verkoop,
en btw 100 euro voor een shethengstje is echt veel.. Ik heb weer gehoord van iemand, die dan wel snel van 3 hengstjes af moest, maar waren alledrie met goede papieren, braaf, handmak en 2 of 3 jaar, en ook nog kleine maat. Die zijn dus voor 35 euro verkocht en vorig jaar een paar voor 50/75 euro, ook leuke shetjes met goede papieren...
fjordnina schreef:spoekie schreef:
Maar als er mensen zijn die het betalen, dan kun je hem dus voor die prijs verkopen en daar kijk je naar bij taxeren, wat hij zou opbrengen bij verkoop,
en btw 100 euro voor een shethengstje is echt veel.. Ik heb weer gehoord van iemand, die dan wel snel van 3 hengstjes af moest, maar waren alledrie met goede papieren, braaf, handmak en 2 of 3 jaar, en ook nog kleine maat. Die zijn dus voor 35 euro verkocht en vorig jaar een paar voor 50/75 euro, ook leuke shetjes met goede papieren...
Dan doet diegene iets niet goed! €35,- is wel heel erg weinig. Het is ook niet een echte vergelijking van een reeele prijs. Het is dat deze persoon er snel vanaf moest, anders had hij/zij vast gewacht op een hogere bieder.
fjordnina schreef:[

LovesSaartje schreef:Uike: 350,-
spoekie schreef:
Ramona_lief schreef:spoekie schreef:
Het taxeren is hoeveel een pony waard is. Niet wat mensen ervoor geven.. Dat wat mensen ervoor geven speelt ook een rol, maar vooral hoeveel die echt waard is.
Idd, je krijgt niet veel voor een hengstje. Ik zie ook niet dat je er veel voor kreeg