Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Ayla schreef:Voor een hele dag is dat niet duur toch? Als ik met Sjors een dagje naar het strand ga, ga ik altijd naar Wassenaar en daar betaal je 6 euro per dag voor auto + trailer samen.
Witte billen zijn idd het best Aan Boef zijn billen voor mijn sulky moet ik ook nog altijd wennen.
sakvis schreef:Mirriej, kan de koliek niet komen door het nieuwe vlas? Of had hij een slokdarmverstopping? Want dat kan logisch zijn omdat de koliek verschijnselen zo snel kwamen na het eten van zijn voer. Maar omdat je schrijft dat hij de slobber ook niet at lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat hij al daarvoor al last had.
Verder zou ik de trainingen wat terugschroeven omdat je zegt dat hij wat gewicht verliest. Zeker die ruggengraat is iets om in de gaten te houden. Heb je daar misschien een foto van? Want rondom de ruggengraat liggen veel spiergroepen. Als hij juist daar wat dunner aan het worden is dan teert hij in op zijn bespiering. Dat is natuurlijk niet wat je wilt.
mirriejj schreef:Oh wat heerlijk over het strand zeg!
Willem heeft volgens mij ook wel de lente in zijn koppie of niet?
Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Jimmy staat nu 3 weken hier, ze zijn van 2 keer per dag kuil naar onbeperkt hooi gegaan. Zijn mest is daardoor weer perfect geworden. Hij krijgt daarnaast iedere dag vitalbix met 30ml lijnzaadolie en daarnaast nog smorgens wat slobber met wat luzerne.
Nu is hij in die 3 weken ook weer meer gaan werken en hij is daar door toch wel wat afgevallen . Ribben zijn nu voelbaar maar niet zichtbaar, maar zijn ruggengraat komt er nu iets op te liggen.
Morgen komt er sportbrok binnen, die gaat hij krijgen. Maar moet ik daar meer aan doen, of komt dit ook wel goed als hij meer spieren krijgt?
mirriejj schreef:Dankjewel voor de tips, dan klopte mijn gevoel.
Gisteren heb ik vlas in de schuilstal gedaan, Jimmy nam er toen een hapje van en ik zei nog tegen mijn vriendin dat ik even op moest letten, voordat hij hele happen neemt en koliek krijgt.
Ga ik ze vanmorgen voeren, dan krijgen ze altijd wat slobber met vitalbix. Hij heeft de vitalbix eraf gegeten en stopte toen met eten. Ik was net de wei aan het uitmesten dus even in de gaten gehouden. Kort erna ging hij rollen, dus meteen maar even aan de hand genomen en gelopen, hij heeft namelijk eerder een keer koliek gehad na het eten van vitalbix.
4 keer gemest met lopen, en na een half uurtje trok het weer weg, gelukkig meteen herkent en actie ondernomen. Nu staat hij weer lekker te knabbelen aan het hooi.
Ik vind het wel toevallig dat dit 2 keer is na het eten van die vitalbix.
ElineGC schreef:Ik lees elke dag wel mee in het topic, ben alleen niet zo actief met reageren. Ik zal even een update doen vanaf pagina 41!
mirriejj, wat een leuke pony! mooie deken ook, waar heb je die gekocht? Ik heb geen ervaring met maagzweren helaas.
ingridM, Leuk voor Alf dat hij weer nieuwe vrienden heeft
Sakvis, Wat zullen jouw pony's een conditie hebben! Het lijkt me heerlijk om zo lang weg te kunnen gaan met de pony
testebeest, wat goed van je eerste les. Gaat het nu wat beter met jou en mil?
Linda_gigant, wat leuk dat hij nu al 3 jaar bij je is
Susanne, Die volte lijkt mij ook lastig. en wat leuk zo op het strand, ik ben jaloers
patty14, gelukkig gaat het nu beter! en wat een leuke foto's van het springen en het staat wel sportief die sportcoupe
patricia_86, wat stom dat je bent weggestuurd. en een stoere tattoo
lillian__ , Ik woon nog thuis en heb dus geen vaste uitgaven. Alles van mijn betaalrekening gaat gewoon zo snel mogelijk door naar de spaarrekening. Wil ik iets groots kopen dan denk ik daar wel 100 x over na maar als ik het echt wil doe ik dat wel. Ik heb dus geen speciale rekening voor Eddy. Ik ben zelf 17 en volg een BBL opleiding in de horeca. Ik verdien dus niet zo veel.
Claudiadvx, heb jij ook niet op paard en koets gereden? volgens mij herken ik je paardje met tuig.
Ik heb zoveel mogelijk gereageerd
Ik heb deze week een best gekke week gehad met Eddy. Ik wordt er gek van om steeds afhankelijk te zijn van anderen met een buitenrit en dan wil ik zo af en toe wel eens een klein rondje alleen maken. Dat rondje is denk ik 4,5 km. Hij is één keer eerder geschrokken toen ik alleen reed dat rondje. Dat kwam toen omdat er 3 keffende hondjes achter ons aan renden. Dat stuk was gelukkig op een dijk. Daarna een hele tijd niet meer alleen gereden en nu dus afgelopen dinsdag weer alleen hetzelfde rondje. Meneer had even haast, volgens mij schrok hij niet echt ergens van maar hij ging er wel van door. Voorlopig dus maar weer niet alleen gaan! Toen woensdag op eigen terrein wat gereden en toen kwam er ook nog een fotograaf langs die wat mooie plaatjes leverde . Gisteren kwam mijn (soort van) instructeur langs en hebben we nog even getraind met Eddy. Hij liep zo fijn.. Ook nog even langs het stuk gereden waar hij was geschrokken en er is gelukkig geen angst op dat punt!
[ [url=m/cPTzjK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gvzyyz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gsJCJm.jpg]Afbeelding[/url] ]
We willen ook mee gaan doen aan de SMR wedstrijddag, gewoon voor de ervaring en voor de leuk. We zijn nog nooit op wedstrijd geweest, laat staan op een andere locatie mennen waar we heen moeten met de trailer. Spannend dus!
IngridM schreef:Mirriej ik denk persoonlijk niet dat ze koliekerig werd van de Vitalbix maar je weet maar nooit, er gebeuren gekkere dingen soms.
Linda; jammer dat jouw pony het niet goed deed erop. Ik ben zelf erg fan van Vitalbix het is een mooi product maar zo zie je maar weer dat elke pony anders ergens op reageert. Zo zag Alf opeens overal spoken bij de care4life haha. Was echt raar.
Lilian; ik schreef inderdaad ook al dat ik vaker van metazoa hoor dat paarden nog tekorten hebben bij de aanbevolen hoeveelheid. Je zou eens een ander vitamine brokje kunnen proberen?
Kiekeboefje; leuk filmpje trouwens! Lief!!
Eline; gelukkig zijn jullie toch weer veilig thuis gekomen!
Ik ging vanochtend een stal genoot naar de arts brengen met de trailer. Helemaal naar Nijmegen ergens (150 km), komen we daar aan bleek het morgen te zijn. Arts had verkeerde datum opgegeven dus we konden omkeren en weer terug. Zonde zeg!