[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:31

Ayla, nog gefeliciteerd met Sjors!
Gaaf zo samen over het strand! Hoe beviel een bont uitzicht? :P

Romy, leuke foto!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:39

Dankjewel! Het uitzicht was inderdaad wel even wennen haha :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:44

Witte billen zijn het beste!! Ik kijk nog steeds raar als ik Sil in enkelspan heb Haha. Na al die jaren wit is zwart toch wel anders.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:55

heerlijk strandritje! moet ik eigenlijk ook weer eens doen. Maar waar ik altijd parkeerde is het nu 10 euro parkeergeld geworden....

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:29

Voor een hele dag is dat niet duur toch? Als ik met Sjors een dagje naar het strand ga, ga ik altijd naar Wassenaar en daar betaal je 6 euro per dag voor auto + trailer samen.

Witte billen zijn idd het best :D Aan Boef zijn billen voor mijn sulky moet ik ook nog altijd wennen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:50

nee bruine billen natuurijk!
Afbeelding
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:02

Ayla schreef:
Voor een hele dag is dat niet duur toch? Als ik met Sjors een dagje naar het strand ga, ga ik altijd naar Wassenaar en daar betaal je 6 euro per dag voor auto + trailer samen.

Witte billen zijn idd het best :D Aan Boef zijn billen voor mijn sulky moet ik ook nog altijd wennen.

Ik ga nooit een hele dag
Maximaal 2 uur. Wassenaar is nu 10 euro geworden

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:37

Bruine billen zijn ook leuk! Het is maar net wat je gewend bent.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:40

Leuke foto's weer dames.
Mooi hoofdstel Romy. En de spring foto's erg leuk.

De rennies zijn idd ook op aanbeveling van de dierenarts.

Hier met arty zaterdag gemend en gisteravond met Mil.
Vos of bont uitzicht vind het beide heerlijk

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:46

Mooie foto bij de bloesem Romy! <3

Wat hebben we heerlijk gereden Ayla! Fay was super braaf en je had haar keurig aan het lopen! Willem was érg dwars en rennerig op het strand, waar ik dan weer gefrustreerd van werd (zwak punt van mij) maar wel fijn kunnen afsluiten. Zondag weer op wedstrijd met hem.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:40

Oh wat heerlijk over het strand zeg!
Willem heeft volgens mij ook wel de lente in zijn koppie of niet?

Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Jimmy staat nu 3 weken hier, ze zijn van 2 keer per dag kuil naar onbeperkt hooi gegaan. Zijn mest is daardoor weer perfect geworden. Hij krijgt daarnaast iedere dag vitalbix met 30ml lijnzaadolie en daarnaast nog smorgens wat slobber met wat luzerne.

Nu is hij in die 3 weken ook weer meer gaan werken en hij is daar door toch wel wat afgevallen . Ribben zijn nu voelbaar maar niet zichtbaar, maar zijn ruggengraat komt er nu iets op te liggen.
Morgen komt er sportbrok binnen, die gaat hij krijgen. Maar moet ik daar meer aan doen, of komt dit ook wel goed als hij meer spieren krijgt?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:33

Ayla en Susanne wat hebben jullie leuk gereden! Heerlijk zo een strand dichtbij :)

Ik kan je niet helpen Mirriejj, ik weet het niet.

Lieve mensen, mijn pony is gestoord :+
https://youtu.be/xKc_1u_TijQ

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:59

Lekker hoor met het strand om de hoek, leuke fotos :)

een ruggengraat die bloot ligt duid vaak op het gebrek op spieren naast de ruggengraat, floor had dat ook toen hij bij ons kwam vorig jaar februari icm met een dikke buik, waarbij je de ribben goed kon voelen. hij was gewoon moddervet maar door het gebrek aan beweging nauwelijks bespierd.

Ik zit waarschijnlijk weer te zemelen, maar ik zag floor gister zand eten... niet extreem maar het was wel overduidelijk een hapje zand. aankomende week maar weer psylium slobber voeren iedere dag (evt dat ik het nog ga aanvullen met vlozaad en als ik er aan kan komen; rozenbottels) en gelijk een extra liksteen opgehangen die echt op floor hoogte hangt. toch apart dat hij het doet, hij staat nu zonder arbeid op 100 gr metazoa, scheutje lijn -zonnebloem en olijf, en een wortel (vind die lekker haha). Hij krijgt om 7 uur sochtends hooi los, 12 uur uit netten en rond half 4 uit netten daarna op de weide tot ongeveer half 8 en daarna nog een x uit hooi netten met enkel kleine mazen. Ze staan zo goed als onbeperkt, helaas zijn de twee fjorden dames vuilnisbakjes die door blijven eten. Floor buikt nadat hij uit de weide komt altijd even een half uurtje uit voordat hij hooi gaat eten, maar na een kwartiertje heeft ie wel weer genoeg gehad en gaat die op de paddock staan soezen, maar nu betrapte ik hem gisteravond dus op het eten van een minihapje zand. Doe ik iets verkeerd?
Vorig jaar was het heel anders, toen stond hij zonder schuilmogelijkheden op een weitje die na 2 regenbuien + een trekpaard als maatje veranderde in een modderpoel, dronk hij water uit die vieze modderplassen, kreeg hij voordroog wat soms bijna tegen het kuil aanzat en stond hij op care4life met extra luzerne en soms drie hapjes slobber erbij, de hele zomer heeft hij met jeuk gestaan wat redelijk in te dimmen was met creme en shampoo's tegen jeuk, nu staat hij nog steeds zonder jeuk en groeien zijn manen als een trein, zijn hoeven zijn zo hard nu dat de smid er veel meer moeite had om er doorheen te komen, vorig jaar was het een klein rondje over de weg en hij stond op het kortst... Stomme pony jij mag geen zand eten :+
Eerste eigen pony + heel kritisch = zemelen over iedere verkeerde scheet mijn excuses *D

gisteren wel heel fijn kunnen mennen op de weide, helaas is de bak nu echt te zwaar voor floor dus dan maar op de weide, veel overgangen en tempowisselingen kunnen rijden, floor ook een paar x voluit laten gaan, wat een kick is dat zeg! maar ook vanuit de hoogste versnelling terug kunnen nemen naar een handgalopje. Hij moest even opwarmen, maar toen die eenmaal was opgewarmd veranderde hij in een mini-warmbloed, had mijn handen vol aan hem.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:42

En ik ga voor vosbillen :-) haha

Mirriejj meestal is het spiergebrek maar kaal ruggetje kan bv ook door cushing komen. Overigens worden de meeste pony's eerst wat dikker als ze overgaan op onbeperkt hooi. Ik zou het even in de gaten houden. Lekker gaan trainen en kijken of hij gaat veranderen.

Lilian je doet niets verkeerd zo even snel te lezen. Het zou kunnen dat hij iets mist in de voeding (lees ik regelmatig over metazoa) maar er zijn ook gewoon heel veel pony's/paarden die zand eten omdat.......tja, waarom....? Geen idee.
Je mag zemelen over dingen hoor haha ik ben ook continu met Alf bezig :-)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:39

Dankjewel voor de tips, dan klopte mijn gevoel.

Gisteren heb ik vlas in de schuilstal gedaan, Jimmy nam er toen een hapje van en ik zei nog tegen mijn vriendin dat ik even op moest letten, voordat hij hele happen neemt en koliek krijgt.
Ga ik ze vanmorgen voeren, dan krijgen ze altijd wat slobber met vitalbix. Hij heeft de vitalbix eraf gegeten en stopte toen met eten. Ik was net de wei aan het uitmesten dus even in de gaten gehouden. Kort erna ging hij rollen, dus meteen maar even aan de hand genomen en gelopen, hij heeft namelijk eerder een keer koliek gehad na het eten van vitalbix.
4 keer gemest met lopen, en na een half uurtje trok het weer weg, gelukkig meteen herkent en actie ondernomen. Nu staat hij weer lekker te knabbelen aan het hooi.

Ik vind het wel toevallig dat dit 2 keer is na het eten van die vitalbix.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:40

wat een heerlijke standrit Ayla en suzanne! ik ben nog Nooit op t strand geweest maar staat nog op de Bucket list ;)

Lillian ik heb in het verleden ook een paard gehad die zand at. wat onwijs goed hielp is een schepje zeewier door het eten ( dit hielp ook tegen zijn eczeem) ik voer mijn Ponys standaard zeewier bij het gehele jaar door. Ik bestel het bij de paardendrogist ( IJslands zeewier ofzo) ik koop het in zak en doe het dan zelf in een pot ( goedkoopste oplossing ;) )

en ik zemel ook constant over mn pony hoor, stel dat hij ziek word :o -O-

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:17

Mirriej, kan de koliek niet komen door het nieuwe vlas? Of had hij een slokdarmverstopping? Want dat kan logisch zijn omdat de koliek verschijnselen zo snel kwamen na het eten van zijn voer. Maar omdat je schrijft dat hij de slobber ook niet at lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat hij al daarvoor al last had.
Verder zou ik de trainingen wat terugschroeven omdat je zegt dat hij wat gewicht verliest. Zeker die ruggengraat is iets om in de gaten te houden. Heb je daar misschien een foto van? Want rondom de ruggengraat liggen veel spiergroepen. Als hij juist daar wat dunner aan het worden is dan teert hij in op zijn bespiering. Dat is natuurlijk niet wat je wilt.

Lillian, volgens de site van Metazoa moet je 50 gram brokjes per 100 kg lichaamsgewicht geven. Als jij 100 gram brokjes geeft dan voer je al meer brokjes dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Als Floor dan nog zand hapt dan zou dit voor mij een teken zijn dat hij niet genoeg vitamines/mineralen uit de metazoa kan halen. Ik zou overwegen om over te stappen op een ander merk vitamine/mineralen brok.
Wel fijn dat Floor zo veel gezonder is geworden ten op zichte van vorig jaar! Is hij nu goed op gewicht? Ander zou je misschien nog een vakje kunnen afzetten met een laag schrikdraadje waar alleen hij onderdoor past. Dan kan je daar nog wat extra hooi voeren.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:29

sakvis schreef:
Mirriej, kan de koliek niet komen door het nieuwe vlas? Of had hij een slokdarmverstopping? Want dat kan logisch zijn omdat de koliek verschijnselen zo snel kwamen na het eten van zijn voer. Maar omdat je schrijft dat hij de slobber ook niet at lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat hij al daarvoor al last had.
Verder zou ik de trainingen wat terugschroeven omdat je zegt dat hij wat gewicht verliest. Zeker die ruggengraat is iets om in de gaten te houden. Heb je daar misschien een foto van? Want rondom de ruggengraat liggen veel spiergroepen. Als hij juist daar wat dunner aan het worden is dan teert hij in op zijn bespiering. Dat is natuurlijk niet wat je wilt.

Ja dat kan zeker. Voor nu lijkt hij fit, eet ook weer goed gelukkig. Dus ik vermoed eerder dat hij zich verslikt heeft. Hij kan voor nu ook even niet op het vlas :)
Hij was van de week ook al wat kieskeurig met de vitalbix. Maar toen lag er ook nog geen vlas is, daarom dat de DA en ik vermoedde dat het daar mee te maken had.

Hij heeft nu even een paar dagen vrij, kan hij een rustig herstellen en dan kan ik volgende week verder zien. Ik zal straks even een foto maken.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:42

Ik lees elke dag wel mee in het topic, ben alleen niet zo actief met reageren. Ik zal even een update doen vanaf pagina 41!
mirriejj, wat een leuke pony! mooie deken ook, waar heb je die gekocht? Ik heb geen ervaring met maagzweren helaas.
ingridM, Leuk voor Alf dat hij weer nieuwe vrienden heeft
Sakvis, Wat zullen jouw pony's een conditie hebben! Het lijkt me heerlijk om zo lang weg te kunnen gaan met de pony
testebeest, wat goed van je eerste les. Gaat het nu wat beter met jou en mil?
Linda_gigant, wat leuk dat hij nu al 3 jaar bij je is
Susanne, Die volte lijkt mij ook lastig. en wat leuk zo op het strand, ik ben jaloers :Y)
patty14, gelukkig gaat het nu beter! en wat een leuke foto's van het springen en het staat wel sportief die sportcoupe
patricia_86, wat stom dat je bent weggestuurd. en een stoere tattoo 8-)
lillian__ , Ik woon nog thuis en heb dus geen vaste uitgaven. Alles van mijn betaalrekening gaat gewoon zo snel mogelijk door naar de spaarrekening. Wil ik iets groots kopen dan denk ik daar wel 100 x over na maar als ik het echt wil doe ik dat wel. Ik heb dus geen speciale rekening voor Eddy. Ik ben zelf 17 en volg een BBL opleiding in de horeca. Ik verdien dus niet zo veel.
Claudiadvx, heb jij ook niet op paard en koets gereden? volgens mij herken ik je paardje met tuig.

Ik heb zoveel mogelijk gereageerd :D

Ik heb deze week een best gekke week gehad met Eddy. Ik wordt er gek van om steeds afhankelijk te zijn van anderen met een buitenrit en dan wil ik zo af en toe wel eens een klein rondje alleen maken. Dat rondje is denk ik 4,5 km. Hij is één keer eerder geschrokken toen ik alleen reed dat rondje. Dat kwam toen omdat er 3 keffende hondjes achter ons aan renden. Dat stuk was gelukkig op een dijk. Daarna een hele tijd niet meer alleen gereden en nu dus afgelopen dinsdag weer alleen hetzelfde rondje. Meneer had even haast, volgens mij schrok hij niet echt ergens van maar hij ging er wel van door. Voorlopig dus maar weer niet alleen gaan! Toen woensdag op eigen terrein wat gereden en toen kwam er ook nog een fotograaf langs die wat mooie plaatjes leverde <3 <3 . Gisteren kwam mijn (soort van) instructeur langs en hebben we nog even getraind met Eddy. Hij liep zo fijn.. Ook nog even langs het stuk gereden waar hij was geschrokken en er is gelukkig geen angst op dat punt!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

We willen ook mee gaan doen aan de SMR wedstrijddag, gewoon voor de ervaring en voor de leuk. We zijn nog nooit op wedstrijd geweest, laat staan op een andere locatie mennen waar we heen moeten met de trailer. Spannend dus!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:49

ElineGC schreef:
Claudiadvx, heb jij ook niet op paard en koets gereden? volgens mij herken ik je paardje met tuig.

Ja dat klopt! Goed gezien :D
Echt super leuk dat je me nog herkend
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:20

mirriejj schreef:
Oh wat heerlijk over het strand zeg!
Willem heeft volgens mij ook wel de lente in zijn koppie of niet?

Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Jimmy staat nu 3 weken hier, ze zijn van 2 keer per dag kuil naar onbeperkt hooi gegaan. Zijn mest is daardoor weer perfect geworden. Hij krijgt daarnaast iedere dag vitalbix met 30ml lijnzaadolie en daarnaast nog smorgens wat slobber met wat luzerne.

Nu is hij in die 3 weken ook weer meer gaan werken en hij is daar door toch wel wat afgevallen . Ribben zijn nu voelbaar maar niet zichtbaar, maar zijn ruggengraat komt er nu iets op te liggen.
Morgen komt er sportbrok binnen, die gaat hij krijgen. Maar moet ik daar meer aan doen, of komt dit ook wel goed als hij meer spieren krijgt?

Sil heeft ook de neiging mager te worden. Nu krijgen ze sinds kort bietenpulp. Is gewoon een ruwvoer en ze blijven er super door op gewicht! En ze vinden het heel lekker!!

mirriejj schreef:
Dankjewel voor de tips, dan klopte mijn gevoel.

Gisteren heb ik vlas in de schuilstal gedaan, Jimmy nam er toen een hapje van en ik zei nog tegen mijn vriendin dat ik even op moest letten, voordat hij hele happen neemt en koliek krijgt.
Ga ik ze vanmorgen voeren, dan krijgen ze altijd wat slobber met vitalbix. Hij heeft de vitalbix eraf gegeten en stopte toen met eten. Ik was net de wei aan het uitmesten dus even in de gaten gehouden. Kort erna ging hij rollen, dus meteen maar even aan de hand genomen en gelopen, hij heeft namelijk eerder een keer koliek gehad na het eten van vitalbix.
4 keer gemest met lopen, en na een half uurtje trok het weer weg, gelukkig meteen herkent en actie ondernomen. Nu staat hij weer lekker te knabbelen aan het hooi.

Ik vind het wel toevallig dat dit 2 keer is na het eten van die vitalbix.

Eng zeg! Als je geen goed gevoel bij het voer hebt zou ik het niet meer geven.

ElineGC schreef:
Ik lees elke dag wel mee in het topic, ben alleen niet zo actief met reageren. Ik zal even een update doen vanaf pagina 41!
mirriejj, wat een leuke pony! mooie deken ook, waar heb je die gekocht? Ik heb geen ervaring met maagzweren helaas.
ingridM, Leuk voor Alf dat hij weer nieuwe vrienden heeft
Sakvis, Wat zullen jouw pony's een conditie hebben! Het lijkt me heerlijk om zo lang weg te kunnen gaan met de pony
testebeest, wat goed van je eerste les. Gaat het nu wat beter met jou en mil?
Linda_gigant, wat leuk dat hij nu al 3 jaar bij je is
Susanne, Die volte lijkt mij ook lastig. en wat leuk zo op het strand, ik ben jaloers :Y)
patty14, gelukkig gaat het nu beter! en wat een leuke foto's van het springen en het staat wel sportief die sportcoupe
patricia_86, wat stom dat je bent weggestuurd. en een stoere tattoo 8-)
lillian__ , Ik woon nog thuis en heb dus geen vaste uitgaven. Alles van mijn betaalrekening gaat gewoon zo snel mogelijk door naar de spaarrekening. Wil ik iets groots kopen dan denk ik daar wel 100 x over na maar als ik het echt wil doe ik dat wel. Ik heb dus geen speciale rekening voor Eddy. Ik ben zelf 17 en volg een BBL opleiding in de horeca. Ik verdien dus niet zo veel.

Ik heb zoveel mogelijk gereageerd :D

Ik heb deze week een best gekke week gehad met Eddy. Ik wordt er gek van om steeds afhankelijk te zijn van anderen met een buitenrit en dan wil ik zo af en toe wel eens een klein rondje alleen maken. Dat rondje is denk ik 4,5 km. Hij is één keer eerder geschrokken toen ik alleen reed dat rondje. Dat kwam toen omdat er 3 keffende hondjes achter ons aan renden. Dat stuk was gelukkig op een dijk. Daarna een hele tijd niet meer alleen gereden en nu dus afgelopen dinsdag weer alleen hetzelfde rondje. Meneer had even haast, volgens mij schrok hij niet echt ergens van maar hij ging er wel van door. Voorlopig dus maar weer niet alleen gaan! Toen woensdag op eigen terrein wat gereden en toen kwam er ook nog een fotograaf langs die wat mooie plaatjes leverde <3 <3 . Gisteren kwam mijn (soort van) instructeur langs en hebben we nog even getraind met Eddy. Hij liep zo fijn.. Ook nog even langs het stuk gereden waar hij was geschrokken en er is gelukkig geen angst op dat punt!

[ [url=m/cPTzjK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gvzyyz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gsJCJm.jpg]Afbeelding[/url] ]

We willen ook mee gaan doen aan de SMR wedstrijddag, gewoon voor de ervaring en voor de leuk. We zijn nog nooit op wedstrijd geweest, laat staan op een andere locatie mennen waar we heen moeten met de trailer. Spannend dus!

Ik zou dan wek eerst even oefenen op vreemd terrein. En ik weet niet of hij gewend is om met andere paarden te lopen? Even voorbereiden op zo'n evenement.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:42

ik heb ook slechte ervaringen met de vitalbix, gigant werd er heel erg opgeblazen van hij was echt niet fit toen hij dat kreeg. hij krijgt nu de care 4 life en doet het daar prima op icm de zeewier en natuurlijk hooi en gras

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:41

Mirriej ik denk persoonlijk niet dat ze koliekerig werd van de Vitalbix maar je weet maar nooit, er gebeuren gekkere dingen soms.

Linda; jammer dat jouw pony het niet goed deed erop. Ik ben zelf erg fan van Vitalbix het is een mooi product maar zo zie je maar weer dat elke pony anders ergens op reageert. Zo zag Alf opeens overal spoken bij de care4life haha. Was echt raar.

Lilian; ik schreef inderdaad ook al dat ik vaker van metazoa hoor dat paarden nog tekorten hebben bij de aanbevolen hoeveelheid. Je zou eens een ander vitamine brokje kunnen proberen?

Kiekeboefje; leuk filmpje trouwens! Lief!!

Eline; gelukkig zijn jullie toch weer veilig thuis gekomen!

Ik ging vanochtend een stal genoot naar de arts brengen met de trailer. Helemaal naar Nijmegen ergens (150 km), komen we daar aan bleek het morgen te zijn. Arts had verkeerde datum opgegeven dus we konden omkeren en weer terug. Zonde zeg!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:55

IngridM schreef:
Mirriej ik denk persoonlijk niet dat ze koliekerig werd van de Vitalbix maar je weet maar nooit, er gebeuren gekkere dingen soms.

Linda; jammer dat jouw pony het niet goed deed erop. Ik ben zelf erg fan van Vitalbix het is een mooi product maar zo zie je maar weer dat elke pony anders ergens op reageert. Zo zag Alf opeens overal spoken bij de care4life haha. Was echt raar.

Lilian; ik schreef inderdaad ook al dat ik vaker van metazoa hoor dat paarden nog tekorten hebben bij de aanbevolen hoeveelheid. Je zou eens een ander vitamine brokje kunnen proberen?

Kiekeboefje; leuk filmpje trouwens! Lief!!

Eline; gelukkig zijn jullie toch weer veilig thuis gekomen!

Ik ging vanochtend een stal genoot naar de arts brengen met de trailer. Helemaal naar Nijmegen ergens (150 km), komen we daar aan bleek het morgen te zijn. Arts had verkeerde datum opgegeven dus we konden omkeren en weer terug. Zonde zeg!

Met alf naar de arts?of paard van stalgenoot?

Mijne vallen op het moment ook beetje in. Die eten onbeperkt hooi en krijgen 50 gram care 4 live en 100 gram metazoa per dag en 2 x daags halve schep luzerne van pavo.
Ik heb lekker gereden vandaag. Ik met faya en maddy met caya. Erna beauty weer een bandje laten slepen.

Afbeelding

Afbeelding

Misschien met Eddie eerst paar keer op vreemd terrein oefenen? Vaak is een wedstrijd terrein toch spannend met alle andere paarden ect.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:04

Wauw dat is wel héél slordig Ingrid. Vind zo'n 'foutje' niet kunnen, stel dat mensen een trailer moeten huren enz. :=

Leuke foto's Patricia!