[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:25

Wat jammer Lori!

Mijn eerste les zit er weer op. Mooi huiswerk mee gekregen. Wij hebben weer wat te oefenen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:49

En? Was het weer leuk? :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:10

Susanne schreef:
Mandy: wat fijn! Ging goed?

Het is gelukt, maar gaat nog niet vanzelf allemaal. *\o/* -O-

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:31

Lieve Max <3 Wat een mooie bloemen ook.

Nee dat geloof ik graag. Het kan niet in een keer weer vanzelf gaan. Heb je wel goede begeleiding erbij? Rustig aan hè :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:41

Ja hele mooie plek om foto’s te maken. Had helaas maar 10 minuten nog door het rooster dat we nu hebben ivm Corona.

Ik ben al sinds oktober werk weer aan het opbouwen, dus had het wel sneller verwacht. Als het goed is ben ik over iets minder dan twee maanden wel weer volledig aan het werk.
Ja nog wel. :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:17

Ahh lieve Max!

Ja susanne ging goed! We moeten nog even ontdekken hoe de instructrice precies werkt. Had ook wat vragen gesteld tussendoor dus kan nu wel lekker aan de slag. Volgende week ga ik met chayton. Dat vind ik een stuk spannender, hij is is wat onvoorspelbaar zullen we maar zeggen. Maar we gaan het zien.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:58

Fijn vooruitzicht Mandy! Je bent echt goed bezig hoor +:)+ Mensen doen er vaak zo makkelijk over. Ik kan er zelf niet over mee praten maar in mijn omgeving wel mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten. En er wordt altijd een beetje simpel over gedaan vind ik. Al moet ik ook zeggen dat ik iemand ken die er vréselijk misbruik van maakt (al jaren thuis, kan verder alles inclusief zwart werken, maar het gratis geld erbij “is wel lekker”).

Romy: leuk dat je ook kan afwisselen met je pony’s. Succes met het huiswerk. Je hebt de smaak in ieder geval (weer) te pakken.

Geen pony, maar zo lief <3
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:14

Lieve foto! <3

Dat is waar. :j
Toch snap ik het ergens ook wel, ik had zelf ook niet verwacht dat het zo heftig zou zijn (ondanks dat ik ook vriendinnen heb die in dezelfde situatie hebben gezeten).

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:05

Jennifer: ik vervoer mijn HCA sulky ook in de punt van mijn tweepaards trailer, ik durf niet te zeggen hoe je jouw tweewieler het beste in de bus krijgt. Heb je een foto van de bus? Fijn dat je pony het zo goed doet, ondanks dat hij al op leeftijd is :)

Linsey: je nieuwe paard is echt heel knap! Ben benieuwd naar foto's met jou er op, lijkt me echt een plaatje :D Leuk ook dat jullie er een tweede pony bij gaan nemen. Lukt dat allemaal wel kwa tijd? Jij werkt fulltime toch? Ik werk tussen de 25 en 30 uur per week en dat vind ik soms al lastig combineren, maar mijn stal is ook 25 tot 30 minuten rijden en ik moet zelf mesten en voer klaarzetten.

Lori: misschien heb ik het gemist, maar waarom wil je geen tweewieler? Wil je tweespan rijden? Ik durf zo niet te zeggen wat de bokhoogte van de GJ van Boven sportbuggy's is maar ik ken wel mensen die dit eventueel op zouden kunnen meten voor je. Dan kunnen er geen vier mensen mee maar ik vraag me ook af of je dat moet willen met jouw pony's, zelfs met een tweespan ervoor. Ik heb Sjors wel eens voor een sportbuggy gehad met 16" wielen, enkelspan ging dat prima. Hij is 1.06 dus de bokhoogte zou wel eens 95cm kunnen zijn:
Afbeelding
Afbeelding

Susanne: lieve Sammie <3 En nogmaals gefeliciteerd met Willem Y)(^)

Mandy: lieve Maxje. Wat fijn dat je weer een hele dag gewerkt hebt!

Romy: lekker bezig! Bij wie les je nu?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:13

Voorlopig nog geen 2 pony hoor Ayla! Voorlopig kan ik nog lekker mennen met Toliene, dus dat scheelt. Maar wellicht over 1 a 2 jaar wel een 2e pony erbij. Zodra ik mijn zadel heb, zal ik eens wat foto’s maken van Amondo onder het zadel:)

Mijn stal is 5 minuutjes met de auto, en ben gemiddeld ongeveer om de dag 1 uur bezig met Toliene, en met Amondo zal dat ongeveer 1,5 uur per dag zijn. Dus gemiddeld ben ik 1,5/3 uur weg van huis voor de paarden iedere dag. Als ik een werkdag heb dan doe ik maar 1 paard en mijn vrije dag en weekend allebei. Ik werk 32 uur per week :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:20

@Ayla, Ik wil inderdaad dubbelspan. Ik heb Cookie en Finn die straks met elkaar in het span kunnen (tuig is er al) en nog de pony van mijn zus. Ik heb hier geen zand en graspaden, enkel verharde wegen met af en toe een heuvel op of neer. Finn stond vroeger al voor een vierwieler altijd en trok dit zonder problemen maar deze verkocht want vond hem ook terug net te hoog. Het is een gedeelde hobby vandaar de 2 zitplekken van voor, had het mij alleen geweest hoefde dat helemaal niet maar de gene die soms meegaat kan niet schuin zitten of lang rechtstaan dus moet gewoon naast mij kunnen. Die van GJ van boven was anders een hele mooie optie geweest, hoor er veel goede dingen over.

Een wagentje zoals Patricia vroeger had en nu Jenny (kiekeboefje) gekocht heeft zou ideaal zijn. Dat heeft alles buiten dan de mooie voorkant zoals ik graag zie maar dat is het minste.

@Mandy, Mooi zo tussen de bloemen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:01

Ja dat is zeker leuk dat ik kan afwisselen. Ik had vaak iemand mee op de kar en zij heeft het mennen nu ook helemaal ontdekt. Dus vandaag zijn we samen op pad gegaan, ieder met een pony.

Ayla ik les bij de lange boom. Op vrijdag wisselt de instructie dus het is wel steeds iemand anders. Even afwachten hoe dat gaat bevallen.

Linsey ik ben ook benieuwd naar foto’s. Hoe doet hij het tot nu toe?

Mandy het is goed dat je er de tijd voor neemt. Mijn moeder heeft jaren geleden een burn out gehad maar is te snel weer aan het werk gegaan. Daardoor heeft ze een terug val gekregen afgelopen jaar en dat was echt heftig.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:31

@Ayla ik zal ergens de komende weken eens proberen een foto van de bus te maken. Maar voorlopig heb ik de luxe van een les op locatie.

@Mandy, goed bezig!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:14

Goed bezig Mandy! Goed de tijd ervoor nemen hoor. Beter nu in 1 keer goed dan later weer keihard terug vallen.

Ik ben opzoek naar een fijne zweetdeken, iemand tips misschien?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:51

Voor Willem heb ik een Rambo deluxe fleece deken. Die is van een hele dikke kwaliteit en prettig in gebruik. Blijft ook mooi. Het liefst zou ik die badstof achtige willen van Rambo (dry rug) maar die is er niet in zijn maat helaas.

Wat voor materiaal zweetdeken wil je? Er is zoveel keus.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:33

Die kans moet je wel krijgen en dat is soms best een gevecht. ;)

Ik zit voor het eerst in 9 weken weer eens op kantoor.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:21

Susanne schreef:
Voor Willem heb ik een Rambo deluxe fleece deken. Die is van een hele dikke kwaliteit en prettig in gebruik. Blijft ook mooi. Het liefst zou ik die badstof achtige willen van Rambo (dry rug) maar die is er niet in zijn maat helaas.

Wat voor materiaal zweetdeken wil je? Er is zoveel keus.

Ja klopt... zie door het bos de bomen niet meer :') het liefst wil ik een zweetdeken die niet te warm is in de zomer zoals nu, maar ook weer fijn is als transportdeken in de trailer bijvoorbeeld.

Jij had toch ook een tijd de Shamrock Susanne? Of vergis ik me?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:51

Ik vind de shamrock fijn inderdaad .
Afbeeldingcircus Yaja

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:33

Ik heb de shamrock inderdaad ook gehad! Als transportdeken prettig in gebruik en als zweetdeken ook wel, maar ik vind Willem sneller drogen en geleidelijker afkoelen onder de Rambo.

Ik gebruik nu meestal de recuptex als transportdeken, die heeft dezelfde stay dry voering (en op de rug natuurlijk het recuptex deel).

Net even de stoute schoenen aangetrokken en een klein rondje met Willem naar buiten geweest. Wederom weer een drama. We zijn heelhuids thuis gekomen maar dat is alles. Morgen ochtend weer contact met de kliniek. Ik word hier echt verdrietig van..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:36

Wat een narigheid zeg!! Arme Willem ook, wat zal hij in paniek zijn.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:48

Wat moeilijk voor jou en Willem Suus! :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:48

Hier heb ik fleece dekens van harry horse en epplejeck maar vind van beide de pasvorm niet top. Die van harry horse is wel heel fijn fleece dus als ik iemand vind die kan naaien laat ik 'm misschien wel eens aanpassen, de borst is te ruim. Ik heb hier een BR cooler ook maar dat fungeert niet echt als zweetdeken vind ik persoonlijk.

@Susanne, Balen dit -O-

Zit er toevallig niemand in de buurt van Ermelo in dit topic?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:55

Ik! Maar ik zie dat je nu een messenger stuurt haha

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:00

Linsey: oh sorry, ik las het verkeerd :P Maar het klinkt zo wel te doen inderdaad. Ik heb ook een Rambo deluxe zweetdeken en eentje van de Mini Horse Shop. De Rambo is heel fijn maar eigenlijk net wat te groot en die van de MHS is wat dunner en heeft geen kruissingels, maar die vind ik ook heel fijn.

Lori: ik snap het. Worden die wagentjes van Patricia en Daniëlle nieuw niet meer gemaakt?

Dikke knuffel Suus :(:) :* Echt niet leuk.. als het iets beter gaat in de bak misschien toch wat in de bak blijven rijden zodat 'ie niet nog extra spooky word van minder beweging?

Ik woon redelijk in de buurt van Ermelo maar Romy dichterbij.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:03

Oh wat balen Susanne, snap helemaal je gevoel. Hoop ook dat er niet iets ernstigs achterweg komt. Is er iets veranderd in zijn omgeving? Ander maatje of juist een weg? Misschien iets mentaals? Vaak onderschatten we dat heel erg, ik had ooit een verzorgpaard die rouwde om een maatje die was overleden.

Ik heb een zweetdeken van Susanne (dacht ik) ooit overgenomen, een Bucas. Heel fijn en goede pasvorm. Gebruik weinig zweetdekens moet ik zeggen, Hidde heeft een beren conditie en ook tijdens training zweet hij amper. Kan er niet over meepraten.

Lori, ik wou al zeggen; mijn wagen zou perfect voor je zijn. Maar nee sorry doe hem niet weg :P

Ben heel erg blij met mijn vierwieler! Mijn hondje kan zo mee en vriendin die van’t winter haar been brak kan zo gezellig mee. Hidde heeft totaal geen moeite.

Ik ben deze week op Texel, echt ge-nie-ten <3 <3 Vriendin ging vanmorgen met Hidde naar de tandarts, zo’n drama als het vorig jaar was zo braaf was hij nu (gelukkig!!). Nog steeds een skischans in zijn bekkie, dus goed blijven onderhouden.