[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:47

Mandyy; wat balen! Enig idee waarvan of waar het zit?
En wát een lange werkdag

Linsey; pittig! Succes met studeren!
De deken komt inderdaad misschien net even wat tekort.... lastig.

Patty; zit netjes hoor!! Hoop dat het werkt!

Fennadev Jorie ziet er goed uit zo toch?

Ayla wat klinkt dat super zeg!! Hopen dat het in deze lijn doorzet!
Ik ga eens googlen op zo'n vloer. Nog niet over gehoord. Interessant!
Sjors is toch helemaal niet dik?!! Ik vind hem er goed uitzien of is dit een voordelige foto haha.

Bij het NSPS houden ze nogal van volle pony's valt mee elke keer op. Ik heb ze liever ook wat dunner maar soms is het gewoon ook erg moeilijk. Alf weegt 171. Mag ook nog wel wat vanaf. Maar ja nu weer geen beweging dus...

Ik heb gelukkig nog wel kunnen scheren vanmiddag. Morgen even netjes afwerken met iemand die even pootjes op kan tillen enzo :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 05-04-18 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:50

Sunshinedaan Heb je al gastro+ als extraatje geprobeerd? Jorie heeft als jaarling een hele nare bloedworminfectie gehad, dus ook snel aan de dunne. Hij is pas voller geworden nu hij gastro+ krijgt en zo af en toe als extraatje Seniores priores. Al had ik dat zaterdag teveel water gegeven dus dan is ie ook meteen aan de dunne.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:01

Fennadev schreef:
Sunshinedaan Heb je al gastro+ als extraatje geprobeerd? Jorie heeft als jaarling een hele nare bloedworminfectie gehad, dus ook snel aan de dunne. Hij is pas voller geworden nu hij gastro+ krijgt en zo af en toe als extraatje Seniores priores. Al had ik dat zaterdag teveel water gegeven dus dan is ie ook meteen aan de dunne.

Nee nog niet geprobeerd!
Dank voor de tip.

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:12

sun wat is cooks leuk zeg <3

Hoe gaat het nu met jou ingrid?

Linsey ik vind hem alleen aan de achterkant iets te kort ogen, verder lijkt hij wel prima te zitten :) dit is die magneetdeken toch? waar dient het nou precies voor? en heb je hem op als turn-out of staldeken? is het net zoiets als de BoT dekens?
Gewoon uit nieuwschierigheid :p

Ayla nog even duimen dan! fijn dat er van die revalidatie klinieken zijn :)

ik ga morgen een max45 kopen en floor zijn hals en hoofd kaal scheren <<) Welke dekens hebben jullie nu op trouwens? Floor staat nu nog onder een 200 grams maar vanaf dit weekend mag hij onder een 100 grams en hopelijk na maandag onder een regen deken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:19

Ja klopt, hij is voor het goede net tekort. Maar een maat groter gaat weer zwemmen denk. Want die is 15 cm langer & ook langer aan de onderkant denk ik.

De deken is om op te gooien voor en na je training. Zodat de spieren alvast gaan verwarmen. Na die tijd minder spierpijn, betere doorbloeding etc.

Toliene staat onder een 300 grams zonder hals

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:30

Hij is niet heel dik maar wel ongetraind en daardoor zal er overal wel een beetje vet zitten. Moet zeggen dat ik het spierverlies na 7 maanden niets doen nog mee vind vallen dus dat is iig positief.

Back on Track werkt op basis van keramisch textiel en de Recuptex idd doormiddel van een stof die de magnetische velden in het lichaam 'spiegelt'. Het stimuleert de zuurstof toevoer in de rug en daardoor krijg je een betere afvalstoffen verwerking etc. Je kunt 'm voor en na training op doen maar ook op laten als 'staldeken', dit moet wel opgebouwd worden.

Voor 't mooie vind ik 'm te klein Linsey.. welke maat heeft ze nu om? De volgende is toch geen 15cm groter?

En Mandy beterschap met Mac en idd een erg lange werkdag :(:)

Gelukkig loopt Willem weer helemaal goed Suus <3
Laatst bijgewerkt door Ayla op 05-04-18 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:31

Linsey1998 schreef:
Patty welke maat heb jij van de recuptex?

Ik heb hem ook gepast bij Toliene, maar twijfel enorm of ik hem niet te klein vindt.

[ [url=m/tub7D7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZCErIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/v3dJyG.jpg]Afbeelding[/url] ]
(zo zit hij als ze van de grond heeft gegeten.

Wat fijn dat er zo’n revalidatiekliniek bestaat Ayla. Ik hoop dat jullie snel weer een beetje mogen beginnen met opbouwen.

Ik heb een 85/110. Zou denk ik niet groter doen. Jij hebt denk ik ook 110 ofniet? Anders moet je naar 120 als die er al is en anders 125. Maar denk dat het dan te groot wordt. Bij mij trekken ze ook wel iets naar voren als ze van de grond eten. Heb ik met de Shamrock ook wel. Is het zelfde model.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:49

Wat ziet Sjors er goed uit na 7 maanden stilstaan <3 Knappe kerel. En nogmaals super dat je hem daar kunt stallen voor een poosje, klinkt erg fijn.

De Recuptex staat Tolien ook gaaf! De maat is lastig in te schatten. De maat groter is bij Bucas gelijk 125 onderlengte en die had ik altijd voor Mick (95cm) en zat hem perfect.

Volgens mij uit mijn hoofd weegt Willem 180 kg op de weegschaal. Dat is wel met goede bespiering. Hij staat op dit moment een beetje buikig ivm mijn vakantie en daarna nog kreupel geweest. Nu weer tijd om te bootcampen ;)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:04

Ik heb nu de 110 inderdaad, en daarna is het 125. Ben bang dat die dus echt te groot wordt...

Toliene was op de weegschaal 140 kilo afgelopen september.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:05

Wow jullie gaan snel!

Allemaal aan de recuptex zie ik, echt een gave deken is het joh! Die wil ik ook nog wel aanschaffen in de toekomst.

Sjors is nog altijd even good-looking als eerst, fijn dat hij nog even kan revalideren daar. Klinkt als een super plek!

Hier gaat het met Nick echt goed. Hij was nogal van het opkrullen, maar na 1x met touwtjes gelongeerd te hebben gaat hij steeds meer zakken! Hij doet ontzettend zijn best om uit te vogelen wat ik nou bedoel, zo schattig vind ik dat. :Y) Hij is wel nog veel te dik, maar ergens deze maand gaat de staleigenaar een hek neerzetten, zodat Nick niet meer het gras op kan.
Afbeelding
Mn knappe draak <3

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:05

Lekker slanke pony's jullie!
Mijn moppies zijn gauw dik en houden van lekker eten haha.
Aan de achterkant vind ik deken wel wat kort bij Toliene. Maar als het 15 cm meer is zal hij denk ik weer te groot worden.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:09

Ook ik vind de deken bij Toliene wat kort vallen.

Ik wil Ayla en Ingrid trouwens even een dikke pluim geven. Wat vind ik het super wat jullie allemaal voor de mannen doen!!

Heel voorzichtig durf ik wel te zeggen dat er hier dus inderdaad 2 pony's bij gaan komen vanaf volgende week :D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:19

Oeh leuk Miranda! Wat voor pony's?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:35

Ik vind de deken ook net iets te kort bij Toliene.

Ayla, wat klinkt zon revalidatie stal goed voor jullie situatie! Ik duim voor jullie dat jullie nu een stijgende lijn kunnen voortzetten. Geen ellende meer!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:40

Ayla, ik duim voor jullie! Geen gedoe en tegenslagen meer en lekker weer aan de slag. Dat hebben jullie beiden wel verdiend. Zelfde geld voor Ingrid, het mag ook wel een keer klaar zijn. Het is niet eerlijk verdeeld.

Tegelijk als ik dit typ zit ik weer met tranen in mijn ogen.. opa.. vechtend voor zijn leven..

Patricia, zo zeg! Caya komt van ver, maar ikvind dat je het tot nu toe echt goed hebt gedaan hoor. Teveel in een keer afvallen zal ook niet goed blijven gaan.

Hier kan ik zeker wel aan mee praten. Ik zal even een vergelijkingsfoto maken. Niet gewogen; was wel slim geweest! De eerste foto is van mei vorig jaar en de tweede is van februari, eigenlijk al oud. Donja is 91 cm trouwens.
Afbeelding

Ik vind Nick echt zo’n knapperd Laura! Hij gaat lekker he. :)

Vind hem wel iets krap lijken Linsey, maar als je gelijk naar 125 zou moeten zou het te groot worden.

Gefeliciteerd Miranda!!! :D Ik ben enorm benieuwd!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:43

Heb je foto's miranda?

Ah heel veel sterkte met je opa....

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:08

Ah heel veel sterkte Kiekeboefje!

Foto's zet ik niet online, de kinderen van de eigenaar staan daarop. Via pb wil ik ze wel laten zien.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:27

Kiekeboefje, sterkte met je opa! Altijd lastig als je hulpeloos toe moet kijken.

Mirriejj, gefeliciteerd met je (mogelijk?) nieuwe aanwinsten. Mag je er al meer over vertellen? Zijn het grote of kleine pony's?

Verder las ik iets over Sjors in de revalidatiekliniek. Het klinkt heel interessant. Ik hoop dat het gaat helpen en dat jullie ook weer snel kunnen mennen.

En ik zag Jorie nog voorbijkomen. Wat toont hij volwassen! Eerst vond ik 'm altijd nog zo jong en jeugdig maar nu gaat hij er toch wel stoer uitzien. Leuk!

Qua gewichten vind ik het wel interessant hoe ieders pony eigenlijk een ander optimaal gewicht heeft. Mijn pony is net zo groot als Sjors en Caya (want Faya was toch de grootste?). Maar als zij 180 kilo weegt dan is ze serieus ondervoed.
Afgelopen winter heeft ze aan hongerstaking gedaan. Ze kwam op de kliniek met 212 kilo en drie dagen later woog ze 203. Wel volledig in wintervacht overigens. Met 203 kg waren de ribben te tellen, had ze geen buikvulling (ze at immers niet) en was ze aan het interen op haar reserves.

Komende week mag ze weer naar de kliniek en ik verwacht dat ze tussen de 210 en 215 zit. Maar wel met flink wat spier, dat weegt natuurlijk meer dan vet.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:39

sakvis schreef:
Kiekeboefje, sterkte met je opa! Altijd lastig als je hulpeloos toe moet kijken.

Mirriejj, gefeliciteerd met je (mogelijk?) nieuwe aanwinsten. Mag je er al meer over vertellen? Zijn het grote of kleine pony's?

Verder las ik iets over Sjors in de revalidatiekliniek. Het klinkt heel interessant. Ik hoop dat het gaat helpen en dat jullie ook weer snel kunnen mennen.

En ik zag Jorie nog voorbijkomen. Wat toont hij volwassen! Eerst vond ik 'm altijd nog zo jong en jeugdig maar nu gaat hij er toch wel stoer uitzien. Leuk!

Qua gewichten vind ik het wel interessant hoe ieders pony eigenlijk een ander optimaal gewicht heeft. Mijn pony is net zo groot als Sjors en Caya (want Faya was toch de grootste?). Maar als zij 180 kilo weegt dan is ze serieus ondervoed.
Afgelopen winter heeft ze aan hongerstaking gedaan. Ze kwam op de kliniek met 212 kilo en drie dagen later woog ze 203. Wel volledig in wintervacht overigens. Met 203 kg waren de ribben te tellen, had ze geen buikvulling (ze at immers niet) en was ze aan het interen op haar reserves.

Komende week mag ze weer naar de kliniek en ik verwacht dat ze tussen de 210 en 215 zit. Maar wel met flink wat spier, dat weegt natuurlijk meer dan vet.

Faya indd de grootste. Die is 109 en best grof gebouwd. Groot hoofd , halster en hoofdstellen maat pony. En dekenmaat 145.
Misschien weegt je pony met spier nog wel meer? Wat was de reden voor hongerstaking?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:45

Lilian; ik probeer er nog niet teveel mee bezig te zijn en "rustig" de maandag af te wachten (maar dat lukt natuurlijk niet zo goed, ben zenuwachtig). Misschien valt het allemaal wel mee.
De MoserMax 45 ga je geen spijt van krijgen!

Linsey; 1 maat groter zal inderdaad dan wel te groot worden. Lastig soms. Bucas valt bij Alf ook net verkeerd. Behalve de cooler, dat is echt heel raar!

Leuk al die gewichten. En eigenlijk ook niet te vergelijken; gaat niet zozeer om het gewicht op de weegschaal maar meer hoe ze eruit zien. En spieren wegen zwaarder dan vet. Daarom ben ik zo zwaar :') :') :') AHUM hahhaha

Laura; Nick heeft het naar z'n zin zo te zien :-)

Mirriej; dankjewel. Alles voor m'n schatje <3
Ben heeeeeeeeel benieuwd naar je nieuwe pony(s) !!! Kleintjes ook? Mag ik pb? :D

Kiekeboefje; sterkte met je opa!

Sakvis; voor controle naar kliniek?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:01

IngridM schreef:
Leuk al die gewichten. En eigenlijk ook niet te vergelijken; gaat niet zozeer om het gewicht op de weegschaal maar meer hoe ze eruit zien. En spieren wegen zwaarder dan vet. Daarom ben ik zo zwaar :') :') :') AHUM hahhaha

Oh haha dat zal het bij mij ook zijn haha en bij Caya natuurlijk ook. ;-)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:09

De oorzaak van d'r hongerstaking is nooit echt gevonden. Het begon met hoesten en een verminderde eetlust na een kleine slokdarmverstopping (ze had iets ingeslikt tijdens het fietsen). Na een week metacam werd de situatie erger en at en dronk ze niet meer.
Uiteindelijk kreeg ze uitdrogingsverschijnselen en is ze naar de kliniek gebracht omdat de thuisdierenartsen niet wisten wat er aan de hand was. Bij de eerste opnameweek in de kliniek wisten ze ook niet zo goed wat er aan de hand was. Omdat ze nog veel hoestte zijn ze daar begonnen met medicatie daartegen en een Asmapuffer. Toen ging de pony weer eten. De conclusie was toen dat ze in hongerstaking was gegaan omdat ze vreselijke keelpijn had.

Na drie weken thuis heeft ze een bacteriologische en virulogische infectie opgelopen. Het resultaat was koorts boven de 41 graden en weer een opname in de kliniek. Dit keer volledig in quarantaine.

Bij de tweede opname zagen ze via een scopie dat de luchtpijp nauw en onregelmatig was. De vraag was toen of dat kwam door het vele hoesten of dat het aangeboren was.

Komende week gaan we weer terug voor een nulmeting van de luchtpijp. Ik heb het idee dat de vernauwing niet meer aanwezig is. Dat wil ik graag zien dmv een scopie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:21

jeetje Sakvis; klinkt heel erg rot voor je pony zeg!! Sneu dat ze zo ziek is geweest!
Sterkte van de week, welke dag moet jij?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:43

Zo dat is best heftig Sakvis!
Hopen dat de vernauwing nu weg is...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:08

Sakvis: heftig zeg :(:) Wat zielig dat ze zo ziek was.

Laura: Nick ziet er goed uit!

Miranda: Mag ik ook pb? :D ben heel erg benieuwd! Wat is het plan met de pony's? Ook mennen?

Jenny: Veel sterkte, het is erg oneerlijk en dat gevoel ken ik erg goed :( (mijn oma is plots op haar 58e overleden in haar slaap toen ik 12 was, vind ik nog steeds zo vreselijk oneerlijk)

Ayla: zo een revalidatiecentrum klinkt echt super! Fijn dat hij daar terecht kan. Ik duim voor jullie dat het snel goed gaat.

Ingrid: Ah ja, spieren zwaarder dan vet verklaart hier ook een hoop! Eindelijk weet ik het! :roll: _O-

Wat leuk om al die gewichten te lezen van jullie pony's. Ik heb geen idee hoeveel kilo Pepper is.
Pepper lijkt wel al een beetje af te vallen, dus het wisselen van voer en wat meer activiteit doet hem goed! :) Vandaag komt 1 van de dekentjes binnen die ik heb besteld, en de andere van Laura denk ik morgen! Ben benieuwd.