Jelleee schreef:Aan foto's van de buitenkant kan je juist niet vaak hb zien. Hb gebeurd van binnen! Röntgenfotos is de enige juiste manier om hb te zien en in hoeverre er schade ontstaan is. Van buiten af is dat slechts een gok!
Ik heb heel veel ervaring helaas met hoefbevangenheid (Mickey door ppid) en daar zag je vaak aan de buitenkant niks maar op röntgenfotos was te zien dat het hoefbeen toch gekanteld was. Pulsaties in de koot hoeft ook niet, bij lichte hb.
Lichte hb merk je vaak doordat het paard op zachte goed loopt en op harde stram/kort. Zoals op eieren. Ribbels in de hoeven bijvoorbeeld zeggen niets (kan een verandering van voer zijn bijvoorbeeld). Vaak zijn hb voetjes wat warmer van buiten.
Ja gelezen

Hij loopt gewoon 100% goed of nou ja voor zover ik kan beoordelen, zowel op het harde als het zachte, rechtuit draven of op een volte maakt niks uit. Hij heeft ontzettend veel energie, hij stond gisteren maaiend en draaiend aan de staldeur, zn hoeven zijn niet warm, koot pulseert niet en hij loopt heel zeker weten niet op eieren, hij toont ook geen afwijkend gedrag, behalve dan energie te veel.
19e komt de hoefsmid.
Leuk al die kerstbomen, ik HOU van de kerst

Ik vind die shetlander dekentjes altijd zooo cute! Alhoewel ik er zelf niet aan wil beginnen als het niet nodig is. floor is het wel gewend hoor, toen er in het verleden (ver voor dat ik hem leerde kennen) veel met hem gedaan werd, werd die wel altijd geschoren en kreeg die een deken op.
Maar nu weet ik dat als het ooit nodig is ik op deze pagina's moet zijn