[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:00

Jelleee schreef:
Aan foto's van de buitenkant kan je juist niet vaak hb zien. Hb gebeurd van binnen! Röntgenfotos is de enige juiste manier om hb te zien en in hoeverre er schade ontstaan is. Van buiten af is dat slechts een gok!

Ik heb heel veel ervaring helaas met hoefbevangenheid (Mickey door ppid) en daar zag je vaak aan de buitenkant niks maar op röntgenfotos was te zien dat het hoefbeen toch gekanteld was. Pulsaties in de koot hoeft ook niet, bij lichte hb.

Lichte hb merk je vaak doordat het paard op zachte goed loopt en op harde stram/kort. Zoals op eieren. Ribbels in de hoeven bijvoorbeeld zeggen niets (kan een verandering van voer zijn bijvoorbeeld). Vaak zijn hb voetjes wat warmer van buiten.

Ja gelezen ;) sorry ben tot half 2 snachts bezig geweest mijn telefoon in te stellen. :') niet zo slim als je de volgende dag weer moet werken, er was iets mis gegaan met de aanvraag dus had sowieso geen bereik vandaag.. ga nu weer even verder lezen en dan ga k de fotos naar je sturen.

Hij loopt gewoon 100% goed of nou ja voor zover ik kan beoordelen, zowel op het harde als het zachte, rechtuit draven of op een volte maakt niks uit. Hij heeft ontzettend veel energie, hij stond gisteren maaiend en draaiend aan de staldeur, zn hoeven zijn niet warm, koot pulseert niet en hij loopt heel zeker weten niet op eieren, hij toont ook geen afwijkend gedrag, behalve dan energie te veel.
19e komt de hoefsmid.

Leuk al die kerstbomen, ik HOU van de kerst <3 helaas staat ie bij ons nog alleen met lichtjes :')

Ik vind die shetlander dekentjes altijd zooo cute! Alhoewel ik er zelf niet aan wil beginnen als het niet nodig is. floor is het wel gewend hoor, toen er in het verleden (ver voor dat ik hem leerde kennen) veel met hem gedaan werd, werd die wel altijd geschoren en kreeg die een deken op.
Maar nu weet ik dat als het ooit nodig is ik op deze pagina's moet zijn :')

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:10

Kan je het niet oplossen met een borstverbreder? Als de deken verder goed ligt? Ik heb geen foto gezien dus kan niet oordelen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:21

Ik hou ook van kerst <3 En ik kan haast niet wachten op de kerstrit zo leuk en gezellige mensen {:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:00

Oh Lilian dan zal het wel meevallen hoop ik.

Ik heb gisteren het lint voor in Alex zijn manen en een slinger gehaald voor zondag. Ik heb alleen niks voor mezelf. {:)

@Romy Ik toon ook geen foto's meer hier. Staat op de vorige pagina een link naar een topic waarop zijn deken te zien is. En morgen kan ik er 1 laten zien in pb waarbij ik de deken naar voren heb getrokken.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:02

Fennadev gewoon een kerstmuts bij de action halen? :')

Ik wil ook mee! maar ik wil ook op de kerstmarkt staan := en m'n baas gaat me never nooit vrij geven zo kort dag (en iets met zwaar onderbemand zijn :+ )

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:44

Komen leuke kerstbomen voorbij!

Hier heb ik aan dekens verschillende merken van Premiere tot Rhino en alles past gewoon. Al in de ene merkloze deken een beetje lang.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 02:12

Heb voor Max ook flink moeten zoeken naar goed passende dekens. Is niet makkelijk, maar vind het belangrijkste aan een deken toch wel dat ie goed past (en waterdicht is).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 05:24

Gefeliciteerd mandy *\%/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 08:16

Thanks!

Heb zon gaaf canvasdoek met foto van Max gekregen. <3

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 08:24

Van harte gefeliciteerd Mandy! *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:16

Wat een leuk cadeau! Heb je een foto?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:07

Gefeliciteerd Mandy :*

Ik moet nog even kijken wat ik uit de kast trek voor volgende week zondag, Sjors en ik rijden ook mee :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:12

Ik ga mijn wagen en tuig versieren met kerstslingers, ik heb ook nog 2 glimmende strikken en een kerstmuts. Al moet ik die verknippen anders past hij niet op mijn cap {:)

Zooo gezellig Ayla <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:13

Gefeliciteerd Mandy!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:19

Thanks dames!

Ooh Ayla wat leuk dat jullie er ook bij zijn!

Voor volgende week zondag moet ik in een van m'n pauzes nog even zien te shoppen. Denk voor Max een kerstmuts en wat slingers voor om de kar.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:03

Gelukkige verjaardag Mandy!

Super leuk dat iedereen naar de kerstrit gaat, alvast veel plezier en ik wil veel foto's :D
Ik heb zelf helemaal niets met kerstmis, maar Susanne, jou kerstboom vind ik echt knap!

Ik ben gelukkig weer aan de betere hand, gisteren bij de pony's geraakt en Sammeke haar nieuw deken omgedaan, cadeautje van de sint!

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:46

Dankjewel Ellen :) Wat een gave deken heeft Sam, heel mooi kleurtje.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:05

Vrolijke deken!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:50

Fenna, ik snap eigenlijk niet waarom je gaat scheren als je de dekens niet voor elkaar hebt. Je wil dekens onder de 60,- maar dat past allemaal niet goed. Waarom investeer niet in een goede deken met een goede pasvorm en ben je klaar. Ja ze zijn duur maar gaan wel lang mee.

Mooie kerstbomen :D. Hier heeft de kat hem gister omgegooid :\.

Mandy gefeliciteerd :D!!!

Leuk Ayla dat je ook mee gaat naar de kerstrit. Hoeveel km is die?

Mooie deken Ellen :).

Vanmorgen vroeg terug gekomen uit Londen. Was erg leuk :)).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:10

De deken ligt nu goed hoor. Hij moest wat meer naar voren getrokken worden. Verder had ik niet 1 deken nodig maar een stuk of 4,5 en verdien ik nog helemaal geen geld. En erg jammer als deze deken uit elkaar wordt getrokken Door mijn jaarling, maar liever deze deken dan een dure, want met een dure zou hij dan zonder komen te staan omdat ik dan geen nieuwe kon aanschaffen. Maar ik ben allang weg hier. Dus :evaw:

Ik stap over op pb contact.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:50

Patty, oei van alles kapot of had je plastic ballen?
Wat hebben jullie gedaan in Londen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:59

Omg wat een stoute kat haha := Dat soort filmpjes zie je wel eens op fb voorbij komen, heel erg _O-

Ik denk dat fenna nogal een andere kijk heeft op paardenhouden en omgang (denk aan veulens longeren, jaarling tuig opdoen, geklungel met mennen and so on). An sich moet iedereen lekker zelf weten wat ie met zn knol doet, maar als mensen elke keer (terechte) tips geven waar niets mee gedaan wordt is dat wat frustrerend. Maar ik denk niet dat iemand je hier weg wil jagen hoor :(:)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:00

Gefeliciteerd Mandy!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:15

@Jelleee, wat een gezellige kerstboom! <3
@Ayla, wat leuk dat je ook mee gaat!
@Mandyy, gefeliciteerd met je verjaardag! Ben benieuwd naar een foto van je cadeau!
@SammyFloor, erg leuke deken! Mooi met dat paars!
@Fennadev, kom gewoon lekker naar de kerstrit, zo'n rit is altijd hartstikke gezellig!

Ik ga zelf verder niet in op de deken discussie, er is namelijk al wat van gezegd.

Ik heb zelf al een aantal dingen klaarliggen voor volgende week zondag, maar wil toch nog even kijken bij de action of ik toch niet nog wat leuks zie liggen. :)

Ik heb erg veel zin in de kerstrit, erg leuk dat er een aantal bokkers komen! :))

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:22