[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:43

Afbeelding
Zit perfect! Alleen de vouwen moeten er nog even uit :).

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:06

Gaaf patty!!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:19

Erg gaaf! Ik hoop dat er binnenkort weer ergens een aanbieding voorbij komt.. :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:29

Mooi Patty <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:13

Jeetje Mandy wat een enorm lange dagen! :oo En wat super rot dat Mac kreupel is, weet je wat hij heeft?

Hij is gaaf Patty 8-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:14

Oh ik had er overheen gelezen Mandy, sorry :oo wat naar dat Mac kreupel is. Weet je wat het is en waar het door komt?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:23

mandy pff wat een dagen zeg. en net nu het mooiere weer eraan komt balen!

patty mooi deken, zo te zien past hij ook nog eens perfect.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:35

Patty, je deken is gaaf!

Ik weet niet precies wat het is bij Mac. De hoefsmid heeft gisteren wel uitgesloten dat het iets met een hoef is. Nog even rust en afwachten, anders dierenarts.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:14

Gave deken! Caya wil er ook nog 1.
Vervelend dat Mac kreupel is...

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:17

Linsey1998 schreef:
wow lekker lang zeg! Hier is het ook druk op werk, heb zaterdag tentamens dus morgen een vrije dag. Moet voor mijn tentamen 1200 pagina's kennen en toepassen. Nooooit haalbaar 8)7 maargoed, het moet maar :=

Mijn recuptex komt vanavond, als het lukt maak ik een foto en hier even plaatsen *\o/*

Wat voor opleiding doe je ook al weer?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:22

Echt heel erg balen weer Ingrid.. ik hoop dat hij snel weer goed loopt en dat je geen slecht nieuws krijgt maandag, ik duim weer :(:) :*

Fijn dat je fijn gereden hebt Linsey en dat Faya braaf was Patricia!

Ik ben ook benieuwd naar een kale Pep :)

Recuptex staat Chip goed Patty! Hopelijk hebben de pony's er profijt van :) Ik heb die van mij vanmiddag ook binnen gekregen, morgen even passen.

Even een ego berichtje :o Twee weken geleden is Sjors van zijn speciale beslag afgegaan en op ijzers gezet door de kliniek. Ik was daar niet zo tevreden over en hij liep ook niet 100% goed. Omdat ik graag nog het e.e.a. uit wil zoeken en hem nog meer wil ondersteunen, heb ik hem vanmiddag naar een revalidatiekliniek gebracht. Na een gesprek met de dierenarts, internist en hoefsmid hebben ze gelijk nieuwe röntgenfoto's gemaakt, thermografie gebruikt en hem opnieuw beslagen. Wat een verschil.. alsof er een wereld voor hem open ging. Hij is gelijk gewogen (212kg :wow: ) en zijn bloed is getest, hier kreeg ik gelijk de uitslag van en alle waardes zijn gelukkig weer helemaal goed! Nu blijft hij daar 2 tot 4 weken staan om therapie te krijgen d.m.v. een trilplaat (Vitafloor). Zijn mest en tanden worden ook gelijk gecheckt en als alles goed blijft gaan, zal ik daar ook weer wat met hem gaan opbouwen voor hij weer mee naar huis mag. Duimen jullie mee voor geen tegenslagen meer en een fitte Sjors? :)

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:42

Ayla schreef:
Echt heel erg balen weer Ingrid.. ik hoop dat hij snel weer goed loopt en dat je geen slecht nieuws krijgt maandag, ik duim weer :(:) :*

Fijn dat je fijn gereden hebt Linsey en dat Faya braaf was Patricia!

Ik ben ook benieuwd naar een kale Pep :)

Recuptex staat Chip goed Patty! Hopelijk hebben de pony's er profijt van :) Ik heb die van mij vanmiddag ook binnen gekregen, morgen even passen.

Even een ego berichtje :o Twee weken geleden is Sjors van zijn speciale beslag afgegaan en op ijzers gezet door de kliniek. Ik was daar niet zo tevreden over en hij liep ook niet 100% goed. Omdat ik graag nog het e.e.a. uit wil zoeken en hem nog meer wil ondersteunen, heb ik hem vanmiddag naar een revalidatiekliniek gebracht. Na een gesprek met de dierenarts, internist en hoefsmid hebben ze gelijk nieuwe röntgenfoto's gemaakt, thermografie gebruikt en hem opnieuw beslagen. Wat een verschil.. alsof er een wereld voor hem open ging. Hij is gelijk gewogen (212kg :wow: ) en zijn bloed is getest, hier kreeg ik gelijk de uitslag van en alle waardes zijn gelukkig weer helemaal goed! Nu blijft hij daar 2 tot 4 weken staan om therapie te krijgen d.m.v. een trilplaat (Vitafloor). Zijn mest en tanden worden ook gelijk gecheckt en als alles goed blijft gaan, zal ik daar ook weer wat met hem gaan opbouwen voor hij weer mee naar huis mag. Duimen jullie mee voor geen tegenslagen meer en een fitte Sjors? :)

[ [url=m/1W3Ozz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga voor hem duimen. Fijn dat er zo.n revalidatie kliniek bestaat.
Caya is ook 212 kilo op de weegschaal.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:54

No offense maar dat is echt te veel.. Sjors zou zo'n 180kg moeten wegen met zijn 1.06 en weegt dus 212kg en 32kg te veel in rust. Hij komt van de 184kg af, dus hij zat op een goed gewicht voor zijn rugblessure + de hoefbevangenheid.

Maar ik weet ook dat je er veel mee bezig bent en wellicht hebben ze aanleg om snel dik te worden.. dat is altijd lastig.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:09

Ayla schreef:
No offense maar dat is echt te veel.. Sjors zou zo'n 180kg moeten wegen met zijn 1.06 en weegt dus 212kg en 32kg te veel in rust. Hij komt van de 184kg af, dus hij zat op een goed gewicht voor zijn rugblessure + de hoefbevangenheid.

Maar ik weet ook dat je er veel mee bezig bent en wellicht hebben ze aanleg om snel dik te worden.. dat is altijd lastig.

Caya komt van bijna 250 dus dit is al echt een hele goede kant op.Caya word heel snel dik. Ben ook blij dat ze niet meer op gras staat. Dat was echt geen doen. Zelfs niet met graaskorf.
Afbeeldingdit was met 250 ongeveer
Haar singel is tegenwoordig ook 3 gaatjes strakker als vroeger. Ze was echt zo dik. Ze is nu ook minder vreetkeel nu ze Veel meer ruwvoer krijgt ipv wei met graaskorf.

Volgens veearts is 195-200 kilo haar streef gewicht. Met haar 104 schoft hoogte en bouw. Met dan wel bespiering, niet bespierd natuurlijk minder. Zal vd week eens foto maken hoe ze nu is. Tegenwoordig kan je ribben heel goed voelen en zelfs in draf beetje zien. Ipv dikke vetlaag.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:15

Dan gaan jullie iig de goede kant op :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:23

Oh dan gaat het zeker de goede kant op met Caya. Ik kan er niet over meepraten, die van mij staan gauw te mager ipv te dik. Vooral Jorie is nog een scharminkel.

Ik duim voor Alf Ingrid :(:)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:31

Oh dan ga je inderdaad de goede kant op met Caya. Misschien een deel van hun hooi vervangen met graszaadhooi? Dat hielp bij Jim goed.

Mijn eerder getypte bijleespost is weg, even geen puf om overnieuw te beginnen, sorry.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:33

Fennadev schreef:
Oh dan gaat het zeker de goede kant op met Caya. Ik kan er niet over meepraten, die van mij staan gauw te mager ipv te dik. Vooral Jorie is nog een scharminkel.

Ik duim voor Alf Ingrid :(:)

Mijn vorige pony Romy was ook altijd te dun. Die bleef ik bijvoeren. Caya en faya eerder afremmen met eten ;-) beauty kan ook eten wat ze wil en komt niet zoveel aan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:38

Dit is Jorie nu, hij mist voornamelijk spier. Maar hij heeft dan ook nog nooit echt gewerkt. Hij is in ieder geval niet voelbaar mager meer.
Afbeelding

Mirriej jouw grote oude is mooi! <3
En leuk dat je daar ook mee mende.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:40

Oh Jorie ziet er goed uit hoor! Ik krijg wel wasneigingen hahaha, maar die krijg ik al heel snel, morgen dus maar snel Jim wassen :P

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:44

Ik krijg vooral scheer neigingen van al zijn kriebel haren die echt overal aan blijven plakken. Wassen helpt 2 seconden en dan gaat ie weer in de mest liggen slapen _O-

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:49

Afbeelding
Dit was Romy
Mis haar nog elke dag... Aan hoef bevangenheid overleden...

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:50

Fennadev schreef:
Ik krijg vooral scheer neigingen van al zijn kriebel haren die echt overal aan blijven plakken. Wassen helpt 2 seconden en dan gaat ie weer in de mest liggen slapen _O-

Haha scheerneigingen

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:41

Patty welke maat heb jij van de recuptex?

Ik heb hem ook gepast bij Toliene, maar twijfel enorm of ik hem niet te klein vindt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(zo zit hij als ze van de grond heeft gegeten.

Wat fijn dat er zo’n revalidatiekliniek bestaat Ayla. Ik hoop dat jullie snel weer een beetje mogen beginnen met opbouwen.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:42

Romy is knap zeg!

Jorie ziet er ook goed uit toch? Lekkere teddybeer met een bos manen :)

Ik denk dat het vaak wel lastig blijft dat gewicht. Die van mij zijn ook te zwaar denk ik. Ik voel de ribben niet in elk geval :+
nou kan Fleur wel een extraatje gebruiken voor het veulen straks.

Cooks heb ik gekregen als onbespierd scharminkeltje met een ‘afrika’ buikje.

Afbeelding

Die begint nu pas wat te groeien en spieren te krijgen.

Jammer van Cooks is dat hij als veulen een heel zware worminfectie heeft gehad. Daardoor is ie wat gevoelig met (wisselen van) voer. Dat uit zich in natte scheetjes.
Gewoon hooi gaat prima. :j
Gras in het najaar ging ook goed. Ik heb ze nog maar een half jaar :)