[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:04

'Even' naar Londen haha!! Veel plezier. Ik ben er meerdere keren geweest en vind het zo'n toffe stad!

Veel plezier met je verjaardag vieren mandy (gefeliciteerd :D )

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:05

Leuk Patty.

Sorry Ciska, Alex heeft vrijdagavond een kegelparcours en zondag doen we mee met de kerstrit dus ik geef hem liever op zaterdag rust of longeren. Aankomende vrijdag wordt ons eerste kegelparcours ooit :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 00:05

Ik zal straks de fotos van de hoeven even hier erop gooien, heb een nieuwe telefoon gekregen, dus die moet ik even instellen *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:26

Had je mijn berichtje gelezen op de vorige pagina over hb?

Wellicht is het sowieso leuk om ook even terug te lezen en op andere mensen te reageren. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:55

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:46

Grappige foto's Fenna! Je deken is alleen een flinke maat te klein (zijn borst is helemaal bloot). De borst hoort netjes over elkaar te zitten en zeker bij deze sluitingen kan je bij een maat groter, hem op het andere ringetje doen. Dat je dit niet zelf ziet :? (Je zei nog van de week dat ie 'perfect' paste, niet dus)

Yayyyyy hier lekker de kerstboom aan het optuigen, kerstmuziekje erbij, heeeerlijk {:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:01

Kerstboom is zo gezellig! Foto van het eindresultaat?
Heb de boom al paar weken staan. :o

Vanochtend wezen mennen. M'n oude hoefsmid was er voor stalgenoot. Hij had Max nog nooit voor de kar gezien, hij vond hem wel temperamentvol. :))
Naar een veldje gegaan en hem daar even voluit laten gaan. Heerlijk! <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:04

Heb jij een echte boom? Is die dan niet kaal als het eindelijk kerst is? _O-

Wij hebben hem vanmorgen gekocht, dus met een beetje mazzel houdt ie zijn naaldjes nog even vast :D Haha ik zal een foto maken!

Tof dat Max lekker temperament heeft! Dat is zo veel leuker dan een slome =:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:08

Nee, een echte nepperd. :P
Ben allergisch voor echte kerstbomen.

Mijn boom is nog niet zo vol. Moet nog wat meer kopen.

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:36

Veel plezier in London!

Ciska is mij te ver weg helaas

Grapprige foto's Fenna maar moet met Jelleee mee gaan deken is echt te klein

Jelleee gezellig kerstoom opzetten is ook zo leuk om te doen!

Even lekker voluit met Max gegaan, en wat een mooie kerstboom!

Gisteren sinterkerst op stal gevierd. Heerlijke wax melts gekregen en geurkaarsjes. En een emmertje snoepjes voor Pip. Had nog wat appels liggen die niet meer eetbaar waren (rimpelig) dus Pip ermee blij gemaakt, en zijn vriendinnetje Snoopy.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:55

Mooi je boom Mandy!

Wat gezellig Mira en leuke spulletjes.

Ik krijg de boom niet goed op de foto (de kleur van de kerstballen) dus even een close upje. Silver, parelmoer en oudroze. Dit is onze tweede kerst in ons eigen huis dus moet ook nog wat meer ballen kopen.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:25

Ziet er mooi uit! Voor mij ook m'n tweede kerst in eigen huis, dus elk jaar langzaam wat spullen kopen en sparen.

Leuk Mira om dat op stal te vieren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:00

Ja inderdaad, elk jaar wat leuks erbij kopen. Heerlijk deze tijd van het jaar <3

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:04

Oooh kerstbomen, ik hou van kerst <3 Mijn ouders hebben de boom vanmiddag ook al in huis gehaald, bij mijn schoonmoeder staat 'ie al even (neppe boom).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:06

Hier is vanochtend een van de brievenbussen opgeblazen. Precies onder mijn appartement en ik heb niets gehoord! :')
Dat vuurwerk vind ik dan weer jammer aan deze tijd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:35

Vuurwerk vind ik mooi, hoe de meeste mensen er mee om gaan niet.. Mijn vriend als brandweerman is standaard half oudjaarsavond niet thuis omdat mensen 'stoer' vuurwerk in containers gooien enzo. En er dan dom bij staan te kijken met blussen! Maar vergallen ondertussen wel het oud en nieuw van de brandweermensen :o die graag ook bij vrienden en familie zitten zonder opgepiept te worden voor zulke kansloze dingen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:57

Mooie bomen. Die van ons komen er komende week in.
Deken past qua rug en gespen wel en dat is het belangrijkste. De borst heeft hij toch nog vacht.

Ik had meer getypt maar toen logte hij me uit en was het weg.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:09

Hoe bedoel je kwa gespen? Een deken moet gewoon passen, ook bij de borst. Hier kan Alex last van krijgen. Maar zoals ik eerder al zei, je moet het zelf maar weten.

Ik hou niet van vuurwerk, ik vind het mooi, maar mensen gaan er vaak zo achterlijk mee om.. :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:30

Wat een logica weer _O- :roll: Een deken wat te klein is zoals deze zit bij de schouders ook niet fijn en zal op den duur last gaan geven. Vergeet niet dat het beest 23 uur per dag (!!!) met een te klein dek staat, pasvorm is dus heel belangrijk! Of loop je zelf ook in een jas van 3 maten te klein waarbij je hals dichtgesnoerd wordt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:50

Hij heeft genoeg ruimte bij de schouder om met Jorie te sprinten op deze manier. Maar een 115 daar struikelt ie over, zo groot. Dus kennelijk moet ie dan op maat gemaakte dekens hebben. Tis dat Nika niet meer de juiste dekens heeft in zijn maat. Ik had ze al gevraagd, maar ze bestellen alles maar eenmaal. Gespen onder de buik en bij de benen. Hij is qua onderlengte trouwens 107 dus dan komt hij aan de voorkant 4 cm te kort in zijn huidige deken en dat klopt wel aardig.
Zo en nu houd ik er weer over op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:57

Gelukkig zijn er meerdere merken dekens! Dan is dit gewoon niet de juiste, helaas. En buiksingels passen altijd net als bilkoorden. Dat is geen graadmeter of je dek past :')

Zó hoort een deken aan de voorkant te zitten. Flapjes over elkaar. Nou ga jij absoluut schuurplekken vinden over een poosje.
Afbeelding

Ik hou er nu ook over op. Word erg moe van je en ik weet dat ik niet de enige ben :evaw:

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:08

Kan jij mij dan naast Nika nog een merk deken vertellen die met maat 110 werkt en niet over de 60 euro gaat met prijzen?
Want 115 werkt ook echt niet voor hem. Dan krijg ik zo iets; Afbeelding

Ik blijf volgende week zondag anders wel thuis. Is wel zo gezellig {:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:13

De bokt deken is qua maat niet representatief. Dat is een verkleinde paarden deken. Ik heb zelf duurdere dekens en ben niet bekend met goedkope (br en nika heb ik wel gehad). Maar Google wil je vast helpen. Horseware gaat Alex zeker passen de rhino maar dat is boven de 60.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 10-12-16 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:14

Minihorse.eu, BR en premiere vallen niet zo lang aan de zijkanten. Volgens mij als je deze deken meer naar voren trekt aan de hals liggen de billen bloot? Dan is de deken te klein. De foto die jellee laat zien zo hoort het inderdaad.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn BR dekens op Beauty (95 cm) en mijn vorige pony Lucky (82/83 cm)

De deken van Lucky heb ik toen bij horseshop de bles besteld voor 40 of 45 euro.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:45

De Nika dekens zijn er nu wel in de juiste maat nog, maar ik heb echt het budget niet meer. Voor de andere deken die hetzelfde ligt is het al te laat voor retour. Die is nog nieuw. Daarnaast heb ik een 0 gram vliegendeken die nog minder goed ligt, dus die moet ook maar een andere voor komen dan. Alex heeft nu een BR op, maar daarvoor is zijn borst dus te breed.