[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:16

Beterschap Ellen :(:)

Fenna witte haren komen door drukplekken, ik zou persoonlijk eerst eens investeren in een goed tuig en daarna scheren en dekens aanschaffen etc. Wat moet je trouwens nu al met een tweespantuig, Jorie is toch pas 1,5? :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:08

SammyFloor schreef:
Susanne Knappe Willem! Schattig konijntje, wat een dotje :D
Mandy Max heeft winterkriebels! Heerlijk koppie heeft hij wel :)
Mira Wat leuk dat Pip zijn toekomstig ruitertje is geboren! Kan je Pip binnen wassen? Toen ik Arthur moest wassen heb ik voor lauw water gezorgd door een deel water op te warmen in de waterkoker die op stal staat. En daarna gewoon drogen met een handdoek scheelt ook veel :)
MDJ Leuke ijsbeer :D
Nele Welkom! 60cm is echt te hoog, kruipen ze zeker onder. Een draadje lager is inderdaad een goed idee :)
Patty Oh dat deken <3 Prachtig tuig ook, hele mooie foto :)
Mowgli Lieve foto's :D
Claudia Leuk, een date voor Misty!
Iris Leuk deken!
Lillian Welkom! Wat een introductie :P Leuke pony! Hopelijk vind hij snel z'n plekje in de kudde :) Ik zou gewoon een streep scheren :)
Ayla Wat leuk zo'n luxe! Snap dat je er gelukkig mee bent :D

Ik zit al een week ziek thuis met buikgriep of voedselvergiftiging. Mijn lichaam stoot alles af, maar nu lijkt er eindelijk beterschap aan te komen. Ik baal er wel van, zit achter met school en normaal moet ik Arthur vandaag ook wassen tegen de luizen terug. En les recht richten morgen zal ik ook wel moeten afzeggen :(

Beterschap! Heb hem gisteren lekker met warm water gewassen, zijn benen afdrogen ging heel makkelijk hij geeft dan gewoon voetje en strekt zijn benen zodat ik het goed kan af drogen. Daarna los in de bak gehad zodat ie kon rollen wou ie natuurlijk niet. Even binnen gehad en daarna weer naar buiten gedaan, hij kan uit de wind staan in zijn schuilstal dus dat scheelt

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:48

Beterschap SammyFloor :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:53

Hij heeft nooit weer witte haren gehad op die manier, dus het zit wel goed nu. Het was meer dat zijn vacht kennelijk wennen moest aan het nieuwe werk. Hij is wel stekelharig en lijkt nu op zijn geschoren stuk wel een appaloosa, daar zit namelijk een verdwaalde stip :')
Ja, ik wil een tuig dat zowel enkelspan als tweespan kan, want dan hoef ik in de toekomst niet nog een keer. Dus als iemand suggesties heeft welke tuigen dat kunnen?

Hij had vandaag alleen zweet rondom zijn streep op de hals en niks op zijn borst nog en dat terwijl hij best pittig was vandaag. Eerste draf had ie 1 keer draf nodig en toen ging hij bijna vanuit stap direct in galop, dus ik moest hem zelfs inhouden. We hebben ook een aardig eindje in zijn verkeerde galop gezeten, nou dat kon ie niet met de vacht erbij.

Mira, mooi dat ie zo makkelijk is met beentjes geven. Alex tilt bij het schoentjes aantrekken ook de hele tijd zijn benen op, dus dan pak ik even een ander been op anders lukt het niet. Een schuilstal scheelt wel inderdaad. Bij mij rolt Alex ook pas als ik mijn rug naar hem toekeer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:59

Combituigen van Ideal zijn daar perfect voor o.a. eurotech.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:05

Gisteren was ik op stal bij floris, stond te ouwehoeren met nieuwe stalgenoten (waarvan een mijn oude manege instructrice is) en ik stond zo eens naar hem te kijken en er klopte in mijn ogen iets niet aan zijn hoeven.
Floor is vorig jaar in een mindere staat bij ons gekomen en door het gebrek aan verschillende bodems (Alleen weidegrond) had hij hoeven die snel sleten. nou leek dit te verbeteren naarmate wij hem meer over het asfalt meenamen, hij in zand kwam, op de weide, en hij soms met een noodvaart van de bak naar de poetsplaats scheurde (hij had heel snel door dat er geen stroom stond op de draden van de rijbaan.

Vanavond fotos laten maken door de dochter van mijn verzorgster en die doorgestuurd naar mijn oud stalgenoot, zij heeft genoeg leed meegemaakt met hoeven en benen en haar vader is een hele goede paardenarts in duitsland. Zoals zij het kon zien leek het op beginnende hoefbevangenheid...
Gelijk de hoefsmid de fotos doorgeappt en nu afwachten.

misschien maak ik mij zorgen om niks en zijn, zijn hoeven gewoon aan de toon verder doorgegroeid dan de zijkanten, voor staat hij steiler dan achter maar nooit problemen mee gehad. Stressvol zo'n eigen pony :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:11

Oei Lilian, ik duim met je mee dat het geen hoefbevangenheid is :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:20

Kruip ff onder mijn meeleessteen vandaan.

Lillian je mag mij anders ook even pben met de foto's weet waar ik naar moet kijken qua hb. (Die van mij is er gevoelig voor en je ziet t heel snel)

Je kan t btw ook super voelen in de kootholtes, als je flinke pulsatie voelt kun je ervan uit gaan dat ze hb heeft.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:51

Sterkte Lilian! Hoop dat ie niet HB is voor je. En wat Nathalie ook zegt dat klopt, zo kon ik mijn ex bijrijpaard die chronisch bevangen was ook controleren mocht het fout zijn of niet

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:45

Aan foto's van de buitenkant kan je juist niet vaak hb zien. Hb gebeurd van binnen! Röntgenfotos is de enige juiste manier om hb te zien en in hoeverre er schade ontstaan is. Van buiten af is dat slechts een gok!

Ik heb heel veel ervaring helaas met hoefbevangenheid (Mickey door ppid) en daar zag je vaak aan de buitenkant niks maar op röntgenfotos was te zien dat het hoefbeen toch gekanteld was. Pulsaties in de koot hoeft ook niet, bij lichte hb.

Lichte hb merk je vaak doordat het paard op zachte goed loopt en op harde stram/kort. Zoals op eieren. Ribbels in de hoeven bijvoorbeeld zeggen niets (kan een verandering van voer zijn bijvoorbeeld). Vaak zijn hb voetjes wat warmer van buiten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:49

Ik ga ook mee met de kerstrit! {:)
Jelleee is zo lief dat ze mij en Max wilt ophalen! Ben zo blij, heb er ontzettend zin in! :):)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:54

Woeiiii {:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:28

Ben ook heel benieuwd naar Willem! :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:03

Dat is lief :))!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:15

:(:) Lillian

Dat is idd lief Mandy, Willem is leuk :D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:25

@Jelleee, leuk dat je mee gaat! Ik heb er heel veel zin in! *\o/*
@Fennadev, leuk dat je ook mee gaat naar de kerstrit!
@Mandyy, wat lief van Susanne! Ik zie je daar! :)
Ayla, lekker een binnenbak, luxe!
SammyFloor, Beterschap!
Lillian__, :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:52

Ik heb er ook zin in Mandy en Charlotte {:) Wordt vast heel gezellig *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:53

Ik breek even in, aan gezien hier wel onze doelgroep zit :) .
Door wat afmeldingen hebben wij nog wat plekken vrij met onze shetten lesdag.
Leuk voor met je eigen pony, voor gevorderde, maar ook zeker leuk voor beginners.
Maar ook mijn pony's staan ter beschikking als je zelf nog geen betuigde pony hebt.

Zie:
https://www.facebook.com/events/1776598355890783/

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:37

Klinkt leuk! Die dag ga ik alleen al naar Divoze Event in Ermelo. :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:55

Ziet er indd leuk uit. Helaas voor mij te ver weg en heb die dag al wedstrijd :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:59

Ga je weer starten Patty? :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:51

Ja 2x dressuur in Gorssel :). 1x keer weer sinds 11maand

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:10

Ga trouwens vanavond nog even last minute naar London :'). Zus belde vanmorgen of ik mee ging. Ze ging met twee vriendinnen alleen een is ziek. Nu kan ik mee :).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:15

Super leuk! Wat gaan jullie allemaal doen of daar kijken waar jullie zin in hebben?

Ik vier het hele weekend m'n verjaardag. :+
Dus zo maar aan de schoonmaak, extra stoelen ophalen etc..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:25

Oh wat lekker Patty! Londen is leuk, veel plezier :D

Helaas te ver voor mij Ciska.