[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:30

Waarschijnlijk gaat mijn verzorgster de kerstrit in Leersum meerijden! ik kan helaas niet dan, heb dan in nieuwegein kerstmarkt, jullie zijn daar ook welkom hoor ;)
Ik ga 19 februari wel mee naar Arnhem :)

Zal er nog wel even bijzetten dat ik heel slecht ben in namen en dat iedereen waarschijnlijk gewoon bij de boktnaam aangesproken zal worden :=

Leuk dat wij er nog bij mogen :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:40

Fennadev schreef:
Welkom Lilian!
Wat een toverbal van kleuren. In de zomer lijkt hij echt een koffievos, maar op de lente shoot foto een donkerbruine en op die andere foto een zwarte.

Zal ook wel door het licht komen hoor := die foto in de zomer is namelijk met licht tegen gemaakt gewoon toeval.

Leuk al die dates, zal floor ook wel op date willen doen, maar er zal niet veel gebeuren denk ik haha.

Doen jullie de ponys als ze geschoren zijn altijd onder een deken? ik wil floor zn borst en een stuk van zijn singel plek gaan scheren... maar heeft hij dan niet ruim voldoende vacht op zich zelf warm te houden?
Hij word dan niet tot zn kaak geschoren maar tot waar zijn borst stuk ongeveer loopt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:54

Misschien kan Floris wel op date met Alex die is toch ook al gay met de andere ruin van zijn les. Die ruin laat zich letterlijk dekken door andere ruinen. <<)
Hij vindt Alex dus om op te vreten en Alex vindt dat helemaal prima :+

Alex is vandaag helemaal kaal op borst en benen na, en zijn hals alleen een strookje. Reden waarom de borst juist niet, is omdat ik liever iets tussen de huid en het borsttuig heb zitten. Ik gebruik geen onderleggers nog, dus op de borst zal hij nog wel gaan zweten, maar dan leg ik gewoon ff zijn zweetdeken ertussen. Een strookje onderop de hals zal al heel veel gaan schelen voor hem denk ik.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:03

Fennadev schreef:
Misschien kan Floris wel op date met Alex die is toch ook al gay met de andere ruin van zijn les. Die ruin laat zich letterlijk dekken door andere ruinen. <<)
Hij vindt Alex dus om op te vreten en Alex vindt dat helemaal prima :+

Alex is vandaag helemaal kaal op borst en benen na, en zijn hals alleen een strookje. Reden waarom de borst juist niet, is omdat ik liever iets tussen de huid en het borsttuig heb zitten. Ik gebruik geen onderleggers nog, dus op de borst zal hij nog wel gaan zweten, maar dan leg ik gewoon ff zijn zweetdeken ertussen. Een strookje onderop de hals zal al heel veel gaan schelen voor hem denk ik.

Hahaha Floris is wel een kneusje hoor, hij dacht afgelopen zomer dat ie 1.88 maar zijn ego heeft een goeie deuk opgelopen en poef hij is het kneusje van de kudde.

Ik snap je idee van een strookje op de borst, maar als ik nou net onder het borsttuig zou scheren en zijn singel plek, in theorie zou hij dan makkelijker zijn warmte moeten kunnen afvoeren toch 8-) ? ik zou hem het liefste kaal scheren maar zolang die tinker hem nog grijpt durf ik dat echt niet, zie hem al door de paddock vliegen omdat hij meer hou vast heeft. :(:)

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:06

Welkom Lillian!

@Fenna; borst kun je gewoon scheren hoor ook al gebruik je geen onderleggers. Hier nooit problemen mee gehad.

Rij helaas niet mee de kerstrit. Dag daarvoor eindelijk weer eens op wedstrijd :D.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:09

Max is geheel kaal en gebruik bij de borst ook geen onderlegger. Geen enkel probleem.

Leuk Patty dat jullie weer een wedstrijd gaan rijden!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:23

@Fenna mooi dat Alex geschoren is.

@Lilian ik heb eentje die denkt dat ie nog wel eens zeg maar regelmatig 1,80 is... Op een van de vorige stallen was ie alleen maar aan het spelen met een ruin van 1,80. Schapen werden vakkundig uit het weiland gejaagd was net een border collie die pony van mij. Nu doet ie het rustig aan met een vriendinnetje van zijn eigen grote al vond ie de buurman van 1,70 wel erg leuk haha

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:30

Emelyne: een beetje laat, maar alsnog veel sterkte.. :(:)
Patty: mooie foto's, ziet er heerlijk warm uit! Knappe Switch met zijn nieuwe tuig en nieuwe menuitrijdeken <3
Iris: leuk dat je de deken nog hebt kunnen vinden tweedehands, staat Tilana mooi!
MDJ: hoe gaat het inmiddels met Beauty? :) Schattige ijsbeertjes!
Susanne: knappe Willem met zijn nieuwe uitrijdeken :D En je konijntje is echt <3
Mandy: stoute en knappe Max! Je weet me te vinden als je wat bestellen wilt :D
Miriam: schattige (wollige) Mowgli!
Fenna: ik had juist wel zijn borst geschoren, daar zweten ze snel. Onderleggers hoor je niet te gebruiken om schuurplekken te voorkomen oid, puur ter bescherming van je (leren) tuig.

Welkom Nele en Lillian.

Ik kom ook weer eens aanwaaien :D Ik heb Sjors vorige week verhuisd naar een nieuwe pensionstal, eind van de maand komen Boef en een van mijn stalgenootjes waar ik veel samen mee doe. Nu heerlijk een grote kantine, ruime stal en twee binnenbakken. Daarnaast een tweede baantje er bij en nog steeds druk met onderleggers en menuitrijdekens naast mijn voltijd opleiding, dus niet altijd tijd om te reageren, maar ik lees altijd mee :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:34

Degene die hem scheerde vond de borst geen goed plan om mee te nemen, desnoods zet ik zelf de schaar erin en knip ik zijn borst nog wat korter. Want hij is nu echt heel kort op de plaatsen waarop hij wel geschoren is. Alex zweet inderdaad het meest op zijn borst en daarna op zijn flanken en onder zijn schofttuig.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:35

Ment ze zelf? Met een schaar haar weg knippen zou ik niet aan beginnen, kun je niet vragen of ze nog een keer wilt komen om zijn borst alsnog te scheren?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:38

Nee hij ment niet zelf. Hij heeft wel friese paarden en volgens hem mochten bij grote paarden het zadel stuk niet weg worden gehaald vanwege de drukpunten die dan direct op de huid komen en mogen paarden ook niet op wedstrijd als dat eraf is. Alex heeft wel een strook van de hals eraf. Maar ik zie wel of hij nu zijn warmte al beter kwijt kan of niet, ik ga morgen alweer te mennen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:51

Wat luxe al die faciliteiten Ayla. Wat voor baantje heb je erbij?

Fenna, waarom was de borst geen goed idee? Hoe kijk je er zelf tegen aan? Lees steeds dat je meegaat in de mening van een ander. Gezien het jouw pony is, jouw keuze toch?
Als Alex het meest zweet op z'n borst snap ik echt niet dat je daar het haar op laat staan.
Knippen kun je beter niet doen. Ben je lang bezig en je krijgt niet het resultaat wat je met een paar seconden scheren hebt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:59

Knippen met een schaar :')? Gewoon terug laten komen en het eraf laten scheren. Je hebt er voor betaald toch.

Klinkt goed Ayla! Fijn he binnenbak :))

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:05

Nee, ik heb der nog helemaal niks voor betaald, ik moet hem morgen toch bellen, dus zal er dan eens naar vragen of hij er ook wat voor wil hebben. Waarom ik erin mee ben gegaan, weet ik niet, maar mijn ouders spelen daarin waarschijnlijk een grote rol, naast dat ik nog nooit een pony heb laten scheren. Dus ik laat hem eerst zo maar. Alex vond het scheren trouwens wel lekker, alleen bij zijn pielemans niet, voor de rest viel het reuze mee. Hij vond het een soort van lekkere massage en zat constant aan mij te knabbelen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:09

Wat was de reden dat de borst geen goed idee was? Ben wel benieuwd naar de onderbouwing daarvan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:11

Het feit dat hij dan praktisch met zijn blote huid trekt ipv dat er vacht tussen zit. Het is nu zelfs nog korter dan een zomervacht. Ik denk dat er nu tussen de 1 en 3 mm over is qua vacht.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:20

Fennadev schreef:
Het is nu zelfs nog korter dan een zomervacht.

Dat is niet zo gek als je scheert. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:31

Ja dat is logisch idd, maar zijn scheerapparaat heeft ook maar 1 stand en dat is meteen standje megakort. Als ik Alex nu aai is hij gewoon stekelig (sorry begin moe te worden, moet nodig eens gaan slapen dus tja dan word ik wat onsamenhangend en zeggen dingen die logisch zijn)xD
Maar ik zie wel hoe hij het morgen voor de kar trekt, hij vond het volgens mij vandaag ook echt fijn dat die vacht eraf ging. Maar hij wilde toen na de tijd met Jorie nog even wat kriebels weghalen door wederzijds kriebelen en Jorie ging toen de deken maar kriebelen, dus die werd ook meteen getest met tandjes :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:33

Waarschijnlijk 3mm, dat is vrijwel standaard. Dat is inderdaad korter dan een zomervacht :) Vooralsnog kun je de borst prima scheren, maar je moet het zelf weten.

Ik vind het heerlijk Patty :D Ik werk in het weekend bij de Primark in Arnhem Mandy.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:20

Ayla met haar luxe stalling, zo heerlijk die binnenbakken! Veel plezier daar *\o/*

Mandy Leersum is redelijk bij hou in de buurt toch? De kerstrit.

Borst scheren had ik absoluut wel gedaan. Volgens mij ziet dit er niet uit :o Als hij schuurplekken krijgt van je tuig moet je een ander tuig kopen. Onderleggers hebben een andere functie.

Gister nog gauw voor het donker even gemend in de bak en een lesje knappe figuren rijden gehad, heel fijn want ik laat daarop altijd (teveel) punten liggen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:52

Thanks! Ik ga floor puur (laten) scheren uit een praktische oogpunt met zo min mogelijk poes pas haha. Ik wil zn borst scheren omdat hij heel snel zweet en er naar mijn idee ook echt last van heeft. Zn singelplek dus waar de singel onder de buik doorloopt moet echt kaal vanwege het feit dat als ik heb aansingel er haar en huid tussen komt, hij is aan de dikke kant en hij doet dan ook nog eens zn buik uitzetten... ik ben dus best even bezig zijn singel vast te maken terwijl ik hem in 5 min voor de sulky KAN hebben...meestal doe ik het rustig aan, no stress.

Het Leersumse veld is voor mij serieus nog geen 10 min met de auto... en ik kan niet :(

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:04

Susanne Knappe Willem! Schattig konijntje, wat een dotje :D
Mandy Max heeft winterkriebels! Heerlijk koppie heeft hij wel :)
Mira Wat leuk dat Pip zijn toekomstig ruitertje is geboren! Kan je Pip binnen wassen? Toen ik Arthur moest wassen heb ik voor lauw water gezorgd door een deel water op te warmen in de waterkoker die op stal staat. En daarna gewoon drogen met een handdoek scheelt ook veel :)
MDJ Leuke ijsbeer :D
Nele Welkom! 60cm is echt te hoog, kruipen ze zeker onder. Een draadje lager is inderdaad een goed idee :)
Patty Oh dat deken <3 Prachtig tuig ook, hele mooie foto :)
Mowgli Lieve foto's :D
Claudia Leuk, een date voor Misty!
Iris Leuk deken!
Lillian Welkom! Wat een introductie :P Leuke pony! Hopelijk vind hij snel z'n plekje in de kudde :) Ik zou gewoon een streep scheren :)
Ayla Wat leuk zo'n luxe! Snap dat je er gelukkig mee bent :D

Ik zit al een week ziek thuis met buikgriep of voedselvergiftiging. Mijn lichaam stoot alles af, maar nu lijkt er eindelijk beterschap aan te komen. Ik baal er wel van, zit achter met school en normaal moet ik Arthur vandaag ook wassen tegen de luizen terug. En les recht richten morgen zal ik ook wel moeten afzeggen :(

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:01

Jelle,hij ziet er nu sowieso al niet uit als hij zonder deken staat, dus, maar als ik wel vind dat ie op de borst te erg gaat zweten, dan komt Marco gewoon nog een keer. Ik weet ook hoe Alex reageerde in zomervacht toen hij drie was en voor het eerst tuig op kreeg en zo´n vage kleur vacht wil ik gewoon niet meer. Hij had toen in de wintervacht letterlijk zijn tuigage erin staan met witte haren, ik ben blij dat dat niet blijvend is gebleken. Het klopt dat het tuig hem ook niet optimaal ligt, is aan alle kanten gaatjes bijgeknipt. Maar een nieuw tuig schaf ik aan zodra ik weer geld heb en dan schaf ik meteen een tweespan tuig aan en in het kunststof, want dit is zo´n gedoe om schoon te houden. :')
Ik zal straks even foto´s maken van hoe Alex er nu zonder deken uitziet want hij gaat straks met zijn kale billen voor de sulky. Wel in een binnenbak overigens, dus als hij al superfris reageert op zijn tuig dan zijn we ten minste in een afgesloten ruimte. Maar Alex kennende zal hij wel gewoon lui zijn. :P

Lilian, dat van de vacht had ik bij Alex ook, maar het schofttuig hoeft niet superstrak aangesingeld hoor. Tis niet een zadel waar je op moet gaan rijden. Bij mij kan hij in principe op het strakste gaatje, maar hij gaat bij het longeren op gaatje 2 en voor de sulky op gaatje 3 en dan schuift het niet. Voor ons is het trouwens 2 uur rijden, dus wij vertrekken om half 8 al en als het dan meezit zijn we er kwart over 9.

Sterkte Sammyfloor :(:)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:20

Sammyfloor: Beterschap hopelijk knap je gauw op!
Fennadev; ik krijg de gesp net in het eerste gaatje gepriegeld moet sowieso nog in mn broek gaatjes prikken, vrees alleen dat dat met een normale tang niet gaat lukken en ik ermee naar de schoenmaker moet...nja tis echt alleen de broek die omlaag moet, als hij achter zn voorbenen kaal is kan ik hem weer normaal aansingelen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:12

Jelleee schreef:
Mandy Leersum is redelijk bij hou in de buurt toch? De kerstrit.

Half uur. :j
Helaas geen vervoer. Eerder mocht ik vaak met Lieselotte mee.