[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:25

Linsey1998 schreef:
Jeetje Ingrid, dikke knuffel :(:)

Gefeliciteerd Patricia *\o/*

Van t weekend is tijdens het mennen die staalkabel gebroken van mn HCA. Nog geen 7 maandjes oud := gelukkig stond Tolien direct stil :') Hebben jullie dit ook al vaker gehad? Of ligt het aan mijn gebruik? :o

Heb ik laatst 2 x achter elkaar gehad. 1e was 2 jaar oud en de 2e 3 dagen :-( nu een 3e en die zit al weken goed

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:26

Jeetje Ingrid, wat ontzettend jammer dat het nieuwe plekje niet is geworden wat je had gehoopt voor Alf.

Ik zie inderdaad veel gebroken staalkabels gezien in dit topic...? Best gevaarlijk eigenlijk.

Mandyy

Berichten: 30564
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:44

Ingrid, gelukkig kon je snel terug. :(:)
Het zit jullie niet mee!

Ik voel regelmatig aan mn staalkabel maar moet hem ook echt weer eens vervangen.

Over klein gesproken, ik ben 1,64m. :+

Lees steeds mee maar werk nogal veel op het moment en heb niet de rust daarna nog op iedereen te reageren.

Kiekeboefje

Berichten: 1801
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:23

Snap ik Mandy!

Sterkte Ingrid en Alf!

Even mijn eigen hoofd leeg maken, en Donja beweging geven! :o
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:08

Oef ingrid geen fijn bericht sterkte!

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:58

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Sterkte Ingrid :(:)

Ik had een klapband met Alex naast de fiets. Ga morgen met de sulky mennen, hoop niet dat de kabel breekt.. Wandelend terug:Afbeelding
Afbeelding

Jorie gaat morgenmiddag gedeeltelijk kaal. Hij zweette zich vandaag al dood, vind t niet eerlijk meer om hem zelf te laten uitharen qua wintervacht met dit weer.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:26

Bedankt meiden! Ik kan het nu lekker achter me laten en fijn vertrouwd op eigen stal blijven. Neem de nadelen hier voorlopig maar gewoon voor lief :-)

Ohhh Mirriej wat spannend! Maarre..... heb je er nog 1 naast Jimmy? Wist ik niet haha

Lijkt me echt eng als dat gebeurt met de staal kabel. Ga hem maar eens goed controleren...

Kiekeboefje lekker gelongeerd en

Fennadev moest terug naar huis lopen. Moest je erg ver?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:33

Dat is de beste therapie he Kiekeboefje.. met de paardjes bezig zijn :)

Wat een pech Fenna. Schrok Alex niet van de knal?

Mandyy

Berichten: 30564
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:35

Oei Fenna. Dat is pech. Was je al bijna thuis?

Bij ons soms de slechtste therapie. :+ Ik kan de grootste ruzie krijgen met Max als ik niet lekker in mn vel zit.

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:49

Ik was net op 4 km van huis. Dus was nog een aardig stevige wandeling. Ik schrok er zelf meer van dan Alex schrok. Alex wilde eigenlijk al niet lekker draven die dag, dus ik vermoed dat ie het aan voelde komen. Hij ging echt heel droog naar me kijken van 'volgens mij hoort die band dat niet te doen' _O-
Als het Jorie was geweest, had ik paniek aan de lijn gehad. Maar hij kalmeert op zich ook wel weer makkelijk. Alleen hij is zeer voorwaarts, dus hij moet echt nog even leren dat ho ook echt ho is. En niet stuiter naar links, stuiter naar rechts, steiger, stapje achteruit meteen gevolgd door een stapje vooruit. En dan weer een steiger, want tja we komen een bit tegen waardoor we niet verder kunnen. Ik wacht gewoon geduldig en herhaal nogmaals mijn commando, want hij kan het wel aan de longe. En pas als allevier de benen tegelijk stilstaan, mag ie weer.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 04-04-18 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:49

Mandyy schreef:
Oei Fenna. Dat is pech. Was je al bijna thuis?

Bij ons soms de slechtste therapie. :+ Ik kan de grootste ruzie krijgen met Max als ik niet lekker in mn vel zit.


Haha jah dat is dat spiegeltje wat ze voorhouden :+

Als ik druk ben en ‘even gauw’ een rondje wil rijden en met mn hoofd al bij 50 andere dingen ben, dan lopen ze gewoon voor me weg -O-

Alsof ze willen zeggen, kom maar terug als je ons échte aandacht wil geven...

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:12

Hi Allemaal!

Sorry weer voor de tijdelijke verwaarlozing. Ik ben een week op vakantie geweest en vervolgens een week cursus gehad van mijn werk waardoor ik ook weer veel in te halen had op mijn werk. Druk druk druk dus maar inmiddels kan ik weer aardig ademen dus tijd om weer te reageren hier. Ik heb alles mee gelezen! Zal even een bijleespost maken.


Lillian__ schreef:
Sushine := :+

Jenny floor heeft nu een sportcoupe maar omdat zijn manen zo stug en dik zijn ziet het er niet uit :+ het is ook niet handelbaar ofzo, heb er wel eens knotten geprobeerd maar omdat het dus zo dik en stug is kan je bijna niet strak vlechten, toen zijn manen nog lang (en halfdood O:) ) waren en ik er vlechten in deed maken stonden de vlechten recht op en als ze dan wat waren uitgezakt zat de vlecht ook niet meer.... ik heb hele bossen uitgedund maar alsnog is het mega dik.


haha onhandelbare manen! Fijn is dat. Irritant dat als je vlecht ze omhoog gaan staan.


IngridM schreef:
Ik heb alles bijgelezen maar doe even een ego-berichtje.

Ik heb Alf na 2 dagen janken en hartkloppingen terug gehaald naar "huis"

Ik wil er verder hier op internet niets over kwijt.
We zijn in ieder geval blij dat we terug zijn en nemen de nadelen maar voor lief. Ga even ook niet meer kijken voor iets anders.


Het zit je niet mee! Soms moet je voor iets minder gewoon blij zijn. Fijn dat je weer terecht kon op je oude stal. Is toch wel weer prettig en direct vertrouwd. Het leek zo mooi te zijn!


Ayla schreef:
:(:) en :* lieve Ingrid..

Ik zag Djune voorbij racen op instagram Odette, zag er fijn uit!

1.80 op een HCA moet met de juiste afstelling vast goed komen, ik ben 1.75 en kan mijn benen prima kwijt. De balans blijft bij mij wel een dingetje, doordat Sjors lang is moeten de bomen vrijwel maximaal uitgeschoven worden en met mijn 60kg krijg ik 'm net niet fijn zwevend helaas.


Ik had dit probleem ook. Ik ben 1.85 en 65 kilo dus ongeveer gelijk. Soms had ik hem hele stukken super fijn en dan toch weer een stukje niet.


mirriejj schreef:
Oh jeetje Ingrid, dat klinkt niet goed :(

Ik kan niet mee praten over een sportcoupe, ik mag bij Jimmy er niet aan zitten :')

Met een beetje geluk hebben wij binnenkort geen 2 ponys meer :oo En stiekem vind ik dat best spannend.


Meerdere pony's? Je hebt er nu twee? Dat wist ik niet ik dacht alleen Jimmy


Patricia_86 schreef:
Veel sportcoupes.

Hier vandaag Caya jarig 9 jaar
Gaat alweer hard en volgende maand haar zus Faya 6 jaar.

Balen Ingrid....


Gefeliciteerd met de pony's!


Linsey1998 schreef:
Jeetje Ingrid, dikke knuffel :(:)

Gefeliciteerd Patricia *\o/*

Van t weekend is tijdens het mennen die staalkabel gebroken van mn HCA. Nog geen 7 maandjes oud := gelukkig stond Tolien direct stil :') Hebben jullie dit ook al vaker gehad? Of ligt het aan mijn gebruik? :o


Schrikken he! Nadat ik er op bokt over had gehoord controleerde ik ook regelmatig de kabel... Kan heel eng zijn! Ik heb een keer gezien dat de kabel brak en de sulky vervolgens uit de lichtogen schoot. zat geen broek aan.


Patricia_86 schreef:
Linsey1998 schreef:
Jeetje Ingrid, dikke knuffel :(:)

Gefeliciteerd Patricia *\o/*

Van t weekend is tijdens het mennen die staalkabel gebroken van mn HCA. Nog geen 7 maandjes oud := gelukkig stond Tolien direct stil :') Hebben jullie dit ook al vaker gehad? Of ligt het aan mijn gebruik? :o

Heb ik laatst 2 x achter elkaar gehad. 1e was 2 jaar oud en de 2e 3 dagen :-( nu een 3e en die zit al weken goed


Die van drie dagen heeft dan denk ik niet goed gezeten of wel? Bijzonder dat dat kan.


Kiekeboefje schreef:
Snap ik Mandy!

Sterkte Ingrid en Alf!

Even mijn eigen hoofd leeg maken, en Donja beweging geven! :o
[ [url=m/RMvIMM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Donja <3


Fennadev schreef:
*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Sterkte Ingrid :(:)

Ik had een klapband met Alex naast de fiets. Ga morgen met de sulky mennen, hoop niet dat de kabel breekt.. Wandelend terug:[ [url=m/hVO60f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/11DPA8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jorie gaat morgenmiddag gedeeltelijk kaal. Hij zweette zich vandaag al dood, vind t niet eerlijk meer om hem zelf te laten uitharen qua wintervacht met dit weer.


Wat balen van je band! Succes met scheren.

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:14

Sunshinedaan schreef:
Mandyy schreef:
Oei Fenna. Dat is pech. Was je al bijna thuis?

Bij ons soms de slechtste therapie. :+ Ik kan de grootste ruzie krijgen met Max als ik niet lekker in mn vel zit.


Haha jah dat is dat spiegeltje wat ze voorhouden :+

Als ik druk ben en ‘even gauw’ een rondje wil rijden en met mn hoofd al bij 50 andere dingen ben, dan lopen ze gewoon voor me weg -O-

Alsof ze willen zeggen, kom maar terug als je ons échte aandacht wil geven...

zo ben ik zaterdag 2.5 uur bezig geweest om 1 van de ponys te pakken :+ ( normaal geef ik eerder op maar ze liep met singel/bijzet en bit in :') )

ik zei nog tegen me man aan de telefoon ben vandaag lekker op tijd thuis rond kwart voor 3 nou het was iets later :Y)

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:17

Dat meen je niet stalNollie 8)7
Ik zou gek worden geloof ik haha. Ik word op gegeven moment pissig. Tja dan komen ze al helemaal niet meer :+

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:19

Zo frustrerend als ze niet willen komen!! Dat doen die van mij gelukkig niet

mirriejj

Berichten: 3612
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:31

Haha nee daar kan ik ook niet tegen als ze niet komen :')

Ik vind Donja er steeds beter uit zien zeg, knappe pony is het!

Haha Fenna een klapband is dan niet zo handig, je had zelf dus ook wel je training gehad? :')

Wij hebben naast Jimmy nog mijn pensioenlady. Ik heb Spinner al 15jaar en ze is nu 22, dus die staat lekker te genieten van haar luie leven.

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1801
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:36

Bedankt!!! Vind haar ook mooi, ben bevooroordeeld denk ik :P

Aaah Spinner is wel echt een doetie, lekker van haar oude dagje genieten :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:08

Wat een leukerd inderdaad!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:50

Wat een leukerd! Heerlijk genieten :)

Ik krijg mijn hca soms ook moeilijk in balans. Ben 166 lang, en 57,5 kilo. Hij zweeft bij mij niet perfect, als ik goed in het stoeltje zit komt hij wel wat omhoog. Maar vindt het wel lastig soms

Mijn bucas recuptex komt morgenmiddag *\%/* hopelijk past hij, en kan hij vrijdag en zondag op, onderweg naar les en wedstrijd :D

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:05

Wat is Spinner leuk <3 Leuk dat je haar al zo lang hebt ook.

En ik ben weer een beetje gerustgesteld voor het in balans brengen van onze toekomstige HCA, bedankt haha :D

Fenna: wat ruk dat je zo een stuk moest lopen zeg. Gelukkig is Alex braaf en schrok hij er niet zo van.

Jenny: Heerlijk is dat he, om even je koppie leeg te maken op stal. Dat is voor mij altijd echt even een uitvlucht van de dagelijkse sleur. :=

Linsey: ben benieuwd naar je deken!

Vanavond weer even wat dingetjes herhalen van onze les afgelopen weekend. Ben benieuwd hoe dat gaat. :) Komend weekend gaan we weer flink aan de wandel! Beetje conditie opbouwen. Gelukkig blijft het nu ook weer langer licht, dus dan kan ik vanaf volgende week ook na werktijd gaan wandelen met Pep.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:24

Knappe Donja en Spinner!

Balen van je klapband Fenna..

Veel plezier Kymberley :)

Mijn recuptex komt morgen ook binnen, ik ben benieuwd :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:26

Recuptex . Ik heb hem nog niet besteld. Denk dat jullie er wel heel veel plezier van zullen krijgen.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:30

Waar kun je die in kleine maatjes bestellen?

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:30

Fenna 4km is nog best een eindje met pony en kapotte fiets.

Mirriej 15 jaar samen mooi is dat he wat je samen dan opbouwt

Ach ik heb best veel geduld dus 2,5 uur vangen doe ik op me gemak.geen moeite mee maar ik ga dan wel verder denken of ik de juiste plek heb om dit paard op te leiden. Ze heeft vaker deze kuren en is nog erg bang hier heeft ze denk teveel ruimte. Als ik haar sneller op kan sluiten leert ze daarin vlugger.

Kiekeboefje

Berichten: 1801
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:39

Ik snap je heel goed StalNollie, paardje lijkt wat bangig in grote 'ruimtes' dan.

Iemand die mij een mening wil geven over stalling? :P PB!!!!