[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:08

Jorie ga ik ff hopen op een zonnige dag voor de 21ste en dan gaat hij even gewassen worden op zijn kont. Degene van het hoefschoenen onderzoek, maakt als bedankje namelijk foto's en ik wil mijn kleine ook op een foto, maar dan moet die kont wel netjes.

Anderen bij mij in de les voeren inderdaad ook iets wat tussen hooi en kuil inzit voor meer voedingsstoffen. Maar ik denk niet dat jorie daartegen kan. Hij kan zelfs gras al niet verdragen nu. Dus mijne staan op onbeperkt hooi

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:24

@Mira283, gefeliciteerd met de toekomstige amazone! :D
@Mandyy, lief hoofdje heeft Max!
@MDJ, wat een poppie! <3
@Iris_VdV, wat een leuke dekens! Vrolijke kleurtjes!
@Patty14, mooi!
@Mowgli4, lieve foto met het geitje!
@Claudiadvx, wat leuk! Knappe papa ook, wordt ze volgend jaar gedekt?

Wat ik mij wel af vraag uit pure interesse waarom je je pony zou willen wassen met deze temperaturen? Ze maken een vetlaagje in de winter aan tegen de kou, en met wassen verwijder je dat vetlaagje. Ik bedoel deze vraag zeker niet aanvallend maar ik ben oprecht benieuwd. ;)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:29

Chardy schreef:

Wat ik mij wel af vraag uit pure interesse waarom je je pony zou willen wassen met deze temperaturen? Ze maken een vetlaagje in de winter aan tegen de kou, en met wassen verwijder je dat vetlaagje. Ik bedoel deze vraag zeker niet aanvallend maar ik ben oprecht benieuwd. ;)

Ja zo snel mogelijk haha
Wij hadden hier ook een pony met een staart vol diarree en zijn benen. Die is dus ook midden winter ff gewassen anders kon t arme beestje amper lopen

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:32

claudiadvx schreef:
Chardy schreef:

Ja zo snel mogelijk haha
Wij hadden hier ook een pony met een staart vol diarree en zijn benen. Die is dus ook midden winter ff gewassen anders kon t arme beestje amper lopen

Wat leuk, hebben we als het goed is beide in 2018 een veulen. :D

Dat snap ik dan maar ik bedoel meer het hele lichaam en hals. :)

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:54

Aaaah mn nieuwe deken en halster zijn hier. Na heel wat zoekwerk heb ik het 2ehands kunnen kopen voor niet veel geld en ziet er als nieuw uit ;) Ik moest en zou dit deken hebben haha
Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:07

Gaat Astrid op date Charlotte? :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:42

Wat leuk trouwens, al die merries die op date gaan :D

Leuke deken Iris, Alex krijgt gewoon saaie kleuren op, want Nika had niks in zijn maat xD

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:54

Iris_VdV schreef:
Aaaah mn nieuwe deken en halster zijn hier. Na heel wat zoekwerk heb ik het 2ehands kunnen kopen voor niet veel geld en ziet er als nieuw uit ;) Ik moest en zou dit deken hebben haha
[ [url=m/G2q0Eb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rVuaAR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weer zon leuke deken!!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:18

Die deken vind ik echt leuk!

Alex die geschoren gaat worden, hopelijk beleven jullie daarna beide meer plezier aan het mennen.

Merries op date volgend jaar! Leuk! Ik ben ook nog op "zoek" naar een date voor mijn merrie. Eigenlijk wil ik haar wel graag nogmaals naar Nimroos hebben maar ik hou mijn ogen open voor andere gegadigden. :P Jammer voor mij staan hier in het noorden bijna geen (grote maat) niet-bonte dekhengsten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:05

@chardy Pip had door de diaree gewoon poep plakkaten op zijn achterbenen zitten. Dit trekt en hij liep er ook niet echt geweldig door die plakkaten. Dus daarom is ie gewassen vandaag. Alleen zijn staart en achterbenen.

@ Astrid wat een leuke deken!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:06

Geweldig dekentje!!

En super knappe hengst zeg <3 word vast een gaaf veulen

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:21

Is er nog plek hier voor een gekke shetlander ruin en zijn trotse (nieuwe) eigenaresse? ik hoor het graag!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:22

Lillian__ schreef:
Is er nog plek hier voor een gekke shetlander ruin en zijn trotse (nieuwe) eigenaresse? ik hoor het graag!

Zeker! :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:47

Jeej! Dan zal ik ons even voorstellen
Floris is een shetlander ruin van 8 jaar, in de winter donker koffievos bijna zwart, in de zomer koffievos met highlights in de manen :D ik heb hem voor de Sulky lopen, doe lange lijnen met hem, longeren (enkel en dubbel) aan de hand springen, buitenritten maken, aan de fiets kan die mee, hij word soms gereden door kleine kinderen en de dochter van mijn verzorgster doet wat vrijheidsdressuur met hem, voor de instagrammers onder ons, heeft floor ook een instagram account Shetlandpony_floris_andme
Verder is hij heel sociaal en lief, naar zowel mensen als andere paarden, hij wilt nog wel eens achter een hond of kat aangaan, maar dat is ook gewoon leuk :=

Dan even over mij
Ik ben Lillian en ben 22 jaar, in het dagelijks leven ben ik werkzaam in een dierenwinkel, verder ben ik veel met de paarden bezig, kijk ik graag films en series en heb ik al ik weet niet hoeveel boeken gelezen. Ook zijn er periodes waarop ik hele avonden zit te simsen :')

Hoe ik aan Floor gekomen ben is een verhaal apart, eigenlijk is het gewoon een penny verhaal... :')
k heb een hele tijd (bijna 4 jaar) voor het zelfde persoon haar paarden gereden, vorig jaar zijn Floor en Polly (zijn maat) bij ons gekomen, deze waren beide van haar (vorige dus niet haar huidige) ex, wij hebben toen een jaar met veel plezier voor hun gezorgd, Pol weer onder het zadel opgepakt en floor weer voor de sulky. Afgelopen zomer is de relatie van de eigenaresse uitgegaan en heeft zij nog de zomer in het dorp kunnen wonen waar Guess stond, samen met een stalgenoot waarvan ook de relatie stuk liep. zij heeft toen iemand anders leren kennen en is daar november mee gaan samen wonen, guess is toen met haar meegegaan. de verzorgster van Pol en ik zouden samen de zorg voor die twee op ons nemen, maar een week nadat de eigenaresse weg was heeft haar ex de stal eigenaresse geappt dat hij Polly en Floor de eerste week van december zou komen ophalen. Natuurlijk was ik zwaar van slag, niet alleen Polly weg maar ook Floor :'( Uiteindelijk heb ik dezelfde avond de eigenaar opgebeld met de vraag of ik in iedergeval floor mocht over nemen, en dat mocht!! floor was dus van mij! maar toen was de issue nog, waar ga ik hem neerzetten? hij kon op de stal waar die stond niet in de paddocks, want hij onder alle draden door, de staleigenaresse wou geen extra draden spannen, tegen een gereduceerd bedrag op het weiland waar hij met pol stond kon ook niet, want dan zou hij alleen komen te staan.
Heb het zelfs bijna opgegeven, er waren geen advertenties in de buurt, de stallen die ik wisten wouden hem helemaal niet hebben, hadden geen plek of ik mocht geen gebruik maken van de facaliteiten.
Uiteindelijk hebben we een stalletje gevonden hier is hij gister naar toe gegaan, er staan twee tinkers en twee fjorden. Dit is gister helemaal mis gegaan, één van de tinkers bleef hem in de hoek drijven en bijten en slaan, uiteindelijk is hij in paniek onder draad gegaan. (draad is zeker weten laag genoeg, en het getik die je hoort als je het draad eraf haalt is al eng) hij is toen de weg opgerend, een boomgaard in, ik in paniek, zonder touw, fiets of wat dan ook achter hem aangerend, uiteindelijk was ik hem echt kwijt....
gelukkig waren er twee mannen aan het werk in de boomgaard en hadden een fiets mee, kon dus op de fiets de boomgaarden door fietsen, een van de mannen kwam met de tractor achter mij aangereden dat hij net een telefoontje had gehad van een boer of die man wist van wie de kleine pony was en dat wist hij want nog geen twee minuten geleden had hij een blonde dame ;) in paniek de boomgaard in zien crossen op de fiets van zijn vader. Floor stond op zn dooie gemak zich te goed te doen aan wat hooi wortels en appels die de mensen van de boerderij hem hadden gegeven...

Wil er niet bij nadenken als hun niet op het erf hadden gelopen want dan was hij de doorgaande weg opgewandeld.

Tot zover mijn introductie ;)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:50

Pff wat een belevenis... wat fijn dat jij Floor mocht overkopen!
Heb je ook een foto?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:03

Ik heb hem niet eens overgekocht, mocht hem houden haha.

Mowgli4 schreef:
Pff wat een belevenis... wat fijn dat jij Floor mocht overkopen!
Heb je ook een foto?

Van de zomer, ik zit hier niet op de sulky, je kan mij rechtsboven in de hoek zien staan :')
Afbeelding

Vandaag, selfie, even wandelen en rustig wat grazen
Afbeelding

van de zomer, rustpauze tijdens een buitenrit
Afbeelding

Afgelopen lente, fotoshoot door mn collega
Afbeelding

Samen met de jongste zoon van de verzorgster op de sulky
Afbeelding

Ik heb net via de mennen met shetlanders facebook groep de tip gekregen om zn broek wat lager te doen, gaat gebeuren ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:06

Welkom! Leuke pony en wat goed dat je er zo veel mee doet :) Je broek mag inderdaad een stukje omlaag en je peesbeschermers lijken me een tikje te groot (en overbodig want volgens mij tikt ie zich niet aan of loopt hij zo ruim?)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:13

Jelleee schreef:
Welkom! Leuke pony en wat goed dat je er zo veel mee doet :) Je broek mag inderdaad een stukje omlaag en je peesbeschermers lijken me een tikje te groot (en overbodig want volgens mij tikt ie zich niet aan of loopt hij zo ruim?)

hij deed nog wel eens aantikken, maar naarmate hij meer ging doen werd het minder. en ik vind roze peesbeschermers voor een ruin gewoon geweldig :=

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:26

Leuke pony! Welkom :D

Cool Charlotte! Veulenpret <3

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:33

Jelleee schreef:
Gaat Astrid op date Charlotte? :D

:))

@Iris_VdV, wat een gave deken!
@Lillian__, welkom! Leuke pony!

Ik heb me net opgegeven voor de kerstrit op 18 december, heel veel zin in! :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:39

Wauw! Knappe pony hoor <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:41

Welkom Lilian!
Wat een toverbal van kleuren. In de zomer lijkt hij echt een koffievos, maar op de lente shoot foto een donkerbruine en op die andere foto een zwarte.

Alex vond het scheren 1 grote geweldige massage :')
Morgen maak ik er even een foto van. Zonder deken loopt ie helemaal voor gek nu hihi. Gelukkig lijkt hij gewoon met deken.

Leuk Chardy, wij staan ook in de lijst. Ik ga in het blauw zilver.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:17

Lilian welkom!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:22

Ik ga ook mee Charlotte {:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:28

Lilian welkom