Taxatietopic Shetlanders Deel 2 Max. 2 foto's/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: Taxatietopic Shetlanders Deel 2 Max. 2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:11

Ja maar Sandra, de eigenaar wil deze pony op transport doen zodra hij nog "effies" een paar dekkingen heeft gedaan! Ook al is hij 200 waard, zou ik dan toch echt minder geven en dan mag de eigenaar heel blij zijn!

Ik ben geen vos-fan en ook niet van de kleine maatjes, maar ik vind 'm ook erg leuk!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:14

Ik zeg ook maximaal 200, want inderdaad met 75 beginnen te bieden kan geen kwaad. Is hij trouwens goedgekeurd. Het is wel een mjammie hengst voor Sandy.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:19

De eigenaar wil minstens ong. €100,- hebben voor hem geloof ik, omdat een shet in afgelopen november dat geld nog opleverde bij de slager Scheve mond

Ja, ik ben ook helemaal weg van hem Clown Ik wil al heel lang een shet, maar ik had nog geen gevonden waar het echt mee klikte. Bij hem was meteen de klik (wederzijds).... Alleen moet ik m'n vader nog om krijgen (nog tips toevallig Tong uitsteken ? Mag per pb hoor.)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:30

Meer dan 100 euro zou ik ook niet uitgeven aan die hengst...Maare zeg tegen je vader dat ie anders naar de slacht gaat, zoek alvast een plekje waar hij kan staan, ik weet niet hoe oud je bent mar als je alles zelf kan betalen heeft hij nergens last van verder

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:39

Ja, dat heb ik hem ook verteld Rolleyes maar ja. Ik ben 20 en kan hem makkelijk zelf betalen (werk 20 uur/week). Ik heb ook al een plekje voor hem, bij andere shets en pony's. Maar toch twijfelt hij, vanwege mijn best wel zware deeltijd-studie die ik er nog naast heb....

Bedankt allemaal voor het taxeren!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:41

zeg dat het voordeel van een shet is dat je er niet elke dag heen hoeft (als je stalling een beetje deugt) maar dat het wel fijn is om ook af en toe eventjes geen studie aan je hoofd te hebben en dan kan je je weer beter concentreren etc etc. Ik moet zeggen dat ik mega gestresst zou zijn als ik geen paarden had, veel nerveuzer ed.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:46

Ik ook, zonder paarden geen Sandra en mijn vriend beaamt dat volledig.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:46

Oke, ik gok het er maar op.

Afbeelding

Naam : Misty
Leeftijd : 17
Geslacht : Merrie
Zeer braaf onder het rijden.
Geen stalgebrekken, maar ze wil nog wel eens schuren met haar manen omdat ze jeuk heeft.

Heel braaf bij andere paarden.
Houd van knuffelen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:49

éérst anderen taxeren vóórdat je je eigen er op zet.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:20

Misty - 100/150 al aardig op leeftijd, jammer van het schuren.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:24

Ja is inderdaad jammer. Als ik er azijn (ja azijn) op spuit doet ze het minder. Dat heb ik een keer gehoord. Maar daar ben ik mee gestopt. Ik heb nu gewoon een extra plankje tussen haar raampje gedaan zodat ze niet meer kan schuren.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:22

Hallo? EERST EEN ANDER TAXEREN, DANKU

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:25

Lezen is moeilijk Ja

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:49

Sappos schreef:
zeg dat het voordeel van een shet is dat je er niet elke dag heen hoeft (als je stalling een beetje deugt) maar dat het wel fijn is om ook af en toe eventjes geen studie aan je hoofd te hebben en dan kan je je weer beter concentreren etc etc. Ik moet zeggen dat ik mega gestresst zou zijn als ik geen paarden had, veel nerveuzer ed.

Das wel een hele goeie, bedankt! Ik ben idd zonder paarden ook veel gestressder.....

@Kiimberliiee: ong. €150,- omdat ze al wat ouder is.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:47

Oke, bedankt! Haha!

Sorry hoor ik kan heus wel lezen, maar ik had hem al geplaats voordat ik het had gelezen, en daarbij, ik ben nu klaar... dus ik ga nu opzoek naar een andere topic!!

Doei Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:48

Moderatoropmerking:
SVP wel gezellig onderling houden, als iemand zich niet aan de 'regels' houd, dan kan je dit ook op vriendelijke wijze duidelijk maken Lachen

Daarnaast het verzoek om terug ontopic te gaan naar de taxaties. Off-topic gesprekken zijn niet de bedoeling Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:44

Danique: 275,-
Lewis: 100,-
RagShag: max. 175,-

Famke is een merrie van (net) 6 jaar oud. Ze is rond de 95 cm, en heeft geen papieren. Ze is beleerd voor de wagen en ook onder het zadel. Echt officieel beleerd onder het zadel is ze niet, maar er kan zo een kindje opstappen en wat rondrijden. Ze is verder een lieve pony in de omgang, al moet je wel consequent zijn tegen haar. Ze is alleen wel humeurig als je haar uit het land haalt, vooral als je een andere pony pakt, daar moet je wel bij oppassen. Voorderest is het echt een knuffelpony; als je in het weiland gaat zitten, komt ze graag even bij je knuffelen. Helaas heeft Famke deze zomer last van zomerexceem gekregen, maar dit is goed te verhelpen met een exceemdekentje.

Afbeelding
Let op! Ze is deze mooie manen dus nu kwijt, helaas...

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:26

Famke € 350

Naam (hengst): Max v.d. Oranje hoeve
Kleur: vos
Hoogte: 0.98 m
Moeder: Colly v. Diessen
Vader: Edward v.d. Rheehof

Max is een shetlander hengst van 11 jaar oud. Hij word goed verzorgd. 6x in de week beweging, waarvan het vaakst door mij op hem gereden word. Hij word om de 3 maanden bekapt en krijgt om de 6 weken een wormenkuur. Ook gaat hij om de 6 maanden naar de tandarts en word hij geschoren in de zomer. Hij krijgt goed te eten. Daaronder kun je verstaan elke dag biks/paardebrokken, haver en krachtvoer en 1x in de week slobber. Ook krijgt hij elke dag vers lauw water en er hangt altijd een liksteen in de wei. Hij staat dag en nacht op de wei die is voorzien van een stal. Ook de wei word goed onderhoud. Elke maand word de stal schoongemaakt, elke dag word de wei uitgemest en de voerbak + drinkbak word 1x per week schoongemaakt. Max is in goede conditie en zou ongeveer 2 uur per dag beweging gemakkelijk aankunnen. Springen doet hij niet hoger als 90 cm en dressuur kan hij op L-niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:53

Fellpony schreef:
Famke € 350

Weet je het zeker? Ook met zomerexceem?

Want ik heb haar hier eerder neergezet, en toen taxeerden ze haar ook ongeveer dat bedrag.
Maar ik dacht, omdat ze nu zomerexceem heeft, ze wel minder waard zou zijn Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:55

Max: 400,- ? Bloos

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:13

Famke 200 euro..Zo zonde van de zomereczeem maar persoonlijk zou ik nooit zo'n pony willen hebben vandaar lage taxatie omdat het zoveel zorg met zich meebrengt.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:18

Famke € 200

Naam (hengst): Max v.d. Oranje hoeve
Kleur: vos
Hoogte: 0.98 m
Moeder: Colly v. Diessen
Vader: Edward v.d. Rheehof

Max is een shetlander hengst van 11 jaar oud. Hij word goed verzorgd. 6x in de week beweging, waarvan het vaakst door mij op hem gereden word. Hij word om de 3 maanden bekapt en krijgt om de 6 weken een wormenkuur. Ook gaat hij om de 6 maanden naar de tandarts en word hij geschoren in de zomer. Hij krijgt goed te eten. Daaronder kun je verstaan elke dag biks/paardebrokken, haver en krachtvoer en 1x in de week slobber. Ook krijgt hij elke dag vers lauw water en er hangt altijd een liksteen in de wei. Hij staat dag en nacht op de wei die is voorzien van een stal. Ook de wei word goed onderhoud. Elke maand word de stal schoongemaakt, elke dag word de wei uitgemest en de voerbak + drinkbak word 1x per week schoongemaakt. Max is in goede conditie en zou ongeveer 2 uur per dag beweging gemakkelijk aankunnen. Springen doet hij niet hoger als 90 cm en dressuur kan hij op L-niveau.

Fotoshoot

Afbeelding

Rijden

Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:23

Misty - 75-100
Famke - 200-250 om dezelfde reden als Sappos

wat is de stokmaat van Max? edit: overheen gelezen! Knipoog
Laatst bijgewerkt door nathalie2302 op 04-08-08 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:24

ik ben bang dat famke dr prijs ook flink daalt door de exceem. 200 is een mooie prijs.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:24

Misty 100 euro.
Max 150 euro.