35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:14

jecco_ellen schreef:
OW vliegje is net een mini ozzy, wat schattig.
Is vliegje een buckskin kleur?
Bij mijn highland noem je die kleur mouse dun

Is geen buckskin hoor. Buckskin is een valk en de wildkleur verdunning heeft niets met valk te maken.
Grey istie ook niet dat is namelijk schimmel.

Hij is dun (amerikaanse term) of wildkleur
Laatst bijgewerkt door balance op 08-07-15 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: na overleg bericht aangepat

Tolbergfan

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:31

@ Toydoll. Echt heel jammer, hoewel ik je keus begrijp hoor. En laat die beerput lekker voor wat het is, komt vanzelf de juiste persoon op af. Succes!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:52

Toydoll ik vind hem onwijs super knap <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:19

Wijs besluit toydoll, je hebt een pony om er plezier mee te beleven en niet om angstig van te worden.

Wel heel erg flauw dat je er niet op gewezen bent dat hij met angstige mensen zo is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:27

Ik heb inderdaad ff getemd voor mijn post. Was een beetje pissig :P

Ik weet zeker dat het een lieve, leuke pony is, hij staat hier ondertussen gewoon in de groep en dat gaat super, hij is juist heel sociaal en erg gehecht aan mijn hengstje ook. Hinniken constant naar elkaar als je ze een voor een meeneemt, maar wel in 'zicht' blijft. Heel schattig. Lopen ook constant achter elkaar aan.

Vandaag hem gelongeerd, beentjes geschoren, geknuffeld. Het is echt een schat, alleen heeft een wat onbevangen menner nodig. Misschien neemt oude eigenaar hem terug, anders hoop ik een leuk baasje te vinden voor hem

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:22

Spook is inderdaad een prachtige pony met kei-veel uitstraling.

Ik heb hier ook een die zijn kudde zal verdedigen tot bloedens toe, heeft hij bij de beleerder laatst nog gedaan. Dit was een inschattingsfout van de beleerder; hij zette een van zijn pony's bij hem en zijn merrietje. Dat had hij niet moeten doen. Maar als hij op zijn plek is kun je alles aan hem over laten. Er zal in mijn kudde(tje) niets fouts gebeuren, dat laat hij niet toe en daar hoeft hij alleen maar scheef voor te kijken. En ik zal je zeggen, het is geweldig om naar te kijken hoe hij zijn kudde regelt. Net of je naar een natuurfilm staat te kijken. Mede hierdoor heb ik een heel goed functionerend en stabiel groepje pony's bij elkaar lopen. Verder is het een hele fijne, lieve, pittige en werkwillige pony die we nooit meer zouden willen missen. Ik kan me voorstellen dat Spook ook zo is als hij zijn plek heeft gevonden. Ik denk dat dat de beste pony's zijn.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:06

Ja die term was ik even kwijt.. Wildkleur.

Wat een prachtig paardje die spook, hopen dat hij de juiste baas krijgt.
Heb hem even doorgestuurd naar kennis.
Die haar zus rijd 2 span mini's waarvan 1 rond de 20 jaar is en het allemaal wat minder kan bijhouden. Haar andere mini is ook onvermoeibaar. Ze zocht eigenlijk een 3 kleur. Maar wie weet..
Doet vaak mee aan 4 daagse enz. Ideaal voor spook.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:37

Ellen: dat klinkt ideaal!!!!

kanniet: Ja misschien dat er zoiets bij Spook ook is gebeurd. We zullen het nooit weten.
Het enige wat ik weet is hoe hij hier is en ik kan me echt niet voorstellen dat dat er in zit. Zoals ik zeg, hij is juist super sociaal. Mn stalbaas geloofde er ook niets van, die zegt ook, heb nog nooit zo makkelijke pony gehad hier. Hij blijft ook gewoon achter draden terwijl die like 10 cm boven zijn hoofd hangen :P En nog blijft ie erachter.

Moet zeggen toen ik hem gister aan het verzorgen was voelde ik me wel beetje verdrietig. Hij keek me aan met die puppy oogjes :P

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:26

Kun je geen begeleiding krijgen? Ik opper maar wat hoor! Als je hem vertrouwd heb je er een toppony aan denk ik.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:42

Ik heb een sulky op de kop kunnen tikken *\o/* *\o/*
Hij moet alleen nog 2 jaar stofhappen -O-
Maar ben er wel wijs mee.

Afbeelding

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 07:59

Jecco ellen krijgt mooie cadeautjes van poeslief hihi

Vliegje <3

Toydoll toch de knoop doorgehakt, sterkte en succes! En de mensen lekker laten banketstaaf!

En Idylle is voorbereid op de toekomst met een sulky hahah. Gefeliciteerd :-)

Hier erg drukke week, we gaan komende vrijdagnacht op vakantie joehoeeee. Maar die week ervoor altijd nog van alles te regelen natuurlijk.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:29

gefeliciteerd met de sulky!

Spook is nu weer terug bij de oude eigenaar... Jammer maar helaas..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:11

Fijn dat hij terug kon toydoll.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:24

Haha, idylle, beter te vroeg dan te laat hè? Echt nog twee jaar of komt al eerder iets om ervoor te zetten? }:0

Spook terug. Wel fijn dat de oude eigenaar hem terug wilde nemen. Het gekke is dat, als ik jouw profiel bekijk, ik iemand zie die voor niets terugschrikt. Veel paardjes voor de koets en ook veel activiteiten op het paard. Ik had dat nooit uit jouw eerste posten gehaald.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 07:38

Fijn dat ze terugkon naar oude eigenaar !

Zo voor mij laatste werkdag, vannacht lekker met vliegtuig naar de zon :-)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:41

Fijne Vakantie Ingrid! Gelukkig komt het zonnetje hier ook weer terug (zeggen de wijzen).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:51

Fijne vakantie Ingridm!
Kanniet. Ik ben wel rustig aan het rondkijken stiekem, maar denk niet dat ik mijn man zo gek krijg :+
Maar wie weet haha

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:55

Ingrid: Fijne vakantie!!! Geniet er van he :D

Haha ja Idylle, gewoon iets anders ervoor :P:P

Ik had gister wel een k.u.t.dag hoor, voel(de) me er niet fijn over. Super chaggo naar iedereen. Hele dag tegen het randje van janken aan :P Pff wat kan een mens zich aanstellen. Zelfs Ky kon niets goed doen, arme schat.

Even eroverheen zetten!

Kanniet: haha, tja, wat moet ik zeggen. Ik ben een heel moeilijk persoon. Licht autistisch, ADHD, ik bind heel moeilijk met mens en dier en vertrouwen is iets wat ik al helemaal niet snel heb.
Zowel mens als dier krijgt mij heel snel bang, en dan klap ik in elkaar.
Mijn paard Flower had ik uiteindelijk een super band mee, maar ook daar heb ik in 't begin veel problemen mee gehad, gelukkig heb ik dat door weten te zetten (ook vanwege sterkte karakter Flower, ze heeft me geholpen). Toen onze band uiteindelijk sterk was tja, dan zijn er ook weer geen grenzen, dan durf ik alles.
Werd zij trouwens ook een stuk vervelender, haha, maar toen was 't niet erg, er kan niets gebeuren nu nog dat ik bang voor haar zou worden
Afbeelding

Booster was ook geval apart, dat is ook zo'n gouden pony die net als Flower juist helpt (leiding pakt) als je 't moeilijk hebt ipv je steun zoeken. Dus tja, daar reed ik zo mee weg.... De meiden van wie hij nu is hebben het ook moeilijk, en die helpt hij dus ook.

Die andere pony's voor de wagens in mijn profiel zijn de pony's van een vriendin van mij, eentje daarvan die foto was zelfs de tweede keer voor de wagen pas:P Maar je wilt niet weten hoe zij moest l.ullen als brugman om mij op die sulky te krijgen hahaha. Uiteindelijk had het me erg geholpen, door over die angst heen te stappen ging het daarna met Kyano ook een stuk beter omdat ik meer zekerheid had.
Ik moet zeggen die bruine die zo mooi loopt in mijn profiel, als ik de kans had om die te kopen, als zij hem dus weg zou doen (dat wil ze echt niet, haha) oooh dan had ik hem gekocht hoor. Die is zoo fijn!
Dat is ook de enige waar ik meteen zelf ging mennen, al die andere mocht zij mooi eerst doen haha.

Maar goed, zonder mini heb ik hier niets meer te zoeken natuurlijk.....

Sorry jongens, bedankt voor alles, ik zal wel mee blijven lezen, en plaatjes kijken, dus blijf posten :)

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:43

Eindelijk de puf en fut om mee te lezen en dan eindelijk een foto te posten van Driekus en zijn sulky.
We hebben hem er nu 1 keer voor gehad. Hij vond het best spannend en vooral de verwarring van sturen en het lopen in het lamoen vond hij lastig. Na een paar keer flink omhoog komen, goed voorwaarts opgelost, redelijk ontspannen rond kunnen rijden. Komende tijd paar keer per week doen.

Super fijne sulky. Hangt er mooi achter en super blij met de schijfremmen.

Afbeelding

Afbeelding

spook terug naar de oude eigenaar.... jammer dat ik al een pony had anders had ik het best aangedurft met hem vind hem nml super gaaf. Vind Kyano ook echt prachtig.

ingridM fijne vakantie!!

Idylle al een sulky, ach je kan hem maar vast hebben hè.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:35

Fijne vakantie.

Gave sulky annelot!
Is een Aars volgens mij, ik zag m ook te koop. Maar net te groot voor mijn mini.
Hoe groot is driekus?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:42

Wat is driekus leuk!! Staat super zo!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:49

Toydoll schreef:
Wat is driekus leuk!! Staat super zo!

Nou zeg {:} Strik eromheen hoeft niet hoor :D

Hopenlijk koelt t morgen wat af, kan ik met Vliegje de hort op.

Vandaag was ik bij t 60 jarig fjordenstamboek en en daar was veel mennen. Ook marathon en hindernis rijden. Echt gaaf als je dat durft! :j

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:41

Driekus is 1m

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:44

annelot schreef:
Driekus is 1m

Geen probleem hoor *\o/*

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:45

Ik wens iedereen een fijne vakantie toe {:}
Mijn weekje komt pas in september.
Vanmorgen mijn vriendin geholpen met in balans hangen van haar sulky, haar pony stond er nu voor de 2e keer voor ging super!
Daarna heerlijk getraind aan de hand met mijn kanjer, recht richt oefeningen. Traverse begint nu te komen, dus ben erg trots en gemotiveerd om door te gaan.

Fijn weekend iedereen!