Zijn er ook mensen die fietsen met hun pony? Wil het gaan proberen met Pip maar hoe pak ik dat het beste aan? Want met wandelen wil meneer nog wel eens stoppen om te eten zo nu en dan
Jorex
Geplaatst: 26-11-16 13:22
Ik heb een korte zweep in mijn linkerhand en doe alsof ik Alex ermee aan kan tikken op de kont, anders gaat hij soms zomaar opeens stappen en dan val ik om met de fiets. Met dit weer fiets ik liever niet, hij is nu echt te fris daarvoor vanwege het weer. Ik had vandaag een stuiterbal aan de longeerlijn
Pip en een zweep is echt lachen met die dikke vacht van hem, laatst ook buiten lange lijnen nou kon aantikken wat ik wou hij keek me alleen aan zo van voel toch niks. Hij zal er och aan moeten geloven als ie weer een beetje bespiering wil krijgen
Alex reageert gelukkig goed op het geluid van de slag van de zweep. Maar gisteravond tijdens de les zat ie me ook uit te lachen, want daar moet ik de slag vastbinden (anders reageren de andere pony's erop). Dus nu sla ik de zweep gewoon een keer tegen de boom aan in de les als waarschuwing wanneer hij niet luistert. Daar schrok hij wel van en toen ging hij wel normaal aandraven en ook best hard ook haha.
SammyFloor
Geplaatst: 26-11-16 19:23
Mira Hier geen ervaring met fietsen, vind het altijd zo eng lijken Lobke Leuk uitzicht! Chardy Enorm leuke foto's Lori Wat naar dat het zo is misgelopen. Heb je ondertussen al resultaten? Ayla Hele knappe foto's! Fenna Fijn dat de les zo goed ging!
Luizen gevonden bij Arthur, ik baal zo enorm hard We hebben maar besloten om ze beide te scheren omdat de kans groot is dat ze bij Sammeke zitten. Maandag worden ze geschoren en dan kan het wassen ook beginnen. Ik baal echt heel hard, vies rotgedierte
Luizen zijn naar! Scheren en wassen ben je er wel zo vanaf!
Fietsen doe ik met Max. Hoef alleen niet bang te zijn dat hij stil gaat staan.. eerder dat hij te hard gaat.
Vandaag VD geoefend. Verzorgster heeft leuk filmpje gemaakt. Daarna heeft zij gemend en ik met de fiets mee. Hij was wel stout.. had gisteren paar keer bij haar gesteigerd en vandaag haalde ze hem uit het land en stond hij ook zo tegen dr aan op z'n achterbenen.
Das flink balen, luizen... En je kan ze niet voorkomen.
ooh jeetje goed corrigeren Mandyy.
Hier terug een groot pak voordroog gekocht, kunnen de paardjes weer een maandje verder met lekker en voedselrijk hooi
Jorex
Geplaatst: 26-11-16 20:32
Sammy rotbeesjes zijn het. Mijn pony's hadden ze in het voorjaar.
Alex had vandaag ook de stoute schoenen aan. Hij heeft mij gebeten toen ik hem even wilde helpen om wat voer terug zijn bak in te doen. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat er niet zo overdreven gereageerd hoeft te worden, gelukkig had hij zelf ook wel door dat dat zo niet mocht. Nu doet hij zijn hoofd terug als ik ook maar een vinger in zijn voerbak steekt en dat is prima, hij mag ook wel gewoon verder eten, maar voor bijten is zero tolerantie. Verder was hij strontvervelend aan de longeerlijn, dus het was meer uitrazen dan serieus aan het werk vandaag. Ik heb overigens niks behalve een klein rood plekje op mijn pols nu, want Alex was meteen 'oh oh wegwezen!'.
Zag de foto's al op FB. Super leuke sfeerplaatjes!
Net wezen mennen. Hij was zo braaf! Ook wel eens fijn!
Jorex
Geplaatst: 27-11-16 17:27
Mooie foto´s zo. Hebben ze een goed onderonsje gehad?
Alex was vandaag met recht een draak te noemen tijdens het mennen, constant lopen drammen naar links, waardoor ik m constant naar rechts moest sturen en op een gegeven moment smeet hij ook met de pet naar het willen draven, maar desondanks dat toch nog genoten van het weer
Zo is Alex ook met Zeky (of hoe je die naam ook schrijft, andere pony in de les). Maar Zeky eet daarbij Alex zijn oren, halster en touw op en Alex staat er gewoon chill met zijn oren naar voren bij te kijken net of is het een lekkere massage Ik heb geen idee waarom Zeky dat doet, heb nog geen enkel ander paard ooit op oren zien sabbelen, maar ja, ze zijn in ieder geval vriendjes.
Zwaai even voorbij. Ik lees momenteel alleen even. Ben de laatste tijd even blurb. Vriendin heeft haar nog geen 2 weken baby verloren. En vandaag is mijn schoonvader overleden