[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:36

Wat lekker een weekendje weg. Wat hebben jullie gedaan?

Mn vader heeft alleen wat plekken bijgewerkt op het rekje waar Max tegen aan had gebokt. Is gedaan met spuitverf van Action. :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:53

blijft dat wel zitten dan? hier niet zo'n goede ervaring met spuitverf van action en ijzerwerk

kreeg vandaag al appje dat ze enorm blij en verliefd waren op polleke. altijd leuk die berichten te horen.

gisteren toch na twijfelen dierenarts laten komen voor veulen puck. ik vond het niet erg zichzelf en twijfelde. en ging veel liggen voor mijn gevoel. en geleerd bij twijfel bellen. dus die is gisteren geweest pijnstillers en een klysma gezet en toen had hij flink gepoept. en ik zie duidelijk verschil met gisteren en vandaag, hij is weer lekker vrolijk en actief en ligt een stuk minder. dus zat hem toch dwars.

ook nog gisteren een shet merrie drachtig opgehaald ( kroon papieren) maar jeetje die tanden, zal kijken of ik morgen foto van kan maken maar wat moet dat ponytje een pijn hebben. en die hoefjes ook weer. bij oppakken had ze pijn aan andere voet dus of ze trapte of ze steigerde. die is dus bekapt en gelijk niet meer gesteigerd of getrapt. moet nog wel erg wennen aan hoe ze loopt. woensdag komt de tandarts kan ze weer fijn eten.

en de grote c pony uit verkoop gehaald, ze oogt niet fit en met rijden is ze ook niet fit ( had haar vorige week hals geschoren) maar iets knaagt haar. dus nu weer flinke grote wormenkuur erin en ook zei word woensdag door TA na gekeken.

vandaag de weilanden geïnjecteerd kan het weer lekker gaan stinken :D altijd fijn met spelende kinderen op de wei haha.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:01

Dat zullen we zien, ik heb het nog nooit eerder gedaan maar mijn vader heft wel goede ervaringen met die spuitverf. Ik vind het de moeite waard om te proberen. :)

Gelukkig is Puck weer vrolijk en actief.
Hopelijk de rest straks ook weer fit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:02

kost ook bijna niks bij action dus proberen zeker waard! en moet ook zeggen ik ben niet van het secuur zijn. dus niet voorbehandelen, schuren etc. gewoon erop en in gebruik nemen maar dat was niks

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:46

SnalNollie, ik vind het leuk om te lezen dat je echt je best doet om de pony's een leuk huisje te geven en ze ook gewoon door een dierenarts en tandarts laat controleren! Dat is vast niet gewoon voor de (pony)handel. Misschien een hele asociale vraag, maar verdien je op alle pony'tjes iets? Want ik kan mij zo voorstellen dat je bij bijvoorbeeld die kroonmerrie geld moet toeleggen op de behandeling(en).

Kiekeboefje, wat leuk dat je een HCA'te hebt kunnen kopen! Ik ben benieuwd naar Donja voor haar nieuwe scheurkarretje!

Ik hoop dat Sjors ook weer snel mobiel is en dat jullie pech met de hoefbevangenheid gauw verleden tijd is. Die paddock ziet er fijn uit!

Wat sneu dat Toliene veel blokkades had. Weet je ook wat de oorzaak ervan is? Toch apart dat ze zo vast zitten in hun lichaam en alsnog goed kunnen presteren. Want jullie gingen toch ook de klasses snel door? Pony's hebben soms veel over voor hun mensen.

Wij hebben gisteren een andere aanspanning wegwijs gemaakt in ons bos. Dat paard had een schofthoogte van 190 cm. Maar wij konden het tempo goed bijhouden op de sulky! Sterker nog, in draf moest ik mijn pony inhouden :) Helaas knapte een kilometer voor het einde mijn staalkabel. Ik had 's ochtends al bedacht dat ik 'm binnenkort weer eens moest controleren. Naja, nu moet ik 'm vervangen :)
Het moment zelf was wat onhandig. Waar ik dan wel weer heel trots op kan zijn is dat ik alleen mijn pony kan uitspannen op het meest drukke punt van het bos terwijl de andere aanspanning alleen verder reed (dat paard kon nog niet zo goed stilstaan). Toch wel een leuk stukje gehoorzaamheidstraining <3 !

Verder rijden we volgende week maandag waarschijnlijk mee met een paasrit! Er schijnt nog iemand zich hebben ingeschreven met een shet en een sulky. Toevallig iemand uit dit topic?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:23

Ze gaan hier niet weg als ze niet oke zijn. Dus vandaar ook dat c pony uit verkoop is eerlijk voor eventuele kopers maar ook voor het dier.

Verdien er zeker op die kleintjes is geen vetpot maar die verkopen weer vlugger zonder teveel poespas. Vaak ook ongeziend dus snelle handel.
En dit is me tweede jaar voor mezelf en wil dus een goede naam opbouwen. En dat doe ik op moment ook krijg telefoontjes zonder te adverteren of ik wat heb staan etc.

En daarnaast qua inkoop komt de handelaar pas naar boven dus koop ze niet in voor grote hoofdprijzen. Maar dit komt ook zeker bij grotere ponys dat mensen ze me gunnen om te beleren en door te verkopen. Ook dit komt weer omdat je een goede naam opbouwt.

Een goed lopend bedrijf kost de eerste drie jaar geld

Schofthoogte 1.90 jeetje hoe kom je daar op. Ik zou helemaal van onder tot boven breken haha

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:11

Daisy was zeker weer heel erg blij dat ze weer mocht of niet dan Saskia

Ayla ik duim heel hard voor je dat Sjors binnenkort weer mobiel is!

Stalnollie super dat jij deze regels hanteerd! Hoe vaak dieren die niet 100% in orde zijn gewoon zo verkocht worden. Hoeveel paarden kun jij kwijt als ik vragen mag? Staan ze dan snachts op stal of 24/7 buiten?

Vandaag even een vergelijkingsfoto gemaakt van floor ( staat ook op insta ) maar wat een verschil zeg

Mei 2017
Afbeelding
Maart 2018
Afbeelding

Osteopaat en alle vrije dagen hebben hem echt goed gedaan, hij staat nu ook meer stil dan dat ik wat doe maar de bak is nog niet klaar, hij moet weer opnieuw beslagen worden en ik zit momenteel met mijn schouder dus longeren, fietsen en mennen gaat gewoon niet :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:35

Wat een verschil in houding. Super

Alles 24/7 buiten met inloop. In gemengde kuddes hebben wat weilandjes bij elkaar die ik regelmatig verwissel qua indeling. Heb er van de winter vaak in totaal 9 gehad. En weilanden liggen er nog keurig en groen bij.

Nu staan ze met 5 op kleiner stukje ( moeder en veulen andere weide) de rest van weilanden is geinjecteerd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:19

Kiekeboefje wat leuk ook een HCA. Daar ga je blij van worden!

Linsey lekker naar Brugge geweest. Leuven is ook een aanrader en Gent ook!

StalNollie fijn dat veulen zich weer wat beter voelt!

Sakvis; 1.90 :):) haha. Belachelijk groot!

Lilian; top verschil zeg!! Goed gedaan!

Alf is helaas nog niet bijgetrokken. Ik probeer veel leuke dingen te doen met hem maar pfff dit valt me zwaar.
Op aanraden van 2 mensen heb ik druppels besteld om hem wat te ondersteunen hierin. Geloof daar zelf niet zo in maar vooruit.
En morgen is als het goed is mijn Zilco schoftje binnen. Met flexibele draagriem. Ben heel benieuwd :-)
Mijn salaris is gelijk weer op en april is nog niet eens begonnen hahaha.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:51

Even bijpraten :)

StalNollie, van harte gefeliciteerd met je prachtige veulentje! Fijn dat hij zich beter voelt na de pijnstilling, hopen dat hij zichzelf blijft.

Saskia, jeetje wat een witte plekken had je pony op de schoft! Heel fijn dat dit weer weg is getrokken door het andere schoftje. Mooi filmpje, laat idd duidelijk de taak van de losse draagtijd zien. Heb zelf een Eurotech tuig, (nog) nergens last van.

Ayla, hihi oeps! Stom dat je het zwarte niet weg kon krijgen hoor... dan maar scheren :P Lieve Sjors in de wei, hopelijk snel weer helemaal op de rit!

Kymberly, leuk en fijn voor Pep om in de groep te kunnen lopen. Gaat het goed tot nu toe?

Ingrid, leuke foto van Alf en jou in de trailer :) Oef ja wat kosten ze een geld he.... en vooral met de pech die Alf en jij aldoor hebben.

Linda, gefeliciteerd met je winstpunten, super gedaan!

Herfstwind, ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt.. sterkte de komende tijd :(:)

Linsey, Toliene weer lekker los! Wat een verschil kan zo een osteopaat behandeling maken he, heerlijk voor je paardje. En lekker naar Brugge geweest, staat ook nog op mijn travel-list. Ben eerlijk gezegd nooit verder geweest dan Utrecht of Rotterdam..... :')

Lillian, zo wat een verschil in houding! Echt super positief. Hij heeft ook zo een leuk koppie <3

Ja! Het word de grijze HCA sulky! Cavaletti meteen maar verkocht aan een goede vriendin van me, die wou ‘m toch al graag. Ga de HCA woensdag ophalen. Gelukkig niet zo duur, kan het er even niet bij hebben op het moment.

Hoe gaat het met mij... ik ben half gebroken en voel me ellendig. Oma van 91 op sterven, we waken als familie 24/7. Ze mag niet alleen eindigen. Opa van andere kant weer in het ziekenhuis op het randje van de dood.. wil niet accepteren dat het slecht met hem gaat. Bah. Toch heb ik geaccepteerd dat zij er beiden niet meer zullen zijn straks, dit mag niet lang duren.

Gelukkig afgelopen zaterdag nog wel een heerlijk ritje kunnen maken met Donja, 18 km’s. Heerlijk hoofd leeg gemaakt, was wel nodig.

En Don? Die verhaart lekker door :') van dinsdag scheren 3 Mn, foto’s zaterdag!
Afbeelding
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:47

Kiekeboefje; sterkte!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:58

Veel sterkte Jenny :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:13

Sterkte Jenny :(:)

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:22

Sterkte jenny |(

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:30

Thanks <3

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:31

Heel veel sterkte, Jenny. :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:50

Jenny wat tof dat je de hca kunt overnemen! Daar ga je vast veel plezier van krijgen! Wil je er nog opties bij kopen uiteindelijk? En heel veel sterkte de komende tijd Y;(

Knappe Sjors, hij ziet er happy uit. Mooie ruimte zo!

Brugge is leuk hè Linsey! Heel gaaf stadje.

StalNollie wat goed dat je alles laat checken door DA of TA. Goede verzorging!

Knappe Floor! Hij mag 3 juni weer zoenen met Willem. Of doen jullie niet mee?

Haha die vacht van Don! Net een appie zo :D

Niet veel te melden verder. Lekker veel aan het buitenrijden met Willem. Gister in het bos lagen er flink wat takken op de route en Willem meent altijd dat je daar overheen moet springen, óók voor de wagen. Misschien was hij toch liever een springpaard geweest :(:)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:43

Dank voor de sterkte wensen <3

Susanne, hihi Willem! Die kleintjes kunnen goed springen he? Donja vind het ook zo leuk en kan het ook echt wel goed.

Ik heb eigenlijk nog geen idee van andere opties, maar zal me daar zo even goed in verdiepen. In ieder geval een stoeltje i.p.v. een panzitje. :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:46

Heel veel sterkte de komende tijd!

Brugge is heel erg leuk! Een aanrader voor een kort stedentripje.

Sjors ziet er goed uit! Hopelijk is hij snel weer helemaal op de been, en kunnen jullie weer mooie ritten maken.

Veel meer opties zijn opzich niet noodzakelijk denk ik, misschien nog spoorverbreders?

Afbeelding
We hebben voor Toliene een stuk kunstgras gekocht waar ze op kan staan, omdat haar hoefjes te snel slijten. Alleen zoals een echte shet is kunstgras ook heel smakelijk. Lekker plastic eten, als t maar lijkt op gras _O- dus de mat omgekeerd. Gelukkig is dat rubber met ribbels en water doorlatend. Dus helemaal top voor voorlopig.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:02

Nee helaas kunnen floor en Willem 3 juni niet zoenen. Mijn verzorgster gaat lichamelijk niet zo lekker en ik kan geen vrij krijgen voor dat weekend.

Leuk Jenny een HCA! Misschien wel handig dat je er iemand bij haalt om hem goed in balans te hangen. Ik ben zelf heel lang ermee aan het kloten geweest (maar 1 van de bomen was ook scheef wat niet mee hielp := ) sterkte met je opa en oma Y;(

Haha gekke toliene. Een shet zou ook geen shet zijn als ze het even zouden proberen he

Mijn nieuwe kast **\O/** alleen nog alle tuighaken erin en klaar :)
Afbeelding
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:05

Linsey1998 schreef:
Heel veel sterkte de komende tijd!

Brugge is heel erg leuk! Een aanrader voor een kort stedentripje.

Sjors ziet er goed uit! Hopelijk is hij snel weer helemaal op de been, en kunnen jullie weer mooie ritten maken.

Veel meer opties zijn opzich niet noodzakelijk denk ik, misschien nog spoorverbreders?

[ [url=m/aBtDOd.png]Afbeelding[/url] ]
We hebben voor Toliene een stuk kunstgras gekocht waar ze op kan staan, omdat haar hoefjes te snel slijten. Alleen zoals een echte shet is kunstgras ook heel smakelijk. Lekker plastic eten, als t maar lijkt op gras _O- dus de mat omgekeerd. Gelukkig is dat rubber met ribbels en water doorlatend. Dus helemaal top voor voorlopig.

Spoorverbreders hoeven toch ook niet meer? Was de spoorbreedte niet aangepast in de vaardigheid?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:05

Linsey, hihi grappig zo'n grasmat voor Toliene := Je moet wat..

Wat houden spoorverbreders in?

Lillian, ja ik krijg les van een erg ervaren menner. Zij weet erg veel van sulky's en balans, heel blij mee! Ook op stal zijne r mensen die goed kunnen helpen want er zijn nog 2 menners op stal.

Leuke kast! Heb ongeveer hetzelfde, vind m alleen onhandig omdat hij voor mij niet diep genoeg is...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:09

Mooi plekje zo voor Toliene!

Fijn zo'n grote kast Lillian :j

Een spoorbreedte van 1.10 is inderdaad niet meer verplicht, je mag tegenwoordig vaardigheid starten met een spoorbreedte van minimaal 90cm. Een spoorverbredingssysteem kan HCA op je sulky zetten zodat je je wielen uit kunt schuiven tot 1.10 Jenny, maar tegenwoordig is dat dus niet meer zo noodzakelijk.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:12

Voor mij is deze breed en diep genoeg, er past ook een zadel steun in, daar komt floor zijn kinderzadeltje, dekjes en longeer singeltje op en wie weet in de toekomst een zadel voor een rijpaard/pony, misschien even tijdelijk het zadel van mijn bijrijdpaard want de eigenaar heeft een vrij kleine zadelkast en twee kisten en heeeul veeul zooi :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:56

Handige kast Lillian. Op onze eerste stal hadden we ook zulke kasten. Die vakjes zijn erg fijn!
En jammer dat jullie niet naar de wedstrijddag kunnen komen zeg.

Tolien is een grapjas :D Wel creatief bedacht zo.