[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:58

Dan zou ik wel gewoon een hete pony hebben :p

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:06

Tja ik zou dan toch voor scheren gaan. Desnoods een jachtmodel dat hij de ergste warmte kwijt kan.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:21

Mandyy schreef:
Mira283 schreef:
Ik kruip onder mijn meeleessteen dames... Mijn hoofd loopt over door alles zo frustrerend

Zie dit soort berichten van jou heel vaak voorbij komen. Hoop dat snel beter gaat!

Klopt hoor niemand weet dat ik ptss heb en daarom heb ik zulke moeilijke momenten. Als ik het teveel doe gewoon zeggen!

Zo dit was even heel moeilijk voor mij omdat ik labeltjes op mensen plakken haat en bij mezelf helemaal

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:29

Ah Mira Voor mij ben je gewoon jij hoor. En ik vind het juist goed dat je het aangeeft dat je het moeilijk hebt en van mij mag het altijd.

Bij een jachtmodel heeft hij waarschijnlijk al een deken nodig, want het wordt echt heel kort. Daarom twijfel ik daar dus over. Ik snap claudia haar reactie niet :?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:33

Dank je wel!

Pip had ik twee jaar geleden zo geschoren voor het eerst. Wel een deken op maar geen hals erbij gehad. En met mooi warm weer lekker zonder

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:23

Ahh gaaf je HCA lobke! Is je andere al verkocht?

Fenna ik zou gewoon scheren, is jouw pony en niet van je ouders en daarbij ben je 20 (toch?) dus je bent zelf prima in staat om dat soort beslissingen te nemen. Juist bezweet wegzetten geeft meer kans op ziekte.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:43

Ik denk dat ze haar eigen pony bedoeld.

Leuke foto Lobke! Wollige Kjani.

Als je een jachtmodel scheert, moet Alex alsnog dekens op idd.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:53

Ik snap Fenna wel hier is mijn moeder ook énorm tegen scheren daarom dat ik nu maar toch met zweetdeken werk. Stel dat ik volgend jaar langere ritten doe en meer train kan ik het terug overwegen. Zou het ook overwegen als Cup weet niet uit zijn vacht raakt in het voorjaar. Is erg moeilijk als je ouders ertegen zijn. :+

Als ik ooit scheer wil ik nog zonder dekens kunnen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:58

Hoe bedoel je nog zonder dekens kunnen? Als je scheert moet je hoe dan ook met dekens werken, tenzij je enkel een streep op de hals oid scheert.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:01

Ik herken het wel een beetje, toen ik een jaar of 15 was mocht ik (eerst) ook niet scheren van mijn ouders. Maar als je 20 bent zou ik er persoonlijk wel lak aan hebben hoor. :o

Ik ben 22 en mijn ouders bepalen nu echt niet meer voor mij wat ik doe met de pony's. Wil ik er een DA bij dan komt die, wil ik scheren dan gebeurd dat. Moet het toch zelf betalen. :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:06

Mijn ouders waren er eerst ook tegen, zijn geen paarden mensen en ze vonden het zielig en koud. Toen ik het ging uitleggen en liet zien qua zweten begrepen ze het pas. En was het prima. Maar toen was ik idd 15.. Ik zou er idd echt lak aan hebben.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:13

Het probleem zit m er ook in dat ik nu geld van mijn spaar afhaal om het allemaal te bekostigen en dat geld is eigenlijk voor mijn studie en mijn ouders vinden het dom lijken, een kale shetlander. Kijk als ik ze nu op een pensionstalling staan had, werk had en op mezelf woonde dan had ik het gewoon wel gedaan. En mijn vader gebruikt het argument wat als het nou -20 wordt buiten. Maar als ik een 100 gram regendeken + 200 gram deken en 300 gram doe dan heb ik maximaal al 600 gram. Daarnaast geloof ik er heilig in dat het nooit meer onder -10 zal worden hier in Nl. En sneeuw zal hier pas vallen in februari maart, dan heeft hij allang weer wat vacht. Ik wacht eerst af of hij morgen nu ook wel wil. Hij wilde gisteren trouwens nog wel verder qua draf, maar ik vond het wel welletjes qua bezweet zijn en ik had ook maar een halfuur in gedachten.
Jorie zijn poep is gelukkig alweer steviger nu dat we ze onbeperkt hooi voeren. Dus ik hoop voorlopig geen da weer te zien. Zijn er hier meer die scheren waarvan de pony 's nachts niet op stal komt en 24/7 buiten staat met schuilstal? Onze schuilstal ligt met de opening op het zuiden dus alleen de zuidwester wind blaast er recht in en het hooi hangt in de stal. Hij hoeft dus alleen naar buiten voor zijn drinken.

Voor een paard is 10 tot 15 graden toch optimaal zonder dikke vacht eigenlijk.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:19

Sjors heeft eerder altijd 24/7 buiten gestaan geschoren en Boef staat dat nu ook, zolang je dekens op doet die warm genoeg zijn dan is er niets aan de hand. Waarom scheer je niet eerst een stukje hals er uit? Dan kan hij al wat meer warmte kwijt en dan kunnen je ouders zien dat het haar gewoon weer aan groeit.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:29

Mira283 schreef:
Klopt hoor niemand weet dat ik ptss heb en daarom heb ik zulke moeilijke momenten. Als ik het teveel doe gewoon zeggen!

Zo dit was even heel moeilijk voor mij omdat ik labeltjes op mensen plakken haat en bij mezelf helemaal

Bedoelde niet dat ik er last van heb, maar dat ik voor jou hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.

:(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:34

Bij mij zou het inderdaad gaan over een streep scheren. Hals en singelplek bijvoorbeeld om te beginnen.Niet helemaal kaal maar puur om warmte kwijt te kunnen. Ik doe wel deels mijn eigen idee zo komt er hier geen graanvoer meer in maar woon nu eenmaal kosteloos thuis. Snap Fenna dus heel goed dat dat niet simpel ligt. Ik moet er dit jaar niet meer achter kijken, misschien volgend jaar.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:49

Ik heb er zeg maar gisteravond eerst fikse ruzie over gehad met mijn vader en daarna met mijn moeder dus nu wacht ik af wat hij morgen doet in de les, maar een streep met dit apparaat is wel meteen 20 cm breed en dan doe ik dus alleen hals.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:54

Wat voor apparaat is dat? Ik wil ook een apparaat dat 20cm breed scheert, haha :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:11

Kun je niet wat foto's laten zien van de pony's uit dit topic. Bijna iedereen scheert hier. In mijn omgeving is het juist eerder 'raar' als je niet scheert en je pony elke keer drijfnat laat zweten haha.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:22

Hier is dat niet zo hoor Jellee, ik word eigenlijk al gek aangekeken als ik zeg dat ik "shetlanders" heb. Het begrip mini paard is hier helemaal onbekend, alles is gewoon shet hier. :') Maar goed, op bepaalde punten loop Friesland wellicht nog wat achter haha. :))

Ik ben ook van mening als de pony er last van heeft gewoon het scheerapparaat er over. Als je de benen en desnoods onderkant buik laat zitten hoef je ze vaak ook niet zo dik in te pakken als helemaal kaal.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:01

Hier op stal ben ik ook de enigste die nog niet geschoren heeft :o
En denk ook wel dat ik dit weekend t scheer apparaat er over heen ga gooien

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:05

Hier op stal worden de meeste zelfs 'op de huid' geschoren dus 1 mm :P Ik hou zelf wel altijd 3 mm aan, vind het anders echt te koud ofzo haha.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:45

Als hij morgen wel lekker loopt en weer zo zweet als een idioot, zullen er vast ook anderen daar zijn die zeggen dat er even een scheerapparaat over moet. Volgens mij scheert hij(autorij-instructeur) ook op 3 mm ongeveer. Hier staan alle shetjes gewoon lekker in wintervacht in de hele omgeving. Ik zit ook in Friesland, maar die shetjes doen gewoon helemaal niks qua werk ook. En Alex wordt waarschijnlijk ook wel wat wakkerder als hij zijn warmte beter kwijt kan, want hij is nu soms echt zo'n slome muts en als ik dan even hem 5 minuten laat rusten onderweg, dan is hij daarna al bijna niet meer te houden. Hij keek mij vandaag ook weer aan van 'Baas, wat zullen we nu eens gaan doen?' terwijl hij vandaag lekker vrij heeft. Hij heeft de wil to please wel bij mij, alleen de vacht begint in de weg te raken. Ik had de fokkers ook belooft dat hij zijn vacht mag houden, maar ik rijd daar maar niet meer langs als ik Alex wel een strook laat scheren uit de hals.

Zo'n dekenmodel zou ik ook wel willen eigenlijk, dan scheer ik eerst de hals gewoon niet mee en hoef ik ook geen halsdeken.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:13

Mira283, sterkte met Pip! :(:)
Lobkew, leuke foto, onze uitzichten lijken echt heel erg op elkaar!
Fennadev, als je erg intensief bezig bent, en je pony komt vaak bezweet terug zou ik hem scheren. :)

Ik heb vandaag weer lekker gemend met mijn ijsbeertje, mijn moeder heeft een paar foto's gemaakt. :)
Afbeelding

De lange wc borstel achter haar manen wil ik weer eens kijken om lang te laten groeien, maar denk toch dat ik die er binnenkort weer kort knip. :')
Afbeelding
Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:18

Leuke foto's chardy!
Ze ziet er echt lief uit in haar teddy vacht :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:21

Probeer eerst ook voor de les zijn manen te vlechten zodat hij zijn warmte beter kwijt kan.
Doe dit zelf ook met mijn shetten die 24/7 buitenstaan, ongeschoren en waar ik helaas binnen mee les, en ja ze zijn wel nat maar dit is tot nog toe in al die jaren geen probleem geweest. En liever een goed korte les(3 kwartier) dan een waardeloze lange les. Ik rij wel 2,5 km heen en terug zodat ik ze heen goed kan in rijden en terug goed kan uitstappen (eerste stuk vanuit de binnenbak wel draven i.v.m. de overgang naar buiten).
Als ze erg nat zijn spons ik ze zelfs nog af zodat het haar niet gaat klitten van het zweet en drogen ze beter. Droog ze wel af met een oude handdoek dit vinden ze heerlijk ze staan er zelfs klaar voor. En dan natuurlijk lekker rollen.