Noem me maar een zeikwijf maar ik snap niet dat je zo papierloze salami's kunt fokken. Ik fok dan ponys met papier maar zou me de ogen uit mn kop schamen als ik een (hengst) veulen fok dat bij de slacht beland. En dat is wat gebeurd, de shettenmarkt is bomvol mede door de papierloze ponys dat je je goede pony met papieren amper kwijt raakt en er steeds meer bij de slacht belanden.
Ik ben het volkomen met je eens, hoor! Begrijp me niet verkeerd Ik heb dan wel Jolly die papierloos is en Miracle die een onbekende vader heeft, maar ik heb die merries niet laten dekken en Jolly en Miracle gaan beide nooit meer weg. En als Punette nog gedekt gaat worden, gebeurt dat door een goedgekeurde stamboekhengst. Ik heb een hele tijd in dat papierloze wereldje gezeten, dus ik weet er alles van, helaas... Niet zelf gefokt uiteraard, ik heb nog nooit mijn merrie, Punette dus, laten dekken.
Het was ook niet perse tegen jouw bedoeld hoor, effe gal spuwen dat er zoveel zijn die zonder papier fokken. Djailey heeft een mooi papier, denk maar niet dat ik die voor een fatsoenlijke prijs kwijt raak. (ze mag ook lekker blijven hoor )
@ mandy: ik weet niet of je er nog bent. jij bent toch bezig met studie medicijnen!!?? ik verga van de pijn, heb de griep, maar 500mg paracetamol helpt niet. weet jij of ik zomaar er twee mag innemen? er staat minstens 4 uur wachten. maar na ander half uur is het weer uitgewerkt, en verga ik van de pijn overal. als je het niet weet, moet ik morgenochtend de huisarts bellen.
Mijn pony heeft ook geen papieren, maar laat wel altijd dekken! Maar ik wil gewoon graag mooie/lieve veulens voor de plezier. Dus ik vind het ook heel jammer dat die van mij geen papieren heeft, maar ga voor de veulens wel papieren aanvragen (alsdatkan!)
gelukkig hebben die van mij alle 3 mooi papier, ondanks dat de ouders van mijn hengstje onbekend is, maar daar fokken we ook niet meer mee. evenals mijn merries.
Dankjullie wel allemaal voor de 'sterktes'.. Gelukkig gaat het met m'n merrie goed, vertoont geen teken dat ze ongezond zou zijn, en dat is het belangrijkst!
Als je merrie en de hengst geen papieren heeft, kunnen de veulens dat ook nooit krijgen... Met papier wordt stamboom bedoeld, niet een paspoort, dat horen alle pony's te hebben.