[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:35

Lori schreef:
Hebben jullie ervaring met de regendekens van epplejeck? Zit een leuke in de sale voor weinig geld maar moet wel wat zijn dan.

Voor Max slechte pasvorm.

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:42

Ik heb ze op verschillende paarden en pony's zien liggen op oude stal, bij allemaal lagen ze slecht. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik zou de gok niet wagen haha. Ik heb ooit een zweetdek gehad van EJ en die pasvorm was ver te zoeken.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:43

Pasvorm van epplejeck dekens voor de kleintjes is inderdaad slecht!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:00

Bij milk zit de xs premiere wel netjes

Michelle hopelijk is allesin orde met je paardje.

Mowgli wat een hoge steiger.

Hier momenteel problemen met een viltende vacht tussen milk dr voorbenen daar is het het wolligst.. -O-

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:10

Waarom scheer je het niet weg?

Beterschap voor Pip. Met epplejeck dekens heb ik geen ervaring.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:20

Epplejeck dekens vallen gigantisch groot uit dat is mijn ervaring

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:24

ik koop al mijn dekens bij stal hazelberg, beste pasvorm die ik tot nu toe heb gehad op mijn kleintjes

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:26

Epplejeck dekens vind ik bij de borst altijd veel te lang... niet erg fijn

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:26

Nou Alex vindt in een bak rijden in principe geen probleem. Vandaag even voor het eerst gemend in de bak waar ik jarenlang paardrijles had en hij heeft echt wel 20 minuten gedraafd. Dus het probleem was niet de bak, deze bak is zelfs zwaarder dan die van menles en hij was dan flink bezweet na ons halfuurtje in de bak. Even klein rondje buiten om op adem te komen (daar was de bak echt te zanderig voor), maar heerlijk man.

Ik heb geen enkel rondje gewoon rondje gereden, soms even aangespoord tot een galopje wat dan resulteerde in drie passen galop en dan weer heel snelle draf en vooral heel veel figuren. Lekker mentaal uitdagen en dan blijft hij wel draven. Deze bak is kleiner en heel veel zand, dus ook wel zwaarder voor hem, maar door bijvoorbeeld een linksomkeert of een volte in een gebroken lijn qua bochten ook mentaal heerlijk om in te rijden. Die mentale uitdaging missen wij op vrijdag waardoor Alex op een gegeven moment zo iets heeft van 'nou kan ik net zo goed gaan stappen, want we lopen toch alleen maar rondjes'. Hij viel naderhand bijna in slaap ook tijdens het aftuigen dus ik ben benieuwd wat we er vrijdag van maken. Hij krijgt morgen natuurlijk een dagje rust.

Ik denk dus echt dat het op vrijdag nog ligt aan alles eromheen, meerdere personen in de bak, een instructeur in de bak, drukte om de bak enz. waardoor hij minder gefocussed is op mij en minder een blije pretmuts. Ook is die bak met tapijtsnippers erdoor volgens mij, dus het andere gevoel onder de hoeven kan ook een probleem zijn. Maar ik denk dat ie gewoon teveel afgeleid is nog, dus ik ga nu ook wekelijks even een halfuur op woensdag in de binnenbak van mijn oude manege oefenen, zodat hij weet dat bakwerk ook leuk is.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:32

Denk niet dat het aan de bodem van de bak ligt.. Lijkt me meer dat hij nog onder de indruk is van alles, zoals ik eerder al zei. Ik vroeg je laatst ook al of je geen figuren mag rijden in je les?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:57

De andere lessers vinden nu al dat ik teveel in de weg rijdt en de communicatie met de instructeur is eenzijdig van zijn kant af. Ik rijd nu al op de binnenhoefslag en ook is de bak zo groot dat de figuren te groot worden en Alex dus de figuren ook niet uitdagend vindt qua bochten werk. Ik ga vrijdag eens de halve bak gebruiken en daarin figuren rijden, voor zover dat mogelijk is. Vorige week hadden we wel 1 korte bochten parcours in de bak staan en dat vond Alex wel heel leuk qua mentale uitdaging om daar zo hard mogelijk in draf doorheen te gaan. Maar de les is eigenlijk niet heel erg zelfstandig rijden en de instructeur blijft van mening dat er krachtvoer in moet ipv dat het een karakter ding is dat Alex zo lui is in de les.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:09

lobkew schreef:
Pasvorm van epplejeck dekens voor de kleintjes is inderdaad slecht!

Is niet voor een kleintje :o . Had dat misschien beter direct vermeld. 155/165nodig.

Voor de mini's heb in première en BR en een zweetdeken van qhp.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:00

Ik ga nog 1 keer proberen te reageren op Fenna.

Punt 1. Dat hij 'lekker hard' ging in die zware bak, is omdat het zwaarder is. Een flinke pas er in, is voor het paard makkelijker trekken!! Daarnaast heb je hem gewoon niet onder controle. Keihard draven terwijl je galop vraagt, is niet wat je vraagt.

Punt 2. Luister naar je instructeur. Hij ziet je pony en ziet dat hij te weinig energie in zn barst heeft. Als hij een krachtvoertje aanraad zou ik dat doen. Je hoeft hem toch niet direct 5 kilo pavo topsport te geven, of wel?

Punt 3. Breng je pony weg naar iemand die er verstand van heeft en laat m fatsoenlijk betuigen en doorrijden. Hij snapt je niet, dat is duidelijk. Galop is geen keiharde draf. Ik krijg sterk het vermoeden dat je zelf niet kundig genoeg bent (en dat is geen ramp overigens).

Punt 4. Privéles.

En ik weet heus wel dat je hier niks mee gaat doen en dat er een heleboel "ja maar"en komen. Maar dit wilde ik kwijt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:12

Pfoe ik moet toch zeggen dat ik schrik van de kwaliteit van de cavalettie sulkys. Mijn vriendin van stal heeft er zo eentje, amper 1,5 maand oud (gloednieuwe gekocht) en ding roest als een gek (niet op strand geweest nog) en rem begint aan te lopen. En met t eerste galopje brak er al wat af en was krom.

Niet echt een aanrader dus.. (omdat iemand hier geloof ik twijfelde over deze wagen?)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:17

Jelleee schreef:
Pfoe ik moet toch zeggen dat ik schrik van de kwaliteit van de cavalettie sulkys. Mijn vriendin van stal heeft er zo eentje, amper 1,5 maand oud (gloednieuwe gekocht) en ding roest als een gek (niet op strand geweest nog) en rem begint aan te lopen. En met t eerste galopje brak er al wat af en was krom.

Niet echt een aanrader dus.. (omdat iemand hier geloof ik twijfelde over deze wagen?)

Pff wat slecht zeg! En ook erg zonde... helemaal nieuw en na 1,5 maand al gaan roesten. Zit er geen garantie meer op?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:24

Ik heb eigenlijk geen idee maar ik zal dat in ieder geval even vragen aan mn stalgenootje. Ik zou er zelf echt niet blij mee zijn. Wil niet weten wat er gebeurd na een strand rit _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:25

Pfff, Jelle, dan ben ik maar wat blij dat ik meteen voor een hca ben gegaan, want ik wilde altijd zo'n sulky van 400 euro, want dat was goedkoper. Mijn hca doet het echt super en zit inmiddels weer helemaal onder de modder van onze boscrosspaadjes. Manege eigenaar had geconstateerd dat een hca zo degelijk is omdat het van hetzelfde staal gemaakt is als rolstoelen en dat is bijna onbuigbaar staal.
Ik stuur je trouwens even een pb, want ik wil geen hel in het topic :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:32

Dat heb je heel slim gedaan want ik vind het een echte miskoop. Want het is toch een paar honderd euro. Ik ben ook heel blij met hca en mn andere tweewieler.

Ik gaf je tips, geen rel, maar pb is ook prima.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:40

Na een strandrit heeft waarschijnlijk 1 iemand twee afgebroken bomen beet, een ander de tweewieler en nog weer een ander de pony...
Ik ben echt innig gelukkig nu met mijn hca, ook als ik dit soort verhalen hoor..

Ik heb t geprobeerd beter uit te leggen en ik ben het wel met je eens hoor, daarom gebruik ik het longeren nu om Alex te leren dat commando meteen reactie betekent en niet 10 seconden later nog eens reactie. (deze had ik niet in mijn pb staan, de rest hopelijk wel)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:47

Je uitleg was helder +:)+

Mja ik was aanvankelijk best te spreken over de cavalettie, maar nu denk ik echt zónde van haar geld.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:20

Chardy Die trampoline, zo'n grappig zicht :P
Ayla Ik had de webshop voorbij zien komen, maar je pony's helemaal niet herkend (shame on me). Wat staan ze knap model!
Susanne Leuk filmpje! Leuk duo zijn ze ook :)
Nathalie Wat leuk dat je moeder op de sulky is gekopen :D
Mowgli :(:) voor Mowgli. Knappe (en hoge :oo ) stijger!
Iris Leuke nieuwe dekentjes!
MDJ Ik duim dat het niets is! Grappig kunstje :P

Ik denk dat ik dan geluk heb met mijn cavalettie. Ik heb dat ding nu 2 jaar, en niet altijd met liefde behandeld. Ik ben er mee naar de zee geweest, maar ik ga er ook vaak mee buitenrijden waar het niet altijd even netjes ligt of gewoon door diepe plassen. Er heeft zelfs een tinker tegen getrapt (tegen de boom, heb zoveel geluk dat hij Sammeke niet heeft geraakt) en er was helemaal niets aan, zelfs geen deukje. Momenteel hangt hij vol met modder want in die 2 jaar heb ik hem 1 gekuist toen ik terug kwam van zee. En 3x met W40 behandeld.

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:20

Ik hoor zoveel slechts over die sulky cavaletti. Ik heb hem zelf al 3 jaar en niks mis mee. Dat de rem niet echt van hoogstaande kwaliteit is is een feit. Maar ik rij op verschillende terreinen, stukjes door plassen, modder en zand nu, maar roesten of vanalles dat loskomt heb ik nog nooit voor gehad. Ik ben er tevreden over ;) Leuk dat velen van jullie in een piste kunnen trainen, ik zou zo graag eens in en piste rijden en les nemen, helaas geen optie hier in de buurt, dat had ik ooit al eens gezegd. Ik zou veel kunnen bijleren en Tilana ook, maar hey ik ben een pleziermenner en Tilana reageert perfect en doet alles wat ik wil, dus het werkt op onze manier :D dat is het belangrijkst

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:43

Ja de verhalen zijn echt heel wisselend. Want iemand op mn oude stal had hem ook en die is nog best oké. Heel apart eigenlijk. Je moet er maar net mazzel mee hebben?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:52

Cavaletti... tja als begin sulky prima. Ik heb m nu zo'n 3 jaar (oud model) en 2e hands gekocht dus begod weet hoe oud dat ding is. Hij voldoet in principe prima maar wil graag wat beters. Vering is niet heel geweldig en ik schuif vaak over het hele bankje :')
Heb m nogsteeds niet in balans helaas dus binnenkort maar weer een dagje voor zitten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:54

Hier bij mijn pirouette ook geen roest wel dat de laspunten niet stevig waren maar daar nu geen probleem meer mee gehad nadat ze steviger zijn gemaakt. Ik cross er mee door plassen en alles, enkel rij gewoon liever met een vierwieler. Hier is de balans ook een puntje al denk ik dat die niet veel beter kan dan dit, ben gewoon erg kritisch denk ik :') .