[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:18

Mijn kleine pietertje is net gepakt door een loslopende husky. Heeft een interne bloeding. Ligt nu aan het infuus. Duimen dat het goed komt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:21

Ik ben net getest :j wel heel naar die test trouwens maargoed als ik positief word getest waar we wel vanuit gaan mag ik iig wel weer samen zijn met mijn vriend.

Bedankt meiden voor de lieve berichtjes :*

Jeetje Patty! Ik dacht nog aan je na het zien van je foto’s op instragram. Ik denk wel dat je het hebt gehad, want New York is ook een brandhaard natuurlijk.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:21

Ymor jeetje zeg! Beterschap. Ik duim voor jullie

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:29

Ymor schreef:
Mijn kleine pietertje is net gepakt door een loslopende husky. Heeft een interne bloeding. Ligt nu aan het infuus. Duimen dat het goed komt.

Hè bah! Wat akelig :(
Heb je de eigenaar van die hond kunnen spreken?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:30

Wat voor test is het eigenlijk Linsey? Wanneer krijg je de uitslag?

Romy wat sneu.. :\
Heel veel sterkte! :(:)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:47

Ja heb zijn nummer ook. Hij is er nu ruim driekwartier. Dus heb goede hoop. Door de corona mocht ik niet blijven dus ben nu thuis. Woon gelukkig op 3 minuten rijden.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:57

Linsey heel veel sterkte! Hopelijk ben je snel weer beter. Wel griezelig vind ik... zo dichtbij!

Oh bah Romy wat erg ;( dat is echt mijn ergste nachtmerrie! Hoop zo dat hij er bovenop komt...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:59

Mandy: zo eentje heel diep in je keel. Dat doen ze in het ziekenhuis via een drive in loket.

Gelukkig woon je dichtbij. Houd je ons op de hoogte :(:)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:27

Wat een vervelend nieuws allemaal zeg!
Romy, sterkte! Hopelijk knapt hij gauw op

Linsey, jij ook sterkte! Hopelijk knap je gauw op!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:42

Update: we hebben hem naar het dierenziekenhuis gebracht in nieuwegein. Daar is 24/7 toezicht. Hij is voor nu stabiel maar mocht hij verslechteren of een klaplong krijgen dan kan hij direct gepereerd worden. Morgen worden we tussen 9:00-12:00 gebeld over het verdere verloop. We blijven duimen maar zijn hoopvol voor een goede afloop!

Het dekentje waar we de afgelopen week op gezeten hebben terwijl we moesten werken (hij slaapt terwijl ik werk op schoot) heeft hij met zich mee genomen.

Afbeelding
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:06

Heb je al wat gehoord hoe hij se nacht is doorgekomen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:04

Nog niet. Geen nieuws is goed nieuws. Dan leeft hij in ieder geval. We worden tussen 9-12 gebeld

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:19

Hopelijk wordt je gauw gebeld. Wachten duurt zo lang op dit soort momenten.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:22

Romy ik hoop op het beste! Arme kleine jongen :(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:35

Ik duim voor je Romy!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:51

Jeetje Linsey wat heftig, beterschap voor jou en je vriend :(:) Hopelijk gaat het snel beter. Enorm zuur van Macho ook.. hopelijk slaat de behandeling aan.

Eline: ik vind het ook niet misstaan, het heeft na het knippen vaak ook wel even een paar dagen nodig om er niet meer geknipt uit te zien. Ik zou het ook nog iets korter knippen en wat uitdunnen :j Ben benieuwd hoe Eddy er uit ziet met een sportcoupe.

Lori: een losse draagriem kun je inderdaad vast zetten met deze:
Afbeelding

Als ze met het tuig ook nog voor een tweewieler/sulky komen zou ik voor de losse draagriem met bovenstaande gespen gaan en anders voor het boomloze schofttuig, een losse draagriem heb je bij een vierwieler niet nodig. Al vind ik een schofttuig met boom persoonlijk wel prettig, vooral met een sulky/tweewieler, maar dat is meer op gevoel :P

Jolynne: wat balen dat Brave geopereerd moet worden, beterschap voor hem :(:) Knappe pony's <3

Susanne: Fay en Willem lekker aan het zonnen {:}

Romy: arm ventje.. ik duim mee voor een positief telefoontje en een goed herstel :(:)

Een paar dagen geleden fijn in de bak getraind met Sjors <3 Verder doen we nog een beetje rustig aan want ik vind hem nog steeds niet helemaal fijn door zijn lijf lopen helaas. Vanmiddag gaan we naar mijn oude hoefsmid, wellicht valt er met zijn beslag nog iets te behalen aangezien hij sinds kort beslagen wordt door een andere hoefsmid.
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:21

Eline: Kort van een opname..dat moet eng zijn. :oo Weet je wanneer je de uitslag van zult hebben?

Ymor: Dat is schrikken en zeker omdat hij zo klein is in vergelijking met de Husky! Wel fijn dat de eigenaar van de Husky het niet laat afweten en zijn verantwoording neemt. Hopelijk komt alles goed, mijn kaarsje brand mee voor jou!

Ayla: Het zit jou ook niet mee met Sjors, hoop voor jou dat het met (ander) beslag beter word.

Ik heb daarstraks telefoon gehad en helaas niet zo goed nieuws als ik gehoopt had. :( :(

Op de echo zagen ze een fistel van zeker 10cm groot, wat relatief groot is voor zo'n klein paard. Dat betekent dat ze heel erg diep gaan moeten snijden en er veel (na) bloedingen zullen zijn, puur omdat hij zo klein is. Het verblijf zal geen week worden, wel minstens 1 maand..in combinatie met de rekening, is het flink slikken. Ze gaan mij straks bellen als ze gaan beginnen en wanneer hij goed en wel op zijn benen staat. Ze zullen ook een swap nemen vanbinnen de fistel voor dit te laten onderzoeken, dus hopelijk is dat nieuws een beetje positief. Hopelijk kan ik er straks naar toe voor nog extra dekens te gaan brengen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:43

Pff heftig Jolynne! Jij ook sterkte.

Wat vervelend dat sjors nog net niet helemaal lekker door zijn lijf loopt.

Wij hebben pieter net opgehaald. Zijn nu weer bij onze eigen arts en daar zal de operatie over enkele minuten beginnen. Het is de hond van mijn moeder dus ik ben er helemaal niet bij nu. Sta op de parkeerplaats te wachten. Ik doe eigenlijk alles met dat diertje en moet het nu alleen maar aanhoren. Wat een verschrikking.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:53

Wat een nare berichten allemaal.. sterkte en beterschap voor iedereen!

Romy, ik heb helaas hetzelfde mee gemaakt en Mylo is toen dezelfde avond nog aan zijn verwondingen overleden. Ik hoop voor jou dat het goed afloopt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:07

Oh dotje toch :(:) .

@Ayla, Jij topper! Goed om te weten dat je 'm zo kan vastzetten dan (conway gesp), schoftje waar ik nu mee begin heeft een losse draagriem (deluxe). Dat gaat sowieso al beter zijn dan het eurotech schoftje, zeker op Finn die kreeg telkens droge plekken onder de kussens en zat ook vast op zijn schoft.

Ik hoop dat je met de oude smid winst kan behalen.

@Jolynne, De pech houd gewoon niet op, balen! Duur grapje ook maar hoop dat de operatie goed gaat.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:20

Ik weet dat nog goed inderdaad Rianne. Heftig! Pieter heeft de avond en nacht gelukkig doorstaan. Hij wordt nu geopereerd.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:41

Hé wat een nare berichten blijven er komen!

Ayla, hopelijk kan de oude Smid nog wat betekenen voor Sjors!

Romy ik duim dat de operatie goed gaat!

Jolyne, ik duim ook voor jou dat de operatie goed gaat!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:22

Miriam hoe gaat het eigenlijk met Mowgli op deze dagen? Ik dacht dat hij geschoren was ook wat natuurlijk wel zal schelen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:42

We mogen pieter om 16:45 weer ophalen! Hij is stabiel, wil alleen nog niet eten. Morgen nog terug voor controle maar hij gaat dus echt goed!!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:47

Lori schreef:
Miriam hoe gaat het eigenlijk met Mowgli op deze dagen? Ik dacht dat hij geschoren was ook wat natuurlijk wel zal schelen.

Mowgli is inderdaad geschoren en staat nu met een eczeemdeken op. Qua ademhaling gaat het op en af. Ik voer hem fenegriek bij, dat lijkt wel een beetje te helpen. Maar ik heb ook een vermoeden dat hij vaak kliert met blitz :+

Ymor schreef:
We mogen pieter om 16:45 weer ophalen! Hij is stabiel, wil alleen nog niet eten. Morgen nog terug voor controle maar hij gaat dus echt goed!!

Fijn!!