[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:48

Lief Susanne :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:09

Leuk dat je vraagt naar de pony's Susanne. In het span gaat het nog niet helemaal goed helaas. Karel is redelijk eigenwijs en een stukje minder gedreven dan Eddy. Wat resulteert in het tweespan dat Eddy alleen maar trekt en Karel sjokt mee. De zweep die kun je dan blijven gebruiken maar reageert hij niet genoeg op, een combinatie van stem en zweep gaat wel beter maar dan gaat Eddy ook weer harder. Uiteindelijk loopt het hele span over hun tempo heen :') Daarom laat ik Karel nu even uit het tweespan en ga ik me iets meer focussen op enkelspan en hem van daaruit wat actiever maken. Maar dat vind ik weer wat spannender omdat hij wel aanstalten maakt voor een bok of trap naar achter als je m achter zn kont aan zit :Y) . Maar met les en iets meer vertrouwen gaat het al een stuk beter, nu vooral kilometers maken!

Iedereen bedankt trouwens voor hun mening, ik ga de manen nog iets korter knippen en bij Eddy zijn de manen al kort geknipt! :D

Linsey: Het zit je niet mee :( Wat gebeurd er als hij niet goed genoeg herstelt?

Patricia: nog gefeliciteerd met de verjaardag van Caya

Kiekeboefje, Ben je dan wel thuis aan het werk? Ik zit momenteel in een training vanuit huis, met 20 man in een groepscam. maar dat gaat verrassend goed.

Sunshinedaan, wat goed dat je dan de osteo hebt laten komen, moet die nog een keer terug komen of lukt het verder met zelf trainen?

Susanne, Willem heeft echt een hoog tempo :wow:

Miranda, hoe gaat het met fay?
Jolynne, dat klinkt niet goed -O-sterkte ermee!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:50

Eline: dat is lastig inderdaad! Goed dat je het in enkelspan oppakt, dit is soms erg lastig te corrigeren in tweespan. Fijn dat lessen jullie daarbij vooruit helpt.
Willem is ook een heethoofd en wil altijd een pasje harder werken. In tweespan was hij in het begin echt een driftkikker. Fay kon voorheen heel lui zijn en ook flink trager als Willem, maar die heeft mij positief verrast door steeds harder te gaan werken. En Willem heeft geleerd om te wachten. Maar ik moet mijn hulpen wel gedoseerd geven en echt alleen aan haar, anders wordt Willem alsnog knetterheet. En ik moet nog zien hoe het op wedstrijd uit gaat pakken, want dan is hij toch altijd nog weer een stuk heter. Maar dat zien we dan wel.

Ik word zo blij van dit weer {:}

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:58

Ik ook! Echt genieten hè? <3

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:51

Susanne, zo wat is Willem snel. Ik hou het eigenlijk nooit bij, maar ik haal dat sws niet.

Jolynne, niet leuk dat die geopereerd moet worden. Sterkte ermee.

Tuig invetten heb ik 2 weken terug ook maar eens gedaan, vind het zo'n rot werk. Eigenlijk wil ik een kunststof tuig, maar heb mn man nog niet overtuigd.

Toos staat overdag ook lekker zonder deken en ze heeft haar eczeemdeken nog steeds niet op, normaal in maart al.

2 mei gaan we verhuizen, door de HB was het allemaal wat uitgesteld.

Heerlijk dit weer idd, vooral savonds. Lekker lang licht!

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:14

@Eline, Ik kan het mij inbeelden dat het niet makkelijk is om een pony apart te corrigeren in het span.

Ik geniet ook echt van dit weer :j .

Maandag nog eens aan de lange lijnen/droog mennen met Cookie, hij begint per keer zelfverzekerder te zijn. Juist van de koeien was hij bang dus daar ga ik apart op oefenen eerst aan het halster.

Verder deze ochtend een berichtje gehad dat een van de merries die door Cookie gedekt was geweest bij de vorige eigenaar is bevallen van een hengsten veulentje. Kleur nog niet 100% over uit, foto's waren van verder maar lijkt mogelijks ook champagne te zijn. <3 Moest die een beetje tussen de ouders ingaan qua maat wordt die rond de 95cm. Foto kan ik hier helaas niet zetten, merrie is verkocht geweest op het laatste van der dracht en kan geen rechtstreekse toestemming vragen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:50

Heerlijk Mama Rianne

Gefeliciteerd! Papa Cookie is vast ook heel blij :)

Oke, ga toch maar gewoon zeggen. Ik en mijn vriend zijn positief op Corona. Zitten momenteel in aparte kamers in quarantaine. We hopen dat het snel beter gaat. Hoe gaat het met jullie?

Ik las ook nog ergens de vraag over Macho. We weten niet hoe het is gekomen. Hij was halverwege het rijden ineens stokkreupel. Ze denken overbelasting van een blessure die er zegmaar al was. Hij stond 24/7 op stal op de oude stal. Dus kreeg de blessure genoeg rust. Hier staat hij 15 uur per dag buiten. Dan is het natuurlijk veel intensiever.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:33

Linsey: wow heftig! Hebben jullie veel last? Heel veel beterschap, hopelijk knappen jullie beiden snel op :(:)

Lori: leuk hè de veulentjes tijd <3 Gefeliciteerd voor papa Cookie :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:53

Heftig Linsey! Sterkte. Hopelijk gaat het snel betre!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:56

Sterkte linsey! Als jullie allebei besmet zijn, waarom mogen jullie dan niet gewoon samen in 1 kamer? Of is dat zodat jullie sneller genezen en elkaar niet opnieuw aansteken?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:06

Mama Rianne: Ze ziet echt alsmaar beter uit! Is het een fijne plek waar je naar gaat verhuizen?

Lindsey: Waarom in aparte kamers als jullie beiden positief zijn?

Vriend en ik waren hoogstwaarschijnlijk ook positief, hadden in ieder geval al sinds BE in lockdown is last van symptomen. Vriend zelf is al enkele dagen beter, ik ben pas sinds (bijna) 24u klachtenvrij. Na zo'n tijd in quarantaine te zitten verlang je toch om terug buitenshuis te gaan. :P

Ik heb enorme stress voor Brave naar de kliniek te brengen straks. Ik hoop dat alles goed en wel verloopt en vriendje snel terug mee kan naar huis.

Babbyy is vandaag een stukje babby-af, hij word vandaag namelijk 2 jaar oud.
Ik kan mij nog altijd niet voorstellen dat hij over een maandje alweer 2jr van ons is. <3

Hij is wel lekker aan het puberen met de Welsh hihi.
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:23

Maar jij hebt wel de dierenarts laten komen terwijl je nog niet klachtenvrij was Jolynne? Want die was er gisteren toch?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:36

Klopt, maar wel op gepaste afstand. Hij kent Brave wel genoeg dat hij hem zelf heeft vastgenomen heeft met een zelf meegenomen touw. Naast dat ik ook een mondmasker (had enkel loopneus en lichte afwisselende verhoging) ophad. Want uiteindelijk is het niet de bedoeling dat ik zelf mensen besmet ondanks ik niet getest ben. :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:54

Ik vind dat eerlijk gezegd nog een erg groot risico. Een virus kan op bepaalde oppervlakken erg lang overleven. Ondanks dat jij op dat moment een mondkapje op had wil dat niet zeggen dat je het virus niet al eerder daar hebt achter gelaten. Maar goed je zal de dierenarts er over hebben ingelicht neem ik aan.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:44

Die wist inderdaad al dat ik in zelfsisolatie zat en nam voor zichzelf de nodige maatregelen. Hij doet dan ook helemaal geen huisbezoeken meer op spoedgevallen na dan. :)

Brave staat er nu en zal minstens 2 weken daar blijven staan. Het zal helaas een kostelijke grap worden, maar dat heb ik voor mijn vriendje over. :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:49

Sterkte Linsey
Wat fijn dat ze jullie getest hebben. Hoor steeds dat ze niet veel testen doen. Nu Weet je tenminste waar je aan toe bent . Waarom mogen jullie niet in dezelfde ruimte?

Sterkte met Brave Jolyne

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:01

Mijn vriend is positief getest, ik heb nu ook klachten. Nog niet getest maar wel aannemelijk. Zometeen wordt ik ook getest, maar neem aan dat als ik ook positief test ik hem weer kan en mag zien. Voor nu gewoon geen risico nemen. Virus hangt ook hun huis. Dus is nu ook via de lucht verspreidbaar.

Wij hebben wel behoorlijk wat klachten en extreme koorts. Mijn vriend lag/ligt op het randje van opname. Dus blijft even spannend. De hond is inmiddels opgehaald want wij zijn beide te slecht om voor haar te zorgen momenteel.

Nooit verwacht dat het zo dichtbij zou komen :(

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:09

Zo, heftig Linsey, sterkte daar!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:37

Heftig linsey, sterkte! Worden de pony’s op stal gewoon verzorgd door de staleigenaar?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:44

Jeetje Linsey wat heftig. Beterschap en sterkte voor jou en je vriend! Hopelijk gaat het snel beter. :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:04

Zo dat is behoorlijk eng lijkt me, nogmaals veel beterschap voor jullie beide :(:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:06

Macho wordt iedere dag mee gestapt gelukkig. Toliene staat op rust nu, maar dat is helemaal prima :j Hopelijk zijn we snel beter :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:11

Ben je al getest Linsey? Kan bijna niet missen natuurlijk. Hopelijk mogen jullie weer bij elkaar, dat zou al fijn zijn toch?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:32

Kom even onder mijn steen vandaan, lees nog wel mee maar nooit wat boeiends te melden :+.

Dat is schrikken Linsey, veel beterschap/sterkte voor jullie beide.
Ook balen dat je nieuwe paard niet goed loopt, hopelijk is hij ook snel weer goed.

Ik ben 3 weken geleden terug gekomen uit New York en daarna ook ziek geworden. Geen idee of het Corona was aangezien ik niet getest ben. Gelukkig nu weer helemaal beter alleen ruik nog steeds niks! Heel irritant.

En ook heb ik nog steeds spullen te koop, nog een paar dekens, beschermers en nog wat andere dingetjes voor wie interesse heeft :D.

Ik ga weer onder mijn steen :wave:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:34

Patty, je was echt net op tijd naar New York hè?
Gelukkig ben je weer beter.

Ik miste je al in het topic!!