[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:56

Jenny: ik had dat ook gelezen, maar is dat ook voor mennen? Ik had ook een aantal wedstrijden met tweespan gepland staan maar helaas.. Ik wacht gewoon tot we weer op wedstrijd kunnen.

Daniëlle: lekker bezig met de pony’s dus. Het is er ook heerlijk weer voor!

Vanochtend met Willem genoten van het mooie weer, even een rondje (bos) gedaan. 10 km in 40 minuutjes :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:03

Dat is netjes in die tijd :j . Voornamelijk draf? Hier was dat onze beste tijd toen we nog fanatiek trainden maar alles is hier verhard helaas.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:06

Jeetje wat snel Suus! Dat haalt Jimmy niet eens in het uur haha, maar hij is ook een trage harry.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:16

Valt wel mee toch? Ik draaf alles (op in- en uitstappen na) en met een paar galopjes in het bos ben je zo weer thuis :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:22

Susanne schreef:
Valt wel mee toch? Ik draaf alles (op in- en uitstappen na) en met een paar galopjes in het bos ben je zo weer thuis :D

Hier ook voornamelijk draf naast het in en uitstappen, gemiddeld zitten we dan tussen de 6 en 7 km per uur.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:47

Aardig tempootje Susanne!
Ik stap juist veel met buitenritjes :+
Schiet voor geen meter op, maar is wel lekker relaxt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:55

mirriejj schreef:
Susanne schreef:

Hier ook voornamelijk draf naast het in en uitstappen, gemiddeld zitten we dan tussen de 6 en 7 km per uur.

Oh echt? Ja dan rijden wij wel harder inderdaad. Willem heeft wel een hoog tempo van zichzelf.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:01

Ayla: Goed dat je de osteopaat terug hebt laten komen dus, zo zie je maar hoe snel ze iets kunnen oplopen, ook al zijn ze net behandeld. :)

Mama Rianne: Wauww ze is goed afgevallen en wat blinkt ze!

Linsey1998: Oh zo balen, terwijl je hem nog helemaal niet lang hebt. Hopelijk gaat de genezing zoals het hoort en kun je over enkele maanden terug opbouwen. Is het iets wat er al eerder was of is het pure pech?

Patricia: Leuke klavertje 3! Ik vind de frontriem van Caya echt zo mooi <3

Susanne: Ik blijf het een knap span vinden! Rij je Willem enkel dubbelspan voor je nieuwe wagen of ook enkelspan? Mooi tempo wel van je laatste rit, gelijkaardig als dat van Brave.

Eline: Persoonlijk zou ik het korter doen bij Karen, zal hem knapper dan dan zo half lang. Eenmaal in zomervacht zal het vast nog knapper staan :D

Ik voel mij al veel beter, sinds eergisteren geen verhoging/koorts meer..enkel de vermoeidheid nekt mij vooral. :P

Helaas gaat het niet zo goed met Brave en zal hel hoogstwaarschijnlijk een operatie moeten worden, iets wat lieven niet wouden hebben..hij is momenteel helemaal uit z'n doen, dat hij zelf Pjotr (jaarling) de baas over hem laat zijn, terwijl hijzelf eigenlijk de leider is van de hele groep. :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:27

@Jolynne, Dat klinkt inderdaad niet als Brave -O- . Ook een kostelijke zaak weer natuurlijk een operatie en uum jaarling Pjotr? Je hebt toch je valkje, Brave en je tinkermerrie? (mag via pb)

Ik heb hier vandaag eens de moeite gedaan om mijn tweespanttuig in te vetten, ben echt lui op dat vlak :o .

Osteopaat moet hier ook nog terugkomen voor Lucky en de rest controleren nog eens.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:36

Jolynne: wat onwijs vervelend van Brave! Hoop dat hij gauw opknapt als hij eventueel geopereerd is. Geef hem maar een dikke knuffel.

Lori: goed bezig. Ik moet dat ook maar weer eens doen binnenkort. Mijn tweespantuig is een leren Ideal, ben ik niet meer gewend, rij al jaren met kunststof (enkelspan) :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:09

Hier het zelfde :') . Ik ging dubbelspan ook normaal in kunststof nemen maar ik kon deze 2dehands overnemen en het is in notenbruin <3 . Ik heb mij zelf voorgenomen het eurotech tuig morgen ook even goed te wassen maar meestal spoel ik 'm gewoon eens af met de tuinslang en klaar.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:15

Lori schreef:
Hier het zelfde :') . Ik ging dubbelspan ook normaal in kunststof nemen maar ik kon deze 2dehands overnemen en het is in notenbruin <3 . Ik heb mij zelf voorgenomen het eurotech tuig morgen ook even goed te wassen maar meestal spoel ik 'm gewoon eens af met de tuinslang en klaar.

Ik spoel mijn eurotech tuig inderdaad ook gewoon af op de wasplaats. En voor wedstrijd spray ik ‘m vaak in met de kunststof tuig reiniger van NAF. Dan is ook meteen eventueel vuil en huidvet er weer af en glimt hij weer mooi.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:19

War vervelend dat Brave niet in orde is zeg :(:)

Ik heb toevallig ook vanmiddag mijn tweespantuig schoongemaakt en ingevet :P
Lekker in het zonnetje. {:}

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:08

Het is ook heel mooi weer, hopelijk over 2 weken ook want ik ben het verplicht thuis zitten beu. :P

Brave is sinds hij ruin is wel veel beter op gewicht te houden, qua gedrag is hij wel min of meer hetzelfde gebleven..maar hij was dan als hengst ook al rustig in omgang (met mens) en dominant (in groep). Dit is een foto van vandaag, hij staat er netjes bij qua gewicht maar de zwelling voor/op de koker zie je hier lichtjes.

Afbeelding

Het dominante druipt ervan hihi
Afbeelding

Babbyy is meer man aan het worden. :)
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:03

@Sunshinedaan, toevallig inderdaad :D .

@Jolynne, Inderdaad steeds minder baby en steeds meer pony. Ik zie het inderdaad bij Brave, niet leuk natuurlijk.

Mijn eurotech tuig is ook door de wasstraat gepasseerd, ik ga wel eens kijken voor dat spul van NAF maar voor nu even met een sopje. Water was aardig vies, had 'm in die jaren dat ik 'm had buiten met de tuinslang verder nooit grondig schoongemaakt. :o

De pony's genoten verder echt heerlijk van het zonnetje, languit liggen zonnen natuurlijk. Ik kan daar echt uren naar kijken.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:38

Dierenarts is net weg en helaas word het een operatie :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:44

Pfft verdorie zeg dus naar Merelbeke ermee dan of kan het thuis?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:14

Dierenarts kan ons niet meer helpen omdat de fistel zodanig dik, groot en diep is geworden..te diep om zelf thuis eraan te beginnen. Hij staat al 3 weken op AB, waarvan 2 weken op 'paardendosis zonder verschil, dus die kuur moet gestopt worden. Ik ben nu aan het wachten op telefoon van de kliniek voor te overleggen wanneer, gezien we momenteel in lockdown zitten en dit niet echt spoed is.

Ik baal hier zo hard van :( :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:35

Pfft dat zal wel dat je enorm baalt, zou ik ook doen. Echter hoop ik dat je toch snel er terecht kan met hem met dat je schreef dat hij zich niet helemaal goed voelt. :(:)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:45

Net telefoon gehad en donderdag mag hij binnengebracht worden, vrijdag word hij geopereerd. ;(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:18

Ik duim dat het goed gaat en hij daarna vlot geneest dat hij terug lekker in zijn vel komt te zitten :+:

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:53

Jolynne schreef:
Net telefoon gehad en donderdag mag hij binnengebracht worden, vrijdag word hij geopereerd. ;(

Fijn dat hij deze week nog geopereerd kan worden, zo lang met pijn staan is niet leuk. Beterschap voor de vosseman :(:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:44

Jeetje beterschap!

Toliene is weer mega blij nu ze weer lekker overdag zonder dekentje in het zonnetje kan chillen {:} Die van jullie ook? :)) Hier gaat t iedere dag met een flinke rodeoshow in de paddock :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:39

Hier zijn de pony’s ook heel blij met dit mooie weer! {:} Die liggen heerlijk te zonnen zonder dekens. Kreeg deze foto van een stalgenootje.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:35

Lief! <3

Jolynne gelukkig kan de operatie snel!
Hopelijk gaat het daarna snel beter. :(:)