[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:36

Wat leuk Patricia! Is dat ook lastig rijden?

Ik hoop vanmiddag even te longeren of iets in die trant, door mijn lange dagen heb ik niet meer zo'n zin om te gaan rijden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:53

Kiekeboefje schreef:
Wat leuk Patricia! Is dat ook lastig rijden?

Ik hoop vanmiddag even te longeren of iets in die trant, door mijn lange dagen heb ik niet meer zo'n zin om te gaan rijden.

Nou met Beauty voorop rijdt het echt fijn. Misschien maat eens tandem met Caya gaan doen

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:01

Sterkte met Macho Linsey, ik duim voor je dat het meevalt.

Leuk Patricia!

Ik wilde vd week met Fleur en Sem tandem gaan proberen :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:19

Ik mag vanavond weer naar stal, denk dat ik ga longeren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:56

Patricia: leuk zeg! Ze doen het braaf.

Mandy: fijn dat je even naar stal kan vanavond. Lukt het tot nu toe? Met jullie rooster enz. Is echt wennen hè.

De aapjes weer even in het span gezet. Ons debuut wordt even uitgesteld (alle wedstrijden zijn natuurlijk afgelast ivm corona) dus nog lekker even oefenen en knutselen :D
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:02

Linsey: helemaal overheen gelezen, wat vervelend dat hij nog niet opgeknapt is. Hopelijk valt het mee.. :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:28

Ze doen het leuk Suus!

Alles is inderdaad even anders, tot nu toe lukt het. :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:55

Goed om te horen Mandy :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:13

Gisteren gelongeerd. Helaas was de bak heel zwaar, dus kort gehouden en daarna lekker gaan stappen op het erf.
Het is al wel veel langer licht zo he? :D

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:23

Wat gaaf dat klavertje drie Patricia! Kun je eigenlijk met klavertje 3 ook wedstrijden starten?

En ook gaaf dat je Fleur en sem in tandem gaat zetten sunshinedaan! Lijkt mij heel moeilijk.

Sterkte met macho linsey, hopelijk gaat het snel over

Het is inderdaad lekker lang licht mandy, nu kwart over 8 gaat de zon langzaam onder, erg fijn! Vind het nog wel koud dus ik doe savonds nog niet zoveel.

Blijft een mooi span Susanne!

Ik heb nu erg spijt van wat ik vanmiddag heb gedaan. Ik was het zat dat ik tijdens het mennen Kate zijn hoofd niet kon zien aan de rechterkant vanwege zijn dikke manen. Vond het erg lastig te zien of die stelling aannam of niet. Dus ik dacht misschien lost een korte sportcoupé dit op.

Ze zijn alleen wel erg dik die manen, dus ik twijfel nu.. nog iets korter knippen of het zo laten zodat het sneller weer lang is? En dan rest nog de vraag, moet Eddy solidair mee met de korte coupe?

Hier een before en after foto van karelAfbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En Eddy:
Afbeelding
Afbeelding

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:16

ZONDEEEEE hahaha, ik ben meer van de lange manen. Maar staat wel vlot vind ik altijd zon sportcoupje. Ik vind het hem echt niet misstaan eigenlijk, juist omdat de manen wat dikker zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:12

Eline: ik vind het hem niet misstaan maar zou het wel nog een stuk korter maken en uitdunnen. Hoe gaat het met je pony’s in het span? Je mag foto’s spammen hoor :D

Mandy: het is heerlijk lang licht al <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:15

Ik vind langer mooier staan, maar vind het zeker niet misstaan.

Hoe is het verder met iedereen? Nog gezond?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:50

@Eline, Het grote voordeel van haar is dat het terug aangroeit of je kan het nog iets korter maken. Ik ben echt voor lange manen al heeft de eigenaar van Rio nu zijn manen inclusief voor pluk ook kort en het staat hem wel.

Hier gaat het allemaal goed. Ik doe het rustig aan met de pony's momenteel, rondjes buiten zijn nu aan de hand of met de lange lijnen.

Zit hier in twijfel ik heb de kans op een zilco SL mini tuig over te nemen voor een best mooie prijs, deze is met veiligheidslichtogen maar zo te zien geen losse draagriem (boomloos schoftje). Het schoftje zou ik ook eventueel gebruiken voor de grootste boys maar wat is beter het boomloos schoftje of het SL deluxe schoftje met losse draagriem? Hun gaan voor de vierwieler later dit jaar normaal, een andere optie is tuig overnemen, hun MHS tuig de deur uit en kijken voor een SL deluxe schoftje in mini of maat shet voor de grootste jongens voor erbij nog. Ik las ergens dat je een losse draagriem met een conway gesp kan vastzetten als je dat wil?

Edit: Even gewijzigd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:20

Lori: het schoftje met losse draagriem is voornamelijk erg fijn in gebruik met tweewielers. Als ik bijvoorbeeld in het bos rij op een hobbelig paadje zie je dat hij goed z’n werk doet. Mijn sulky hangt perfect in balans (geen druk op de schoft) maar met hobbels ontkom je er soms niet aan en dan vangt de losse draagriem het op.
Als jij het tuig met de vierwieler gaat gebruiken kun je dat prima af met het normale Zilco schofttuig.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:08

Ja heerlijk, dat het zo lang licht is!

Ik zou de manen ook nog wat korter doen Eline

Knap span Susanne <3

Ik mag woensdag mijn scriptie via skype verdedigen, ben zo enorm blij! Eindelijk het einde inzicht.

Helaas hebben ze woensdag een aanhechtingspeesblessure geconstateerd bij Macho, zijn pees bij de aanhechting met zijn knie is gescheurd. We gaan een lang traject in van rust en revalideren. Zo niet gehoopt, heb hem pas 5 weken. Maargoed woensdag is hij ingespoten, en nu 6 weken 2x per dag stappen en op rust. Hopelijk is hij over 6 weken goed. Herstelkans is 50/50, maar we hebben goede hoop! :)

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:21

@Susanne wat een gave foto! Ze lopen zo lekker!
@Eline ik zou het of iets korter maken of weer aan laten groeien. Lastig he met die dikke manen. Hier heeft ze lange manen en dik. Ik durf het niet korter te maken omdat ik bang ben dat het zo een dikke balk word.
@Linsey Jeetje wat schrikken!!! Heb je contact nog met de oude eigenaar? Niet dat ik zeg dat je hem terug moet brengen, maar je hebt recht om binnen 6 weken hem terug te brengen als hij gebreken heeft. Misschien kan de oude eigenaar je ergens mee tegemoed komen?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:09

Gonli heb je even een pb gestuurd.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:19

@Susanne, Bedankt voor de info daar kan ik wel iets mee. Gisteren via pb nog een tuig aangeboden geweest met het deluxe schoftje (wel met losse draagriem) ik wacht even foto's daarvan af. Van het boomloos schoftje tijdens het opzoeken wel eens gelezen dat het wat durft "inzakken" wat je met het deluxe schoftje niet hebt. Als dat wat is heb ik op zich meer interesse in die nog dan in de andere, al is die ook zeker niet slecht.

@Linsey, Dat moet echt vreselijk balen zijn gewoon. Hoop dat het herstel toch vlot verloopt.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:56

Ik zou ze ook wat korter doen als je korte manen wil, anders weer laten groeien.

Wat een pech Linsey. Hopelijk gaat het herstel vlot.

Caya is vandaag jarig. 11 jaar geworden.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:13

Wat verschrikkelijk balen Linsey.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:25

Dankjulliewel!

Gefeliciteerd Patricia met Caya :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:51

Linsey: succes met je scriptie verdedigen, fijn dat het via Skype kan. En wat onwijs zuur van Macho zijn peesblessure. Was dat niet uit de keuring gekomen, of is het een heel recente blessure? In ieder geval echt naar voor jullie..

Patricia: gefeliciteerd met Caya.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:00

Linsey, wat onwijs balen zeg! Je hebt hem nog maar net...

Eline, zou ze idd iets korter doen of laten groeien. Maar je kan beter idd eerst te lang knippen en dan korter gaan.

Ik ben aan het werk en net met hele team, 12 dames, 2 vrouwelijke leidinggevende, 1 vrouwelijke stagiair en 1 mannelijke stagiair onze vergadering via een groepscam gehouden :') dit was echt geniaal en enigszins een kippenhok. Alleen het hoognodige besproken.

Ik heb gelezen dat je straks via KNHS filmpje van een proef kan insturen en dan word deze beoordeeld door een gecertificeerde jurylid! Iemand nog iets van gehoord? Lijkt me heel chil! Had veel wedstrijden staan afgelopen en aankomende tijd maar gaat natuurlijk allemaal niet door -O-

Hier iedereen nog gezond, gelukkig! Bij jullie? :)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:39

Wat ontzettend balen Linsey, dat verwacht je toch niet :\
Sterkte met het herstel.

Kiekeboefje, ja had zoiets gelezen, van weallride toch?
Weet of dat helemaal waterdicht is hoor... Maar wel leuk om eens doen denk ik.

Ik ben gewoon lekker verder aan het oefenen. Fleur al richting de M oefeningen. Sem lekker basiswerk. De ostheopaat id laatst bij Sem geweest, zijn linkerkant zat erg vast, waardoor hij erg moeilijk buigt naar rechts. Dat heeft hij al zo lang ik hem heb eigenlijk.
Dus ben lekker aan het variëren van langeteugelen, dubbele longe en rechtricht-oefeningen.
Hij vindt het allemaal leuk, dat scheelt :')