[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:52

Complimenten trouwens Susanne voor hoe Willem erbij staat.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:01

mirriejj schreef:
Complimenten trouwens Susanne voor hoe Willem erbij staat.

Wat lief dankjewel :o

Fijn dat Switch weer beter te rijden is! En ik ben benieuwd naar de spring foto's :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:14

Ik ben ook benieuwd naar foto's van Chip :D

Ik vermoed trouwens dat mijn oudere pony maagzweren heeft -O- Iemand daar ervaring mee?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:23

Ja spring foto's!

Maagzweren heb ik zelf nooit mee gemaakt maar ik weet dat het veel voorkomt bij "sportpaarden". Op bokt is er denk ik wel informatie over te vinden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:31

Een maagzweer vervelend :(:) Zelf nooit meegemaakt bij mijn pony's maar je hoort het vaker inderdaad.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:45

Maagzweren heb ik ook geen ervaring mee. Zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je het herkend.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:56

Mijn pony's nog nooit maagzweer gehad, ik ken er wel 1 die het heeft. Die gaapte heel veel, werd mager en at met kleine hapjes... Hij kreeg toen Omeprazol en onbeperkt hooi eten.

Ik ben ook wel benieuwd naar de springfoto's!

Ik ben vandaag door de boswachter weggestuurd uit het park... mag niet over de paarden routes( graspaden) rijden. Ik mocht wel OP mijn pony's er rijden. haha. ah ponypletten!

Erna heeft Beauty voor de eerste keer een bandje gesleept. Heel braaf. Voor wie het leuk vind kan mijn vlog kijken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:00

Oh wat leuk een vlog. Ik vind het heerlijk om vloggers te volgen haha.

Spinner gaapt inderdaad veel en is gevoelig op de buik.
Jimmy begon toch wel wat in te vallen met zijn huidige training, ze krijgen onbeperkt hooi en jimmy krijgt een vitamine brok en savonds wat luzerne. Nu maar even een sportbrok besteld voor hem :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:12

Patricia wat balen zeg! Ik heb ooit een keer bijna een boete gehad bij het doornse gat.

Mirriej nee geen ervaring mee, balen zeg... sterkte! wat is Chip knap trouwens <3

Susanne wat is willie knap zeg! wauw.

Sakvis leuk zeg dat je zo het bos in rijd, misschien floor toch maar verhuizen := (nee grapje ik sta goed zo)

Dit is een bodywrap of in iedergeval een voorbeeld
Afbeelding
v.d week ga ik een begin maken met het opknappen van mijn Sulky, nu zit ik alleen nogsteeds met de draaiende koppen van mijn lamoen (sulky cavalettie) en ben ik dus opzoek naar een ander lamoen, ik kan die van cavalettie bestellen maar weet iemand of er ook andere merken zijn die ze los verkopen?
en mijn bankje is doorgezakt... maar die ga ik niet kopen maar zelf maken, tenminste de zitting, de rest gebruik ik gewoon van de zitting die ik nu heb :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:24

Lillian, heel eerlijk gezegd vraag ik mij af of je sulky het opknappen wel waard is. Het zijn niet de meest stevige sulky's en ze goed in balans krijgen is enorm lastig. Als ik jou was dan zou ik het geld opsparen en er een betere wagen voor kopen. Zeker ook omdat je redelijk fanatiek ment. Een duurdere, stevigere sulky is vaak beter geveerd en is comfortabeler voor jou en Floor.

Ik ben en blijf echt fan van de HCA. Ik heb ook vaak zat op een cavaletti gezeten, maar ik zou voor geen goud willen ruilen. De vering is zo ontzettend veel beter. Het enige nadeel is dat ik niemand mee kan nemen. Maar dat vind ik geen nadeel. Ik vind het voor mijn pony niet eerlijk om twee mensen mee te zeulen door ons bos.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:25

Hierbij de foto's van het springen. Komen uit een filmpje dus niet heel duidelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee rijfotos van Switch :)
Afbeelding

Afbeelding

Let niet op z'n lelijke vlechten. Z'n manen moeten even naar 1 kant gaan staan :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:31

Het ligt eraan hoeveel je gaat uitgeven. Mijn cavaletti is toch wel jaren meegegaan. Nu hca zit wel lekkerder.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:34

sakvis schreef:
Lillian, heel eerlijk gezegd vraag ik mij af of je sulky het opknappen wel waard is. Het zijn niet de meest stevige sulky's en ze goed in balans krijgen is enorm lastig. Als ik jou was dan zou ik het geld opsparen en er een betere wagen voor kopen. Zeker ook omdat je redelijk fanatiek ment. Een duurdere, stevigere sulky is vaak beter geveerd en is comfortabeler voor jou en Floor.
.

Daar heb je helemaal gelijk in hoor sas :) Helaas heb ik nu direct niet de uitgave voor een HCA of een ander soort sulky, dus ik moet het even doen met wat ik heb, zal ik toch nog even voor moeten door spraren (en ik wil nog hoefschoenen 2 paar, floor gaat iig van het zomerseizoen op ijzers ter correctie (hij slijt zijn achter hoeven verkeerd af). Ik heb het geld wel op mijn spaarrekening, maar dat hou ik liever apart in noodgevallen.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:32

@Ingrid De vierdaagse is zo'n 20 a 25 km per dag.

@mirriejj Wat vervelend.. zelf geen ervaring mee.

Leuke foto's patty. Heeft Chip dezelfde schofthoogte als Switch?

Suzanne, wat is Willem toch een heerlijk dier. Hij ziet er echt goed uit <3

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:48

Patty14 schreef:
Hierbij de foto's van het springen. Komen uit een filmpje dus niet heel duidelijk.

[ [url=m/kJyOmY.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L6251A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VrweAd.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jiq042.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UoyerZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/spCsmh.png]Afbeelding[/url] ]

Let niet op z'n lelijke vlechten. Z'n manen moeten even naar 1 kant gaan staan :')

Zo hij kan hoog!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:12

even een hele serieuze vraag aan jullie, omdat ik dus in mijn reactie aan saskia schreef dat ik zo even niet het geld heb om een HCA aan te schaffen. Even ervan uitgaande dat iedereen Full-time werkt, of part-time met steun van partner of ouders. En dan het finaciele plaatje, sparen jullie niet? Toen ik Floor overnam was ik mij er heel erg van bewust dat hij gewoon geld gaat kosten, ik heb iedere maand ruim zijn basis kosten op een aparte spaarrekening staan voor floor (stalling, hoefsmid, hooi) maandelijks geef ik iets meer als de helft uit aan deze bovengenoemde kosten, dan is er nog een spaarrekening die ik heb voor als ik op mezelf ga of voor wanneer Floor echt ziek is ;) . Maar hoe pakken jullie hogere kosten aan? sparen jullie er gewoon langer voor, of plukken jullie het van je ''eigen'' spaarrekening af?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:21

Wat een leuke foto's gezien hier! Willem op het strand, hoog springende pony en andere knappe ukkies!

Ben even iets minder op Bokt druk met leuke dingen in mijn vakantie :-)

Alf staat nu 1,5 werken zonder medicatie en gaat zo-zo. Ene dag fitter dan de andere dag. Nog even volhouden tot we terug moeten.

Lilian; ik heb een Alf-rekening. Ik stort er elke maand geld op voor veearts, tandarts en hoefsmid. Dat is echter niet voldoende omdat ik al zo lang loop te kwakkelen met Alf. Om dat soort rekeningen te betalen laat ik andere dingen. Mijn partner betaalt niets aan mijn hobby. Als ik tekort kom kan ik wel bij hem aankloppen maar ik betaal dat altijd zsm terug. Gaat mijn eer te na :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:09

Wat kan Chip hoog springen! Knap!

Gaaf Amber die vierdaagse. Ik wil hem ooit ook nog mee rijden. Misschien volgend jaar wel!

Hier geen aparte rekening voor Willem, wel een gewone spaarrekening voor 'grote' uitgaven zoals een nieuwe wasmachine (bijvoorbeeld) of kliniekbezoek met Willem. De grootste kostenpost was Mickey met zijn cushing en vele kliniekbezoeken als hij weer eens slecht liep, maar buiten dat nooit ernstige dingen gehad met de paarden dus even afkloppen (geen dure operaties oid).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:43

Leuke foto's van Chip. Springtalent!

Ik heb ook geen aparte rekening voor Max. Geld dat ik maandelijks overhou doe ik naar m'n spaarrekening en daar betaal ik extra kosten voor Max van en als er in huis iets stuk is.

Een uitgave zoals een HCA is wel iets waar ik eerst voor zou willen sparen zonder direct dat bedrag van m'n spaarrekening te halen.
Mijn HCA kocht ik toen ik bij m'n ouders woonde, toen gingen dat soort dingen toch wel wat makkelijker dan nu ik alleen woon.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:47

Ik werk 30 uur als paraveterinair bij een dierenarts en ongeveer 8 uur op zondag op de manege lessen geven en voeren.
Mijn pony's hebben hun eigen spaarrekening, mijn auto ook. En dan heb ik nog spaarrekening voor andere dingen.
Ik ga eigenlijk nooit op vakantie, ga niet uit ect.
Doe zuinig met boodschappen, die zijn tussen de 160-200 per maand incl eventuele cadeaus als er iemand jarig is. Stalling van de pony's wordt van de zondag betaald. Huis en auto ect van de andere 30 uur.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:53

Patty leuke foto's, klein spring konijn :)

Hier gister ook gemend met arty. Hij loopt wel steeds fijner. Hij houdt nu 45 min vol in de bak terwijl hij eerst met een half uur moeite had. Maar goed bak is momenteel best zwaar dus ik ben tevreden.

Over geld sparen. Wij hebben een apart potje waar we geld wegzetten voor nood. Heb ook een apart potje waar ik geld op wegzet voor tuig oid die ik wel aanspreek als er grote uitgaven zijn. Moet zeggen dat ik met Mil de mazzel heb gehad omdat de dierenarts mij gesponsord heeft toen mil op de foto etc moest.

Over maagzweren. Je kan rennies geven. Paard van de dochter van de stal eigenaar wil er nog wel eens last van hebben en die krijgt 2x daags 1 rennie en dan gaat het goed. Ook met hen luchtzuiger deden ze dit.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:01

Patricia_86 schreef:
Mijn pony's nog nooit maagzweer gehad, ik ken er wel 1 die het heeft. Die gaapte heel veel, werd mager en at met kleine hapjes... Hij kreeg toen Omeprazol en onbeperkt hooi eten.

Ik ben ook wel benieuwd naar de springfoto's!

Ik ben vandaag door de boswachter weggestuurd uit het park... mag niet over de paarden routes( graspaden) rijden. Ik mocht wel OP mijn pony's er rijden. haha. ah ponypletten!

Erna heeft Beauty voor de eerste keer een bandje gesleept. Heel braaf. Voor wie het leuk vind kan mijn vlog kijken.
[ Video ]

Leuk! Ik ga de vlog zo even kijken.

Wat stom dat je bent weg gestuurd zeg!! En dan ook nog zeggen als je er op gaat zitten mag het wel.

Patty14 schreef:

[ [url=m/kJyOmY.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L6251A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VrweAd.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jiq042.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UoyerZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/spCsmh.png]Afbeelding[/url] ]

Is chip ook roan? Dat wist ik helemaal niet.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:32

Ja zo doe ik het ook inderdaad, ieder maand geld opzij op floor zn eigen rekening, de rest op mijn spaarrekening en ik maak iedere week zakgeld naar mijn betaal rekening, ik ga bijna niet uit dus dat scheelt een hoop geld maar ik rook dus wel, dat is ehh toch wel vrij duur. :') (jaja en ongezond)

Hoefschoenen hebben nu wel mijn prioriteit en ik heb nog zat verstel ruimte op mijn cavalettie om hem nog beter in balans te hangen. Donderdag ga ik met mijn vader het bankje van de sulky halen en gaat mijn moeder kijken of ze hem met dikker hout en nieuw nappa leer opnieuw bekleden, even kijken of het kussen zelf nog bruikbaar is en anders nieuw schuimrubber aanschaffen. De man van mijn verzorgster gaat kijken of hij de oude moeren van het lamoen eruit kan halen en er nieuwe kan in doen, als dat niet lukt dan gaat hij ze vastlassen (de koppen aan de buizen). Hammerite, kwasten, rollers, ammoniak, schuurpapier en evt schuurmachine heb ik allemaal liggen, we gaan eerst de plekken met de ergste roest schuren en schoonmaken en verfen (de zweng bijv. ;) ) en op de ergst geroeste plekken eerst de roest er helemaal af en dan pas lakken, en evt kijken of het nergens is doorgeroest, ben nu voor alles nog geen tien euro kwijt, want alles behalve de hammerite hebben mijn verzorgster en ik thuis liggen. Schuimrubber en nappa leer kan mijn moeder ook voor een appel en een ei aankomen alleen het hout en nieuwe metalen platen voor onder het bankje moeten nieuw aangeschaft worden (tenzij de ijzeren platen onder het bankje weer recht geslagen kunnen worden)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:41

Testebeest: ik heb op school, in de winkel, op stages altijd geleerd dat je nooit menselijke medicatie aan dieren mag geven, puur vanwege werkzame stoffen en verkeerde verhoudingen. Nu weet ik niet of dit met rennies ook zo is maar misschien wel in overleg met een dierenarts :D of even de werkzame stoffen opzoeken en googlen of het geschikt is voor dieren.

Mandyy ja daar wil ik ook eerst voor sparen inderdaad, iig spoorverbreders erop en evt dichte lamoenen (moet ik dan ook brancardbeugels voor aanschaffen)

Iedereen bedankt voor jullie hoe jullie dit aanpakken. Ik ben volgens mij van de werkenden onder ons een van de jongste. met 22 verdien je ook gewoon geen wereld bedragen (nog geen tien euro per uur netto) even een paar jaar geduld hebben, mij er zomaar uitknikkeren kunnen ze sowieso niet. =:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:47

Toen ik 22 was woonde ik nog thuis, dus had ik (ook met een lager salaris) meer te besteden dan nu ik alleen woon.