wat een mooie foto van je dochter met Kyara, Ulfeino. verheug me op de badder-foto's!
Ulfeino
Geplaatst: 03-07-15 20:28
Net weer terug, ze is met 4 hoeven in het water geweest en gelopen op het randje. Toen kwam de man van de patattent en zei tegen me "ik mag aannemen dat u de lagere school hebt gehad?" uh ja, "nou dan kunt u dat bord daar ook lezen, verboden voor paarden en honden". Ik had er eerlijk gezegd niet op gelet en dacht dat na 19.00 uur het dan sowieso wel zou mogen als er niet veel zwemmers meer waren en dat zei ik dus ook tegen hem. Ik liep met Kyara terug langs de waterkant, ondertussen de kids en Balou roepend dat we naar huis moesten. Toen pakte ik mijn rijzweep die ik nog langs de kant had liggen. Zegt die vent "als u mij gaat slaan met die zweep, dan bent u nog niet klaar met mij, alles staat op de camera" Jeetje wat een eikel, waarom zou ik u slaan zei ik tegen hem, ik pak hem alleen maar op om mee te nemen! Begon toen wel een beetje pissig te worden om eerlijk te zijn, je kunt toch ook gewoon even vragen of je het bord niet hebt gezien en dat er niet een tijd is waarna het wel mag?
Nou ja geen foto's, maar weet nog een klein strandje waar veel mensen hun hond uit laten en waar volgens mij geen bord staat, zal er voor de zekerheid eerst even langsrijden
kanniet
Geplaatst: 03-07-15 21:47
jecco_ellen, bij een menles wordt je vaak ook een spiegeltje voorgehouden. Zelf vind ik filmpjes van het mennen erg leerzaam, je overziet vaak dingen IRL. Op film kun je eea op je gemak bestuderen.
Alf op straat rollen, de gek. Maar goed, als het hem plezier doet, waarom dan niet.
Goed om te lezen dat het mennen met Spook fijn ging. Soms moet je het even de tijd geven om elkaar goed te leren kennen om samen te kunnen werken.
Kyara lijkt een beetje dezelfde kleur te hebben als Abby. Ik vraag me steeds af hoe ik dat moet noemen. Heeft Kyara ook vlekken op de kont?
Papegaaien zijn leuke beestjes, maar idd veel schoonmaakwerk. Ik heb tijden een logeer-papegaai gehad, mén, wat een stofdieren. Deze was bovendien niet goed tam, zat dus de hele tijd in een kooi. Ik had veel medelijden met het diertje.
Wat een nare man Ulfeino. Of zou zijn gedrag het gevolg zijn van te veel brutale mensen?
Hier de pony's achterom, ze zweten vandaag behoorlijk. Gelukkig kunnen ze op veel manieren beschutting zoeken. Ze kunnen de stal in, onder de bomen, aan alle kanten naast de stal en het tuinhuis. Bovendien staat de hele dag een sproeier aan aar ze onder kunnen staan. Ze hebben dan ook vaak natte ruggen.
Jecco Ellen; papegaaien kunnen toch heel oud worden ? Of zit ik verkeerd ? Als hij losloopt ben je dan niet bang dat hij weg gaat ? Of kunnen ze niet meer vliegen ?
hahah Tolbergfan, ik zie dat al voor me, "ja eh dat is te lastig hoor ik flikker gewoon die emmer om dan kan ik die appels eten' hahahah
Ulfeino wat een lieve foto zeg! Pffff die patatvent had zeker last van de warmte en de concurrentie bij de ijskraam
Ja Als blijft op straat rollen. Vandaag alleen verkoelend straaltje op hals en andere bloedvat-plekken gedaan dus hij is dan echt niet nat en dan gaat hij ook gelijk hahahaha.
Spook en Kyaan doen al de hele week niets. Heel eerlijk? heb er zelf gewoon geen zin in
Heb allerlei andere dingen gedaan, ook wel eens leuk!
Kyano heeft vandaag wel hoefschoenen gekregen, morgen eens uitproberen, stukje fietsen met Kyano en Spook. Ben benieuwd.
Alf rollen op straat hahahaa wat een idioot
jecco_ellen
Geplaatst: 04-07-15 23:20
Jammer dat je daar niet in mocht ulfeino. Hier hebben we 2 strandjes in de buurt. Volgens mij mag je in die die het dichtste bij is ook niet meer in met paarden. Vond het daar zo gaaf altijd. Voordat mijn 2 jongste geboren waren ging ik daar wel eens heen. En die man heeft zeker geen opvoeding gehad met het netjes vragen. Daardoor ook bang voor jou reactie (met zweep hihi)
Ik wordt idd ook wel eens gefilmd tijdens de les, hier 2 filmpjes van mijn 2e les (tussen de grote paarden)
IngridM hij kan idd erg oud worden (ik geloof hooguit 100) 1 van de kinderen erft hem ook Ik ben niet zo bang dat hij wegvliegt, ik doe hem af en toe wieken. In het begin heb ik hem een x niet goed gewiekt en toen is hij ook een x weggevlogen. Hij vloog toen in een hele grote treurwilg 300 meter verderop. Die nacht heeft hij daar gezeten en de volgende dag ging ik op de weg staan en kwam zo naar mij toe gevlogen. S'nachts veroeren ze zich niet.
Welke hoefschoenen heb je genomen toydoll? Ik zat 2 jaar geleden te denken aan de epic hoefschoenen voor mijn mini, dat waren toen een beetje de enigste wie voor hem konden
kanniet
Geplaatst: 05-07-15 09:19
Toydoll, even niets doen kan imo geen kwaad. Hier rijden we ook heel onregelmatig, en als we dan weer besluiten dat we weer wat tijd hebben om ze voor de koets te zetten lopen ze ermee weg alsof ze er gisteren nog voor stonden. Zo'n gemakkelijke beestjes, goud waard.
Kyano hoefschoenen...hier staan en lopen ze zonder iets en dat lijkt heel goed te gaan. Onze beurs hoopt dat dat zo kan blijven, maar als het niet zo is komen er in eerste instantie ijzertjes onder.
Sorry voor de komende foto-spam maar ik geniet zó van ons viertal achterom....kan het niet laten. Het voordeel van internet is dat je gewoon verder kan scrollen als je het niets vindt .
Hier staat Viva voor haar grootvader. Viva is van april 1 jaar. We zijn zó benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaat worden!
Abby's hoofd en kontje. Vorig jaar kreeg ze opeens bruine randen rond haar oogjes, nu lijkt ze nog bruine vlekjes op haar hoofd erbij te krijgen. En haar kunstig gekleurde achterwerk. Als iemand me vraagt welke kleur ze heeft moet ik altijd zeggen dat ik dat echt niet weet. Het enige dat ik weet is dat ze een appaloosa is.
Dit is standaard. Als ik er ben komt ze knuffelen. De drie anderen vinden eten heel essentieel, zij knuffelen.
En dan onze mooie glanzende Abby in vol ornaat.
Eilatan
Geplaatst: 05-07-15 11:40
kanniet: volgens mij is Abby snowflake appaloosa. Heerlijk dat uitzicht met die 4!
Ik heb equine fusions. Ik heb persoonlijk iets tegen ijzers (maar als men voor ijzers kiest hoor je mij er niet over hoor, Ikzelf wil het gewoon niet/cq zoveel mogelijk voorkomen) Ten eerste is het een stuk metaal wat je met spijkers aan een levend wezen slaat, het idee alleen al.
Het wordt spekglad terwijl de hoef uit zichzelf mooi antislip is. Ze verwonden elkaar en zichzelf ermee, moeten er 24/7 op lopen, je maakt gaten in de hoef, je haalt elk door natuur bedachte oplossingen in de hoef onderuit.
Dus hoefschoenen; idee is leuk! ze hoeven alleen aan als ik Kyano mee naar buiten wil nemen, vallen qua prijs heel erg mee ivm beslaan (als ze tenminste zo lang meegaan als gezegd wordt), niet glad, geen verwondingen, hoef werkt gewoon, hoef blijft gewoon zoals ie hoort, geen gaten....
Dus ja, nu de echte test. Want in theorie kan iets heel leuk zijn maja, haha, het echt is wel eens anders. Moet zeggen, we hebben vanochtend gefietst en ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Kyano liep er zeer goed op, heeft er geen stap aan hoeven wennen, liep er zo mee weg. We hebben 10 km gefietst vanochtend, daarna geen rare plekken ofzo. Nu even deze weken wat vaker stukje weg ermee zodat ik even goed kan testen!
Apart kleurtje die Abby, en wat een heerlijk stalletje heb je.
Ik zou zelf ook eerder voor hoefschoentjes kiezen. Staat hem mooi toydoll, wat een prachtig paardje is het en die kleur! Kennis van mij heeft precies dezelfde. En wat een lieve kleine sheltie zie ik op de foto. Hebben wij zelf ook, maar volgens mij is die iets groter.
kanniet
Geplaatst: 05-07-15 17:30
Aaah, wat een lieve hondjes. Ik heb twee shelties in mijn klantenkring. Altijd een plezier om te behandelen.
Antheman
Geplaatst: 05-07-15 17:46
oh leuk Shelties! Ik heb zelf een Keeshondje, die heeft daar wel wat van weg. Maar ik realiseer me heel goed dat ze uit verschillende rasgroepen komen
Voor Vliegje wil ik ook hoefschoentjes, volgens mij de Equine fusion. Want die gaan alleen tot het allerkleinste maatje. 20 jaar geleden had ik Dallmer hoefschoenen voor mijn haflinger. Ik red het nog steeds met buitenrijden zonder schoenen. Eigenlijk hebben al mijn ponies goede hoeven. Ik moet in de winter wel opletten, dan slijt het we sneller, ook omdat ik dan minder goed door de berm heen kan vanwege de nattigheid.
Hoe is t weer bij jullie? Wij zijn weggeregend van een feestje in het Amsterdamse bos. Komen we thuis, zo te zien geen druppel gevallen.
Eilatan
Geplaatst: 05-07-15 18:40
Haha goed gezien! Dat is inderdaad mijn kleine Dexter
Mini sheltie Keeshondjes vind ik ook zooo schatttiiigg
Weer is hier rustig, helemaal niet geregend...
Ulfeino
Geplaatst: 06-07-15 16:16
Wauw leuke foto's en idd leuke hondjes
Wij hebben ook een super leuke hond, nl Balou. Balou is een kruising Friese Staby/Kooiker x een Blue merle border collie ze is in juni 10 jaar geworden. Ik heb met Balou ook behendigheidstraining gedaan, erg leuk en zo nu en dan doe ik het nog wel eens met haar, het leuke is dat ze het nooit meer vergeten. Balou is erg lief, maar wel eens wat te onderdanig.
Meet Balou:
Verder hebben we 4 poezen:
Mister, Daisy, Sam en Macho
Mister wordt 10 jaar en is de oom van Sam en Daisy
Sam wordt dit jaar 3 jaar
Daisy wordt dit jaar ook 3 jaar en is het zusje van Sam en de moeder van Macho
Macho wordt in oktober 2 jaar
Mister is een al wat oudere ex mijnheer en gedraagt zich rustig en als een opperhoofd, wil graag aangehaald worden, maar houdt niet van opschoot zitten. Sam heeft een wat afwachtend karakter, laat zich niet zo snel aaien, houdt niet van optillen en komt zo nu en dan ineens opschoot zitten. Daisy wil heel graag aangehaald worden, maar komt ook nooit opschoot zitten. Macho is een geval apart, wil altijd aangehaald worden, opschoot zitten en springt als een hond bij je omhoog
Allemaal zijn het goede jagers, muizen, vogels, hazen, mollen, ratten etc. In de zomer zijn ze heel weinig in huis, zodra het echter kouder wordt dan liggen ze overal in de keuken.
Alle dames en heren zijn geholpen, 1x 9 jonge katjes vond ik genoeg
Dan hebben we ook nog Evi (Evertje) ons hangoor dwergkonijntje, hij is ruim 1 jaar oud. Hij is lief maar opschoot begint hij te krabbelen en te bijten in je kleren. Hij is gecastreerd en we hebben geprobeerd er een lief vrouwtje bij te zetten maar dat mislukte jammerlijk, het dametje had geen leven bij hem, hij molesteerde haar helaas, zelf als ze apart van hem zat dan zat hij naar haar te grommen en te stampen.
Kyara heeft geen vlekken op haar achterwerk, wel heeft ze veel witte haren op haar hoofd en op haal lijf, op haar benen lijkt ze wel wat schimmelachtig (wit met vlekjes) zomers is ze meer donkerbruin met wit dan zwart met wit.
Tolbergfan
Geplaatst: 06-07-15 17:17
Na 1,5 week niet gereden te hebben, door een los ijzer. Eenmaal weer netjes op nieuwe ijzers kwam de hittegolf...Vandaag dan eindelijk mijn meisje weer voor de wagen gehad. Lekker rustig aan gedaan, hoewel madam erg veel zin had. Er stond veel wind. Was echt genieten! Dit was hartje winter! Zomer! Zo rijden we nu, maar de piek van 30 graden mag nu wel weer gaan.
Hier ook 2 foto's van mijn trouwe vriend Dalton (5) en konijn. Mijn hondje die altijd trouw mee loopt naast de wagen, kan doggydancen, keyboard spelen, flyball, bh. Niks is hem te gek!
Ulfeino
Geplaatst: 06-07-15 19:21
Super al die foto's van iedereen wat een mooie lieve dieren allemaal Zaterdag nog 8 weken te gaan voor mijn wagentje er is, reken maar op 12 weken en hoop ondertussen dat hij er met 10 weken al is
Kyara begint gelijk te hinniken als ze me ziet en ook als ze onze auto hoort, Balou is echt mijn hond, die gaat waar ik ga, de poezen gaan heel vaal 's avonds mee koeien uitlaten, Balou loopt dan in de berm en op de weg liggen 4 poezen Soms gaat er wel eens eentje 's ochtends mee de wei in als ik de koeien ophaal, helaas heeft Balou het niet op de koeien staan en wil niet mee.
IngridM
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 20:23
Zo papegaaien worden dus inderdaad heel oud ! Tenminste een dier waar je lang plezier van hebt (in vergelijk met honden en katten)
Kanniet; serieuse interesse; waarom zou je eerder voor ijzers kiezen dan voor hoefschoenen ? Alf heeft redelijk harde hoefjes maar als ik vaker zou gaan fietsen weet ik niet of ze het zouden houden zeg maar. Dus heb ook wel eens aan hoefschoentjes gedacht. Maar stel het zo lang mogelijk uit
Wat is Abby een heerlijke knuffelkont zeg ! Foto's mogen altijd hoor ! Leuk juist!
Toydoll, interessant dus om jouw hoefschoen bevindingen te lezen ! Dit merk verkoopt Dennis toch ? Grappig dat hij er zo op wegliep!
Leuke honden- en kattenfoto's !
Ulfeino; ik ga voor je rode katten
Whahahah Tolbergfan; ik dacht echt "die is niet helemaal lekker hoor, dikke jas aan en kap op"" tot ik de tekst las Prachtig doggie en heerlijk koppie!
Ik heb ook 2 katten (rood/wit) en 1 doggie, een vuilnisbakje Foto's heb ik ff niet op de pc, komen later nog eens
En mijn eigen schatje Alf heeft mij uitgebreid terug geknuffeld vanmiddag toen ik hem aan het poetsen was. Hij doet dat ZO lief, heel voorzichtig krabbelen op m'n rug, schouder en zelfs m'n kont toen dat het enige was waar bij kon whahaha. Ik word ZO vreselijk gelukkig van hem
Hier ook goede jagers. Maar waar dit nou op slaat? Onze ragdoll doet dat vaak met kleine knuffels van de kinderen, maar nu dus ook met muizen. Vandaag 2 stuks!
Antheman
Geplaatst: 06-07-15 23:42
Vliegje op de dag van zijn aankomst
prairiewolf
Geplaatst: 07-07-15 00:02
Ach wat een schattige foto. Heb zelf de camera vandaag niet meegenomen. Wel een heerlijke avondrit gedaan met de spikkels. Blij dat het minder warm was en ze liepen als vanouds ondanks even pauze. Vanachter een heg viel een hond uit maar ik kon ze goed terugnemen toen ze even wilden vluchten. Fijn zo vertrouwen opbouwen. Fristy is nu volledig ge-ent dus misschien toch maar eens opgeven voor een rit dit najaar
kanniet
Geplaatst: 07-07-15 08:17
Wij zijn gisteren door het veld geweest met Abby, maar zij werd lek gestoken door de dazen. Tolbergfan, waar heb jij die mooie vliegendeken vandaan? Het wordt tijd dat onze pony's ze ook krijgen.
Leuke beestjes allemaal! Ik heb grote poedels gefokt, waarvan ik er nog twee over heb. Eerlijk gezegd zij wij onze beestenbende (behalve de pony's) af aan het bouwen. We laten alles uitsterven om er daarna niets meer bij te nemen. Ik denk dat we straks genoeg hebben aan de pony's.
Waarom wij voor ijzers gaan? Omdat we daar altijd goede ervaringen mee hebben gehad. I zie geen reden om het niet te doen. En als er een reden komt, kunnen we nog altijd verder kijken. Maar ik denk dat we met drie pony's genoeg hoef genoeg hebben om blootsvoets te kunnen blijven gaan.
Vliegje als puppy....schattig!
Wat kunnen we trots zijn op do pony's als ze het zo goed doen, toch, prairiewolf?
Ik leef nog hoor! Maar door warmte en vakantie even iets minder actief op Bokt. Ik moet eigenlijk nog "oefenen" voor de Zomershow zaterdag, maar ik denk dat we maar op de bonnefooi gaan, hihi.
Zie allemaal leuke foto's van andere huisdieren. Hier hebben we een Maine Coon, een Jack Russell en een Mechelse Herder. Hartstikke gezellig!
Toydoll, zie dat Spook te koop staat. Dus toch? Moeilijk, maar wijs besluit denk ik. Ga je nog voor iets anders kijken?
Antheman
Geplaatst: 07-07-15 14:31
jecco_ellen schreef:
OW vliegje is net een mini ozzy, wat schattig. Is vliegje een buckskin kleur? Bij mijn highland noem je die kleur mouse dun
Bij shetjes heeft dit geen naam, behalve valk volgens mij.