Hier hopelijk een drachtige merrie, ze is net gisteren teruggekomen van de hengst, dus duimen voor de scan. (er was trouwens ergens een topic over de hengstkeuze e.d. voor welke hengst wie dit jaar ging, maar kan dat topic niet meer vinden...)
Ik ben me gisteren rot geschrokken, mijn jaarlingetje vond ik op het land ze lag op haar rug en kon geen kant meer op, was helemaal in paniek en de weg kwijt. Ik ben naar binnen gerent, telefoon gepakt en tijdens het dierenarts bellen haar in de benen geholpen. Ze liep alsof ze dronken was, ogen waren ineens dof en ze was klam van het zweet, dacht aan acute ataxie maar dit zat meer in de voorbenen. Rustig even bij laten komen en wachten op de dierenarts. Deze kon niks vinden, ze heeft pijnstillers gehad en is op stal gegaan. Ze is gelukkig de nacht goed doorgekomen, loopt nogsteeds een beetje alsof ze dronken is. Ik heb er nog 2 die niet helemaal lekker leken, hoop niet dat het een virus ofzo is.
jeetje dat is schrikken! kan het geen JKK vergiftiging zijn?
Letsdunit
Geplaatst: 09-06-09 16:58
Nee die staat hier gelukkig niet in de buurt, ik zit nu even op mijn werk ga zo kijken hoe het met haar gaat. Er is wel oppas maar ik zie het liever even zelf.
morgen! Skaay al iets geboren? Letsdunit hoe gaat het nu met je jaarling? je zou kunnen overwegen haar een reinigingskuurtje te geven en een probiotica, om afvalstoffen af te voeren en weerstand te verbeteren...(zie mijn site in de webwinkel voor info..)
Oei oei... hopelijk is het niets ernstig met je jaarling!
skaay
Geplaatst: 10-06-09 14:46
Letsdunit: en hoe gaat het nu met je jaarling? wat ontzetend eng!
hier nog steeds geen veulentje , wel word de melk steeds witter... er is alleen wel een nadeel , het drupelt soms een beetje op haar benen en nu gaan daar vliegen op zitten... ik heb het al een beetje geprobeerd schoon te maken , maar die vliegen blijfen het tog ruiken
Het gaat al wel wat beter met het jaarlingetje. Ik vind nogsteeds dat ze nog niet helemaal lekker loopt ze zet haar voorbenen nog wat ongecontroleerd neer. Als ze een korte wending moet maken is ze snel uit balans. Heb een 2 jarige die ook wat sloom is, veel liggen en niet zichzelf. Mijn neef heeft zondag de aardappelen gespoten, meestal kan het geen kwaad maar ik ga hem toch even vragen waar hij mee heeft gespoten.
tja, daar zit het em in, ik heb dat ook met een paard wat ik behandld heb, gehad! daar was het veld van de boer ernaast gespoten en dat paard was ook raar ongecontroleerd etc. wat een oliebol is dat toch. en ik zou je echt aanraden een leverreiniging te doen, want cde lever werkt zich nu kapot om alles weer af te voeren en hoe langer die rotzooi in het lichaam zit hoe meer klachten je blijft houden...