[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:53

Ohh jullie zijn hard gegaan zeg! Hier was het even chaos met thuiswerken, collega's die met verlof zijn, dubbel werk etc. Maar het lijkt een beetje onder controle inmiddels.. :)

Lori: Leuk! Ben heel benieuwd.

Jolynne: iets te laat maar nog gefeliciteerd! Leuk cadeau zo haha.

De eper vierdaagse is geannuleerd. Gelukkig 75% van de accomodatie van Epe en 100% van de vierdaagse organisatie teruggekregen. Dus dat is wel een fijn bedrag zo weer extra.

Verder staan de paarden hier sinds afgelopen week weer lekker op het land. Pepper is helemaal blij.
En eindelijk een foto met kaptoom gemaakt. Duurde even :=
Afbeelding
Afbeelding

En blije bollie op t land
Afbeelding

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:07

Knappe Peppie <3

Joh ik baal wel hoor dat de vierdaagse niet door gaat. Had me er zo onwijs op verheugd. Het is niet anders maar leuk is het niet.

Hidde heeft gisteren weer vrij gesprongen, hij vond dat echt super. Vanmiddag denk ik even een ritje maken. Gebruik maken van de ijzers, we kunnen nu niet trainen want de bak is net gesleept en erg zwaar. :(

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:15

Ik vind het ook heel jammer, had er ook echt wel zin in. Al moet ik zeggen dat het ook wel goed uitkomt, omdat Pep de kar een beetje zat lijkt te zijn/zich lijkt te vervelen. Dus ben me aan t verdiepen in de academische rijkunst en hoop iemand te vinden die ons les kan geven in deze omgeving. :)

Wat leuk dat Hidde springen zo leuk vindt! Ik krijg pepper echt met geen stok over een hindernis hoor, haha.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:34

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:48

Lori: Deze is van Ponywebwinkel. Vind m heel fijn, al had Pepper best maat mini shet gepast. Ik heb nu shet en die zit overal bijna op zn kleinst. Alleen de neus en frontriem passen netjes. Hij heeft een breed maar kort hoofd haha.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:39

Lori, hoogste was 80 cm maar dat was vorig jaar. Houden het bij 40-50 cm vaak. Hij vind het vooral heel erg leuk en het is goed voor de spieren en afwisseling :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:01

Over 80cm is toch al de moeite voor zo een kleintje, 40 a 50 is ook al beentjes heffen. Hier doe ik dat 1 a 2x per jaar wel eens maar niet zo heel vaak. Ik heb er het materiaal niet echt voor al laat ik ze wel over boomstammen springen in het klein bosje hier. :D

@Frummels, Nu je het zegt ik heb daar vroeger nog naar gekeken maar heb nu een fra baro mini en 2 van Miranda. Bij die baro de frontriem er ook afgehaald, het zit fijner en stabieler zonder.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:19

Dat is echt hoog Jenny! Wat knap zeg.

Trouwens, ik heb nog een zo goed als nieuwe 200 grams staldeken liggen in maat 125 die ik niet gebruik (Pepper heeft m 1x omgehad). Merk is Barato. Misschien heeft hier iemand interesse om m over te kopen? :)
Afbeelding

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:00

Jammer dat de eperpaarden4daagse niet door gaat!

Knappe Pepper! Mooie kaptoom.

Hier 1 die niet zo van het springen is.

Even een verschil van 2 maanden. Ze is al best wat kilo's kwijt.

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:14

Zoooo Toos is al mooi zwart! Hidde word niet zo gauw zwart. Maar begin is er

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:08

Kym: mooie kaptoom voor Peppie, staat 'm heel volwassen *D Wat bedoel je precies met dat hij de wagen zat lijkt te zijn? Balen van de vierdaagse wel!

Rianne: Toos ziet er goed uit. En mooi zwart alweer.

Jenny: leuke afwisseling het vrijspringen. Willem doet dat zo nu en dan ook maar is er na een paar rondjes alweer klaar mee haha. En als je je paard er over heen moet gaan jagen gaat er iets niet goed denk ik... :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:58

Toos ziet er goed uit! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :)

Suus: Hij is niet meer zo gemotiveerd. Hij doet braaf wat ik vraag hoor, maar zn pit is er een beetje uit en hij lijkt het met tegenzin te doen. Als we andere dingen doen, zoals grondwerk of wandelen, heeft hij die motivatie wel. En als ik de kar na een tijdje weer pak ook. :j Dus ik denk dat wat meer afwisseling wel welkom is.
Ik heb er zelf ook geen lol in als ik hem zo zie.

Binnenkort weer een afspraak maken bij de osteopaat en de tandarts komt in april. Dus dan heeft hij ook zn APK weer gehad.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:12

Ze is enorm opgeknapt van de glucobalance en het hooi word nu strikt afgewogen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:11

@Mama_Rianne, Heb nu pas door dat ik op jou had gereageerd op facebook :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:38

Jolynne: beterschap voor Brave en jezelf :(:) En lief dat je het vraagt, de massage werkte niet voldoende dus hij is nog een keer behandeld door de osteopaat. De dingen die ze de vorige keer tegen kwam waren nog mooi los, alleen had hij aan beide kanten iets met zijn ribben. Dat is behandeld en we zijn nu weer rustig aan het opbouwen, hopelijk gaat het nu beter. Gefeliciteerd nog :)

Lori: lastig.. ik denk niet dat je met de verschillende schofthoogtes de tweewieler in balans krijgt bij elke pony. Ga je nu een vierwieler bestellen?

Jenny: lieve knappe Hidde <3

Mandy: balen dat jullie reis naar Thailand niet door gaat maar wel heel begrijpelijk natuurlijk.

Linsey: hopelijk loopt Macho snel weer helemaal goed :(:)

Rianne: fijn dat het beter gaat met Toos, ze is inderdaad al mooi afgevallen :j Hoeveel hooi geef je haar?

Kymberley: knappe Peppie met zijn nieuwe kaptoom! Balen dat de vierdaagse niet door gaat.

Voor mij is er niet zo veel veranderd, ik werk juist meer en verder ga ik 'gewoon' naar Sjors voor verzorging en beweging. Bezoekjes aan winkels (behalve de supermarkt), familie of vrienden laten wij natuurlijk wel achterwege.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:42

Ze krijgt 3 kilo verdeeld over de dag.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:46

Wij hebben vandaag weer een lekker staprondje gemaakt. <3

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:24

Mama_Rianne: Heerlijk zeg <3

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:18

MamaRianne: heerlijk zeg! :)

Fijn dat Sjors weer iets beter gaat Ayla

Knappe pepper met zijn nieuwe kaptoom <3

Even een emo berichtje... Macho is nogsteeds enorm kreupel |( leek een stuk beter te gaan donderdag en vrijdag op het harde, over t zachte niet te hebben... Maar vandaag weer mega kreupel op t harde. Besproken met osteopaat, die denkt dat het vanuit zijn hals of schouder komt. Morgen weer kijken hoe hij loopt en bespreken met de osteo anders maandag een plan maken :(

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:26

Wat ontzettend balen Linsey!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:30

Wat een mooie foto Rianne! <3

Linsey was onwijs balen! Hoe gaat het inmiddels? Hoop dat hij snel weer beter loopt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:22

Ja ik baal echt enorm, woensdagmiddag een afspraak op de kliniek. Hoop nog steeds op iets onschuldigs.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:23

Linsey1998 schreef:
MamaRianne: heerlijk zeg! :)

Fijn dat Sjors weer iets beter gaat Ayla

Knappe pepper met zijn nieuwe kaptoom <3

Even een emo berichtje... Macho is nogsteeds enorm kreupel |( leek een stuk beter te gaan donderdag en vrijdag op het harde, over t zachte niet te hebben... Maar vandaag weer mega kreupel op t harde. Besproken met osteopaat, die denkt dat het vanuit zijn hals of schouder komt. Morgen weer kijken hoe hij loopt en bespreken met de osteo anders maandag een plan maken :(

Wat ontzettend balen zeg! :( Ik duim voor je mee dat het iets onschuldigs is :(:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:30

Balen zeg hoor Macho
Sterkte op de kliniek.

Hier gisteren klavertje drie gedaan. Was leuk Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:08

Leuk!

Linsey ik duim dat het meevalt!