Vanmorgen met een vriendin nog een rondje naar buiten geweest, was echt brrrrr
Jorex
Geplaatst: 13-11-16 17:56
@Chardy hij verliest in de winter voornamelijk zijn stekelharigheid en hij wordt inderdaad heerlijk dieprood. Ik vind hem altijd het mooist in zijn wintervacht. Hij snapt nu dankzij het longeren van gisteren ook het in de bocht aanspringen in de rechtergalop, die training ging vandaag voor de sulky super.
Ja, hè, jelle, dat probleem heb nu ook, ik heb bijna een uur op de sulky gezeten
had vanmorgen ski broek sjaal en handschoenen aan, maar potverdikkie wat was t koud dat ik terug op stal was
Patty14
Geplaatst: 13-11-16 20:11
Wow heftig ongeluk Iris! Gelukkig gaat het weer de goede kant op.
Nathalie heeft lekker op het strand gereden .
Leuke foto Charlotte.
Haha Max is zo te zien blij dat z'n vacht eraf is. Hij ziet er goed uit .
Vandaag voor het eerst met m'n nieuwe tuig gereden. Moet nog wat kleine dingen aangepast worden en borst nog iets hoger. Voel me nog niet helemaal fit dus doe ik een andere keer.
HEt is droog hier maar het waait gigantisch en het is flink koud
Lori
Geplaatst: 14-11-16 12:33
Ik heb première 1 (die fel blauwe) en 2 van Br regendekens. 1QHP zweetdeken en 1BR cooler deken van de mhs uitverkoop op facebook geweest.
@Iris, dat meen je niet. Geweldig dat je terug kon gaan mennen. Je hebt enorm geluk gehad dat je breuken recht waren amai.
@NathalieB, ik wil ook eens op het strand rijden maar al blij dat ik aan de hand aan zee ben kunnen gaan met Finn. Wie weet komt het er ooit van aangespannen.
@chardy, was dat te doen met een handpony op de wagen ?
Hier vorige week +- 24km in totaal gement, verspreid over 3dagen. Gisteren viel het goed mee van de kou.
Ik heb Alex vandaag alweer ff in de ronde gesmeten aan de dubbele longeerlijn. Hij begint het nu al aardig te snappen wat ik wil en dit helpt hem voor de sulky ook. Ik hoef al geen longeerzweep meer te gebruiken zo braaf doet hij het. Hij komt ook niet meer in protest tegen mijn hand verder en loopt dus rechtsom ook braaf zijn rondje inclusief rechtergalop Ik ga straks het tuig even invetten, morgen is toch rustdag en dan gebruik ik het woensdag weer.
@Patty14, zover ik het tuig kan zien ziet het er netjes uit!
~Lori, ja gaat hartstikke makkelijk. Ik neem soms ook mijn jaarling zo wel eens mee. Wel opletten dat het touw niet verstrikt gaat in de wielen, is mij nog niet gebeurd maar ik let dan ook erg goed op.
@Chardy,Dat is natuurlijk wel een puntje dat touw goed ophouden. Is sowieso niet voor direct, als ik dat probeer zou ik het een keer op de wei proberen denk ik.
Iris wat een geluk bij ongeluk heb je gehad zeg, pfff
Leuk dat er zoveel mensen lekker hebben gemend ondanks de kkkou
Mandy ziet er weer strak uit zo geschoren.
Wat nathalie zei ook heerlijk rondje gemend met Mil. Die had er flink de pas in 20 km p uur in draf heeft hij aangetikt Had al een maand er niet voorgestaan Heb wel een hilarisch filmpje ervan maar moet even kijken of ik hem hier krijg
Ik ben lekker mn spulletjes aan het pakken. Morgen heerlijk een paar dagen naar Valkenburg. En een dagje naar Aken naar het thermaalbad. Zó heerlijk is dat met deze kou buiten.
~Lori, je moet inderdaad dat touw goed omhoog of achter je houden, maar dat gaat makkelijk. Op het begin heb ik het gedaan in de wei, is een goede oefening!
Ik nam ook wel eens een pony mee als handpony aan de wagen. Maar ik bond ze altijd gewoon aan mn wagen vast. Had er een speciaal touw voor gemaakt met elastiek (dat hij niet meteen een ruk kreeg als ie niet zat op te letten) en met een panieksluitinkje er aan.
Patty14
Geplaatst: 14-11-16 19:15
Jelleee schreef:
Mooi tempo haha!
Ik ben lekker mn spulletjes aan het pakken. Morgen heerlijk een paar dagen naar Valkenburg. En een dagje naar Aken naar het thermaalbad. Zó heerlijk is dat met deze kou buiten.
Klinkt goed! Veel plezier
Ayla
Geplaatst: 14-11-16 19:28
Ellen: mooie herfstfoto! lekker 16 km gereden, flink ritje! Nathalie: waarom zoekt Milkyway een stalgenootje? Leuke foto op het strand. MDJ: mooi halster! Ik gebruik zelf geen leren halsters, dus ik koop ze ook maar niet haha. Fenna: fijn dat het trainen goed gaat met Alex. Iris: wat heftig! Maar wat ben je snel weer opgeknapt, fijn dat je gisteren weer lekker een ritje kon maken. Charlotte: leuke foto! Ik heb Fleur regelmatig en Boef ook wel eens aan de sulky gehad, soms hou ik het touw in een hand en soms 'knoop' ik ze vast aan mijn sulky. Inderdaad even oppassen dat het touw niet tussen je wielen komt en een brave pony is ook wel handig Mandy: knappe kale Max! Patty: knappe Switch! Pas op dat de lichtogen niet te ver naar voren worden geduwd door de stophaken Dan kun je beter je strengen een gaatje langer maken. Susanne: geniet ervan
Ik heb gisteren achter op de wagen gestaan bij een vriendin tijdens een SMR rit in Hengelo, het was koud, maar wel droog en gezellig! Achteraf lekker gezamenlijk geluncht. Vanochtend was het hier ook gewoon droog, dus Sjors even gelongeerd voordat ik naar school moest en dat ging erg fijn. Alleen word ik zo snel depri van nat en donker weer Dus ik moet mezelf af en toe het huis even uit schoppen haha (naast school en werk).
Ik wil ook de kerstrit meerijden, was vorig jaar erg leuk!
NathalietjeB
Geplaatst: 14-11-16 20:17
Ayla milk staat voorlopig door zichzelf alleen, omdat madam weigert om in de winter paddock te blijven bij de rest van de paarden. Houdini is er niks bij
Tot grote frustratie van mij en de stal eigenaren, dus aangezien ze nu alleen staat heb ik een oproepje geplaats voor iemand met een ukkie erbij die dan met milk samen mag staan. Helaas is de wens qua een veulen van milk, door haar insuline resistentie van de baan. Dus dan zoeken we zo..