[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:57

Gaat hier goed :) wel vreselijk saai zo thuis zijn. Gelukkig kan ik naar Hidde en wandelen met hondje dus kom wel buiten. Wel de hele week en weekend gewoon werken dus ben wel benieuwd hoe het gaat zijn.

Ik heb trouwens zelfde halster als Mowgli gescoord :')

Met jou Patricia?? En de rest?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:12

Hier ook goed! Ben wel blij dat ik Toliene en Macho heb en nog een hondje. Anders zou ik me echt vervelen denk ik :o

Begin me nu wel steeds meer te realiseren dat we misschien nog wel weken zo gaan doorbrengen. Niet naar het werk, niet naar school, geen sociale contacten.. gekke wereld ;(

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 07:18

Hier hetzelfde, blij met de dieren om me heen. Ben benieuwd wat de komende week gaat brengen. Met al die mensen die gezellig dagjes uit gaan ben ik wel bang voor een lockdown. Ik hoop dat het niet zover komt en we een samenscholingsverbod krijgen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:38

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:08

Onze reis naar Thailand is niet doorgegaan dus ik was dinsdag gewoon weer aan het werk in plaats van m’n koffer aan het inpakken. Heb daarna toch maar even vrij genomen, morgen begin ik weer.
Zijn heel druk in huis en in de tuin geweest. Fijn dat we nu dingen hebben gedaan waar we normaal niet aan toegekomen zouden zijn, maar echt vakantiegevoel hebben we niet gehad zo. :+

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:29

Mandyy schreef:
Onze reis naar Thailand is niet doorgegaan dus ik was dinsdag gewoon weer aan het werk in plaats van m’n koffer aan het inpakken. Heb daarna toch maar even vrij genomen, morgen begin ik weer.
Zijn heel druk in huis en in de tuin geweest. Fijn dat we nu dingen hebben gedaan waar we normaal niet aan toegekomen zouden zijn, maar echt vakantiegevoel hebben we niet gehad zo. :+

Jammer van je vakantie, was wel te verwachten. Allemaal dingen doen waar je anders niet aan toe komt :)

Hier ook hoor! De badkamer en wc hebben weer een grondige schoonmaak gehad en de zolder opgeruimd.

Vandaag komt de hoefsmid de paarden bekappen en Hidde op ijzers zetten, i.v.m. maatregelen heeft hoefsmid gezegd het wel in zijn eentje te redden, ben heul benieuwd :P

Hier een foto waar ik heel trots op ben, eindelijk die ontspanning gevonden, heeft lang geduurd! En Hidde zijn super schattige koppie (beetje onscherp :P)

Afbeelding

Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:48

Hier ook veel thuis zitten. weinig sociale contacten.
Wel ben ik druk met school bezig, ondanks dat er veel onduidelijkheid is nu alles digitaal moet.
En verder kan ik gelukkig nog genieten van de pony’s.
Blitz haart enorm uit, dus daar heb ik genoeg werk aan nog :+

Voor mijn huis zit een speeltuin, hier spelen dagelijks rond de 10 kinderen in terwijl ouders bij elkaar staan te babbelen. Dat ik echt denk van, maar dit is niet de reden dat kinderen vrij zijn... zo heeft het geen zin natuurlijk.

Kiekeboefje, wat leuk dat je ook dat halster hebt! Hidde ziet er goed uit, lieve foto ook!

Lori, wat lastig met jouw wagentje zeg! Ik hoop dat je een oplossing vind

Mandy, wat balen dat je reis niet doorgaat. Maar helaas wel begrijpelijk.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:46

Pfff sommige mensen moeten echt die ver verstopte hersens gaan gebruiken... zo heeft dit ook geen zin en zit een echte lockdown er veel sneller aan te komen

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:54

Ik kan me ook echt ergeren aan al die mensen die straks voor een lockdown gaan zorgen ...hou hoe gewoon afstand en blijf gewoon veel thuis ipv gezellige uitjes te doen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:03

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:41

Mandy: ontzettend balen zeg van jullie vakantie :(:) Krijg je nog wat terug van de kosten?

Jenny: fijn dat Hidde het zo goed doet! Lief snoetje is het ook.

Lori: lastig probleem/dilemma met de tweewieler. Welke stokmaten moeten er allemaal voor dan?

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik ben ook vanuit huis aan het werk. In ons dorp merk je echt dat de bewoners zich er wel aan houden, helaas van ‘t weekend wel hele hordes stadse mensen deze kant op richting het strand/duin/bos :\

De hond vindt het wel heel gezellig dat thuiswerken haha. De hondentraining is (logisch) voorlopig ook stopgezet dus ik laat hem nu wat extra hersenwerk etc. doen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:37

Suus, we krijgen een voucher voor een nieuwe vakantie, maar zijn wel zo’n 300 euro kwijt aan stoelreserveringen voor 4 vluchten, boekingskosten en kosten voor het wisselen van geld.

Lieve Hidde!

Bizar hè al die mensen naar het strand.
Wij zijn wel naar Kootwijk gegaan om te wandelen maar met het idee dat als het te druk was we gewoon weer zouden omdraaien.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:48

Mandy was het te doen daar?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:37

Ja het was echt rustig! :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:20

@Susanne, Kleinste is 81/82cm en de andere 94, 95 (Finn) en 1m01 (Cookie).

Ik kan het geloven dat je hond dat leuk vind :D .

In België mag je inmiddels niet meer paardrijden op recreatief niveau blijkbaar, enkel is er nergens beschreven hoe het zit met mennen en wandelen ernaast.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:01

Lori: voor een 16” sulky passen ze in elk geval wel qua stokmaat, maar ik denk dat je altijd wat problemen gaat krijgen met de balans? Of wil je hem steeds aanpassen?

Hier op stal inmiddels een schema gekomen dat iedereen in blokken om een bepaalde tijd even naar zijn paard mag met een tijdklok.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:29

Wel goed Susanne :)

Oh echt Lori?

Lieve Hidde <3

Macho is in draf enorm kreupel onder het zadel ;( hopelijk komt het met wat rust, koelen en op het harde stappen goed...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:37

Oei Linsey wat balen. Hopelijk gaat het snel beter!

Wij mogen maximaal 2 keer per week naar stal (alleen eigenaren) en er is een rooster gemaakt zodat er nooit meer dan 2 mensen tegelijk komen en in de ochtend sowieso niemand (dan kan de staleigenaar uitmesten zonder met iemand in contact te komen).

Ik snap het heel goed maar het is wel heel anders zo.
Ik zou vandaag naar Max gaan maar nu ga ik pas vrijdag.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:58

Best heftig he, al die maatregelen. Maarja, als we allemaal ons best doen is het ook weer eerder weg.

Lijkt mij lastig, als je op bepaalde dagen/tijden naar je paard kan.

@mandy staan jullie met veel op stal?
@lindsey oei, enig idee hoe dat komt? Hopelijk hersteld hij snel!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:03

Ik vind het zeker lastig omdat ik niet van te voren weet of ik me goed genoeg voel om naar stal te kunnen.
Maar het is niet anders. Ik begrijp de maatregelen heel goed.

We staan met ongeveer 15.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:53

Het is inderdaad echt even passen en meten met zo’n schema. Het is gewoon even niet anders...
Hoop dat het allemaal gauw onder controle is!

Linsey: dat is balen zeg! Weet je ook wat het is/waardoor het komt?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:08

Lastige tijd inderdaad.

Geen flauw idee, ik longeer altijd eventjes voor het rijden, gister met longeren vond ik hem rechtsom al een beetje stijf, maar verder niet veel aan de hand. Dus toch erop, stappen niks aan de hand en met draven de eerste 10 minuten ook niet. Na 10 min draafde ik weer opnieuw aan en echt stokkreupel, helemaal door zijn rechterbeen zakken etc. Dus meteen gestopt, 10 minuten gekoeld en gewandeld over het harde. In stap is er niks aan de hand, en ook niks te voelen qua warmte. Ik verwacht dat hij zich verstapt heeft, maargoed paar dagen rustig aan en even koelen en wandelen. Van de week maar weer even kijken hoe hij loopt.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:04

Als iedereen zoveel mogelijk zijn best doen wat betreft de maatregelen komt er vanzelf (hopelijk snel :+) een einde aan.

@Linsey hmm balen zeg, gek waar dat dan vandaan komt...? Hopelijk trekt het de komende paar dagen weg.

Één voordeel vind ik wel je merkt nu echt dat het langer licht word. En het is echt heerlijk weer, niet te koud en niet te warm. En dan ook nog eens een zonnetje erbij! Wij hebben er net goed gebruik van gemaakt :))Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:10

Hier mag je zelfs niet meer paardrijden of mennen. Alleen fietsen, wandelen of lopen :\ .

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:14

Oh echt? Mag je wel wandelen met je pony?