Mijn vriend zit ook met flinke hoestklachten. Dus mag niet werken, helemaal niks. Hij heeft het nu 1,5e week. Terwijl ik me topfit voel.
Maar inderdaad wat een toestanden.. gister even naar de supermarkt voor wat boodschapjes. Gewoon bijna alles leeg.. geen vlees, geen groente, geen brood en al helemaal geen toiletpapier. Echt bizar
Ik zeg ook, ben blij dat ik nog een hond en paarden heb, anders had ik me echt verveeld denk ik.
Romy, hij krijgt geen beweging en wordt niet geborsteld. De laatste tijd lukte het me 1-2 keer per week te gaan. Ik weet niet of dat echt genoeg is. Ik vind zelf van niet..
Dank je Linsey. Waar ik nog het meest van baal is dat ik even niet naar Floor kan. Gelukkig staat ie in volpension nu, dus ontbreekt hem er niks aan. Maar ja, ben ik ''vrij'' cq ''ziek'' kan ik niet naar m toe.
Ayla
Geplaatst: 16-03-20 12:43
Jenny: hij zat dus juist niet zo vast.. alleen wel veel kleine plekjes die nooit eerder naar voren zijn gekomen maar die wel aansluiten bij zijn 'klachten' Hij loopt nu zelfs onregelmatig en het lijkt uit zijn schouder/voorbeen te komen. Echt zo jammer weer.. Sjors heeft altijd bijzondere dingen (een hoefbevangenheid waar volgens meerdere smeden niets van te zien is, insulineresistentie die verdwenen is, een glutenintolerantie etc.). Maar goed wat doe je er aan, ik doe wat ik kan en hij krijgt altijd voldoende rust verder. Mooi die bloesem! En lekker ritjes gereden met Hidde, succes met het werk
Beterschap Lillian en Knolselder
Lastig Mandy, maar als Max gewoon buiten komt, zijn stal word gemest en hij te eten krijgt zal hij het wel overleven. Ik vind het ook heel stressvol want ik mest Sjors zijn stal zelf en zet elke dag eten (zowel ruwvoer als krachtvoer) voor hem klaar..
Onze stal heeft ook maatregelen genomen, alle (manege)lessen zijn afgelast en de openingstijden zijn beperkt. Ik hoop dat het allemaal alsnog met een sisser af gaat lopen en dat alles gauw weer normaal is.. Op mijn werk is het ook chaos doordat meerdere collega's uitgevallen zijn.
Linsey: kantine dicht, handen wassen, afstand bewaren, geen andere mensen meenemen, niet blijven ‘rondhangen’ op stal, dat soort dingen. Allemaal begrijpelijk.
Hoop dat het allemaal snel onder controle is in Nederland en de rest van de getroffen landen.
Ik sta particulier bij mensen. En ook als enige met mijn pony’s. Wij houden gewoon wat afstand van elkaar. Ben in ieder geval blij dat ik gewoon nog bij mijn pony’s kan komen
Hier ben ik vooral heel erg blij dat ze aan huis staan. Ik hoef de deur dan ook niet uit, behalve voor boodschappen etc. Lastig vind ik het wel, maar het is niet anders. Nog even doorzetten denk ik dan maar en dan kunnen wij er later met zijn allen de vruchten van plukken.
hallo !! Ik kom als jullie dat gezellig vinden weer mee kletsen. Super druk geweest (samen gaan wonen en dus ook gigant verhuisd) maar nu eindelijk weer wat meer rust.
Over Corona / Wij hebben geen maatregelen maar staan ook met weinig mensen op stal. Iedereen houdt zich aan de maatregelen van de regering. En alle supermarkten waren 2 dagen leeg. Maar de rust lijkt hier wel weer wedergekeerd gelukkig.
Ik zit thuis. Want ben ziek en werk vanuit huis dus dat scheelt een hoop gelukkig
Gerliev
Geplaatst: 17-03-20 11:52
Toch heftig dat Corona. Ik vind het zo onwerkelijk, ik heb helemaal niet het gevoel dat het zo dichtbij allemaal is, terwijl het toch zo is.
Gelukkig staan wij op een kleine stal (3 paarden eigenaren incl mijzelf). We doen alles zelf, dus vaak als de ander er niet is. Dat scheelt toch wel. Maar lekker van de paarden genieten met dit weer!
Lori
Geplaatst: 17-03-20 12:36
Is er iemand die mogelijks een shop weet, eventueel uit de UK die deze nog heeft? Ik zoek hem in 150gram ondermaat 100 of 105, deze is van qhp (camouflage). Een BR in ondermaat 100/105 maximum 200gram is ook een optie maar vind deze erg gaaf daarom. Het is voor Lucky, heb al zitten de amigo petite overwegen ook maar deze lijkt qua zijlengte aan de korte kant op foto's en is best duur voor maar een 600deniers deken.
Ik heb gisteren nog even met de staleigenaar gebeld. Ik denk dat ik het ga redden om 2x per week naar stal te gaan en dat is voldoende voor Max. Nu het weer meewerkt is hij ook weer lekker veel buiten.
Nee mandy dat verwacht ik niet. Heb snotneus en m’n holtes helemaal dicht zitten. Geen koorts of hoesten gelukkig
Zo gigant even aan de longe knallen
Susanne
Geplaatst: 18-03-20 16:18
Mandy: nee die gaat voorlopig ook niet mee. Fijn dat je hebt gesproken met je staleigenaar. Dat Max veel naar buiten kan is dan ook wel fijn. Voel je je misschien iets minder ‘schuldig’ naar hem.
Linda: beterschap!
Hier nog steeds complete chaos in de supermarkt. Mensen stonden bij het wc papier schap allemaal te wachten op de vrachtwagen met voorraden. En toen die kar binnenkwam liepen ze letterlijk de vakkenvuller omver! Mijn vriend sprong er tussen en ging als een soort Oprah Winfrey uitdelen “jij een pak wc papier en jij een pak wc papier en jij een pak wc papier......”
Jolynne
Geplaatst: 18-03-20 16:53
Wij hebben er in de winkel (iedere dag open) een max. van 2 pakken per klant/gezin, maar dat ouderen wel voorrang hebben. Hebben security buiten en binnen om te zorgen dat er niets uit hand loopt, stopstrepen aan de kassa zodat iedereen voldoende afstand van elkaar houd, net zoals schermen aan de kassa tussen klant en personeel, naast mondmaskers en handschoenen als personeel.
Ik ben enorm moe, ipv 36u/week draai ik nu gemiddeld 45u/week..iedereen én we hebben nog steeds mankracht te weinig, ondanks we de nachtploeg hebben die dubbele shiften draaien. Mijn gemiddelde werkdag is 10u werken en er word zelfs gevraagd om onze vrije dag op te geven, voor die dag ook nog te werken..collega's doen het, maar ik denk dat niet ik dit zal doen.
Poowns staan dus op een heel laag pitje, lichamelijk ben ik op (ook omdat ik tijdelijk even niet kan rijden tot mijn nieuw zadel er is) en neemt vriend het meeste werk op hem zowel in de paarden als huishouden, zodat ik het allemaal kan volhouden.
Babby groeit lekker door en is zo volwassen aan het worden, de tijd vliegt.
Met Brave gaat het minder goed en is het even afwachten. Er is namelijk een fistel ontstaan van de castratie. Hij staat momenteel op AB tot eind april, indien geen beterschap volgt er een operatie. Per toeval ontdekt toen ik hem schoor om zijn conditie beter te kunnen opvolgen en ik hem terug wou opnemen in het werk (naast mijn bijrijdster)..helaas trof ik onder al dat haar een grote wonde (fistel). Pony heeft nooit iets laten merken..zo zie je maar hoe graag hij je wilt pleasen.
Lillian__
Geplaatst: 19-03-20 17:58
als ik me niet zo beroerd had gevoeld en ik kon niet werken was ik heel graag naar het bejaardenhuis hier tegenover gegaan om te helpen. ze stonden wel hier aan de overkant van de weg met zo'n ouderwets draaiorgel voor die ouwe mensjes muziek af te spelen. super leuk!.
Echt chaos kan ik het hier niet noemen, toen het verzoek werd gedaan om thuis te gaan werken was het wel druk. tenminste als ik mn vriend moet geloven.
ik snap niet dat mensen perse pleepapier van de super willen, ga lekker naar de kruidvat, Hema, action of big bazaar hebben ze het ook.
hoe gaat het met iedereen tot dusver
Djoena
Geplaatst: 21-03-20 17:31
Jolynne wat een geluk dat je hem geschoren hebt, als ik het zo hoor had je het anders niet ontdekt. Babby is knap!
Lillian beterschap!
Het was zulk lekker weer vanmiddag dat ik de pony's mee heb genomen op een korte wandeling. Het was voor Nars ook de eerste keer, dus ik wou het ook niet te lang maken, maar hij was echt super braaf! Hij moet alleen echt nog aan onze hond wennen, die is maar raar
voor mij een bad hair day, dus die knot op mijn kop ziet er niet uit, maar ik ben toch niemand tegengekomen