[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:24

Ayla schreef:
Welke maat heeft Pepper Kymberley?

Hij heeft maat 125 of 130, afhankelijk van de pasvorm. Hij heeft een smalle borst. Dus als iemand nog een 100, 200 en/of 300 gram heeft liggen hou ik me graag aanbevolen. :)

@Jolliej: Haha oepsie :D Maar inderdaad, het groeit weer aan.

@Danielle: Lekker bezig geweest in het zonnetje!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:46

Fleurtje lekker aan het werk geweest :)

Kym: ben benieuwd naar je kaptoom!

Toen ik Willem net een sportcoup gegeven had vielen zijn manen niet zo mooi, het duurde echt een tijdje voor ze netjes aan een kant gingen hangen. Maar spijt heb ik nooit gehad :D Hij was ineens 10 jaar jonger haha.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:58

Dit was hem de dag nadat ik hem kocht :')
Afbeelding

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:01

Bij Pepper sprongen ze echt alle kanten op toen ik ze net geknipt had :)) Wow, Willem met lange manen! Kort staat hem wel echt mooier en vlotter inderdaad. Ik heb geloof ik niet eens een foto van Pepper met "lange" manen. :+ Ik probeer het te vergeten, haha.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:04

Ik heb blitz dus wel sportcoupe gegeven omdat zijn manen niet zo dik waren.
Maar ik heb ze iets te kort gedaan, het werd bijna een fjordenboog. Ze groeien niet heel snel, maar het lijkt nu al beter dan na het knippen :+
Mowgli zijn manen laat ik lekker lang. Die zijn me wel heilig inmiddels _/-\o_

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:26

Pepper wordt al een grote jongen! Ik heb eventueel nog een Amigo regendeken maat 130 die een beetje overbodig is geworden en twee liners maat 135 maar die zijn te groot denk ik.

Willem staat een sportcoupe super goed! Ik weet nog wel hoelang je daarover getwijfeld hebt destijds, haha :D

Afbeelding
Afbeelding
:wow: :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:17

Sjors was echt nog een beetje een lelijk eendje op die bovenste foto! Hij is zo mooi opgedroogd!

Pepper met lange manen kan ik mij niet eens herinneren haha.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:21

Oohhh Willem! Wel schattig hoor de lange manen :) Kort vind ik hem mooier staan!

Sjors is echt heel mooi opgedroogd. <3 Wat een knapperd. Kort staat hem ook 10x beter!

Bij Hidde twijfel ik er eigenlijk nooit over. Ze zijn mooi dik en vallen ook wat dik en lang. Vind het prima, zitten niet in de weg. En aangezien niemand het ooit door heeft dat hij lange manen heeft laat ik het lekker zo :P Hier in de buurt word altijd veel leuks van het NSPS georganiseerd en daar wil ik nog wel eens aan mee doen, maar dan moet hij zijn behang natuurlijk nog wel bezitten :D

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:50

Leuk alls gemengde reacties!! ik was er zelf al wel redelijk uit dat ik het gewoon sportcoupe ging knippen. Mijn haflinger heeft ook lange manen en vind t altijd een gezeik met vlechten en wassen etc, twijfel al een tijd om dr een sportcoupe te geven. Dus dacht de shet doe ik gewoon meteen, dan ben ik niet aan de manen gehecht en kan ik mooi oefenen :Y).
Mocht het niet mooi zijn groeit t inderdaad weer aan, scheelt dat ik met hem, in tegenstelling tot mijn Haflinger, niet in lessen oid rijd (nog) en er dus wat minder waarde aan hecht ook.

Jolliej
Balen zeg dat je er niet blij mee was, heb je een foto van hoe het was en is toevallig?

En heerlijk weer gisteren en vandaag, heb er enorm van genoten!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:31

Jeetje, wat gaan jullie hard.

Lange manen, korte manen. Hier lange, ondanks haar zomerexceem, is het met deken goed te doen en lijken ze elk jaar wel wat langer te worden. <3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:39

Ik heb alle coupes gehad bij brave: sportcoupe, lang, alles weg, fjordenboogje..nu is het eerder richting punker.
Manen zijn ongeveer 15cm lang of iets langer, maar ze willen maar niet omvallen en blijven in de hoogte gaan. :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:03

Haha ze vallen vanzelf een keer om! :D

Ayla: Wauw wat ziet Sjors er anders uit zeg! Mooi opgedroogd idd.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:35

Wat een verschil zeg die Sjors!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:05

Manen vallen inderdaad vanzelf om!

Wauw wat een verschil zeg! Knappe Sjors

Sportcoupe staat inderdaad veel jeugdiger bij Willem :)

Macho heeft 2 wonden op zijn hoofd. Hij is gebeten door een shetlander van stal. Nu smeer in het wel in met wondzalf maar het jeukt mega bij hem, waardoor hij het steeds verder open krijgt, tot bloeden toe. Hebben jullie een tip tegen het jeuken misschien? :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:10

Sjors is knap geworden <3

Willem is best wel schattig met lange manen hoor :D

Hé wat vervelend voor macho! Wat voor wondzalf doe je er op? Ik gebruik meestal ook sudocreme. Houd de huid zacht en geeft Mowgli vaak minder jeuk :)

Ik heb een lekkere poets avond gehad met mijn heren. En toen besefte ik dat Mowgli beide manen kapsels heeft. De ene kant heeft hij mooie lange manen _/-\o_ en de andere kant is z’n sportcoupe :+
Afbeelding

Afbeelding

Blitz verhaart echt als een malle. Kan niet wachten tot hij weer strak in zijn vacht zit <3
Ook hebben we weer zijn hoedjes geoefend, dit vond hij in het begin erg moeilijk. Hij verloor zijn evenwicht steeds. Toen heb ik het een tijdje laten rusten. En vanavond weer eens geprobeerd en hij deed het super *\o/*
Dit zijn de manen van blitz. Die waren eerst best lang en verwilderd.
Afbeelding

En nog even een knap plaatje <3
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:25

Wat sneu Linsey. Hoe ging je les?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:09

Heel goed! Hij was braaf. Alleen vraag ik me af of de lesgeefster echt bij me past zegmaar, heb alleen gestapt 30 min en 2 min gedraafd. Vandaag met een vriendin bezig geweest met rijden. Zij rijdt zelf Z1, dus die weet ook het een en ander, en kon ik al heel fijn draven en galopperen. Oke hij is dan wel niet ontspannen in draf en galop maar dat kan je niet verwachten van een paard wat 3 maanden onder het zadel is. Lesgeefster is meer van als hij uit draf valt, mag hij stappen. Daar moet ik in mee gaan. Terwijl ik zelf altijd zoiets heb van draf is draf, pas als ik wil stoppen is het stap. Maargoed we het gewoon even aankijken :) Lief dat je het vraagt!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:17

Oh dat snap ik heel goed.
Zo zou ik er ook instaan. Even aankijken en anders wisselen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:32

Heb je gevraagd wat de gedachte is achter het feit dat je alleen stapt? Kan namelijk goed zijn dat je pony nog balans mist. Dan is draven best pittig! Ik vind het altijd heel goed dat een instructrice begint bij de basis.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:24

Ymor schreef:
Heb je gevraagd wat de gedachte is achter het feit dat je alleen stapt? Kan namelijk goed zijn dat je pony nog balans mist. Dan is draven best pittig! Ik vind het altijd heel goed dat een instructrice begint bij de basis.

Jazeker, ze vindt dat een pony welke 3 maanden onder het zadel is, ook zo behandeld moet worden. Dus dat we hem meer moeten volgen in wat hij aangeeft. Ik ben het hier mee eens, maar wil ook mijn eigen principes van opvoeden en inrijden een beetje aanhouden. Ho is bijvoorbeeld HO en draf is gewoon draf. Tenminste dat vind ik. Dat hij nog niet ontspannen is prima, maar bij de basis vind ik ho = ho en draf = draf.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 04:24

Die snap ik ook wel inderdaad. Als de pony wil stoppen zou ik hem door laten gaan en een halve ronde later stoppen.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:44

Wat is Sjors knap geworden! Lijkt hele andere pony zo :)

Linsey, jammer dat je les niet was, wat je ervan verwachtte.
Ik ben het met je eens. Draf is draf, ho is ho.
Al doe je 5 pasjes draf en daarna stappen...
Ach even aankijken...

Bah ik ben al paar dagen gevloerd door de griep zeg %)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:47

Beterschap! :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:56

Thanks dames :*

Linsey: jeuk betekend vaak dat het droog is dus ik zou er iets vettigs op smeren. Ik denk dat een pony die zo kort pas onder het zadel is juist behoefte heeft aan duidelijkheid inderdaad. Dan kun je nog steeds iets doen met wat hij aangeeft, maar op jouw commando.

Daniëlle: beterschap :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:55

Linsey: ik zou eigen initiatief niet zomaar tolereren inderdaad. Uiteraard een jonge pony die net onder het zadel is niet overvragen, maar wel op jouw hulpen en aanwijzingen. In stap vallen zou ik corrigeren (door middel van weer aan te draven) en een rondje laten draven en dan op jouw hulp laten stappen.

Daniëlle: vervelend, beterschap!