Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
loyce_ schreef:Zou een shet van.. ik zou het eigenlijk niet zo goed weten.. 1m ofzo?
is 3 en een half jaar..
zou ze een meisje van 1.50m en 35 kilo. kunnen dragen??
paardefreak schreef:polly_hvj ik vind jouwn wel erg aan de groote kant voor pony...
Ik heb sins donderdag mijn shetje gekregen en hijs nu 1 1/2 jaar en 1 meter.
Ik denk niet dat ik er ooit op ga als ik er naast sta voel ik me al heeeeel groot!
Het is wel een sgatje en als hij wat ouder is wil ik graag met hem gaan mennen.
Wie weet trouwens wat ik nu al met hem kan doen. vrijheidsdressuur.??
paardefreak schreef:polly_hvj ik vind jouwn wel erg aan de groote kant voor pony...
Ik heb sins donderdag mijn shetje gekregen en hijs nu 1 1/2 jaar en 1 meter.
Ik denk niet dat ik er ooit op ga als ik er naast sta voel ik me al heeeeel groot!
Het is wel een sgatje en als hij wat ouder is wil ik graag met hem gaan mennen.
Wie weet trouwens wat ik nu al met hem kan doen. vrijheidsdressuur.??
Verstegen schreef:Ligt eraan wat je ermee gaat doen.
Als je er elke dag mee wilt gaan rijden dan ben je te zwaar.
Maar voor een keer kan het echt geen kwaad.
Ik zelf heb 2 shetlanders ze zijn nu 2.5 jaar oud.
Ze zijn nu al aan een zadeltje gewend en over een dik half jaar wil ik ze zelf inrijden.
Ik ben 159 klein en weeg 56 kilo.
Wat moet ik dan? een kind van 6 erop zetten?
Stal dat er iets gebeurd en dan?
nee dan val ik er liever zelf af en als ze het goed doen dan kunnen de kleintjes erop.
LADPR schreef:Ben jij gek geworden. Je gaat toch niet je eigen pony's verpesten. Ik heb altijd kleine kinderen erop ook met inrijden en ik heb verdorei dekhengsten. Gaat prima als jij zorgt voor een hele goede voorbereiding en als de kinderen zeer goede begeleiding krijgen.
Slapste excuus ooit kan er moielijk een klein kind opzetten dus ik doe het wel zelf. Dan rij je ze toch neit in.
LADPR schreef:Waarom is het gevaarlijk voor kinderen, wat een onzin. Jij neemt dus bewust het risico op fikse blessures omdat jij perse je pony's wil inrijden, dat vind ik gewoonweg grof. Heeft weer niks te maken met paardenmensen maar met een mens met paarden dan.
Als je vind dat jou dieren te gevaarlijk zijn voor kleine kinderen waarom wil je ze dan onder het zadel hebben.
merrieveulen schreef:Verstegen schreef:Ligt eraan wat je ermee gaat doen.
Als je er elke dag mee wilt gaan rijden dan ben je te zwaar.
Maar voor een keer kan het echt geen kwaad.
Ik zelf heb 2 shetlanders ze zijn nu 2.5 jaar oud.
Ze zijn nu al aan een zadeltje gewend en over een dik half jaar wil ik ze zelf inrijden.
Ik ben 159 klein en weeg 56 kilo.
Wat moet ik dan? een kind van 6 erop zetten?
Stal dat er iets gebeurd en dan?
nee dan val ik er liever zelf af en als ze het goed doen dan kunnen de kleintjes erop.
dit begrijp ik niet... Flicka werd voor het eerst bereden door een jochie van vijf. ik met de pony, helper ernaast, en kindje sturen. die was echt heel klein, maar grotere kinderen kunnen er ook nog prima op, en een kind van een jaar of 8 kan een pony prima berijden onder begeleiding. mits de pony goed is opgevoed en netjes in de training staat. als dat niet kan zegt het meer over de opvoeding dan over de pony.
@ loyce, 2 jaar is echt veel te jong om aan een oefening als buigen te werken.... met dergelijke dingen (net als met rijden) begin je niet voor een paard of pony drie is, minimaal. waarom niet gewoon nog een jaartje wachten?