35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:01

Abby is een knuffel en een allemansvriend, nooit chagerijnig. Komt altijd naar je toe, komt bij je slapen en gaat aan je voeten liggen als een hondje. Toe ze moest bevallen zocht ze de hele tijd ons gezelschap. Ik denk dat ik het echt fanatieke van de ruintjes mis. Ze is gewoon te lief en te kalm, een echt maatje, voor 100% betrouwbaar, ook met kinderen.

jecco_ellen

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:16

Klinkt als een ideale kinderpony

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:43

Ik denk wel dat dat een hele goede omschrijving is.

Hier was Abby nog niet zo lang bij ons...

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:58

Geslaagd voor mijn Freestyle nivo 1 instruteur!

Nu meer tijd voor oa de paarden :D
Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:27

Gefeliciteerd antheman! Knap gedaan.

Abby ziet eruit als een schatje.

Net terug van een uurtje wandelen met pessoa.
Heerlijk windje stond er! Wat is het dan weer vies benauwd als je thuis komt..
Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:10

Gefeliciteerd Antheman! Ga je nog meer cursussen volgen? Maar eerst natuurlijk lekker genieten van je vrije tijd.
jecco_ellen aan de wandel met Pesoa. Heerlijk nog wat verkoelende wind snuiven.

kanniet schreef:
Abby is een knuffel en een allemansvriend, nooit chagerijnig. Komt altijd naar je toe, komt bij je slapen en gaat aan je voeten liggen als een hondje. Toe ze moest bevallen zocht ze de hele tijd ons gezelschap. Ik denk dat ik het echt fanatieke van de ruintjes mis. Ze is gewoon te lief en te kalm, een echt maatje, voor 100% betrouwbaar, ook met kinderen.

Even een correctie op mijn eigen post, ik heb het gevoel dat ik Abby tekort deed (ja, ik ben een echte muts). Ik MIS het niet, ze is heerlijk te rijden, maar het spettert en spat niet, zoals bij Jazz en Sieb. Maar na er een nachtje over gedacht te hebben kom ik tot de conclusie dat dit gewoon hoort bij haar geweldige karakter.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 08:33

Ohhhh Scotch is gaaf !!! <3 <3

En heerlijk zeg door de waterbak crossen

Ohhh klinkt als een heerlijke knuffel die Abby! Mijn ervaring is juist (bij KWPN'ers) dat merries juist veel meer spetteren en karakter hebben. Ruinen zijn wat gematigder over het algemeen.

Gefeliciteerd Antheman ! Leuk hoor!

Vandaag blijven de paarden binnen op stal en ze gaan vanavond pas het land op en blijven dan in de nacht staan tot morgenochtend. Echt super ! Wat moeten ze in de brandende zon in 34 graden, veel te heet voor ze. Op stal zullen ze ook staan te zweten maar geen brandende zon.

die Alf is ook een figuur hoor. Gisteren even zijn zweetplekken afgesponst, en als je dan naar buiten loopt gaat hij gelijk op de straat liggen rollen. Hij was dus nog geen eens nat he hahaha. Na het douchen gaat hij ook gelijk op straat rollen. Gek dier <3

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:11

Antheman, wat ga je met je diploma doen? Hobbymatig?

Ingrid, verstandig. Hier staan ze nog een klein uurtje buiten. Als de stallen zo klaar zijn worden ze afgespoeld en op stal gezet. Ik had ze graag vannacht buiten gezien en nu al binnen, maar helaas ben ik de eigenaar niet...
Vanmiddag ga ik bij een andere stal kijken. Op 10min afstand van hier, maar denk dat die plek misschien fijner is voor Pink. Hij kan daar lekker dag en nacht in een ruime, open inloopstal met paddock, en beperkt op het gras (4u per dag). Nu staat hij 's nachts binnen, maar wordt daar snel onrustig van. En 24/7 op de wei maakt hem ondanks beweging veel te dik. En kan hier ook niet.

Jecco lekker gewandeld. Wat lijkt het op de foto nog licht? Om die tijd lag ik al te pitten ;)

Kanniet voelt zich schuldig. Niet doen hoor! Je bent hartstikke gek op haar. Dat lezen we echt wel tussen de regels door :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:42

Dank voor jullie felicitaties!
Ik ga het lesgeven uitbreiden. ;) Ik twijfel of ik bij Emiel Voest doorga, of allerlei clinics ga volgen. :j

Wat een leukerd is Abby!

Mijn paarden ( en mini :D ) kunnen terug naar huis lopen, daar is water en een grote stal. Maar achterin het land waar ze nu lopen, staat een ruime schuilstal, daar staan ze ook heel graag in.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:38

Gefeliciteerd Antheman!

Hier willen ze ze ook binnen zetten overdag, maar ik snap dat niet zo goed.

De schaduw van de bomen is veel koeler dan stal, en ze blijven zelf in de volle zon staan, dus zo erg vinden ze het blijkbaar niet ;-)

Zolang er maar schaduw en water is.

Ik heb Spook net even gemend, niet te lang natuurlijk, ging best fijn!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:36

Heb ff stukjes afgezet voor de paardjes waar ze in de schaduw kunnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb de papegaai er ook maar bijgezet

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:25

Bijgelezen zonder briefje erbij, geen zin in :)
Antheman gefeliciteerd, super lijkt me leuk.
Bix jeetje zo jong nog, dan is het gemis nog groter en meer onrechtvaardig.
Leuke filmpjes en foto's, is dat een echte papagaai?

Vanmorgen met Kyara wezen fietsen, even naar een strandje, lekker pootje baden met deze warmte, jaja ik heb het goed met haar voor :)
Afbeelding
Maar verder dan dit zijn we niet gekomen, een half uur geprobeerd, maar nee hoor ze verrekte het, op een gegeven moment recht overeind en achterover, ze viel zacht, want het grint is heel erg los en er ligt een dikke laag.

Toen terug naar huis, naast de fiets en een heel stuk gegaloppeerd, op een gegeven moment ging ze even erg hard, toen kwam er een bus en een vrachtwagen ons achterop, kon haar gelukkig goed weer terug krijgen.

Ga van de week nog een keertje naar een ander strandje met zand, misschien lukt dat beter, ze is wel vaker in het water geweest en ze is er ook niet bang voor, denk dat het grint het probleem was.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:30

Ja dat is een echte papegaai

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:45

Oh, die Highland is gaaf zeg! Mijn vriendin heeft een poosje hiernaar lopen zoeken.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 06:34

En uiteindelijk niet gevonden?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:04

jecco_ellen schreef:
En uiteindelijk niet gevonden?

Ze wilde graag een grijze en die waren toen niet te vinden. ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 08:25

En Bix; hoe was de andere stal ?

Toydoll; als er voldoende schaduw is in het land zou ik ze ook niet binnen zetten overdag. Bij ons hebben ze geen 1 boom en staan ze dus altijd in de brandende hitte van de zon. Dan staan ze binnen echt beter.

Jecco ellen; wat een mooie papegaai! Hoe is dat om zo'n dier te hebben ? Schijnen ze toch ook erg aan 1 baas te hechten?

Ulfeino; begrijp ik nou dat je pony achterover is geslagen ? Oeps...

Ik vertelde toch van Alf die gelijk na het douchen op de STRAAT gaat liggen rollen uitgebreid. Hier het bewijs hahah:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 11:18

Wat voor hooinet zou ik het beste kunnen gebruiken voor stro ? Alf loopt alles door zijn stal heen (hij staat op vlas) en dat is nogal irritant.
Wil proberen het stro in een hooinet op te hangen. Natuurlijk krijgt hij ook voldoende (zoveel ik wil) hooi maar dat eet hij gelijk allemaal op, is erg lekker blijkbaar. Het stro is ook om te knabbelen maar dat eet hij dus niet allemaal op maar maakt er een zooitje van (het is ook een drollenverstopper haha)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:01

Haha die Alf!
Ik zou een hooinet doen met iets grovere mazen. Niet die hele fijne.

Ik vind het zelf heel gezellig een papegaai in huis hebben.
Maar het is wel erg veel schoonmaak werk.
Voorheen hadden we een grote boom in de woonkamer staan, maar die is helemaal kort gegeten en kwam erg laag te zitten, we hebben nu een wat hogere koffie boom (die eet hij ook kapot alleen wat minder snel). Maar die staat buiten in de tuin.
Heb hem nu liever buiten, met kleine kindjes in huis.

Hij heeft ook een grote kooi, alleen daar zit hij alleen snachts in.

Hier een filmpje van hem nog in de oude boom, onze katten klommen daar ook erg graag in.
http://youtu.be/Y_NMY1ooFjo

Hier was het nog een baby (alweer 7 jaar terug)

Afbeelding

Afbeelding

Hij gaat ook wel een een rondje lopen door de tuin.

Afbeelding

Of helpt mijn dochter hazelnootjes te pellen hihi

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:07

Nee klopt antheman, die van mij heb ik naar Nederland laten inporteren. Toen de tijd waren ze ook heel zelden te koop.
Eerst daarnaartoe om hem uit te zoeken en daarna hierheen laten brengen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:09

Ingrid: Ja de gek, het ging gelukkig niet heel erg raar, geloof dat ze er zelf een beetje van schrok, misschien een goede afleer?

Haha rollen op de stenen, lijkt me niet erg comfortabel :(

Hier behoorlijk warm, het was 34 graden, en voelt als 40, het begint nu wat harder te waaien, de mannen net vertrokken om de 1e wagens met hooi te halen, komt zo'n 500-600 pakjes van het land :)

Als ik tijd heb wil ik Balou even laten zwemmen, Kyara heeft niet zoveel last van de warmte, staat rustig in de volle zon.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:17

Leuk verkoelend spelletje, appeltjes vissen uit het water. Na een paar keer geprobeerd, gooide ze de emmer om at de appeltjes op, en uit was het spel _O-
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:28

Slim paardje :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:41

<3
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:46

We gaan een nieuwe zwempoging ondernemen, trailer staat klaar we gaan naar een strandje van zand, lekker ondiep :)

Hoop straks foto's te kunnen plaatsen van een badende Kyara :)
Ze begon al enthousiast te hinniken toen ik de trailer achter de auto zette.