Ze gaat op me liggen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Re: Ze gaat op me liggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:05

Wat heerlijk!! Idd zoals eerder gezegd, houdt het wel in de gaten, ze duwt je been wel weg. Maar het is een superschattig gezicht! Haha!
Mijn pony is ook heel aanhankelijk, komt ook tegen mij aan leunen en knuffelen. Zolang ze mij niet omver duwt, mag ze. Geniet maar lekker van, straks zijn ze volwassen en wie weet hebben ze het druk met andere dingen. Nu ben jij hun surogaat mama. Haha!

_Elske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:19

Awh, het ziet er idd schattig uit.. zou er wel mee oppassen. Straks gaan ze 't tegen je gebruiken.
En ik denk niet dat dat de bedoeling is. Knipoog

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:10

Echt heerlijk relaxed om te zien, kan hier geen filmpjes kijken dus doel op de foto's...
Ik lig zomers ook heerlijk bij mijn arabieren (nog veel zwaarder dus meer pletgevaar!!!) in de wei.
Je weet zelf wel als je lang met je paardjes omgaat met wat je wel en niet bij ze kan doen....Enjoy! Cool

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:08

hahaha wat schattig zeg Haha! .
de mini van onze buren doet het ook.
als je op de grond gaat zitten, en je roept haar en gata een beetje krioelen dan gaat ze vaak op je schoot liggen,
maar als ze er aan komt en je drukt haar weg, houdt ze ook op.
maar ze is ook wel heeeeeeel erg klein .

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:58

Ik vind de reacties hier een beetje (heel) overdreven, ik snap de bezorgdheid maar het zeggen van 'het is niet dat hij je vertrouwd' of iets dergelijke dat slaat nergens op, dat kun je niet weten als je de pony niet kent, iedere pony is anders en iedere pony gaat anders met vertrouwen en het (wat jullie zeggen) 'aandachtkrijgen' om.
Als het een reuzachtig paard zou worden dan had ik gezegt dat het niet kon, maar komóp dit is een shetlander. Clown (Een mini nog wel).

Zowiezo is er niks mis met commando's als je maar leert dat ze het alleen doet als je het commando geeft. Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:03

inderdaad LisaLuna daar heb je wel gelijk in,
het ligt toch wel een beetje in het verband van vrijheids dressuur,
daar laten mensen ook paarden liggen, gaan er op liggen, er naast weet ik veel, laten ze de paarden steigeren.
en daar krijg je dan weer reacties op dat het zo geweldig is,
omdat ze er dan automatisch van uit gaan dat het allemaal wel snor zit.
en dan bij zo'n eenvoudig klein shetlandertje krijg je meer reacties van PAS OP, GEVAARLIJK, dan van, goh wat leuk zeg.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:11

Ja inderdaad Riss, terwijl een paard Stijgeren aanleren toch veel gevaarlijker is want hij kan het ook gebruiken als hij er even niet mee eens is o.i.d en als je dan een groot paard hebt die NIET oppast dan is dat toch niet zo fijn!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:30

MaiNat schreef:
Echt super leuke foto's!
Die shetten van jou houden gewoon van gezelligheid Haha!

Die van mij doet het ook regelmatig, echt zo schattig!
Als veulentje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=BWCOJ7NP
Tijdje later: http://www.mijnalbum.nl/Foto=W8KUDJ3D

Soms snurkt ze ook echt. Maar die van mij "komt" niet echt op schoot, ze gaat meestal naast me neer ploffen als ik aan het borstelen ben. Dat vind ze altijd een heerlijke massage. Maar echt op schoot gaan liggen mag ze van mij niet, want ik wil wel wat langer mee Haha!

Persoonlijk denk ik niet dat het iets met dominantie te maken heeft. Eerder vertrouwen, want die van mij lopen in een minikudde en die slapen allemaal echt tegen elkaar aan met 1 op wacht.

Zoals het er bij ts uitziet vind ik het helemaal prima, geen probleem. Alleen wel zo van: als ze het niet gaat misbruiken. Maar verder Respect OK dan!
Bij jou zie ik echter een veulen wat met het volledige lichaam bovenop je gaat liggen, en tijdens het borstelen?? Verward Stel je voor ze staat later aan het halster vast en ze gaat 'ff liggen' tijdens het borstelen. Krakkie, nek doormidden, of alleen het halster/halstertouw.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 21:02

Ik zal oppassen dat mijn shet (70cm) het niet tegen mij (186cm) zal gebruiken. Clown

Laatst was ik een weekend weg.
Toen ik op maandag aan kwam fietsen rende ze al naar het hek toe. Dus ik gaf ze een dikke knuffel toen ik in de wei was. Ging gelijk even zitten en binnen 3 sec lag mevrouw bij me in mn armen HEER-LIJK. Haar broertje vind het al minder raar en blijft er nu gewoon bij staan. Het is net alsof je met een grote hond aan het knuffele/stoeie bent. Kan haar ook alle kante op leggen zonder zat ze zelf een hoef beweegt.
Denk dat mn meissie gewoon nog een mama figuur nodig heeft indd. Buiten als ik poep aan het scheppen ben wijkt ze nooit van mn zijde. Liep op haar vorrige adres ook altijd los met me mee. Durf ik hier niet ivm drukke weg.

Weet nu even je naam niet meer maar super leuk die andere shet die ook bij je komt liggen! Op die 2e foto hebben ze ook wel wat van elkaar weg.

Superthnx voor de reacties en zal binnenkort eens wat nieuwe foto's maken.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 21:07

Owja btw die van mij doet het niet onder borstelen of andere bezigheden.
En het snurken komt omdat de ademhaling moeilijk gaat als ze helemaal op hun zij liggen. Ik rol Helga ook zo nu en dan om en ff ''rechtop'' laten liggen.
Maar alsnog leuk dat vertrouwen met je knollie.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:13

Geweldige foto's.
Ik zie er geen probleem in hoor, het hangt er een beetje vanaf, als het paardje in kwestie er blijk van geeft dat hij voorzichtig met je omgaat, dan is er toch niets aan de hand? Ik vind het wel heel bijzonder hoor dat je paard dat durft en wil.

Dus geniet er maar lekkervan zou ik zeggen!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:23

Jaimyliefje schreef:
MaiNat schreef:
Echt super leuke foto's!
Die shetten van jou houden gewoon van gezelligheid Haha!

Die van mij doet het ook regelmatig, echt zo schattig!
Als veulentje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=BWCOJ7NP
Tijdje later: http://www.mijnalbum.nl/Foto=W8KUDJ3D

Soms snurkt ze ook echt. Maar die van mij "komt" niet echt op schoot, ze gaat meestal naast me neer ploffen als ik aan het borstelen ben. Dat vind ze altijd een heerlijke massage. Maar echt op schoot gaan liggen mag ze van mij niet, want ik wil wel wat langer mee Haha!

Persoonlijk denk ik niet dat het iets met dominantie te maken heeft. Eerder vertrouwen, want die van mij lopen in een minikudde en die slapen allemaal echt tegen elkaar aan met 1 op wacht.

Zoals het er bij ts uitziet vind ik het helemaal prima, geen probleem. Alleen wel zo van: als ze het niet gaat misbruiken. Maar verder Respect OK dan!
Bij jou zie ik echter een veulen wat met het volledige lichaam bovenop je gaat liggen, en tijdens het borstelen?? Verward Stel je voor ze staat later aan het halster vast en ze gaat 'ff liggen' tijdens het borstelen. Krakkie, nek doormidden, of alleen het halster/halstertouw.

Haha je hebt wel een fantasie, maar ze gaat niet liggen als ze vast staat. Ook gaat ze niet op me liggen, maar ploft ze naast me neer. Als ze gaat liggen doet ze dat ook op een plek waar ze zich echt veilig voelt, dus ook niet op de poetsplaats. Maar wel in de uitloop waar ze staat. Op schoot mocht ze enkel toen ze nog heel klein was. Maar idd met dit soort dingen moet je ook consequent blijven en uitkijken, maar dat moet je altijd bij de paarden.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:32

Hagar_Helga schreef:
HoHo, ik ben geen onervaren jong meisje. En het is een jaarling, geen baby, die al duidelijk weet wat wel of niet mag.
En ik zal sowieso nooit zo maar iemand bij mn paard op de grond in de wei laten liggen. (Ze teckelt je niet op de grond en springt op je hoor) Nu mag iedereen zijn eigen kijk hier op hebben en mij het afraden hoe ik met mn mini's om ga.
Hier toch 2 foto's:

Afbeelding
Hagar eind vorig jaar.
Afbeelding
Helga tegen een vriend aan dutten. Misty snuffelt even of 't wel goed gaat met ze.

ja ik zat ookal te denken,ze is toch geen leek?

ik ben jaloers hoor Haha! wat ongelooflijk schattig zeg ,je zal wel helemaal smelten a;szedat doet

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 12:23

Klopt! Elke keer nog en dan zit/lig ik daar met een big smile! En moet ik het gelijk weer aan iedereen vertellen hoe schattig ze is. Hehe ben stiekem een grote softy!

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:00

Haha! Haha! wees jij maar een softy hoor, dit is puur liefde Lovers

Salsalaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:55

Mijn shetje doet dat ook. Ze deed het ook al als veulentje. Ik heb het haar nooit afgeleerd ofzo. daar vond ik het te schattig voor (ze doet het namelijk als ik er net ben, als een soort begroeting) maar ze is nu 2,5 maand en doet het nog steeds. Alleen maar op het moment van dat ik er net ben. En ik heb er gewoon een comando aan vast geplakt, en is het een soort kunstje geworden!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:14

MarvanTom schreef:
Lys schreef:
wat heerlijk om naar te kijken, zoveel vertrouwen in elkaar !! ik ben toch stiekem een beetje jaloers, zou zelf ook weleens zo met mijn paardje in de wei willen liggen Bloos

Hier nog 1... Knipoog
Wij komen er tenminste eerlijk voor uit!

Ik ook!
Ik kan wel bij mn paard gaan liggen als ze al ligt, maar ze komt niet bij mij liggen.
http://img504.imageshack.us/img504/9060/060608184bp7.jpg
Maarja, zo'n knol van 1.55 kan ook moeilijk op schoot komen liggen Huilen van het lachen

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:51

SUPERlieve foto's.
SUPERlieve shet.
Ik vind die foto met je vriend vooral heel erg leuk.
Nog heel veel plezier met de shets Haha!
Echt vet lief, ik heb het nog nooit meegemaakt.

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:31

Hoi, Het ziet er inderdaad lief uit ik had hetzelfde Tong uitsteken . Ik heb mijn veulen met de hand op gevoed omdat haar moeder helaas is overleden. Zij was ook zooo aanhankelijk en ging ook zomaar bij je liggen. Toen vond ik het zoo schattig. Maar nu is ze een stuk groter... En is het dus niet meer zo leuk. Het wordt zelfs gevaarlijk. Ik raad je het echt aan om het afte leren.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:23

Ik vraag me toch af in wat voor opzicht het gevaarlijk word. Zou je dit willen uitleggen. Want nu blijf ik er lkkr naief in Schijnheilig
Want ze doet het alleen als ik op de grond ga zitten en haar dan bij me vraag. Als ik niet wil dat ze op me gaat liggen pak ik mn klapstoel of zeg ik dat ze op moet dondere Haha!
Ben toch benieuwd wat de jouwe doet, dat het gevaarlijk word.
Mijn merrie heeft trouwens wel gewoon een moeder gehad (die behoorlijk bitchy is). Helga houdt dus ook niet van kinderen. Maar dat is weer een heel ander verhaal Clown

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:26

Dat deed Vendetta als veulentje ook altijd bij mij, bij niemand anders maar dat is ook niet zo gek natuurlijk aangezien ik haar en mams alle dagen een kriebel kwam geven en bij mooi weer in de wei ging zitten om foto's te maken. Toen ze een half jaar was heb ik dit afgeleerd, met een groeispurt in het vooruitzicht. Zo'n volwassen shetlander hoef ik niet op schoot.

Faxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:39

Wat een schatje!!!

Ik ken een pony die dat ook deed als je uitgebreid aan het knuffelen met haar was. (moest je wel minstens een half uur met haar koezelen voordat ze ging liggen Tong uitsteken) Ze ging dan niet direct tegen je aan liggen maar deed langzaam aan.

Zie niet echt waarom het nou gigantisch gevaarlijk zou zijn. Het is (lijkt me) niet zo dat de pony's tegen je aan beuken en jou omver duwen om dan te gaan liggen.

Erg lief Lachen