Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bulck schreef:Idd ik zou ook nooit tot effectieve aankoop zijn overgegaan. Komaan zeg dat is wel een levend dier e. Uiteindelijk zeg je zelf dat je hem voorlopig houdt totdat je het niet meer kan betalen?!
Ik vind het erg dat er vaak ( en precies nog meer met de kleinsten) zo met ponies omgegaan wordt.
Bij mij had die mogen roepen wat hij wilde, tis niet dat je had afgeklopt of geld al in je handen had. Vind het een beetje naief en onbezonnen.
Ok nu klinkt dat verhaal (lijkt wel een verhaal uit Penny ofzo) best leuk, maar de gevolgen en afloop zullen dit wss niet zijn.
Ik hoop voor jouw dat je die pony ofwel kan houden en bespreek dit dan met je ouders ofwel zorg voor een goed huis. donatie aan kinderboerderij, of iets.
BarbaLala schreef:Hee wat leuk prints!!
Hoe is het nu met je welsh veulen?
pimmela schreef:@bulck en nassie.
zij heeft in principe geld geboden voor de shetlander. de verkoper is hier mee akkoord gegaan en hebben dus een mondelinge overeenkomst die dus rechtsgeldig is.
mijn vader heeft me dan ook van kleins af aan geleerd om mijn hond te houden op met name paardenmarkten en als ik iets wil hebben goed moet nadenken over hoe ik het ga aanpakken.
daar ben ik hem tig jaar later nog altijd dankbaar voor.
bulck schreef:Idd Guppie helemaal met je eens. Bovendien is een aankoop met een dronken man altijd een geding dat je kan inbrengen om een koop teniet te doen.
Maar bon, de pony is nu dus wel gekocht, maar ik blijf het een onbezonnen en dan zeker voor iemand van 21 jaar redelijk onvolwassen manier van aankoop vinden. Uit wat ik kon opmaken uit het begin topic is, dat ts de pony zal houden tot ze het geld niet meer heeft om er verder voor te zorgen. Sorry maar in mijn ogen is dat een verkeerde basis om vanuit te vertrekken. Ik vind dit echt zo'n typische wegwerp cultuur mentatliteit. Dus kopen ok, maar zodra de last te groot wordt dan moet het weg. En wees maar zeker dat die moment komt, want ik verneem dat je nu twee paarden te onderhouden hebt, dus alles verdubbelt. Het is niet dat ontworming, en da kosten verminderd worden naargelang de grote van je pony ofzo. En groepsvermindering bestaat ook niet voor twee.
Ok, je sust je nu met het vermoeden dat ie anders naar de slacht was gegaan, maar sorry als jij over enkele maanden dit paardje alweer doorverkoopt ben je dan wel goed bezig? Dan heeft die pony, nog geen drie jaar, al op verschillende plaatsen gestaan. Is dat dan wel correct?
Dus ik vind, het een redelijke naieve manier van denken.
Laat niet weg dat het een leuke pony is natuurlijk.
But think before you act!
suuzepuus schreef:maare barbalala ik las volgens mij ergens dat je binnenkort op kamers zou gaan. hoe wil je dat doen dan?? met en loontje van een 21 jarige kun je misschien net zelf rondkomen maar kun je er echt geen 2 paarden bij hebben hoor!