Mijn ongelukje van de paardenmarkt..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bonte_bente

Re: Mijn ongelukje van de paardenmarkt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:13

Ik heb m in t echt gezien!!
leuk beestje en je verhaal haha

(ik ben van het parkeer veld waar jullie ook de foto's hebben gemaakt gele bus met trailer en zwart welsh veulen)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:52

Jeetje, ik heb er echt zitten lachen om je verhaal.
Fijn dat ie nu bij jou is! Veel plezier er mee!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 19:04

Hee wat leuk prints!!
Hoe is het nu met je welsh veulen? Haha!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:36

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:27

Jeej wat een verhaal zeg, zo heb je er zomaar een pony'tje bij.
Maar wát een hoge prijzen vragen ze daar zeg! Hier in de buurt krijg je voor een shet zonder papieren, en dan al helemaal hengstjes, veulens en jaarlingen, óók op de ponymarkt, vaak niet meer dan tussen de 50 en 100 euro, en met 100 euro mag je je in je handjes knijpen want dat is véel geld voor zo'n beestje.

Moet zeggen dat de manier waarop je aan deze pony bent gekomen, minstens even apart is als wat mij 1,5 jaar geleden is overkomen (zie profiel). Clown

Hij ziet er leuk uit en hij zal vast erg goede verzorging krijgen. Veel plezier en succes gewenst!

P.s. Ik ben er natuurlijk niet bijgeweest, maar ik vind het ontzettend belachelijk hoe dit is gegaan... Ikzelf zou die vent lekker boos laten blijven, moet ik eerlijk zeggen. Daar ben ik heel stellig in. Ik had het paspoort hem in z'n handen gedrukt, wil hij dat niet aannemen dan smijt ik die op de grond, verder zou ik gewoon weglopen en meneer kan fluiten naar zijn centen hoor..
Komop nou, niemand kan dit zomaar doen op deze manier, en níemand kan jou verplichten iets te kopen!

Weet niet precies hoe het juridisch gezien ziet, maar volgens mij heeft oom agent het een beetje te druk gehad om jou behoorlijk te adviseren; 't klopt naar mijn mening van geen kanten.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:54

Idd ik zou ook nooit tot effectieve aankoop zijn overgegaan. Komaan zeg dat is wel een levend dier e. Uiteindelijk zeg je zelf dat je hem voorlopig houdt totdat je het niet meer kan betalen?!
Ik vind het erg dat er vaak ( en precies nog meer met de kleinsten) zo met ponies omgegaan wordt.
Bij mij had die mogen roepen wat hij wilde, tis niet dat je had afgeklopt of geld al in je handen had. Vind het een beetje naief en onbezonnen.
Ok nu klinkt dat verhaal (lijkt wel een verhaal uit Penny ofzo) best leuk, maar de gevolgen en afloop zullen dit wss niet zijn.
Ik hoop voor jouw dat je die pony ofwel kan houden en bespreek dit dan met je ouders ofwel zorg voor een goed huis. donatie aan kinderboerderij, of iets.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:31

Hahah, dit is mijn zus en haar vriendin ook overkomen met Tinkerbell. (Die inmiddels nu van mij is).
Het is wel een scheetje om te zien hoor! Ja

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:39

haha, ik moest wel lachen om je domme actie, maar wel fijn dat je hem een kans wil geven Haha!

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:32

@bulck en nassie.
zij heeft in principe geld geboden voor de shetlander. de verkoper is hier mee akkoord gegaan en hebben dus een mondelinge overeenkomst die dus rechtsgeldig is.
mijn vader heeft me dan ook van kleins af aan geleerd om mijn hond te houden op met name paardenmarkten en als ik iets wil hebben goed moet nadenken over hoe ik het ga aanpakken.
daar ben ik hem tig jaar later nog altijd dankbaar voor.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:41

ik vond het een leuk verhaal om te lezen, het is een mooie pony, veel plezier ermee!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:50

Whahaha, ik zeg net tegen mijn man, "ik denk dat jij ook niet echt zou staan te juichen als ik ineens met een shet thuiskom". Zegt ie: "als je hem maar niet in de achtertuin of in het vriesvak stopt." Haha!
Anyway, een geluk bij een ongeluk, je hebt een hele mooie pony, TS. En wie weet is hij bekend bij het stamboek.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:18

bulck schreef:
Idd ik zou ook nooit tot effectieve aankoop zijn overgegaan. Komaan zeg dat is wel een levend dier e. Uiteindelijk zeg je zelf dat je hem voorlopig houdt totdat je het niet meer kan betalen?!
Ik vind het erg dat er vaak ( en precies nog meer met de kleinsten) zo met ponies omgegaan wordt.
Bij mij had die mogen roepen wat hij wilde, tis niet dat je had afgeklopt of geld al in je handen had. Vind het een beetje naief en onbezonnen.
Ok nu klinkt dat verhaal (lijkt wel een verhaal uit Penny ofzo) best leuk, maar de gevolgen en afloop zullen dit wss niet zijn.
Ik hoop voor jouw dat je die pony ofwel kan houden en bespreek dit dan met je ouders ofwel zorg voor een goed huis. donatie aan kinderboerderij, of iets
.

En waarom zou de afloop niet leuk zijn?
Abe staat lekker bij mij op de wei voorlopig, en mocht ik hem in de toekomst niet meer kunnen onderhouden, dan zoek ik zelf een baasje dat past bij hem.
Ik denk dat dit een betere toekomst is dan die hij had. Namelijk als slachtpaard op een overvolle wagen naar slowakije of Italië.
En ik hoef niks met mijn ouders te bespreken, ben bijna 21, en oud en wijs genoeg om zelf zorg te dragen voor mijn dieren.

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:33

Wel een leuk verhaaltje,

Wat een schattig shetje! Bloos

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:20

Oehh Oepss

Nou jah je hebt toch wel een heel
mooi hengstje gekocht en gered
ondanks hij eerst zo mager was.
En inderdaad handelaren moet je wel echt mee
oppassen. Klote mensen zijn het soms!!!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:16

BarbaLala schreef:
Hee wat leuk prints!!
Hoe is het nu met je welsh veulen? Haha!

kei goed... heeft al een surrogaat moeder gevonden Haha! een oudere fokmerrie ontfermt zich over hem.
dan zijn die grote minder eng als hij met ze in de wei staat.

had alleen wel verschrikkelijk ontstoken oogjes maar met wat afgekookt water en zalf ziet hij al weer scherp. Pling

hoop dat je veel plezier beleeft aan je bolletje pony.....hihi

_Keesje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:39

Wat een verhaal!
Wel een super gaaf beestje Haha!

gympie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:41

Op de zuidlaardermarkt zei ik ook ooit eens over een mini shetje dat ik hem schattig vond..
Kreeg meteen een reactie op..
"50 euro!"

Ik heb nee geschud en ben weg gelopen en heb de hele dag gedacht "Ik had hem kunnen hebben"
Volgende maand ga ik weer..

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:16

zo heb ik ook eens een aanbod gehad van een welsh hengstje.. 50 euro, 't is geen geld, maar ja, je moet wel goed zorg kunnen dragen over het beest Scheve mond

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:21

ik vind het een super leuke shet! Haha!

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:04

pimmela schreef:
@bulck en nassie.
zij heeft in principe geld geboden voor de shetlander. de verkoper is hier mee akkoord gegaan en hebben dus een mondelinge overeenkomst die dus rechtsgeldig is.
mijn vader heeft me dan ook van kleins af aan geleerd om mijn hond te houden op met name paardenmarkten en als ik iets wil hebben goed moet nadenken over hoe ik het ga aanpakken.
daar ben ik hem tig jaar later nog altijd dankbaar voor.

Volgens mij heeft ze geen geld geboden toch? Ze heeft gezegd: Ik zou er nooit meer voor geven dan honderd euro. Ze heeft niet gezegd dat ze hem zou kopen, toch? Volgens mij is dat echt geen mondelinge overeenkomst hoor!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:33

Idd Guppie helemaal met je eens. Bovendien is een aankoop met een dronken man altijd een geding dat je kan inbrengen om een koop teniet te doen.
Maar bon, de pony is nu dus wel gekocht, maar ik blijf het een onbezonnen en dan zeker voor iemand van 21 jaar redelijk onvolwassen manier van aankoop vinden. Uit wat ik kon opmaken uit het begin topic is, dat ts de pony zal houden tot ze het geld niet meer heeft om er verder voor te zorgen. Sorry maar in mijn ogen is dat een verkeerde basis om vanuit te vertrekken. Ik vind dit echt zo'n typische wegwerp cultuur mentatliteit. Dus kopen ok, maar zodra de last te groot wordt dan moet het weg. En wees maar zeker dat die moment komt, want ik verneem dat je nu twee paarden te onderhouden hebt, dus alles verdubbelt. Het is niet dat ontworming, en da kosten verminderd worden naargelang de grote van je pony ofzo. En groepsvermindering bestaat ook niet voor twee.
Ok, je sust je nu met het vermoeden dat ie anders naar de slacht was gegaan, maar sorry als jij over enkele maanden dit paardje alweer doorverkoopt ben je dan wel goed bezig? Dan heeft die pony, nog geen drie jaar, al op verschillende plaatsen gestaan. Is dat dan wel correct?
Dus ik vind, het een redelijke naieve manier van denken.
Laat niet weg dat het een leuke pony is natuurlijk.
But think before you act!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:42

bulck schreef:
Idd Guppie helemaal met je eens. Bovendien is een aankoop met een dronken man altijd een geding dat je kan inbrengen om een koop teniet te doen.
Maar bon, de pony is nu dus wel gekocht, maar ik blijf het een onbezonnen en dan zeker voor iemand van 21 jaar redelijk onvolwassen manier van aankoop vinden. Uit wat ik kon opmaken uit het begin topic is, dat ts de pony zal houden tot ze het geld niet meer heeft om er verder voor te zorgen. Sorry maar in mijn ogen is dat een verkeerde basis om vanuit te vertrekken. Ik vind dit echt zo'n typische wegwerp cultuur mentatliteit. Dus kopen ok, maar zodra de last te groot wordt dan moet het weg. En wees maar zeker dat die moment komt, want ik verneem dat je nu twee paarden te onderhouden hebt, dus alles verdubbelt. Het is niet dat ontworming, en da kosten verminderd worden naargelang de grote van je pony ofzo. En groepsvermindering bestaat ook niet voor twee.
Ok, je sust je nu met het vermoeden dat ie anders naar de slacht was gegaan, maar sorry als jij over enkele maanden dit paardje alweer doorverkoopt ben je dan wel goed bezig? Dan heeft die pony, nog geen drie jaar, al op verschillende plaatsen gestaan. Is dat dan wel correct?
Dus ik vind, het een redelijke naieve manier van denken.
Laat niet weg dat het een leuke pony is natuurlijk.
But think before you act!

1. Ik zal er alles aan doen om Abe bij Linda te houden, al moet ik zelf droog brood eten, ik doe hem niet zomaar weg.
Ik kan er niks meer aan veranderen, aan hoe de verkoop is gegaan, dat is nou eenmaal zo.
Hij is er nu en het is goed.
Feit is alleen dat ik niet opzoek was naar een 2e paard erbij, en dat ik me daar nu op moet gaan instellen.
Qua geld en een beetje ook qua tijd.
Mijn stallingsgeld verdubbeld helemaal niet daarnaast, want ik sta op een pensionstalling waar ze voor Shetlanders minder vragen dan voor paarden.

2. Waarom zou het moment zeker komen dat ik Abe weg moet doen?
Ik ben nu bijna 21, krijg met een aantal maanden loonsverhoging, en zodra ik me wat beter voel zal ik ook weer meer gaan werken, dus nog meer geld hebben voor onderhoud.
Die pony staat hier hardstikke goed, heeft het naar zijn zin en speelt, word elke dag weer een beetje meer paard en gaat ZEKER niet weg.
Ik krijg alleen een beetje het idee alsof jij jaloers bent of iets dergelijks?
Alles wat ik zeg haal je neer namelijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:59

maare barbalala ik las volgens mij ergens dat je binnenkort op kamers zou gaan. hoe wil je dat doen dan?? met en loontje van een 21 jarige kun je misschien net zelf rondkomen maar kun je er echt geen 2 paarden bij hebben hoor!

PalmLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:12

OhH die vind ik echt zo supper mooi

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 18:46

suuzepuus schreef:
maare barbalala ik las volgens mij ergens dat je binnenkort op kamers zou gaan. hoe wil je dat doen dan?? met en loontje van een 21 jarige kun je misschien net zelf rondkomen maar kun je er echt geen 2 paarden bij hebben hoor!

Dat klopt, met 2 maanden ga ik op kamers.
Maar ik denk niet dat jij inzage hebt in èn mijn portemonaie, en mijn verdere uitgaven. Knipoog