Hij krijgt alleen merries van mensen met een papierloze merrie die voor de grap een keer een veulentje willen maar wel een korekte hengst willen (en niet kromme Japie van de buren).
Maar we gaan weer verder over het NSPS
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Max schreef:Je merkt over het algemeen toch wel dat de meeste serieuze nmprs fokkers hun merrie niet door een basis hengst laten dekken dus die groep basishengsten wordt vanzelf minder.
En een hengstje zal gerust goedgekeurd worden bij het nmprs, maar wat heb je er verder aan ? Veel dekkingen zal hij niet krijgen het zou dus puur voor de lol zijn ?
Duur lolletje in zo'n geval dan zou ik het hengstje liever een lol doen en hem castreren en lekker keuringen met hem gaan lopen als ruin.
Een hengstje goedgekeurd krijgen is bij het nsps heel erg moeilijk, hier gaat maanden aan training vooraf. Daarbij moet hij kwa exterieur en beweging wel heel veel in huis hebben om door te kunnen.
Cheveyo schreef:Met een ruin voor de lol naar een keuring was niet wat ik bedoelde, ga je gang, kan heel leuk zijn!
Het is reeds duidelijk voor mij wat Karo bedoelde met voor lol. Ik kan slechts niet bij het idee om je hengstjes voor de lol hengst te laten met alle beperkingen die daar bij kunnen komen. Die van Karo hebben wel een leuk bestaan zo.
sorro1 schreef:oke nou snap ik hem van die shetbokkers....
Maarre ik ben het er niet helemaal mee eens dat als je shetjes fokt zonder papier, dat die voor de worst zouden zijn.
Er zijn ook genoeg shetjes zonder papieren die een heel goed tehuis hebben.
Ik geef toe vaak de hengstjes die jong verkocht worden gaan nogal eens naar de slager, maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo.
Binckydenice schreef:Cheveyo schreef:Met een ruin voor de lol naar een keuring was niet wat ik bedoelde, ga je gang, kan heel leuk zijn!
Het is reeds duidelijk voor mij wat Karo bedoelde met voor lol. Ik kan slechts niet bij het idee om je hengstjes voor de lol hengst te laten met alle beperkingen die daar bij kunnen komen. Die van Karo hebben wel een leuk bestaan zo.
Hoezo? Ik heb een shethengst voor de lol en geniet ervan. Waarom zou een hengst een minder aardig bestaan hebben dan een merrie? Die van mij staan gewoon op stal bij een stalling met merries hengsten en ruinen er omheen. Is dit dieronwaardig ofzo? Ik heb totaal geen last van beperkingen hoor.
.
.
. We gaan weer verder over de NSPS hengstenkeuring. 
Reneee schreef:Jh ik ben niet de eigenaar maar ik zal wel ff morgen vragen of ik zijn boekje mag kijken wie zijn vader was ik weet niet cker maar er was iets met eickenwal of die kan van die ander shet zijn,,