Citaat:Je moet niet vergeten dat shetlanders vrij stevige/ sterke pony's zijn!
Vroeger wel, maar nu steeds minder hé!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Je moet niet vergeten dat shetlanders vrij stevige/ sterke pony's zijn!
esmee_ schreef:1/5 van z'n eigen gewicht is wel heel weinig hé?!
Ik denk dat als je een normaal, wat fijner c-pony naast een shetlander zou zetten, de shetlander en de c-pony hetzelfde gewicht kunnen dragen! Ik heb namelijk een shetlander van 98 cm ingereden en ben zelf 1.62 en weeg 43. Hij had er geen problemen mee, niet van zijn rug, en niet van zijn beentjes!
Je moet niet vergeten dat shetlanders vrij stevige/ sterke pony's zijn!
ikndheidi schreef:volges mij is het per shetlander heel verschillend
ik ben 50 kilo en ik rijd weleens op een shel van 25 jaar oud die is heel lief en kan mij nog makkelijk dragen
maar waar mijn verzorg pony staat is er ook een shet maar die kan mij niet dragen terwijl die steviger is gebouwd
nd hoe ik weet dat ie mij niej kan dragen ......
eingelijk wel een sielig verhaal ik nd mijn vriendin waren bij n=mij versorgpony alleen die had een klijn wondje opgelopen waardoor wij het geen goed iedee vonden om te gaan rijden we wouden eers een jaarling gaan poetsen maar omdat mijn vriendin wat banger is voor paarden enz.. hadden we de shet gepakt nd we hadden hm gesadeld en toen zij ik zal k om hn gaan hangen om te kijken of ie is ingereden maar toen ik half op die pony hong riep mijn vriendin hooooo stop hij zakt bijna door zijn beentjes
zelg bij haar die zon 15 kilo lichter is begondie helemaal te knikken....
nu gaan we hm telkes longeren en met hm aan de hand springen dat vint ie heel leuk
Nadinne_kees schreef:ik ben 1.67 en ik weeg 53 kilo, als ik op straat rij zeggen mensen mij : ben je niet te groot voor je pony, en dan zeg ik meestal nee, de mensen die zeg maar wel 'verstand 'hebben van paarden vinden dat ik er nog makkelijk op kan.
wat vinden jullie??
Het s een shet van 1.10 hoog, heel stevig gebouwd