Nu wil ik toch ook even reageren hoor mbt het verandwoordelijkheids gevoel...
Een aantal jaar geleden kwamen er 2 kleine meisjes langs bij ons op stal met een briefje...ik denk dat de dametjes een jaartje of 8/9 waren.(Nu snap ik zowiezo al niet wat kinderen van die leeftijd alleen op straat doen en al helemaal niet in die buurt maar dat is mijn mening
)
Op dat briefje stond of wij een stalling aan konden bieden van max. 25 euro per maand voor een pony want als dat zo was dan mochten ze van hun ouders een pony kopen
.
Dan l#l je toch niet meer (pardon voor mijn uitdrukking maar op dat moment viel mijn onderkaak op de grond van verbazing)
Hier lieten ouders dus gewoon 2 kleine kindertjes rondzeulen met een briefje wat geschreven was door een volwassene met de belofte dat de meisjes een pony zouden krijgen als de voor 25 euro of minder een stalling zouden kunnen vinden .Hoezo verandwoordelijkheids gevoel...je kinderen op pad sturen met een belofte waarvan je weet dat hij nooit vervult hoeft te worden.
Misschien dat je in een agrarisch gebied wel ergens een hoekje weiland kan verzinnen maar een stalling midden in Amsterdam...dat verzin je toch zelf niet
.
Ik vond het erg sneu voor die kindertjes
weet nog wel toen ik klein was ook graag een paard wilde en die kon makkelijk op zolder...ruimte zat (mensen...was een jaar of 6) mijn vader heeft jaaaren later verteld dat hij echt op onderzoek was uitgegaan om te kijken wat het allemaal ging kosten en hoe het met de tijd zat.Een maat van hem had namelijk een paard en een pony en die raadde het sterk af.Hij heeft dat dus nooit eerder verteld om geen valse hoop te kweken maar 2 kindertjes zelf op pad sturen....bah
Krijgen ook vaak genoeg mensen op het erf die het ook weer uitgevonden hebben...kindje van hun is dol op pony's en als ze die dan bij ons kunnen stallen dan hoeft het niet zoveel te kosten en kan de kleine wel wat helpen met het erf aanvegen
.Uhm...pardon...niet zoveel te kosten...die box moet toch gevuld worden met stro en worden uitgemest en ook kleine paardjes eten hooi...over de verdere verzorging waar je dan weer garand voor moet staan zullen we het nog maar niet hebben want die komt niet op de ouders neer.Dan kunnen we het erf ook wel zelf aanvegen.Mensen denken dat je om extra werk en verandwoording verlegen zit of zo
Maar goed...ik dwaal af
.Ik vind dat als mensen kinderen hebben en kind wil een pony en het mag van de ouders,laat de ouders dan eerst eens gaan onderzoeken wat het allemaal gaat kosten qua financiën en tijd.
Persoonlijk raad ik ouders aan ,die het daadwerkelijk vragen,om hun kind eerst op een manege te laten en vervolgens een verzorgpony.Als dat allemaal leuk is en blijft kun je over een aantal jaren altijd nog beslissen om een echte,eigen pony aan te schaffen....ongeacht de maat en het merk
Het is een heel verhaal geworden zie ik 
Groetjes,Tinky