'ik heb geen geld voor een grote pony, dus maar een shet&quo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rossebol

Re: 'ik heb geen geld voor een grote pony, dus maar een shet&quo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:25

Ik denk idd dat er ook vaak advertenties opstaan van kinderen die een pony zoeken maar de ouders weten er niks van.
Zeg zelf als je kind een pony mag zet je toch zelf de advertentie.
Kinderen en paarden hoefd helemaal niet fout te gaan zolang de ouders maar weten waar ze mee bezig zijn.
Sem gaat nu al mee naar kroonprins en ze zal hier dus echt mee gaan opgroeien(als ze het leuk vind) maar wel onder begeleiding van mij.

Ik vind het gewoon zo erg dat mensen die zich nergens even in verdiepen denken owww maar zo weinig geld dat kopen we wel is leuk voor ons kind maar om het welzijn van de pony geven??? ach wat maakt het uit je koopt zo weer een nieuwe

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:24

Nu wil ik toch ook even reageren hoor mbt het verandwoordelijkheids gevoel...

Een aantal jaar geleden kwamen er 2 kleine meisjes langs bij ons op stal met een briefje...ik denk dat de dametjes een jaartje of 8/9 waren.(Nu snap ik zowiezo al niet wat kinderen van die leeftijd alleen op straat doen en al helemaal niet in die buurt maar dat is mijn mening Clown )

Op dat briefje stond of wij een stalling aan konden bieden van max. 25 euro per maand voor een pony want als dat zo was dan mochten ze van hun ouders een pony kopen Sigaar .
Dan l#l je toch niet meer (pardon voor mijn uitdrukking maar op dat moment viel mijn onderkaak op de grond van verbazing)

Hier lieten ouders dus gewoon 2 kleine kindertjes rondzeulen met een briefje wat geschreven was door een volwassene met de belofte dat de meisjes een pony zouden krijgen als de voor 25 euro of minder een stalling zouden kunnen vinden .Hoezo verandwoordelijkheids gevoel...je kinderen op pad sturen met een belofte waarvan je weet dat hij nooit vervult hoeft te worden.
Misschien dat je in een agrarisch gebied wel ergens een hoekje weiland kan verzinnen maar een stalling midden in Amsterdam...dat verzin je toch zelf niet Boos! .

Ik vond het erg sneu voor die kindertjes weet nog wel toen ik klein was ook graag een paard wilde en die kon makkelijk op zolder...ruimte zat (mensen...was een jaar of 6) mijn vader heeft jaaaren later verteld dat hij echt op onderzoek was uitgegaan om te kijken wat het allemaal ging kosten en hoe het met de tijd zat.Een maat van hem had namelijk een paard en een pony en die raadde het sterk af.Hij heeft dat dus nooit eerder verteld om geen valse hoop te kweken maar 2 kindertjes zelf op pad sturen....bah Boos!

Krijgen ook vaak genoeg mensen op het erf die het ook weer uitgevonden hebben...kindje van hun is dol op pony's en als ze die dan bij ons kunnen stallen dan hoeft het niet zoveel te kosten en kan de kleine wel wat helpen met het erf aanvegen Clown .Uhm...pardon...niet zoveel te kosten...die box moet toch gevuld worden met stro en worden uitgemest en ook kleine paardjes eten hooi...over de verdere verzorging waar je dan weer garand voor moet staan zullen we het nog maar niet hebben want die komt niet op de ouders neer.Dan kunnen we het erf ook wel zelf aanvegen.Mensen denken dat je om extra werk en verandwoording verlegen zit of zo Koe

Maar goed...ik dwaal af Bloos .Ik vind dat als mensen kinderen hebben en kind wil een pony en het mag van de ouders,laat de ouders dan eerst eens gaan onderzoeken wat het allemaal gaat kosten qua financiën en tijd.
Persoonlijk raad ik ouders aan ,die het daadwerkelijk vragen,om hun kind eerst op een manege te laten en vervolgens een verzorgpony.Als dat allemaal leuk is en blijft kun je over een aantal jaren altijd nog beslissen om een echte,eigen pony aan te schaffen....ongeacht de maat en het merk Knipoog

Het is een heel verhaal geworden zie ik Nagelbijten / Gniffelen
Groetjes,Tinky Knipoog

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:51

@ Tinky - Inderdaad een heel verhaal en in grote lijnen ben ik het met je eens...Zulke jonge kinderen de straat op sturen (alleen DAT al) en hoop geven met zo'n briefje vind ik inderdaad ook zeer kwalijk.

Toch zijn niet alle ouders die een pony kopen voor hun kinderen, onwetende, niet willende, onverantwoorde kinderverwenners hoor! Ik heb zelf vroeger veel gereden (manege en bij elke boer die maar een paard in de wei had staan), ik heb dus nooit zelf echt een paard gehad en had daar dus geen ervaring. Onze kinderen zijn te jong voor een manege (hier vanaf 7-8 jaar) en toch hebben wij Rohan gekocht.

Zijn stalling uitgezocht, frequent bokt bezocht, kritische vragen gesteld over onderhoud, mythes en sagen en toen gekocht. Onze kinderen zijn stapelgek op hem (rijden, poetsen,spelen, vd) en ook ikzelf heb veel plezier met hem (VD, vrijspringen, wandelen (ik wil straks voor mijn conditie gaan hardlopen in het bos en Rohan dan meenemen....zo liep mijn moeder vroeger altijd hard met onze hond Haha! ). Hoe dan ook was hij een gouden keus en blijft hij, net als onze andere dieren, tot hij omvalt. Rohan zelf lijkt ook veel plezier in het leven te hebben; als hij 1 van ons hoort roepen (en dan ziet hij ons nog niet eens) komt hij meteen hinnikend aanlopen en ik heb nooit het gevoel dat hij iets met tegenzin doet. Het lijkt dus voor alle betrokkenen uitstekend te werken en onze kinderen leren veel van hem.

Het komt allemaal aan op je verantwoordelijkheden willen nemen of je nu een "te groot meisje" of een ouder met kinderen met een ponywens bent. Sommige mensen doen dit van nature (en zo lijkt het mij ook te horen) en anderen niet...irrelevant van wie je bent! Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:33

nathalie ....tuurlijk moet je niet iedereen over een kam scheren en dat is ook helemaal de bedoeling niet.Vergeet niet dat jij dus een van degene bent die eerst op onderzoek is uitgegaan.Vragen gesteld en goed nagedacht...zo hoort dat ook als je een nieuw gezinslid gaat aanschaffen Knipoog
Het is dus een weloverwogen keuze geweest en ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten Haha!
Ook scheeld het nogal eens waar je woont,als je in een landelijke omgeving woont gaat het allemaal wat makkelijker dan wanneer je in de stad woont Knipoog