Hengstenkeuring NMPRS 2018, wie gaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Hengstenkeuring NMPRS 2018, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:19

Ik heb ook nog niks ingeschreven.. De ene is helaas overleden en de andere is te koop.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:54

linda2008 schreef:
De stand van de voeten is inderdaad niet zo best... maar ik heb wel meer goedgekeurde hengsten mer beroerde voeten gezien :o

Dat is ook wel weer waar inderdaad..

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:45

Bedankt voor de reacties, het was mij zelf eerlijk gezegd nog niet opgevallen, maar op de foto's lijkt het "beroerder" dan dat het is.

Ik heb hem gekocht op "liefde op het 1e gezicht" dat is bij mijn merrie ook zo gegaan en heb daar ook echt een droompaard aan over gehouden.
Het was sowieso al een droom om ooit een silver d'apple te hebben, maar in de tinker wereld vallen de paarden met een speciaal kleurtje zo gigantisch tegen kwa bouw en behang (daar moeten paarden lekker grof en breed zijn en dat zie je bij de aparte kleurtjes helaas niet Terug)

Zijn vader is HJC hello sunshine of spotlight en zijn moeder is Pippie van jullieanedorp.
Hij is nog niet officieel gemeten, maar zal rond om de 80cm en valt dus onder de mini maat.

Ik geef hem gewoon op voor de keuring en van daaruit Zien we wel weer verder. Ook is de ervaring ook nooit mis.

Ik ben ook zo benieuwd wat er onder zijn wintervacht vandaan rolt <3

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:51

Joh, verder is het een hartstikke leuke pony en ik snap je Silverdapple dream <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:56

Ennasil; beiden ouders zijn stamboek opgenomen. Van zijn halfbroer heb ik 2 dochters gehad en nog steeds 1 dochter staan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:03

liefde op het eerste gezicht is altijd het belangrijkste! Een keuring is maar eens per jaar, de overige dagen van het jaar moet jij wel blij met je paardje zijn natuurlijk :j
Controleer wel zelf even of hij zijn ballen heeft en een recht gebit, anders ben je een hoop geld kwijt voor niets ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:12

Ik kan het met bovenstaande alleen maar eens zijn. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Misschien kan je smid er nu heel snel nog iets aan doen en vlak voor de keuring nog even een beetje corrigeren. Zoals het nu is, heeft hij echt bokhoefjes. Komt vast wel goed met wat aandacht.
Zilvers zijn leuk. Eenmaal je ze hebt kom je er niet meer vanaf hihihi.
Trouwens is zijn jaarlijkse entingen wel in orde? Dat moet wel in orde zijn voor de hengstenkeuring.
Welkom bij ons stamboek.

Iedereen al druk aan het oefenen en trainen? ik ben bezig met mee leren lopen aan halster tijdens het rennen en opstellen. Als we nu eindelijk eens droog weer krijgen kan ik ook beginnen met longeren om meer kracht te ontwikkelen. Spieren zijn er wel met al dat geren en gespeel met kid.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:23

Ben zo benieuwd naar al jullie knappe mannen en zeker de nieuwe jaargang minimaat..

Linda komt pico ook naar de HK?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:24

mvdbijl schreef:
Linda komt pico ook naar de HK?

jaaaa <3 als het goed is wel :D
en Ice (aanstaande papa van veulen Diva, die tijdelijk bij mij heeft gewoond) komt als het goed is ook :D

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:37

Leuke Silver hierboven! Ben enorm fan van Silver dapple :-)

Cirino is momenteel nog te dik.. Ben hem af en toe wel al aan het longeren voor de conditie en proberen om hem iets slanker te krijgen.. Hij hoeft eigenlijk niet terug dit jaar, maar omdat hij nu bij de oude jaargang mee mag doen, ben ik toch benieuwd wat hij daar gaat doen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:15

Guy is te dun _O- die moet ik steeds goed voeren. Niet dat hij mager is. Dat mag niet. Maar gewoon niet 'gevuld'. Hij wordt niet snel te dik. Daar moet je al heel wat voor doen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:11

Leuk een zilvertje! blijft een mooi kleurtje en inderdaad liefde op 1e gezicht dat is ook heel belangrijk.

Annelies dat klinkt heel herkenbaar van Harley, maar die kon ik nu eindelijk perfect op gewicht houden met het juiste eten en als hij dan ook alles op at :P

Hier moet ik even kijken of ik er met hengst ben. Vici staat te koop en is ook al wat interesse in en ik ga vd week naar een hengst kijken als dat wat word ben ik er ook met hengst.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:53

Ik ben benieuwd hoe het afloopt Rowan!

Ik weet gelukkig ook goed hoe ik Guy moet opvullen. Ik moet er dan alleen wel een keer aan beginnen :P

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:06

Mijn hengst Spirit heb ik gisteren ingeschreven voor de keuring, was het bijna vergeten. :+ Ik ga dit jaar niet veel doen of laten doen qua training en voerschema, mijn hengst zal puur natuur verschijnen, vrees ik. :P Ook moeten mijn merries binnenkort gaan bevallen en daar zal toch mijn grootste focus op gaan liggen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:08

Spannend Rowan, ik hoop dat er iets moois op je pad is gekomen..

Verder wens ik iedereen heel veel succes met de voorbereidingen :-)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:57

Mijn mannetje vandaag ook ingeschreven. Nieuwe jaargang kleine maat.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:27

Wij gaat dit jaar normaal ook, bij de eerder verschenen (grote maat)..tenminste als mijn paspoort terecht komt.
Paspoort aangetekend verzonden (met track) en is nu kwijt door de post, hopelijk is hij snel terecht. :roll:

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:44

Oh dat is ook altijd mijn angst.. paspoorten kwijt raken via de post.. je hoort het zo vaak dat er poststukken kwijt raken!
Ik doe ze altijd in een extra grote envelop en als ik ze heb dan het liefste een bubbel envelop.

Hebben jullie de hengsten al geschoren? Ben altijd zo benieuwd naar de paardjes!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:57

Heb een mail gestuurd naar het stamboek voor de zekerheid.

Mijne is 1x geschoren geweest dit jaar, namelijk begin december. Wel staat hij wat vet, maar dit zijn we bezig met om te zetten in spier..gezien meneer een jaar lang geblesseerd was (ligament hing er met nog maar enkele mm's nog aan) en we nu actiever mogen opbouwen. Maar vanaf volgende week mag hij weer voor de wagen staan.

Afbeelding

En gisteren aan het werk
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:16

Nop 100% puur natuur. Wil hem nog niet scheren met dit weer. Al dat gezeul met dekens is niets voor mij. Wss gaat ie maart ergens kaal voor de laatste puntjes op de i te zetten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 17:01

Yuma gaat over een paar weken naar rinus en karen, die scheren hem dan en maken hem helemaal klaar voor de keuring, komt goed :j

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:46

Wij komen (hopelijk) ook met hengst, eerst nog eventjes een testje afwachten voordat de koop volledig rond is O:)
Nieuwe jaargang, mini of kleine maat weet ik nog niet zeker maar verwacht minimaat aangezien hij op het oog net zo klein toont als onze Boy was en hij was mini.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:01

BYS schreef:
Wij komen (hopelijk) ook met hengst, eerst nog eventjes een testje afwachten voordat de koop volledig rond is O:)
Nieuwe jaargang, mini of kleine maat weet ik nog niet zeker maar verwacht minimaat aangezien hij op het oog net zo klein toont als onze Boy was en hij was mini.

Ooh ben erg benieuwd om welke hengst het gaat :-)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:06

ilse_89 schreef:
BYS schreef:

Ooh ben erg benieuwd om welke hengst het gaat :-)

Nog eventjes wachten tot de test binnen is, maar ik kan niet wachten tot ik het eindelijk bekend kan maken <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:24

Is het een silver smokey black? :P

Had ik Guy zijn paspoort expres mee naar huis om in te schrijven, ben ik het weer vergeten...