NMPRS hengstenkeuring 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharon2013

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:08

Zeker, ik heb het met de subli zonder(muesli) en care4life daar zou ik zelf nog net geen hap van nemen omdat het lekker ruikt.
Wij hebben wel eens een zak luzerne van havens gekregen omdat mijn mams haar vriend dat toen moest vervoeren, die vond ik ook heel fijn. Ieder heeft inderdaad zijn eigen voorkeur maar de paardjes ook zeker! Mijn merrie is een hele moeilijke eter ook met hooi, het hoeft maar ff te nat te zijn of iets minder lekker ruiken en ze eet het al niet.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 12:53

Ik voer mijn hengsten altijd pulp, luzerne, zemelen en een beetje muesli voor de HK.
Ze krijgen daarbij ook gewoon nog onbeperkt hooi, alleen een week voor de HK wordt het hooi wel beperkt.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:06

Dit jaar ben ik er zeker bij want we hebben geen drachtige merries.Afgelopen jaar inderdaad tijdens de hk 1 veulen geboren,de andere pas 18 april en de laatste heeft gewacht tot 17 mei.
Voor de rest kan ik er weinig over meepraten want de voeding,training etc is allemaal Hein z'n werk en daar mag ik me helemaal niet mee bemoeien.Zorg alleen voor het nodige papierwerk.Vind de hk altijd wel gezellig zo als begin van het seizoen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:30

Gezellig Anneke!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:59

Leuk ! ik volg , geen hengsten voor de keuring maar wel kijken of er iets bij zit voor m'n kleine welsh merrie :9

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:23

Bietenpulp is inderdaad ook ruwvoer :)

Ik ben eens die Subli luzerne gaan halen in Nederland omwille van lage suikergehalte , maar mijn paardjes moesten er niets van weten... :(

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 06:29

Ik geef ook de subli luzerne, bij ons eten ze het goed...
Verder ben ik nu jaar voer van Horsemolen aan geven, onder begeleiding van verdeler, tot hiertoe best tevreden over!
Crow is lastige om mooi rond te krijgen, en enorm trage eter, ben dus eens benieuwd of gaat lukken met dit nieuwe voer. Vorig jaar was ik maar juist gestart, en was te kort bij HK, dus toen nog emmers Zupa, luzerne, gerstvlokken en merriebrok gegeven.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:35

Leuk leuk leuk! Wat een knappe mannen komen er voorbij! <3
Wij zijn aanwezig met onze beide jonge hengsten:

TH's Exclusive Breitling (v. WMM Ima Moondrop) nieuwe jaargang grote maat
Afbeelding

LCS Star Performer (v. Soundviews Swagger aka Regal) nieuwe jaargang grote maat (in gedeeld eigenaarschap met Little Chapel Stables)
Afbeelding

Super spannend, enorm benieuwd hoe de jonge mannen het zullen gaan doen!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:47

knappe mannen <3

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 08:59

Spannend weer. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:31

star performer is zoo gaaf :+:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:45

Ik vind ze allebei onwijs knap! Ze gaan het vast super goed doen!! :j

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:22

Ow wat een knappe mannen <3 nou word ik nog zenuwachtiger _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:32

Haha ja sharon dat zijn geen misselijke om het tegenop te moeten nemen, daar word ik ook serieus nog zenuwachtiger van :') en desperado van Ramona komt ook, dat is ook niet niks haha! Maar dat er zo veel knappe paardjes mee doen is natuurlijk alleen maar een goed teken! De kwaliteit is hoog en dat komt het stamboek ten goede :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:36

Knappe mannen Tina en altijd weer gezellig natuurlijk

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:01

Zeker, kwaliteit moet ook wel hoog liggen, je wilt immers met het fokken het ras verbeteren. Ik heb ook stiekem hoge verwachtingen van mijn jaarling, misschien dat ik die voor de enter/twenter keuring inschrijf aankomend jaar om te kijken hoe hij het doet. Dan nog even kijken of ik die in 2018 al naar de keuring meeneem, hij is van augustus dus even kijken of hij al dan mooi volwassen toont. En stiekem hoop ik dat ik van Jack een bruin veulen krijg, maar vanwege zijn ouders denk Ik dat hij zijn apaloosa kenmerken wel doorgeeft, ook leuk maar een mooie bruine wil ik ook wel in mijn stallen hebben ooit :P belangrijkste is dat ze allemaal gezond ter wereld komen!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:10

Gaaf dat Desperado ook komt. Weet nog dat hij er nog niet zo lang was(kwam toen wat brengen of ophalen weet niet meer haha). Wat een hummeltje was het toen en nu al zo volwassen :oo

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:19

Ik zag op fb inderdaad dat desperado ook komt. En ja die is ook geweldig! Sterkte groep zo tot nu toe in de grote maat.

Er zijn toch wel meer bokkers die naar de HK komen?

Tina, ben je al gestart met trainen? Wanneer ga je beginnen?

Rowan, is wel baggerweer zeg voor training! Vandaag toch weer aan de slag gegaan? Of vandaag maar een dagje niet? Hihi

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:41

Bedankt voor de complimenten betreft de mannen! En idd weer gezellig natuurlijk dus we kijken er naar uit! Er komen een aantal veel belovende hengsten naar de keuring dus stiekem ook zenuwachtig hoor! Al kijk ik er tegelijkertijd ook enorm naar uit! :j

Hoop de nieuwe jaargang mini & kleine maat een beetje te kunnen volgen, ben erg benieuwd of er wellicht een knappe potentiële date bij zit voor een van onze iets grotere merries. Zou graag wat ander bloed willen gebruiken dan onze Velvet aankomend seizoen. 1 knappe kleine maat hengst staat al vast maar ga bij de nieuwe jaargang hopelijk eens goed kunnen kijken naar een tweede. Hoop dus nog een beetje tijd te vinden tijdens de keuring om ook de ring even goed in de gaten te kunnen houden ipv heen en weer vliegen met alle hengsten hihi. We zullen zien.. :P

@Linda: Nee nog niet begonnen met trainen. Zijn net weer terug van onze vakantie, deze afgelopen week al het werk ingehaald wat er was blijven liggen. Binnenkort gaan we de mannen eens rustig oppakken en spelenderwijs beginnen met de training. :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:45

sharon2013 schreef:
Zeker, kwaliteit moet ook wel hoog liggen, je wilt immers met het fokken het ras verbeteren. Ik heb ook stiekem hoge verwachtingen van mijn jaarling, misschien dat ik die voor de enter/twenter keuring inschrijf aankomend jaar om te kijken hoe hij het doet. Dan nog even kijken of ik die in 2018 al naar de keuring meeneem, hij is van augustus dus even kijken of hij al dan mooi volwassen toont. En stiekem hoop ik dat ik van Jack een bruin veulen krijg, maar vanwege zijn ouders denk Ik dat hij zijn apaloosa kenmerken wel doorgeeft, ook leuk maar een mooie bruine wil ik ook wel in mijn stallen hebben ooit :P belangrijkste is dat ze allemaal gezond ter wereld komen!

Macho staat officieel als bruin in mijn merrie haar paspoort. Kan dus best een bruin veulen uit komen

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:56

Luna2006 schreef:
sharon2013 schreef:

Macho staat officieel als bruin in mijn merrie haar paspoort. Kan dus best een bruin veulen uit komen

Hij staat inderdaad als bruin maar als je zijn foto bekijkt zie je toch wat vlekjes/stipjes vind ik. hij heeft de kleur van zijn vader en het kleurpatroon van zijn mama. Ben dus erg benieuwd wat hij voor nakomelingen gaat voortbrengen, vosveulens zijn uitgesloten bij hem volgens de kleurentest, dat vind ik wel fijn want tot nu toe heeft mijn vosmerrie aleen maar vos(bont/stekel) gegeven. Ben ook zeer benieuwd naar haar veulen volgend jaar tot nu toe heeft sunshine ook nog geen vosveulens gegeven dus ben zeer benieuwd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:40

Gave hengsten Tina!

Vandaag niet Linda. Deze week maar 2x maar ach we hebben nog tijd zat.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:43

:Y) vandaag vliegen ze allemaal weg :')
Ben ook vooral benieuwd naar de nieuwe aanwas die naar de HK komt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:44

awh breitling is een gaaf dier!

Ik ben heel benieuwd na al die knappe paardjes.

Wordt je indd toch gespannen van al die namen.. Maar je moet maar zo denken het wil niet wegnemen dat ie gewoon een 1e premie kan halen..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:47

ik zie heel veel hengsten in de grote maat, zijn er ook nog minimaatjes?