waar hebben jullie je shetlander gekocht ?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:38

Ik heb ze dan liever nog wat groter.
De mijne is 1.12, of ze 100% shet id weet ik niet. Ouders onbekend en ze is 22.
Vindt het een mooie maat zo. Heb al gezocht naar een andere zo rond 1.10 maar denk bijna onmogelijke opgave.
Het is dat ze 22 is, anders had ik haar laten dekken.

Susanne

Re: waar hebben jullie je shetlander gekocht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:09

En alle fijne (betuigde etc) grote maats ben je ook zo kwijt, die gaan als zoete broodjes. En al dat kleine grut daar staat de hele markt al vol mee. Zonde, maar als fokkers (veelal ook de 'pret veulentjes' fokkers) dat niet inzien is er imo weinig aan te doen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:40

Jelleee schreef:
En alle fijne (betuigde etc) grote maats ben je ook zo kwijt, die gaan als zoete broodjes. En al dat kleine grut daar staat de hele markt al vol mee. Zonde, maar als fokkers (veelal ook de 'pret veulentjes' fokkers) dat niet inzien is er imo weinig aan te doen.

Wij fokken ook meer voor de pret, en houden ook alles zelf. Snap aan ene kant jullie wel en ja alles word tegen woordig kleiner gefokt wat ik echt zonde vind! Maar vind het wat anders als mensen fokken en gelijk het verkopen. Maar je ziet ook genoeg op die markten dat geen shetlanders zijn en ook giga veel.
En op zulke markten krijgen sommige shetlanders ook gewoon een goed huisje!

Ik heb er zelf twee van de markt en staan alweer 4 jaar bij mij! :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:14

nuscaniels schreef:
Ik heb ze dan liever nog wat groter.
De mijne is 1.12, of ze 100% shet id weet ik niet. Ouders onbekend en ze is 22.
Vindt het een mooie maat zo. Heb al gezocht naar een andere zo rond 1.10 maar denk bijna onmogelijke opgave.

Ja klopt, maar dit is ook geen echte shetlandmaat meer.
Zelfs bij goede fokkers kom je zelden meer dan 1.10 tegen (officieel mogen ze maar 1.07 m zijn).

Ik heb eentje 1.03 en die is al groot te noemen, maar de andere van 1.13 is echt een reus onder de shetlanders. Ja die zijn zelden en nog een ja, die zijn ook zo verkocht. Zeker als ze ook nog beleerd zijn :)
Maar wel fijn maatje als je ermee wilt gaan mennen (langere passen, sneller tempo)

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:32

ik denk dat het helemaal niet uitmaakt waar je je shetlander koopt :j
mijn shetlanders zijn gewoon goedkoop gekocht denk op marktplaats en ze zijn perfect en super lief later kregen we zelfs nog een veulentje erbij <3
wij hebben wel 1 shetlander die vroeger mishandeld was maar we wouden hem zo graag helpen en hij heeft er nog steeds wel een beetje last maar bij mij gaat het gewwon om de aandachtdie ze nodig hebben :j

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:07

Zijn er nog fokkers in de grote maten?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:14

nuscaniels schreef:
Zijn er nog fokkers in de grote maten?

Liebas heeft een aantal grotere pony's lopen en fokt vaak ook wel wat grotere pony's, rond een meter.