Opmerkingen als je wandelt met je shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:53

hahahah iemand die klopte dus met de hand op de kond van me pony en er kwam echt een kilo stof vanaf leek wel en toen zei die man heel droog toen ie een stapje naar achter deed zooo die is stoffig nou we lagen echt in een deuk sommige mensen... :evaw:

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 23:33

Oh, het topic leeft weer :P

Vandaag had ik wat leuks. Paardjes staan midden in een dorp en de hele dag wandelt en rijdt er van alles langs. Was ik dus met m'n shet aan het wandelen (in een woonwijk) en ineens komt er een meneer uit zijn woning en loopt naar me toe. Hij zegt enthousiast hoe leuk hij het vindt dat ik zo veel met mijn paarden doe en dat hij me net op de grond had zien zitten in de wei en stelde allerlei vragen en was onder de indruk dat ik blijkbaar mijn paarden probeer te begrijpen (was zijn conclusie dus he, ik had behalve hallo nog niks gezegd). Ik had inderdaad een werkje met mijn ruin gedaan en bij dat werkje reageert hij op een bepaald punt het beste als ik laag bij de grond ben.

Die meneer had géén idee dat paarden allemaal verschillende karakters hebben en dat dat de manier waarop je er mee omgaat beïnvloedt.

rosanne5851

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:24

hahaha jaa dat hebben wij ook vaak maar waar mijn verzorg paardjes staan is een soort van weitje in de wijk en dat is van allemaal mensen die daar dichtbij wonen en dan komen ze ook heel vaak langs en beginnen ze echt van: ja het zou echt leuk zijn als de pony's voor een karretje kunnen enzo en beginnen ze helemaal te fantaseren waar wij bij staan |o :?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:56

' je moet een grotere kopen dan kan je er op rijden '

Dat maakt mij zo boos. Bah.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:08

"Mag mijn dochter hem verzorgen? Ze wil namelijk een verzorgpony."
"Nou nee, ik ben de verzorgster en de eigenaresse zoekt niemand."
"Maar jij rijd er nieteens op."
"Nee, hij is 85 cm dus er kan niet op gereden worden, daarbij is hoj niet ingereden"
"Mijn dochter kan dat toch doen? Die is 1.60 dus past makkelijk."

Hoe moeilijk is het woord nee?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:38

Mensen vragen mij nu iedere keer waarom mijn ene pony wel ingepakt is en mijn andere niet. Ik moet per wandeling minstens 1 keer uitleggen dat Alex allergisch is voor mugjes.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:12

Laatst heb ik enorm moeten lachen!!

Er kwam een groepje jongeren langs gefietst en heel stoer roepen ze: "He paarden, lekker frikandellen". -O-
Die hebben we natuurlijk allemaal al vaak gehoord, maar door 1 jongen uit die groep blijft het mn favoriet.
Hij riep namelijk, en toen hij Sparky zag staan riep hij nog op dezelfde toon: "ahhh maar die kleine is wel heeeeeel lief". :') :j _/-\o_
(hij is ook maar 70 cm :(:) )

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:44

Mensen zitten standaard achterste voren in de auto als ik mijn shet mee neem als handpaard...alsof ze nog nooooooooooit een mini shet gezien hebben hihi.

Of idd...even je hond uitlaten? Dan verwijs ik ze meestal naar de pearl..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 14:26

karev schreef:
Of idd...even je hond uitlaten? Dan verwijs ik ze meestal naar de pearl..

Ik niet meer. Ik leg nu geduldig uit dat ze verkeerd is gereïncarneerd.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:33

Wat dacht je van opmerkingen als je op de kar erachter zit..
Dan is het ineens zielig terwijl dat wanneer je ernaast loopt erop moet gaan zitten.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:07

De hond opmerking ben ik nou wel zat. Maar ik wordt pas echt moe van mensen die zomaar ineens foto's van me gaan maken. Altijd buitenlanders die zomaar aan komen rennen en dat even doen :\ als je het netjes vraagt vind ik het best. Zolang ik er maar niet bij op sta, alleen pony graag.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:49

jojoleinee schreef:
Wat dacht je van opmerkingen als je op de kar erachter zit..
Dan is het ineens zielig terwijl dat wanneer je ernaast loopt erop moet gaan zitten.

Hoe vaak mensen me daar wel niet een schuldgevoel mee hebben kunnen geven.. Mijn kleine shettenmans kan namelijk heerlijk "lui" lopen, neusje naar de grond en sjokken maar, en hij maakt al van die kleine stapjes.. :') Kwam er (op het strand) eens een vrouw naar me toe die helemaal kwaad werd omdat de pony er volgens haar vreselijk apathisch bij liep en ik me moest schamen etc. -O-
Hadden net een flinke rit gemaakt, lekker door het water gehobbeld en liepen nu naast de sulky's uit te stappen. Ze is echt een kwartier in discussie gegaan met ons, want ze zou haar mening wel even doordouwen.. Ik snap dat soort mensen dan niet, ik zie ook wel eens iemand rijden waarvan ik denk "wat ziet dat eruit", maar om daar dan heen te gaan en die mensen hun dag te verpesten door zo te gaan gallen, bah.
De hond-opmerking krijgen we ook wel vaak, ook mèt de sulky erachter.. "ik dacht echt dat je een hond met een bolderkarretje had!" Dat is dan nog geen reden om in volle galop te proberen in te halen, denk ik dan :+ Maar zal wel aan mij liggen. (en zo hondig vind ik hem niet)

Verder vinden gelukkig ALLE kindjes hem schattig, dus als we een blokje woonwijk wandelen moet er altijd wel iemand aaien.. :D Ik heb nu ook (gewoon, omdat het kan) een hoorntje aan zijn touwhalster gemaakt, zal daar eens mee uit wandelen gaan en kijken wat ze dan te zeggen hebben!
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:06

'kun je daarmee ook wandelen?'
Eh... ja? *kijkt verbaasd om zich heen* ik dácht dat ik dat aan het doen was?

laatst een halve discussie gehad met een mevrouw van de camping. Ik moest me schamen- pony compleet in paniek -ze had me wel gezien bij de weg!-, en nu lethargisch! Ze zweette zoveel dat ze wel een hartaanval kreeg!

Uitgelegd dat ze zweette omdat ze net flink gewerkt had, en ik wandelde als beloning en om uit te stappen. Bij de (drukke provinciale) weg zette ik haar in de berm naast het fietspad, pakte het halster want een peloton wielrenners werd ingehaald door een brommer. Geen paniek, maar anders leert ze dat 'in de berm' betekent 'gratis buffet'

nou, het was vreselijk, zo'n ponietje hoorde niet zo eruit te zien, zo iel en onder het zweet- kijk nou tochdat arme beestje is óp (ik ben weggelopen dus ik hoorde niet meer. Zwetende ponies te lang naar onzin laten luisteren terwijl het waait is niet goed voor de spieren)

Edit: mijn draakje heeft een mooi figuur- niet iel, niet te dik.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:13

De bak waar mijn pony staat ligt aan een redelijk toeristische weg. Heb al heel vaak gehoord dat mijn pony geen poppen kast is maar een pony.
Het is toch super sneu om je pony er in het rood er bij te laten lopen? Dat kan eeeeecht niet hoor..

' dat rode dekentje op zijn rug is trouwens ook veel te warm voor hem '..
Dekentje? are you kidding me? Dekentje?
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:15

Khirshanta: o, zulke mensen kijk ik aan met mijn van-welke-planeet-kom-jij-blik. Dat zijn van die mensen die alleen maar tekeer gaan om het tekeer gaan. En hoe meer je op ze reageert hoe meer ze van leer trekken. Vooral geen olie op het vuur gooien, is een slecht plan.

Als ze het echt te bont maken krijgen ze van mij een "koop je toch lekker zelf een paard als je het allemaal zo goed weet" en dan ben ik er ook wel klaar mee hoor.
Laatst bijgewerkt door Koper op 05-04-16 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:17

Kleine dingen worden snel groot op en pony... vliegenmutsjes worden mutsen, sjabrakjes worden dekentjes en die springschoenen worden bandages tot de schouder.

Ieder zijn ding, toch? Een shet mag toch hopelijk net zo getraind en beschermd worden als een groot paard?

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:20

Ik heb vaak te horen gekregen; o ben je je hond aan het uitlaten...

Nou kan mij shet zitten op commando dus dan zeg ik ja leuk hè en het kan ook nog zitten op commando.

Dan zijn ze vaak wel stil

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:26

De honden opmerkingen zijn erg populair.

Ook: 'mag mijn dochter er op rijden?'
'Ehmm hij is pas 10 maanden oud en 85 cm, dus eigenlijk nog een baby' 'oh maar mijn dochter is maar 1,35m '

En nog wel een mooie:
Mijn pony staat samen met zijn halfbroertje die een achterstand heeft door te vroeg geboren+te vroeg weg bij de moeder. Ze zijn wel even oud :j

Vroeg iemand; 'is dat de moeder en dat het kindje?' 'Nee meneer, ze zijn broertjes en hartstikke hengst'

Voor het idee:
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:12

"Mag mijn dochtertje hem even aaien?"
"Ik weet niet. Mag ik uw kind aaien?"

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:16

Soms als ik geen zin heb in het geaai zeg ik: nou doe maar niet pony vond vreemde niet zo leuk.

Of : pony bijt.

Mijn shet is echt een knuffel kont en allemansvriendinnetje haha maar dat hoeven mensen niet te weten := :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:18

Ik ging vroeger veel wandelen met mijn toenmalige verzorgshet, zwartbont.
En 1 fietser is me altijd bijgebleven, kindje erbij, en ik hoorde ze al aankomen.
Heeey moet je kijken een hond! Onee, dat is een koe!
Komen ze voorbij gefiets, hoor je met veel teleurstelling, onee, het is een pony....

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:19

ik liep ook eens met mowgli langs de weg, kwamen er 2 jochies aan die vonden het heel grappig om achter hem aan te rennen en te klappen etc.
dus ik draai mowgli om en zeg, willen jullie even normaal doen? straks krijgen jullie een trap
zeggen ze brutaal: ach zo'n k*t beestje kunnen wij wel aan

dus ik bedenk me niet, geef heel stiekem een commando van steigeren, waarop ik zeg: pas maar op hoor, hij is gevaarlijk

waarop ze zeggen: oh... die zagen we niet aan komen, sorry mevrouw :')

ik denk dat die jochies nu wel 2x nadenken voor ze hun grote mond open trekken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 20:19

Hilary schreef:
"Mag mijn dochtertje hem even aaien?"
"Ik weet niet. Mag ik uw kind aaien?"

En dan in hun gezichtje. Zoals ze zelf ook doen bij je pony.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:25

Renske_W schreef:
Ik ging vroeger veel wandelen met mijn toenmalige verzorgshet, zwartbont.
En 1 fietser is me altijd bijgebleven, kindje erbij, en ik hoorde ze al aankomen.
Heeey moet je kijken een hond! Onee, dat is een koe!
Komen ze voorbij gefiets, hoor je met veel teleurstelling, onee, het is een pony....

Ik heb wel eens gehad dat me welsh toen denk 10 maanden jong denk ik aangezien werd voor een lama :+ en dat werd gezegd door volwassen vrouw met 2 kinderen bij der.

Die vrouw vroeg echt: wat voor dier is dat

Ik: een pony

Vrouw: o ik dacht dat het een lama was.

Heb nog nooit zo hard me best moeten doen om een vriendin niet aan te kijken want anders lag ik dubbel van het lachen.

Furby2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:33

'Wow kijk een pony'

'Nee dat is een ezel!'

ahum -O- :')