Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar nog tijd genoeg!
ik hoop niet dat ik mensen heel erg aan val...) Behalve ook een stuke genetische aanleg, krijgt een paard een mooie hals als hij goed getraind word, en training van de hals betekend dus niet vastbinden met touwtjes bij longeren of het "in de krul trekken" bij mennen of lange lijnen. Net als bij een groot paard zouden ze de kleintjes eens meer op de achterhand getraind moeten worden en meer "van achter naar voren" getraind moeten gaan worden (wat overigens onmogelijk is in de 2-3 maanden training die ze voor een keuring krijgen hoor).

linda2008 schreef:Ik heb hier een uitgesproken mening over (en ik doe niet eens mee dus ik heb lef om dit te zeggenik hoop niet dat ik mensen heel erg aan val...) Behalve ook een stuke genetische aanleg, krijgt een paard een mooie hals als hij goed getraind word, en training van de hals betekend dus niet vastbinden met touwtjes bij longeren of het "in de krul trekken" bij mennen of lange lijnen. Net als bij een groot paard zouden ze de kleintjes eens meer op de achterhand getraind moeten worden en meer "van achter naar voren" getraind moeten gaan worden (wat overigens onmogelijk is in de 2-3 maanden training die ze voor een keuring krijgen hoor).
Ik zie onwijs veel foto's voorbij komen met bitten half door de mond heen of paarden die een spectaculair voorbeen hebben maar de achterhand niets draagt, en ik vind dat echt oprecht heel erg zonde!!

Luna2006 schreef:De elastiek is juist de bedoeling dat het het paard helpt ontspannen en het dus niet strak zit en dus daarmee juist niet de onderhals traint. Doe je dat wel dan doe je iets heel grondigs verkeerd...

Citaat:Heel leuk, en mensen vinden het spectaculair, maar ik zie liever een goed ondertredend achterbeen en dat is iets wat ik bij de meeste mini's niet terug zie of ze moeten opgefokt lopen.