NMPRS Zomershow 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:12

Wij doen ook mee! Voor de fun, met een appie ruintje, Fix.
Kleurenklasse, bestgaand aangespannen en vrijheidsklasse.
Zullen alleen wel de dikste mini hebben ben ik bang haha O:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:57

Gefeliciteerd met Kjani Lobke :D hoorde van Tina idd dat ie naar jou gegaan was maar wist niet dat je op bokt zat. Kijk maar uit met Kjaan in de vrijheidsklasse _O- vorig jaar was dat niet zo'n succes :') :')

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:48

Sappos schreef:
Gefeliciteerd met Kjani Lobke :D hoorde van Tina idd dat ie naar jou gegaan was maar wist niet dat je op bokt zat. Kijk maar uit met Kjaan in de vrijheidsklasse _O- vorig jaar was dat niet zo'n succes :') :')

Dankje :D, super blij met Kjaan! Hij gaat zich gewoon gedragen hoor O:), zeg het maar niet te hard }>.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:50

Sappos schreef:

Haha dat weet ik nog wel dat kjani besloot de bak uit te springen :')

Chardy

Re: NMPRS Zomershow 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 12:40

Haha, er komen vast wel een paar pony bloopers! _O-

Ik ga met Astrid (maar ze heeft een veulen aan de voet lopen) mag het veulen er naast blijven of moet mijn moeder hem vasthouden? Hij kent wel al aan het halster staan en meelopen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:00

Ik hoop dat ik de mijne toch een beetje op conditie krijg...
ze staat op lekket gras bij de hengst. En ze moet geschoren worden

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 17:09

Als je op Facebook vrienden bent met de NMPRS Zomershow dan staat de lijst online. *\o/* *\o/* *\o/*
Nog 8 dagen en dan is de NMPRS Zomershow *\%/* *\%/* Hebben jullie jullie al een beetje voorbereid?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:56

Yeahhh *\o/* *\o/* . Super blij met wanneer ik moet per rubriek, moet namelijk nog even de kunst gaan afkijken :+. Voorbereiding is hier bagger, had gehoopt nog wat meer met Kjani te oefenen maar door het weer loopt dat een beetje in de soep. Udo is op wedstrijden altijd vraagtekens hoe het gaat; we zullen het zien. Kjani toch maar geschoren, ook i.v.m het weer. We hebben er iig veel zin in! *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:13

Dat wordt een lange dag! Pas tot net voor de kampioenschappen in laatste indeling van liberty moet marley..
kampioenschappen zullen we wel niet lopen :p

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 20:42

Lobkew, Ben je aan het midden/eind aan de beurt? Ik en mijn pony: Dohrens D'Amour zijn ergens in het midden aan de beurt dus kunnen we het parcours nog even goed bekijken, is best handig. Jammer dat de voorbereidingen niet goed gingen. Je hebt nog een week. :D

Luna2006, Het wordt zeker een lange dag, maar wel een leuke lange dag. :j Ik ben benieuwd naar de Liberty, ik kom zeker kijken! Ik ben dan al klaar met mijn rubrieken, misschien loop je er wel in, gewoon lol hebben met je knol, meer kun/hoef je niet te doen. :D

Doen jullie mee aan de loterij?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:49

Lol met de knol is het sowieso altijd :D Marley is een heuse knuffel en vind al die aandacht super. Heb denk ik bijna tot de middag om te kijken overal, na een rit van 3 uur eerst Marley ook eens de benen laten strekken.

Als je dus ergens een kleine blonde meid met een vosbonte merrie ziet wandelen, dat ben ik :P

Doe mee aan de loterij, zijn echt superprijzen!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 22:06

Luna2006 schreef:
Lol met de knol is het sowieso altijd :D Marley is een heuse knuffel en vind al die aandacht super. Heb denk ik bijna tot de middag om te kijken overal, na een rit van 3 uur eerst Marley ook eens de benen laten strekken.

Als je dus ergens een kleine blonde meid met een vosbonte merrie ziet wandelen, dat ben ik :P

Doe mee aan de loterij, zijn echt superprijzen!

Wat fijn dat Marley zo'n knuffelpony is. <3 3 UUR!?! :oo Dat is best lang rijden! Wij hoeven maar een uurtje rijden, wij willen daar graag zijn om 08.15 zijn. :D

Ik zal kijken of ik je zie zo ja kom ik even hallo zeggen, bij mij precies hetzelfde zie je een blonde meid lopen met een perlino bonte pown met een veulen ernaast, That's me. :D (ik stel me dan trouwens voor als Charlotte :D )

Ja, leuke prijzen zijn er met de loterij maar de prijs is wel wat, 10 euro per lot, 25 euro voor 3 loten. En de prijzen die er zijn zijn super gaaf maar aan een aantal dingen hebben we niet zoveel zoals de dekkingen, het beleren voor de kar en het lidmaatschap, maar de rest van de prijzen zijn wel erg leuk!
Heb jij wel loten?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:21

Chardy schreef:
Als je op Facebook vrienden bent met de NMPRS Zomershow dan staat de lijst online. *\o/* *\o/* *\o/*
Nog 8 dagen en dan is de NMPRS Zomershow *\%/* *\%/* Hebben jullie jullie al een beetje voorbereid?

Ik ben geen vrienden, hoe laat begint de kleurenklasse appaloosa?

Ik heb niks voorbereid hihi, mijne staat al maanden 24/7 in het land, ik heb hem eergisteren wel geschoren en ik haal hem eerdaags op maar trainen enzo ga ik niet meer doen, ik ben al bijna 35 weken zwanger, ik vind het leuk nog een rondje mee te lopen met hem, hij heeft best een buik maar jammer dan, die heb ik ook :)) :') :D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 22:27

Manda schreef:
Chardy schreef:

Ik ben geen vrienden, hoe laat begint de kleurenklasse appaloosa?

Ik heb niks voorbereid hihi, mijne staat al maanden 24/7 in het land, ik heb hem eergisteren wel geschoren en ik haal hem eerdaags op maar trainen enzo ga ik niet meer doen, ik ben al bijna 35 weken zwanger, ik vind het leuk nog een rondje mee te lopen met hem, hij heeft best een buik maar jammer dan, die heb ik ook :)) :') :D

Dat staat er helaas niet, het gaat achter elkaar door. Maar het begint om 9.00 en de kleurenklasse appaloosa die is ergens in het midden, ik zal het even vragen.
Alvast gefeliciteerd! *\o/* Ach ja, dat zijn die van ons ook, 1tje is drachtig geweest en de andere is gewoon te dik haha. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:01

Marley staat momenteel redelijk netjes, maar ga ze nog even longeren volgende week, dan trekt ze haar buik ook weer op. opzich zit ze op haar flanken nu netjes vol, iets wat ze nog mistte op mini's with spirit. Best moeilijk nog bij haar de perfecte conditie te vinden. Heb haar nog maar een half jaartje.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 23:06

Luna2006 schreef:
Marley staat momenteel redelijk netjes, maar ga ze nog even longeren volgende week, dan trekt ze haar buik ook weer op. opzich zit ze op haar flanken nu netjes vol, iets wat ze nog mistte op mini's with spirit. Best moeilijk nog bij haar de perfecte conditie te vinden. Heb haar nog maar een half jaartje.

Ja het is soms best nog knap lastig om ze in de goede conditie te houden. Dan zie je die groene wei en dan denk je "Ach ga ook maar" ze vinden gras zo lekker.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:19

hier is het strik 3 uur per dag op weide :p anders zijn ze vet, en heb al eentje dat begint te schuren :( andere is echt te dik. Enkel marley is redelijk netjes op gewicht te houden heb ik de indruk. Mijn weides voeden zoveel en oma geeft ze graag 's avonds nog wat brokjes

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:43

Heeee ik vind dit topic nu pas!

Ik kom ook. Waarschijnlijk met 5!!!! Paardjes, maar misschien dat ik er toch nog eentje thuislaat :')

Ik zit in de jaarling merries met
2, 2-jarige merries met 1, senior hengsten met 2, 3 in effenkleurige, 1 in bonte, 4 in Vrijheidsklasse.

Ik ben beniewd hoe de dag gaat :')

Is dat hun showdieet Sara?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:17

Is puur om ze niet te vet te laten worden helaas. Weides hier bevatten zoveel voedingsstoffen dat ik al heel goed moet uitkijken dat ze voormiddag niet teveel hooi krijgen. Marley krijgt wat luzerne apart voor der flanken.

Pfoe drukke dag annelies!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:49

Knolselder schreef:
Heeee ik vind dit topic nu pas!

Ik kom ook. Waarschijnlijk met 5!!!! Paardjes, maar misschien dat ik er toch nog eentje thuislaat :')

Ik zit in de jaarling merries met
2, 2-jarige merries met 1, senior hengsten met 2, 3 in effenkleurige, 1 in bonte, 4 in Vrijheidsklasse.

Ik ben beniewd hoe de dag gaat :')

Is dat hun showdieet Sara?

Sanne en ik helpen je! Komt helemaal goed.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:23

Gezellig allemaal :D
Oooh Annelies, je maakte je druk maar je hebt gewoon hulp ;) :D

Ik heb met Patton wel een heeeel zware rubriek :') ach we gaan voor de ervaring (voor mij dan! Haha)

Ik vind je dieet een beetje "karig" overkomen als ik eerlijk ben. Staan ze de rest van de dag op een paddock ofzo? Ik wist niet dat je die ook had. Nou ja dat is wel lekker, maar krijgen ze dan nog wel een enorme berg hooi? 3 uurtjes weide is wel erg weinig!! In jouw gras zit (bijna) net zo veel voedingsstoffen als in het gras van andere hoor. Jouw weide is niet veel voedingsrijker dan dat van ons ofzo....

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:26

Ja ze krijgen ook hooi in de voormiddag. En 'savonds krijgen ze wat brokjes en hooi. 2/3 is erg vet dus moeten op dieet en moeten minder voeding hebben. Daarmee dat Marley nu apart wat luzerne krijgt. Voormiddag staan ze op paddock en daar hebben ze ook knabbel

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:25

Pony's en diëten, vind het zo'n gedoe altijd. Bij Udo mag er eigenlijk wel wat af, maar goed dat is ook een echte shet. Kjani mag daar in tegen wel wat extra hebben.... Kjani is veel te druk met alles bekijken, slopen, en whatever.
Ze staan nu overdag of snachts op het gras en voor de rest van de dag op gras waar ze niks meer van kunnen eten en een stukje verhard. Dan hebben ze ook hooi.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:27

Ben er ook weer bij, als ringfotograaf. *\o/* *\o/* *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:40

Ja is zeker niet makkelijk het gewicht van paarden. Mijn merrie die ik nooit maar een grammetje vet op kreeg is nu veel en veel te dik. Moeten heel wat kilos af want loopt risico op hoefbevangenheid. Mijn welsh is ook veel te dik :(
stonden eerst hele dagen op weide maar is dus niet mogelijk als ze zoveel bijkomen ervan. Enkel marley mag wat meer op gras staan moest ze willen maar dan staat ze aan het hek want ze wilt naar de andere. Dus die krijgt dan maar luzerne.

Momenteel met dit weer hier ook niet verantwoord ze op weide te zetten,te weinig schaduw, iets wat ze in de paddock dan weer wel hebben.